Kw:n kynätolppien madallus? Golf IV V6
Valvoja: ffp jäsenet
Kw:n kynätolppien madallus? Golf IV V6
Mitenkäs kun noissa nyt on näyttänyt olevan eroja että miten kentään saa ruuvattua kun on kierteet loppunut kesken...? Vai olisiko vaan noitten vajaavetoisten ongelma? :) Kun niissä ne vetaritkin rajottaa/vaikeuttaa madaltamista.
Uskaltaako esim var 1:n tilata ettei niissä sitten ole jotain eroja max. madalluksen suhteen...? -00 V6 4Motion siis kyseessä.Onko ollut jollain ongelmia ettei saa v6:sta kunnolla kenttään?
edittiä/lisäystä: onko erityisen vaikea jotenkin alustan vaihto kyseiseen golffiin?Pitäisikö suosiolla vaihdattaa jossain eikä alkaa ite räpeltämään...?:P
Uskaltaako esim var 1:n tilata ettei niissä sitten ole jotain eroja max. madalluksen suhteen...? -00 V6 4Motion siis kyseessä.Onko ollut jollain ongelmia ettei saa v6:sta kunnolla kenttään?
edittiä/lisäystä: onko erityisen vaikea jotenkin alustan vaihto kyseiseen golffiin?Pitäisikö suosiolla vaihdattaa jossain eikä alkaa ite räpeltämään...?:P
Edessä sulla ei ole mitään ongelmaa tiputtaa sitä niin alas että renkaat on kaarissa kiinni, eikä nostamisen kanssa ole mitään ongelmaa. Takana ei vetarian olemassa olon takia saa renkaita kaariin kiinni, mutta matalaksi saa kuitenkin. Voisi ehkä pikemminkin sanoa että, sulla on ongelma saada se auto perästä talvella tarpeeksi ylös.
Pitäisikö suosiolla vaihdattaa jossain eikä alkaa ite räpeltämään...?:P
Homma hoituu kunnon vehkeillä ja pienellä ajalla aika kivuttomasti! Ittellä kävi tossa touhussa siten, että etupäähän saatiin yks tolppa kiinni jonka jälkeen hajos avain ja hermot meni riekaleiksi:D ittel kw var2! ja kyl mulla ainakin aika tontiin saa vaik on kyllä etupäässä se ongelma et ottaa vetari kii siihen kallistuksen vakaajaa.
^ 4Motion mallissa ei niin helposti ota vakaaja kiinni vetariin kun rakenne erilainen kuin 2wd mallissa.
Tuolla toi forgen malli säädettävästä takatukivarresta
http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... uct=FMAUTB
Tuolla toi forgen malli säädettävästä takatukivarresta
http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... uct=FMAUTB
Viimeksi muokannut Tumppi, 3.1.2007 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koskas se uudemman mallinen tukivarsi on tullut käyttöön? Itellä oli vanhas etuvedos kans se ongelma et otti vetari kiinni kallistuksenvaimentajaan ja runkopalkkiin ja takana sit taas oli jousi kokoajan pohjassa niin eipä juuri joustoo ollut. Siinä oli siis KW v1 Miten nelivedos mahtaa olla et meneek sielläkin takajousi "pohjaan" jos madaltaa suurinpiirtein kaikki mitä pystyy? Tos on kuva vanhast ja olin kyl silloin hiukan pettyny ku ei alemmas saanu.
http://slate.kaasu.org/mk4_back.jpg
http://slate.kaasu.org/mk4_back.jpg
^Toi on aika minimi mitä se madallus pitäis olla. 8,5x19" valssit tosin tulossa 30/20 et:llä mutta eiköhän se vähintään tolle korkeudelle mene... :)
Meneekö kuitenkin noinkin matalaksi kuin tossa kuvassa??
Ei ole ongelma tuo camberi.:) Näyttää hyvältä ja renkaita palaa.:D
Takana ei vetarian olemassa olon takia saa renkaita kaariin kiinni, mutta matalaksi saa kuitenkin.
Meneekö kuitenkin noinkin matalaksi kuin tossa kuvassa??
Takapäässä pyörät menee vaan aikalailla killiin ku tarpeeks madaltaa....
Ei ole ongelma tuo camberi.:) Näyttää hyvältä ja renkaita palaa.:D
Tos kuvas perä on niin alhaal ku menee ja jousi aivan lintas. Jos taakse meni kolme tyyppii niin perän korkeus ei edes muuttunut. Edes taas terävis pompuis otti vetari kiinni. Rengastuksena oli 8x18" et38 225/40-18, edes otti kumi kiinni alajousilautaseen kun oli noin matalana. Mut kyseessä siis etuveto. Muistaakseni Arc:n V6 oli kyl tuota matalampi...
Muistaakseni Arc:n V6 oli kyl tuota matalampi...
Niinhän se oli juu ja se olis jo ihan riittävä korkeus mutta sitä just yritän selvitellä että onko niissä alustoissa eroja että miten alas sää säädettyä...kun niin monella on ollut ongelmia ettei kenttään saa tarpeeksi.Ehkä se on vaan noiden etuvetojen ongelma sitten.
Mulla on Tässä kuvassa takapää niin matalalla kuin sen saa tai tietysti jos ottaa sen säätö kiekon pois välistä vielä niin pääsee vielä vähän alemmas. Kuvan vanne 8.5x18 ET15
Etupäässä olisi vaikka kuinka paljon Säätövaraa jäljellä ja samasta kuvasta näkee millainen on v6/s3/nelivedon etuvakaajan rakenne on vakiona.
Omista kokemuksista voin sanoa että etuvetoista (A3) sai tiputettua paljon enenmmän kuin nelivetoista (S3) ja alustana oli kummassakin KW var.2
Etupäässä olisi vaikka kuinka paljon Säätövaraa jäljellä ja samasta kuvasta näkee millainen on v6/s3/nelivedon etuvakaajan rakenne on vakiona.
Omista kokemuksista voin sanoa että etuvetoista (A3) sai tiputettua paljon enenmmän kuin nelivetoista (S3) ja alustana oli kummassakin KW var.2
Omista kokemuksista voi sanoa että etuvetosta on keulasta mahdoton saada tonttiin ilman että vetari ottaa vakaajaan oikeallapuolella
Niin no pitää nyt taas omista kokemuksista sen verta sanoa että mulla on toi bora niin alhaalla kun vaan ikinä saa menemään etupäästä eikä ota vetari kiinni minnekkään (säädettävät koiranluut laitettu). Vanteet 8x18 ET35, 225/40 kumilla otti sisälokareitten muoveihin kiinni, nyt 225/35 kumit eikä enää mitään raapimisia. Takaa on säätöpalikatkin välistä pois ja alemmaskin saisi mun puolesta mennä. Että siinä luulossa oon itsekkin että säätövaroja on KW:ssa muutettu jossain vaiheessa mutta tiedä häntä. Katse FK:n suuntaan jos alemmas haluaa, näin oon käsittänyt.. Tahi sitte ilmajouset :)
Niin no pitää nyt taas omista kokemuksista sen verta sanoa että mulla on toi bora niin alhaalla kun vaan ikinä saa menemään etupäästä eikä ota vetari kiinni minnekkään (säädettävät koiranluut laitettu).
Eik muka ota vetari kiinni runkoon? Mul meni kaks raitaa vetaris ku otti kiinni runkoon ja kallariin. Muistaakseni vetareiden paksuuksis oli kyl eroi, et voisko sul olla ohkasempi vetari sit jos ei ota kerran kiinni? Oma oli gti.
Omista kokemuksista voin sanoa että etuvetoista (A3) sai tiputettua paljon enenmmän kuin nelivetoista (S3) ja alustana oli kummassakin KW var.2
Miten vanha toi sun alusta on?Onko inox line?
Että siinä luulossa oon itsekkin että säätövaroja on KW:ssa muutettu jossain vaiheessa mutta tiedä häntä.
Tota epäilen myös kovasti...tuntuu että joka toinen on saanu kenttään ja joka toisella käyny noinku Jusolla.
Alusta on n.5kk vanha inox line var.2 (ostettu saksasta jos sillä jotain merkitystä on)
Sama alusta (inox line) oli A3:sessa ja siinä jäi vielä vaikka kuinka paljon säätövaraa taakse, vaikka korkeus oli samaa luokkaa.
Ehkä toi kori sitten vaikuttaa vähän tohon madallukseen vaikka alustat ovatkin ihan samat??.
Ehkä pitäisi siirtyä Fk König/silverline X alustojen puoleen. Itsellekin piti tulla eka FK Königsport mutta saatuvuus olin todella huonoa niin sitten tuli toi KW var.2
Kaverin ex-3bg 4motion passattiin asennettiin Königsport alusta, niin sitä ei edes pystynyt laskemaan alas asti kun pohja osui maahaan ennen kuin tolpista loppui kierre
Sama alusta (inox line) oli A3:sessa ja siinä jäi vielä vaikka kuinka paljon säätövaraa taakse, vaikka korkeus oli samaa luokkaa.
Ehkä toi kori sitten vaikuttaa vähän tohon madallukseen vaikka alustat ovatkin ihan samat??.
Ehkä pitäisi siirtyä Fk König/silverline X alustojen puoleen. Itsellekin piti tulla eka FK Königsport mutta saatuvuus olin todella huonoa niin sitten tuli toi KW var.2
Kaverin ex-3bg 4motion passattiin asennettiin Königsport alusta, niin sitä ei edes pystynyt laskemaan alas asti kun pohja osui maahaan ennen kuin tolpista loppui kierre
Passatit tuntuukin menevän kohtuu alas alustalla kuin alustalla verrattuna IV golffiin ja boraan. Kaareen nähden (ainakin mun) tulee aina ekana tuota korkeutta verrattua, joten kyllä se kaaren muoto aika paljon vaikuttaa. Ratapäivillä kesällä katoin jotain TS Leonia jossa oli Var2 alusta ja mun mielestä näytti korkeammalta kuin oma autoni ja sillä oli kierrettä about. 3 cm jäljellä.. Outoa.
Enpä kyllä oo huomannu että olis mihinkään ottanu kiinni.. Kiva olis testata vaikka FK highsportia, että tietäis kannattaako ostaa :/
Eik muka ota vetari kiinni runkoon? Mul meni kaks raitaa vetaris ku otti kiinni runkoon ja kallariin. Muistaakseni vetareiden paksuuksis oli kyl eroi, et voisko sul olla ohkasempi vetari sit jos ei ota kerran kiinni? Oma oli gti.
Enpä kyllä oo huomannu että olis mihinkään ottanu kiinni.. Kiva olis testata vaikka FK highsportia, että tietäis kannattaako ostaa :/
Kyl se laske aika mukavast. Sitten sitä haluaa koko ajan lisää.
Mulla jää golf iv variantin etupalkin alle noin 6 senttiä joten turhan korkea on,mutta pärjää samalla korkeudella talvenkin.
Se on kuskista kiinni mikä on sopiva. Veljellä oli bemarissa joku 2 senttiä maavaraa. Hyvin pärjäsi.Mukavasti kipinät sinkosi........
Mulla jää golf iv variantin etupalkin alle noin 6 senttiä joten turhan korkea on,mutta pärjää samalla korkeudella talvenkin.
Se on kuskista kiinni mikä on sopiva. Veljellä oli bemarissa joku 2 senttiä maavaraa. Hyvin pärjäsi.Mukavasti kipinät sinkosi........
Kyllä luulis tekevän hallaa vetareillekkin, mulla on kuitenki toiminu vuoden ja 30tkm moitteetta.. Silloin kun alusta laitettiin oli mittarissa joku 180tkm, että luulisi jo oireilevan mutta ei. Samalla korkeudella mäkin ajelen kesät talvet, eikä mitään ongelmia oo ollut. Katsastuksessakaan ei ollut hirveää ongelmaa, etupalkki raapasi nosturille ajettaessa, mutta eipä tuo pieni haittaa.
^Hommaan ei juur muuta tarvii. Hylsysarja(21mm hylsy ois hyvä löytyy pitkänä), pulttipyssy(auttaa/nopeuttaa, ei tarvi välttämättä), 21mm lenkki joka menee etuiskarin yläpäähän, kuusiokolo-sarja, torx-sarja, leka(ehkä??), jousenkiristimet, CRC-pullo ja muutama tunti aikaa. Siinä suurinpiirtein mitä mieleen tulee.
Perä jää mun mielest hiukan turhan korkeeks variante2:n kans, keula sit taas menee riittävän alas.
Täs viel kuva tuiki tarpeellisest työkalust... =D
http://slate.kaasu.org/oikeat_tyokalut.jpg
Perä jää mun mielest hiukan turhan korkeeks variante2:n kans, keula sit taas menee riittävän alas.
Täs viel kuva tuiki tarpeellisest työkalust... =D
http://slate.kaasu.org/oikeat_tyokalut.jpg
Mitenkäs, onko kukaan jättänyt KW:n sarjasta (tai miksei muunkin merkkisestä) sitä pikkusta heilurijousta pois? Vaikuttaakohan tuo käytännössä mihinkään, vai onko se vain kovia ulosjoustoja ja tunkkaamista varten siellä? Mietinpä vaan että sillähän saisi sentin verran lisää madallettua kun jättäisi sen pois. Kaverille kun laitettiin 3b pasuunaan fk:n highsportti ja ruuvattiin sopivan alas niin jousi jäi heilumaan ku heinämies siihen tolpan varteen, että siinä semmoista ei ainakaan ollut :/
Se pikku jousi pitää vaan sen paketin kasassa kun on tunkattuna ylös. Ainakin kw:n menee kasaan kun on auto pyörien varassa. Eikä V6:n ongelma ole keulan tiputus vaan perä jää ylös. Tuli mieleen et jos sielt ottais pois säätö palikat ja sorvauttais siihen kiinteen "istukan" jonka avul sais ehkä jopa 10mm pois.
Vähän OT.
Ainakin Octaviaan joutuu vaihtamaan KW:n etuvakaajan kun madallus on yli 40mm. Miten lie muissa...
Lainaus KW:n sivulta:
Octavia (front wheel drive) 02/97-(1U) 44-132 kW F:-1000 kg
R: 35-65/35-65
/ 829
Part No: 15282002
Footnotes:
2 : Height adjustable front and rear axles (front axle threaded strut housings, rear axle adjustable springs + dampers)
6 : When using original tires, wheel offset spacers may be required
7 : When lowering more than 40 mm (1,5 inches), an anti-sway bar conversion is required. Anti-sway bar conversion kit for vehicles without Xenon headlights: KW Part No. 685 50 000, call for pricing. Anti-sway bar conversion kit for vehicles with Xenon headlights: KW Part No. 685 50 005, call for pricing
39 : For vehicles with a right drive shaft diameter of more than 42 mm (1,65 inches), the maximum lowering tested by the TÜV (German technical inspection association) is reduced by 15 mm (0,59 inches).
Ainakin Octaviaan joutuu vaihtamaan KW:n etuvakaajan kun madallus on yli 40mm. Miten lie muissa...
Lainaus KW:n sivulta:
Octavia (front wheel drive) 02/97-(1U) 44-132 kW F:-1000 kg
R: 35-65/35-65
/ 829
Part No: 15282002
Footnotes:
2 : Height adjustable front and rear axles (front axle threaded strut housings, rear axle adjustable springs + dampers)
6 : When using original tires, wheel offset spacers may be required
7 : When lowering more than 40 mm (1,5 inches), an anti-sway bar conversion is required. Anti-sway bar conversion kit for vehicles without Xenon headlights: KW Part No. 685 50 000, call for pricing. Anti-sway bar conversion kit for vehicles with Xenon headlights: KW Part No. 685 50 005, call for pricing
39 : For vehicles with a right drive shaft diameter of more than 42 mm (1,65 inches), the maximum lowering tested by the TÜV (German technical inspection association) is reduced by 15 mm (0,59 inches).
No jäipä taas (ylläriylläri) rojekti tekemättä. No kuitenkin tänää etupäätä ropailin muussa tarkotuksessa niin kattelin sitä heilurijousta sitten samalla vähän. Kyllä se varmaan 2-2,5 cm enempi putoaa jos sen ottaa pois ja sitten madallus alkaakin olemaan jo kohdallaan. En viitsinyt senkään puolesta alkaa niitä vielä ottamaan pois kun aattelin sitten mallailla korkeuden kesäpyörien mukaan. Voi olla että joutuu kierteestä vähän ottamaan ylöspäin mikäli ne poistaa
Alkohan ne ongelmat sit 4motionin madalluksenkin kans. No tätä ei vaivaa se vetarin kiinni ottaminen kuten etuvedoissa, vaan tässä ottaa alatukivarsi kiinni kallariin pompuissa. Vielä on varaa tiputtaakin. Sit orkkis camberin säätö on takaa tapissaan eikä se riitä sekä takapää jää auraamaan melko pahasti eikä sitä voi säätää. No mut eik se oo kuitenkin pääasia et näyttää hyvält. =D
^täs on pari kuvaa
http://kaasu.org/~slate/curtis/keula_tontis.jpg
http://kaasu.org/~slate/curtis/takaata2.jpg
http://kaasu.org/~slate/curtis/takaata.jpg
http://kaasu.org/~slate/curtis/10kierrosta.jpg
^tällä madalluksella ei varmaan ois ees ongelmia
Rengastuksena on siis sitten edessä 225/40-18", 8,5"x18" ET34 vanteella ja takana taas 245/35-18", 9,5"x18" ET21 vanteella.
Edit:Keulaa sais ylimpien kuvien asennosta varmaan sentin verran alemmas mut perää ei alemmas noilla eväillä saa.
http://kaasu.org/~slate/curtis/keula_tontis.jpg
http://kaasu.org/~slate/curtis/takaata2.jpg
http://kaasu.org/~slate/curtis/takaata.jpg
http://kaasu.org/~slate/curtis/10kierrosta.jpg
^tällä madalluksella ei varmaan ois ees ongelmia
Rengastuksena on siis sitten edessä 225/40-18", 8,5"x18" ET34 vanteella ja takana taas 245/35-18", 9,5"x18" ET21 vanteella.
Edit:Keulaa sais ylimpien kuvien asennosta varmaan sentin verran alemmas mut perää ei alemmas noilla eväillä saa.
Juu perä on ihan tapissaan ja variante2 on.
http://kaasu.org/~slate/curtis/takajousi.jpg
Oon miettiny kans säädön poistoo takaa, mut jos ottaa lilan osan pois jää jousi kolisee mustaa vasten ja jos taas ottaa mustan pois jää lila kolisee runkoo vasten. Eli tarttis teetättää lautanen joka ois kuin lila mut sen sisähalkaisija ois sama kuin mustassa, eli rungossa näkyvään mustaan "tattiin" sopiva. Toivottavasti tost tajus mitä tarkotin...
http://kaasu.org/~slate/curtis/takajousi.jpg
Oon miettiny kans säädön poistoo takaa, mut jos ottaa lilan osan pois jää jousi kolisee mustaa vasten ja jos taas ottaa mustan pois jää lila kolisee runkoo vasten. Eli tarttis teetättää lautanen joka ois kuin lila mut sen sisähalkaisija ois sama kuin mustassa, eli rungossa näkyvään mustaan "tattiin" sopiva. Toivottavasti tost tajus mitä tarkotin...
Ihmeen vähän on kyllä KW:ssä jengaa jos tossa Curtisin kuvissa enää sentti jäljellä alaspäin.
Mulla tossa kuvassa takana 1cm ja edessä varmaan 3cm varaa pudottaa alaspäin.FK Königsport alustana Bora V6:ssa.
Mulla tossa kuvassa takana 1cm ja edessä varmaan 3cm varaa pudottaa alaspäin.FK Königsport alustana Bora V6:ssa.
No nyt on takaa säätöpalikatkin pois. kliks
Voi noitten alikokoisten kumienkin takia vielä korkeemmalta näyttää.(205/50-16) edessä pari senttiä kierrettä jäljellä...kyllä tuo sen verran matala on että se 8cm saattaa just ja just öljypohjan alle jäädä. :) eturenkaan edestä puskurista ei taida olla sitäkään.
*kesärenkaita odotellessa* :D
Voi noitten alikokoisten kumienkin takia vielä korkeemmalta näyttää.(205/50-16) edessä pari senttiä kierrettä jäljellä...kyllä tuo sen verran matala on että se 8cm saattaa just ja just öljypohjan alle jäädä. :) eturenkaan edestä puskurista ei taida olla sitäkään.
*kesärenkaita odotellessa* :D
Nyt rupeaa miestä syömään pikkuhiljaa; säädin noita takacampereita vähän inhimillisemmiksi jonka seurauksena perä nousi näin mukavasti... Varmaan pari senttiä oikeesti. :/
Keulaa meinasin vielä kaarien rullauksen jälkeen tiputtaa mutta eipä oikein kannata jos jää perä tuolle korkeudelle. Eikö tolle voi mitään tehdä?? Pitää varmaan ostaa fk:n könig sportti vaan tilalle. Ei kukaan tarttis vähän ajettua kw:n var1:stä?? :D
Keulaa meinasin vielä kaarien rullauksen jälkeen tiputtaa mutta eipä oikein kannata jos jää perä tuolle korkeudelle. Eikö tolle voi mitään tehdä?? Pitää varmaan ostaa fk:n könig sportti vaan tilalle. Ei kukaan tarttis vähän ajettua kw:n var1:stä?? :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa