Mistä (ylikoko)männät 1.6td-koneeseen ?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä (ylikoko)männät 1.6td-koneeseen ?
Otsikossahan tuo ongelman ydin tulikin mainittua. Sairaassa mielikuvituksessani olen alkanut pohtimaan, että jos poraisi tuollaisen vanhan 1.6td-lohkon ylikokoon, niin ei tarvisi noiden puoli miljoonaa ajettujen koneiden ongelmien kanssa jatkuvasti taistella. Eli kaipaan vinkkiä siitä, että :
- Minkälaiset
- Mistä saa hankittua
- Paljon maksaa
ylikokomännät toistaiseksi orkkirkuosissa olevaan ykskuutoseen voimanpesään. Nii, mainittakoon vielä, että alkuperäisen "pakokaasujarrun" paikalle on tulossa hiukan isompi propelli, jotta ahtopaineet saattavat olla jotain muuta kuin vakio eko-helveten paineet.
- Minkälaiset
- Mistä saa hankittua
- Paljon maksaa
ylikokomännät toistaiseksi orkkirkuosissa olevaan ykskuutoseen voimanpesään. Nii, mainittakoon vielä, että alkuperäisen "pakokaasujarrun" paikalle on tulossa hiukan isompi propelli, jotta ahtopaineet saattavat olla jotain muuta kuin vakio eko-helveten paineet.
Jaahas, kiintoisaa tietoa.
Tunnustettakoon, että tuota puristussuhteen muutosta en tullut edes ajatelleeksi, tai siis, en ajatellut, että sitä muuttunutta suhdetta pitäisi puristuskorkeudella kompensoida.
Onko sulla Esa heittää linkkiä tai parempaa speksiä tuosta Arwidsonin myymästä männästä ?
@ tuxo : no shit Sherlock, mistä sä tuollaista olet saanut tietoosi ? Oli aivan uus juttu mulle.
Tunnustettakoon, että tuota puristussuhteen muutosta en tullut edes ajatelleeksi, tai siis, en ajatellut, että sitä muuttunutta suhdetta pitäisi puristuskorkeudella kompensoida.
Onko sulla Esa heittää linkkiä tai parempaa speksiä tuosta Arwidsonin myymästä männästä ?
@ tuxo : no shit Sherlock, mistä sä tuollaista olet saanut tietoosi ? Oli aivan uus juttu mulle.
Koneistamoilta voi kysellä taikka arwidsonilta suoraan, ennen niillä oli hyvä kataloogi netissä muttei löydy enää.
Knoppitietona myyvät enää turbon mäntiä eli männän helmassa on öljysuihkua varten kolo. Vai onkos vapari männässäkin tuo ura?
Oletkos Janne harkinnut siirtyä 1.9 koneeseen? Hieman korkeampi lohko mutta istuis samanlailla golfin keulalle
Knoppitietona myyvät enää turbon mäntiä eli männän helmassa on öljysuihkua varten kolo. Vai onkos vapari männässäkin tuo ura?
Oletkos Janne harkinnut siirtyä 1.9 koneeseen? Hieman korkeampi lohko mutta istuis samanlailla golfin keulalle
@Esa :
On tuo 1.9:kin mielessä käynyt - toistaiseksi kaikki on mahdollista. Olisko se kuin kova homma tällätä tuo 19-tekniikka Golfin nokalle ? Bolt on-hommia vai ?
Mites laillisuuspuoli ? Taitaa mennä ihan heittämällä kilpien väliin ?
Alkuperäiseen aiheeseen : nyt ajossa on 1.6td tekniikka, joka on "tehty kokonaan uusiks". Sylinteriputket hoonautettiin ja vaihdettiin uudet vakikokoiset männänrenkaat alkuperäisiin mäntiin.
Hetken aikaa toimi ok, mutta "pikkusen" soppaa ja ahtoa lisää, niin bling -> rupes polttaan öljyä. Ai kun kiva.
On tuo 1.9:kin mielessä käynyt - toistaiseksi kaikki on mahdollista. Olisko se kuin kova homma tällätä tuo 19-tekniikka Golfin nokalle ? Bolt on-hommia vai ?
Mites laillisuuspuoli ? Taitaa mennä ihan heittämällä kilpien väliin ?
Alkuperäiseen aiheeseen : nyt ajossa on 1.6td tekniikka, joka on "tehty kokonaan uusiks". Sylinteriputket hoonautettiin ja vaihdettiin uudet vakikokoiset männänrenkaat alkuperäisiin mäntiin.
Hetken aikaa toimi ok, mutta "pikkusen" soppaa ja ahtoa lisää, niin bling -> rupes polttaan öljyä. Ai kun kiva.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Nyt taitaa mennä pikkusen offtopikiks, mutta näin äkkiseltään en keksi mitään syytä vaihtaa 1.6 -> 1.9. Niissä kun on porauskin sama. 1.9 on kuitenkin painavampi, ja huonommalla kankisuhteella muistaakseni. Lisäksi 1.9:ssä on heikommat runkolaakeripukit. Dieselissä iskutilavuudella on huomattavasti pienempi merkitys kuin bensakoneissa, koska ahtopainetta voi nostaa "rajattomasti". Tehon määrää polttoaineen ruiskutuskapasiteetti ja/tai paljonko siitä pystytään polttamaan tehoksi.
Alle 200hv virityksissä ei pitäisi olla ongelmaa kummankaan kanssa.
Alle 200hv virityksissä ei pitäisi olla ongelmaa kummankaan kanssa.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa