1.9TD ei starttaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

1.9TD ei starttaa

ViestiKirjoittaja S R H » 21.2.2007 21:42

Eli kylmänä kun hehkuttaa niin auto alkaa "rykimään" kiire saada auto käyntiin.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 21.2.2007 21:55

Saako varmasti polttoainetta,onko polttoaine putsari vaihdettu syksyllä?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 21.2.2007 23:20

Polttoainepumpun ennakon säätö päin hlveettiä. Oletko käyttänyt sitä ennakovipua kun käynnistät?

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 21.2.2007 23:32

no katsellaan noista jospa löytyisi.

petteri, siis ryyppyä vai?

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 21.2.2007 23:34

Juu Ryyppyä kannattaa käyttää,eipä tullu itelle heti mieleen
kokeilen ryypyllä

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 22.2.2007 19:57

Se vipu siinä vasemmalla puolella rattia ei ole ryyppy, vaan pumpun ennakkoa aikaistava vimpstaaki. Sitä on suositeltavaa käyttää kun starttaa kylmällä kelillä konetta.

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 23.2.2007 5:00

no onhan sitä aina käytetty, täytyy ottaa jonkinlainen video tuosta starttaamisesta

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 23.2.2007 7:14

Omassa AAZissa olen huomannut että näillä -20c pakkasilla ei kannata "pakkosyöttö" vipua vääntää päälle heti... Pari-kolme hehkutusta, sitten startti ja heti jos kone lupaa, vipu päälle. Näin lähtee nätimmin.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 23.2.2007 8:01

SRH - oletko huomannut autossasi nykimistä millään kierroslukualueella?

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 23.2.2007 12:28

petteri: olen kyllä, nykii alakierroksilla yleensä.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 23.2.2007 16:42

Käytäpä se pumppu ennakon säädössä. Mulla muuttui auto aivan eri peliksi sen jälkeen.

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 24.2.2007 2:05

Missäs sen voisi tehdä?

-Kipe-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.9.2004 22:21

ViestiKirjoittaja -Kipe- » 24.2.2007 3:17

no ettei vain "vittulanjängän" dieselhuollossa...

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 24.2.2007 15:28

eipä satu olemaan täällä sellaista. Eli tällä hetkellä ollaan etelä-suomessa, ensiviikolla itä-suomessa

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 24.2.2007 23:20

Noni, nyt tota tarttis taas apua (Ylläri)

Eli hehkutan normaalista, yritän startata... startti pyörähtää tyhjää. okei, hehkutan uudelleen, starttaan.... ei edes lupaa.

Mikä vittu tota paskaa vaivaa?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 26.2.2007 8:44

Missäs sen voisi tehdä?


VAG-huollossa.

Villi veikkaus tuohon startin toimimattomuuteen: paskana.

Janne
-
Viestit: 69
Liittynyt: 24.7.2003 13:06

..

ViestiKirjoittaja Janne » 28.2.2007 11:50

Onko noissa jotain ryyppyä ja ennakkovipua ?? Itellä -97 1.9TD enkä oo vielä reilun kahen vuoden aikana huomannu ?? ;)

k.i.s.s.
-
Viestit: 25
Liittynyt: 21.3.2006 0:37

ViestiKirjoittaja k.i.s.s. » 28.2.2007 20:37

Ei oo enää -97 vuosimallissa

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 1.3.2007 0:13

Tänään vaihdeltuja osia.

-Startti
-Sytytys osat

Ei toimi ei :(

Lähtee käyntiin kun sahaa hetken, ei välttämättä ekalla mutta viimeistään kolmannella tai neljännellä kerralla

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 1.3.2007 0:16

Tarkoitatko "sytytysosilla" nyt hehkutulppia? Joko se pumpun ajoitus on tarkistettu? Ja kait sie muistat hehkuttaa :-D

Onko käynti käynnistymisen jälkeen rankkaa "rykimistä"?

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 1.3.2007 0:22

Tarkoitatko "sytytysosilla" nyt hehkutulppia? Joko se pumpun ajoitus on tarkistettu? Ja kait sie muistat hehkuttaa :-D

Onko käynti käynnistymisen jälkeen rankkaa "rykimistä"?


Hehkutan hehkutan :D

Tulpat siis vaihdettu ja johdot. Pumpun ajoitus on kuulema ihan okei.
Aluksi rykii mutta lopettaa noin 10s jälkeen sen

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.3.2007 7:41

Tulpat siis vaihdettu ja johdot

Ensimmäisen kerran kuulen, että dieseliin olisi vaihdettu tulpanjohdot. Aikansa eläneen sanonnan mukaanhan dieselissä on rautaiset tulpanjohdot. Hehkujen johto on sen verran tukevaa tavaraa, että harvemmin rikkoutuu.

Kuulostaa ennakonsäädöltä, kädissäni sellainen oli rikki ja pakkasella käyntiin laitto oli aika reuhtomista ja savun muodostus rankkaa.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 1.3.2007 13:16

Pumpun ajoitus on kuulema ihan okei.


Ja millähän tämä "OKEI" on todettu? Tuon pumpun ajoituksen synkkaamiseen tarvitaan Volkkarin omat työkalut.

Meikäläisen Caravellestäkin oli iisalmelaisessa Dieselhuollossa todettu ajoituksen suhteen, että "okei", vaikka ajoitukset olivat tosiasiassa päin persettä.
Viimeksi muokannut Petteri, 1.3.2007 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 1.3.2007 15:41

Eli siis auto oli pitäjänmäessä huollossa, Ne vaihto hehkut ja ne "johdot" sinne. Ihan vain varmuuden vuoksi, Muuta vika diagnoosia eivät keksineet kuin että syöttöpumppu olisi paskana <---Vitut on koska lähtee kuiteskin aina välillä käyntiin kun tarpeeksi kauan sahaa

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 1.3.2007 15:42

paha mennä sanomaan enää... nyt nostan kädet ilmaan ja sanon että paskan ostin.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 1.3.2007 17:43

Olisiko polttoainelinjoissa vuotoa ja vetäsee ilmaa väliin...

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 1.3.2007 17:56

tarkistetaan.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 1.3.2007 18:18

Mites se sammutin/sinne menevä johto?

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 1.3.2007 19:11

Tuo sammutin on käynyt mielessä kun joku siitä mainitsi, mites se tarkastetaan?

eci
-
Viestit: 47
Liittynyt: 14.4.2005 1:26

ViestiKirjoittaja eci » 1.3.2007 19:28

Hiukan nolo edes kysyä, mutta tuleehan sinne hehkuille myös virtaa? Jos tulee niin tuleehan sammutussolenoidille? Sellainen vielä oli mielessä että suuttimet voi vanhemmiten toimia heikosti kylmänä, mutta lämpimänä ihan normaalisti.

Edit: niin sammutussolenoidille tulee siis 12V pumpun kylkeen vaihdelaatikon puolelle ihan tavallisella abicolla

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 6.3.2007 12:05

Joko T4:n ongelmat on selvinny?

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 6.3.2007 20:56

Eipä ole :(
Milläs ihmeen työkalulla noi hehkujen metalli-osat saa irti, eli ne "Hatut" koska kaikki muu on jo katsottu/vaihdettu niin hehkujen on pakko olla vialliset. Uudet Boschit olisi tuossa mutta kaveri joka viimeksi sen teki niin on kaksi viikkoa jossain fuckin etelässä hinkkaamassa uutta naistaan :S

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 7.3.2007 8:44

Siis eikös ne hehkut jo vaihdettu? Eikö järkevintä olisi ottaa ja mitata hehkujen vastusarvo ennen kuin alkaa niitä taas vaihtamaan?

Ja olihan se nyt sitten merkkihuolto, jossa se pumpun ennakko katsottiin kohdalleen?

Mites ne polttoainelinjan hommat? Onko esim. suodatin vaihdettu?

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 7.3.2007 11:03

Siis eikös ne hehkut jo vaihdettu? Eikö järkevintä olisi ottaa ja mitata hehkujen vastusarvo ennen kuin alkaa niitä taas vaihtamaan?


Hehkut oli vaihdettu jo kerran mutta ne on näköjään jotkut "winkwonk" merkkiset.
Tänään saatiin hörähtämään se kun annettiin sille uusi akku ja vaihdeltiin suodattimet
Paljonko niiden vastusarvojen pitäisi olla?

Ja olihan se nyt sitten merkkihuolto, jossa se pumpun ennakko katsottiin kohdalleen?


No ainakin tälläisessä käsityksessä olen ollut että se on, Ainakin niillä isolla VW merkki ulkona :D

No eipä tässä kiirettä, Ajellaan mutsin miehen V10 TDI:llä <--- On muuten pirun hyvä ajaa tuollainen ;)

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 7.3.2007 11:18

Sen mitä itse olen huoltomiesten kanssa noista hehkuista jutellut niitä vaihdettaessa, niin ovat sanoneet, ettei merkillä ole yleensä muuta eroa kuin kestoikä. Jos ne on uudet "Winkwonk" hehkut, niin kyllä niiden pitää pelata.

Vastuksen yleismittarilla tarkistamalla saadaan siis selville toimiiko tulppa vai ei. Jos siellä ei ole vastusta tai vastus on ääretön, on tulppa pimee.

Olethan toki myös tarkistanut sen hehkujen sulakkeen?

Yksi mahdollisuus on tosiaan myös se, että se riipii nyt ilmaa sinne polttoainejärjestelmään. Pumpulta menee sitten aina tovi kun se ilmaa linjat ja siksi sitä saa hangata ja hangata käyntiin.

Tivaa myös sieltä merkkihuollosta, että ajoitus on varmasti katsottu siihen tarkoitetuilla välineillä, ei vain pumpun merkeistä toteamalla.

Idea: vaihda yön tunteina se V10 sinne keulille :-D

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 7.3.2007 11:24

Olethan toki myös tarkistanut sen hehkujen sulakkeen?


Tarkistettu

Yksi mahdollisuus on tosiaan myös se, että se riipii nyt ilmaa sinne polttoainejärjestelmään. Pumpulta menee sitten aina tovi kun se ilmaa linjat ja siksi sitä saa hangata ja hangata käyntiin.


Tässä mahdollinen vika, Täytyy alkaa metsästämään. :)

Tivaa myös sieltä merkkihuollosta, että ajoitus on varmasti katsottu siihen tarkoitetuilla välineillä, ei vain pumpun merkeistä toteamalla.


Täytyypi piipahtaa siellä kyselemässä.

Idea: vaihda yön tunteina se V10 sinne keulille :-D


Ei mahdu, Mitattiin jo ;) Mutta jos tuut asennus-avuksi niin asennetaan se takaloosteriin :D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.3.2007 14:39

Kyllä se tällä kelillä lähtee käyntiin, vaikka hehkua ei olisikaan, kunhan vain sahaa. Tietty, muuten pitää olla kunnossa.

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 7.3.2007 16:03

no johan nyt on, lähteekö lämpösenä käymään?

ruiskutusennakko siis tarkistetaan pumpun männän päästä heittokellon avulla. ei ole ihmeellinen operaatio kuhan vaan on heittokello+systeemit millä se kiinnitetään pumppuun.

lisäksi voi tarkistaa niinkin yksinkertaisen asian että tuleeko hehkujen virtakiskolle virtaa? :D

luonnollisesti ennakot heittää sivuun jos jakoremmi hyppää pykälällä mikä ei olisi mikään uusi asia...

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 7.3.2007 17:20

Auto hinattiin hetki sitten korjaamolle, Ne laittaa sen toimimaan. Jos ei muuta niin vaihdetaan sitten konekkin :D

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

ViestiKirjoittaja laivuri » 7.3.2007 17:35

Mulla olis samanmoisia ongelmia eli kylmällä koneella lähtee todella huonosti käyntiin
startti kyllä pyörii.
Hehkut vaihdoin eilen ei ollut vaikutusta tänään mittasin virran kiskosta ja siihen tulee 11.8V.
Ajon jälkeen lähtee kyllä hyvin käyntiin vaikka olis pari tuntia seissytkin.
voiskohan vika olla silti hehkureleessä?

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 8.3.2007 23:59

Perkeleen perkeleen perkele... nyt se romu teki viimeisen temppunsa :(
Miten vitussa mulla on näin huonoa tuuria näiden autojen kanssa?

PS:Huomenna kävelen pankkiin ja otan lainaa ja ostan UUDEN auton saatana :|

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 9.3.2007 7:47

myy/lahjota vanha kone mulle, vaihdossa voin antaa toimivan 1.6D:n :D

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 9.3.2007 8:59

^^ Mitä kummaa tapahtui?

P.S. Täällä voisi olla yksi Syncro GL varustuksella (kapteenipenkit yms. kivaa) ;-)

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 9.3.2007 10:34

myy/lahjota vanha kone mulle, vaihdossa voin antaa toimivan 1.6D:n :D


Auto menee vakuutusyhtiölle

^^ Mitä kummaa tapahtui?
P.S. Täällä voisi olla yksi Syncro GL varustuksella (kapteenipenkit yms. kivaa) ;-)


Auto paloi kaverin pajan pihalla, Syttymis syytä ei ole vielä tiedossa. mutta lunariin menee.

ps: auto oli juuri saatu käymään ihan kunnolla :|

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 9.3.2007 10:37

Kylläpä se nyt vastustaa.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 9.3.2007 10:44

Jokohan kaikki huono tuuri olisi käytetty loppuun? Noh, onneksi oli vakuutukset...

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 9.3.2007 10:57

Jokohan kaikki huono tuuri olisi käytetty loppuun? Noh, onneksi oli vakuutukset...


Tuskinpa...

Volkkarismi on sairaus
-
Viestit: 115
Liittynyt: 3.11.2006 0:31

ViestiKirjoittaja Volkkarismi on sairaus » 17.3.2007 2:01

Anteeksi jos aiheutan mielipahaa tosivolkkaristeille (Niinku minua merkkiuskollisempaa olis...=p), en ole lukenut koko topiccia alusta loppuun. Välillä ku lukee näitä "Mikä vikana" juttuja, tuntuu, että te että lue niitä pikku vihkosia, mitkä yleensä tulee auton mukana, eli KÄYTTÖOHJEKIRJOJA! AAZ:in syötönsäätö ei hyödytä muistaakseni kuin 0:sta -15:sta pakkasasteeseen. Ja mikäli startti rullaa tyhjää pakkasella, niin silloin on joku pilipali -kytkin/rele/mikälie startilta paskana, en nyt muista tarkkaa nimeä. Ja niitä paluuletkuja, jotka lähtee ensimmäiseltä ruiskulta asti, kannattaa seurata, onko ne etes ehjiä! Ja pumpulle meneviä virtajohtoja kannattaa kans aina silloin tällöin seurata, ne saattaa mennä aika salakavalasti poikki (Kokemusta on). Ja vielä kerran anteeksi jos selitin jo kerran selitettyä asiaa tai loukkasin jotakuta minua parempaa volkkaristia. (...Ostinhan Audin...)
Edit: Tämän pilipalimikälien osanimi on solenoidi. Nimiä en vieläkään saa päähän.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 79 vierailijaa