Emjpower.. vai?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Golf-GTi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 2.2.2007 16:22

Emjpower.. vai?

ViestiKirjoittaja Golf-GTi » 8.3.2007 9:44

Emjpower tarjoaa softapäivitystä 1.8 vag-koneisiin 550 euron hintaan. Kyseinen hinta onkin houkutteleva kun vertaa esim. revon 690 euron hintaa. Tässä pian pitäisi jompaankumpaan firmaan ottaa yhteyttä, kumpaa suosittelette? Olen kuullut hyviä kokemuksia molemmista firmoista mutta onko noissa softissa käytännössä sitten eroa? Revo lupaa hieman korkeampia tehoja, mutta on hintakin n. 150 eur enemmän.

edit: hinnat päivitetty oikeisiin

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 9.3.2007 11:20

No entäs Karala? www.turbotec.com
Sieltä saa just sellaisen ohjelman kuin haluaa.

Tream
-
Viestit: 33
Liittynyt: 28.5.2006 15:07

ViestiKirjoittaja Tream » 9.3.2007 14:18

ja monet ovat kehuneetkin tätä karalaa!!!

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 10.3.2007 0:03

Kannattaa varmaan kysellä myös seat club finlandin sivuilta, siellä on ainakin yksi leon, jossa on emj:n lastu ja kyseinen käyttäjä oli siihen ainakin silloin tyytyväinen, kun häntä viimeksi vantaalla käydessäni jututin. http://www.seatclubfinland.com
Eräs toinen tuttavani on myös laittamassa kyseistä emj:n lastua leon cupra r:ään ja hänkään ei ole kuullut lastusta negatiivista kommenttia.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 10.3.2007 10:18

Noilta löytyy vapareihinkin viri ohjelmia.
EMJin sivuilta:
A3 8L 1.8 92 KW / 125 PS 170 Nm ->101 KW / 137 PS 186 Nm

Siinä meni minun luottamus tätä tuotetta kohtaan...

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 12.3.2007 12:42

+12hp ja +16Nm ...eikös nuo ole varsin tavalliset lupaukset vaparin lastulle?

JHirvonen
-
Viestit: 66
Liittynyt: 16.10.2006 8:01

ViestiKirjoittaja JHirvonen » 12.3.2007 14:08

Kokemuksia eräästä EMJ-Power optimoidusta, AUM-koneisesta Octaviasta muutaman viikon ajalta: Voimaa tullut roimasti lisää, ennen 80-120km/h väli 3-vaihteella ~5,9s, nykyään ~4,1s.

Mutta, mutta... ennen autossa ei esiintynyt mitään nykimistä / tehon aaltoilua, mutta ohjelmoinnin jälkeen reilummin(ahdoilla) kiihdytettäessä esiintyy selvää tehon aaltoilua (erityisesti 3-5 vaihteilla) sekä kylmänä jatkuvaa pientä nykimistä. Myös ahtopaineen nousu tuntuu melko rajulta valillä 2000-3000rpm = vaatii tarkkaa kaasun käyttöä ettei eteneminen olisi "hyökkäävää".

Ohjelmoija epäilee tällä hetkellä alkavaa vikaa puolissa. Platinatulpat ja bypass-venttiili on jo vaihdettu ja seuraavaksi vaihdetaan puolat. Jos ongelmat eivät puolien vaihdolla korjaannu on edessä paluu originaaliohjelmaan.

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 13.3.2007 8:36

Kuinka paljon euroja Karala ohjelmoinnista keskimäärin ottaa? Pärjääkö hinnalla revolle ja emj:lle. Toki olen valmis yksilöidystä enemmän maksamaan :) Ajattelin vain, kun sitä tuossa tarjottiin.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 13.3.2007 9:28

kysäisin tässä tarjousta ja 600€ olisi tehnyt konffiksen

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 13.3.2007 13:23

Hirvonen, loggaappas vag-commilla veto päällä moottorinvalvonnan kanavaa 020, ennenkuin vaihdat puolat. Jos lukemat huitelee jossakin kymmenen tietämillä, on ennakkoa/ahtoja liikaa.

Rikkoo ajan oloon koneen. Sitä ennen tod näk ne puolat kylläkin.

Edes ME7:n nakusuoja ei pysty mahdottomuuksiin. Kaikki yli 10 arvot kanavalla 20 tarkoittavat toteutuvaa nakutusta. Kuulee myös korvalla.

e: vilkase myös kanava 115, millasia paineita pyytelee, ja paljon heittää toteutuva pyynnistä?

JHirvonen
-
Viestit: 66
Liittynyt: 16.10.2006 8:01

ViestiKirjoittaja JHirvonen » 14.3.2007 8:55

repo: kiitos vinkeistä. En itse omista vac-comia, mutta tämän boardin kautta löytyi onneksi apuja siihenkin eli homma etenee kunhan saadaan auto ja ja vac-com samalle tontille.

Puola vika on nyt pois suljettu, koska autoa testailtiin eilen kahdella uudella puolalla, kierrättämällä niitä vuoron perään joka sylinterillä ristiin -> ei mitään vaikutusta aiemmassa viestissä kuvattuun ongelmaan. Samalla tuli myös testattua N75-venttiilin toiminta ja se tuntuu napsuvan terävästi ilman takertelua.

Myöskään maffin johdon irroituksella ei tuntunut olevan lyhyen kokeilun perusteella mitään vaikutusta tehon aaltoiluun, ainoastaan luistoneston varoitusvalo syttyi. Voisiko tämä kertoa jotain 70tkm ajetun maffin kunnosta?

JHirvonen
-
Viestit: 66
Liittynyt: 16.10.2006 8:01

ViestiKirjoittaja JHirvonen » 22.3.2007 10:34

Octavian tautiin ei löytynyt toistaiseksi muuta lääkettä kuin originaalisoftan palautus. Käytössä ollut vac-com ei suostunut toimimaan auton ollessa käynnissä -> ennakoiden/ahtojen tutkiminen ei onnistunut eikä mitään vikakoodeja ajon jäljiltä löytynyt.

EMJ päivitti ohjelman kertaalleen selvästi miedommaksi, mutta siitä huolimatta kiihdytettäessä isommilla vaihteilla ilmeni aaltoilua, tosin lievempänä kuin ensimmäisellä ohjelmaversiolla, mutta selvästi huomattavana edelleen -> joten nyt auto liikkuu taas hitaasti, mutta varmasti / nykimättä originaalisoftalla.

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 27.3.2007 12:24

Terzin borassa tehoaaltoilu lakkas kun downpipen halkaisijaa kasvatettiin. Kyseessä kuitenkin 1,9TDi kone, joten ei varmaan liity millään tavalla tähän keskusteluun.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa