Supersport vs FK säädettävä?
Valvoja: ffp jäsenet
Supersport vs FK säädettävä?
kuvauksen autoon olisi alustan vaihto edessä ja ebaystä olen noita bongaillut.
molemmat sarjat ovat kierresäädöllä edestä ja takaa, mutta supersport on coilover http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1
Fk taas ei ole kun edestä
http://cgi.ebay.de/FK-Gewindefahrwerk-V ... dZViewItem
Ja sitä olen miettinyt kun on coilovereissa tollaiset ns tuplajouset niin toimiiko se käytännössä niin että ohuempi pitäisi ottaa pienet töyssyt ettei olisi ns pintakova?
Eli tuleeko tälläinen ominaisuus paremmin Supersportin setissä kuin FK:n?
Ja muutenkin jos on kokemuksia tai tuntemuksia kyseisistä seteistä niin antaa kuulua.
molemmat sarjat ovat kierresäädöllä edestä ja takaa, mutta supersport on coilover http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1
Fk taas ei ole kun edestä
http://cgi.ebay.de/FK-Gewindefahrwerk-V ... dZViewItem
Ja sitä olen miettinyt kun on coilovereissa tollaiset ns tuplajouset niin toimiiko se käytännössä niin että ohuempi pitäisi ottaa pienet töyssyt ettei olisi ns pintakova?
Eli tuleeko tälläinen ominaisuus paremmin Supersportin setissä kuin FK:n?
Ja muutenkin jos on kokemuksia tai tuntemuksia kyseisistä seteistä niin antaa kuulua.
pienempi jousi on ns. "helpperi" ja sen tarkotus on pitää iso jousi v'lyksettömästi tolpassa. tosin riippu tietty pienemmän jousen paksuudesta... helpperit yleensä vähän niinku litistettyä/molemmin ppuolin hiottua pyöreää jousta... tosi epäselvää sönkötystä multa mutta toiv auttaa. joku puhu et FK:oissa ei kestä etutolpat mutta ei omakohtaisia kokemuksia.
FK Highsportien kanssa on kuulema enempi ongelmia kuin Supersportin kanssa. Iskarit eivät kestä. FK Könighsportissa taas ei ole ollut laadun kanssa ongelmia. Dopi eli www.mdcomprex.com toimittaa kumpaakin tuotemerkkiä ja sieltä kuulin noista kestävyyseroista.
Se apujousi on normiajossa aina kasassa eli se ei töyssyissä ota vastaan mitään pomppuja. Jos hyppäät autolla ilmaan, niin sitten se jotain vaimentaa. Sen tehtävä on tosiaan pitää pääjousi ulosjouston aikana tiukasti lautasten välissä, ettei se pääse heilumaan ja siirtymään pois paikaltaan. Eli käytännössä sen olemassaolon huomaa vain katsastusmies...
Se apujousi on normiajossa aina kasassa eli se ei töyssyissä ota vastaan mitään pomppuja. Jos hyppäät autolla ilmaan, niin sitten se jotain vaimentaa. Sen tehtävä on tosiaan pitää pääjousi ulosjouston aikana tiukasti lautasten välissä, ettei se pääse heilumaan ja siirtymään pois paikaltaan. Eli käytännössä sen olemassaolon huomaa vain katsastusmies...
niinjoo eli sillä pikku jousella ei ollut sitä tehtävää mitä kuvittelin :)
Joten olisi aivan sama ostaa toi Supersportin sarja... hmm kylläpä taas myrkyn lykkäs.
Mites muuten se että oletteko käyttäneet jotain tukevampia pohjaan lyönti kumeja ku mitä noissa mukana tulee?
Ku on nyt alla joku alustasarja, mutta ainakin takaa on iskarin alkanut talven aikaan vuotamaan.
Sitäkin mietin jos pelkät iskarit tilaisi, mutta ei ole mitään tietoa mikä sarja ja minkä pituiset iskarit on kyseessä...
Ja toki toi korkeussäätö viehättäisi!
Nytkin kyllä on takana sokkasäätö, muttei se niin kovin kätevä ole...
Toivottavasti tästä jotain keskustelua saisi aikaan :)
Niin ja se tuli mieleen että käykö esim noihin SS:n tolppiin vakio jousilautaset vai kannattaako ne uusia samalla muutenkin?
Joten olisi aivan sama ostaa toi Supersportin sarja... hmm kylläpä taas myrkyn lykkäs.
Mites muuten se että oletteko käyttäneet jotain tukevampia pohjaan lyönti kumeja ku mitä noissa mukana tulee?
Ku on nyt alla joku alustasarja, mutta ainakin takaa on iskarin alkanut talven aikaan vuotamaan.
Sitäkin mietin jos pelkät iskarit tilaisi, mutta ei ole mitään tietoa mikä sarja ja minkä pituiset iskarit on kyseessä...
Ja toki toi korkeussäätö viehättäisi!
Nytkin kyllä on takana sokkasäätö, muttei se niin kovin kätevä ole...
Toivottavasti tästä jotain keskustelua saisi aikaan :)
Niin ja se tuli mieleen että käykö esim noihin SS:n tolppiin vakio jousilautaset vai kannattaako ne uusia samalla muutenkin?
Itse sain tuollaisen supersportin coilover -sarjan "ilmaiseksi" ja nyt käsissä hipelöiden vaikuttaa kyllä laadukkaalta tavaralta. Supersporteista tulleita valituksia on ollut vähemmän kuin FK:n vastaavista tuotteista. Kertooko tuo sitten vielä kaikkea niin sitä en tiedä ? Itselleni kuitenkin aika uusi tuote.
Supersportit alle...
Morjes!
Tänään laittelin Supersportin korkeussäädettävät tolpat VR6:sen alle. Näppärää hommaa, kun löytyy sopivat työkalut kerralla käteen. Eli mitä tarvin:
-21mm tulppa-avain mallia päältä avonainen
-7mm kuusiokoloavain
-19/17/10mm lenkki ja räikkä
-ja jos haluaa käyttää tolppien mukana tulevia muttereita niin 14mm lenkki
Säädöt kantsii tehdä etukäteen noin about perstuntumalta, ja ainakin oikea&vasen samalle korkeudelle heti alusta lähtien tarkasti.
Kuvia ei tähän hätään tullut otettua, mutta otan myöhemmin ja pistän niitä tonne http://kisakiree.com/pages/kalusto/proj ... lf-vr6.php
Pistin alkuperäiset pohjaanlyöntikumet paikoilleen, kun näyttivät olevan ehjät.
Kierteiden suojaksi sumuttelin kuparitahnaa spray-pullosta, saas näkee kuin skulaa.
t.Matti
Tänään laittelin Supersportin korkeussäädettävät tolpat VR6:sen alle. Näppärää hommaa, kun löytyy sopivat työkalut kerralla käteen. Eli mitä tarvin:
-21mm tulppa-avain mallia päältä avonainen
-7mm kuusiokoloavain
-19/17/10mm lenkki ja räikkä
-ja jos haluaa käyttää tolppien mukana tulevia muttereita niin 14mm lenkki
Säädöt kantsii tehdä etukäteen noin about perstuntumalta, ja ainakin oikea&vasen samalle korkeudelle heti alusta lähtien tarkasti.
Kuvia ei tähän hätään tullut otettua, mutta otan myöhemmin ja pistän niitä tonne http://kisakiree.com/pages/kalusto/proj ... lf-vr6.php
Pistin alkuperäiset pohjaanlyöntikumet paikoilleen, kun näyttivät olevan ehjät.
Kierteiden suojaksi sumuttelin kuparitahnaa spray-pullosta, saas näkee kuin skulaa.
t.Matti
^necon
Hyvä että lyötyi koku jolla on perskohtaista kokemusta.
Pistähän tyypityksen jälkeen mielipiteitäsi ja lisää ihmeessä kuvia niin saadaan ihmetellä :)
Kyllä tämä Supersport taitaa ihan ostamisen arvoinen olla.
Niin ja työkalut ja tilat ei ole ongelma, ainut miinus kun tallille on n.350km matkaa :)
Hyvä että lyötyi koku jolla on perskohtaista kokemusta.
Pistähän tyypityksen jälkeen mielipiteitäsi ja lisää ihmeessä kuvia niin saadaan ihmetellä :)
Kyllä tämä Supersport taitaa ihan ostamisen arvoinen olla.
Niin ja työkalut ja tilat ei ole ongelma, ainut miinus kun tallille on n.350km matkaa :)
Täältä löytyy kans Supersportin coiloveri tolpat kakkakopan keulalta ja iskareista mehut pihalla. Uusia patruunoita on kyselty ja kyselty.. saas nähdä.
Ei varmaan kannata Ss:n omia ostaa kun eivät tunnu kestävän (eikä ole kuulunut mitään saatavuudesta) ja hinta on kuitenki jotain hirveää..
mutta mistä löytää jotkin tarpeeksi lyhyet tarvikepatruunat?
Ei varmaan kannata Ss:n omia ostaa kun eivät tunnu kestävän (eikä ole kuulunut mitään saatavuudesta) ja hinta on kuitenki jotain hirveää..
mutta mistä löytää jotkin tarpeeksi lyhyet tarvikepatruunat?
mutta mistä löytää jotkin tarpeeksi lyhyet tarvikepatruunat?
Etsi sinne tolppiin sopivat iskarit, jotkut hyvät jossa ei ole jäykkyys säätö päissä
Ja sitten etsit jonkun tutun sorvarin ja käsket lyhentää sieltä päästä sen verran että ovat saman mittaset kuin alkuperäsetkin. sitten sulla onkin hyvät coiloverit kädessä...
...
Lupasin kuvia, kun Supersport on saatu alle ja säädetty jonkinlaiseen stanceen. Tässäpä näitä pari, saa kommentoida:
Pitää laskee ku saa kunnon valssit alle ja kesäkelit tulee. Alusta on ainakin jämäkkä ajaa, mut ei todellakaa mikään kivireki niinkuin vois kuvitella.
-masami


Pitää laskee ku saa kunnon valssit alle ja kesäkelit tulee. Alusta on ainakin jämäkkä ajaa, mut ei todellakaa mikään kivireki niinkuin vois kuvitella.
-masami
Etsi sinne tolppiin sopivat iskarit, jotkut hyvät jossa ei ole jäykkyys säätö päissä
Ja sitten etsit jonkun tutun sorvarin ja käsket lyhentää sieltä päästä sen verran että ovat saman mittaset kuin alkuperäsetkin. sitten sulla onkin hyvät coiloverit kädessä...
Jeps, marssin varaosaputkaan tolppa mukana ja sieltähän ne möivät sopivat Sachsin tarvikepatruunat, ovat mk1 tarkotetut. Vähän reilu sentti pitää jatkaa kierrettä ja sorvata tavaraa eestä niin on sama kun vanha. Ja varmasti halvemmat mitä olis uudet Ss:n omat iskarit, kukaties kestävemmätkin..
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 19.2.2007 8:09
Selailin vanhoja juttuja ja täytyy kommentoida että Supersport on kestänyt hyvin.
Tänä syksynä jouduin vaihtamaan taakse iskunvaimentimet :) jotkut Volvon iskarit oli sopivat kin rälläköi jousilautasen ja alapään kiinnitys puslan pois.
Eli yli neljä vuotta ja noin 120tkm kesti... edessä vielä ehjät iskarit.
Tälläinen kestotesti...
Tänä syksynä jouduin vaihtamaan taakse iskunvaimentimet :) jotkut Volvon iskarit oli sopivat kin rälläköi jousilautasen ja alapään kiinnitys puslan pois.
Eli yli neljä vuotta ja noin 120tkm kesti... edessä vielä ehjät iskarit.
Tälläinen kestotesti...
No ei ole FK:lla kovin vahvasti mennyt! :/
Noissa Ssupersportissa ei ole muuta moitittavaa ollut kun melko vähäinen ylösjouston vara, jos autoa esim talveksi nosti ylemmäksi, niin heitoissa tai montussa saattaa tolpat jysähtää "suoraksi" pitää pahan äänen... Mutta ei näitä hiekkatie ek:lle kyllä ole ajeteltukaan.
ps. kestotesti lavettini on myynnissä. siitä hyvä kampe jollekkin ajokkia arvostavalle! Kuudes kesä oli minun ajossa... :D
Noissa Ssupersportissa ei ole muuta moitittavaa ollut kun melko vähäinen ylösjouston vara, jos autoa esim talveksi nosti ylemmäksi, niin heitoissa tai montussa saattaa tolpat jysähtää "suoraksi" pitää pahan äänen... Mutta ei näitä hiekkatie ek:lle kyllä ole ajeteltukaan.
ps. kestotesti lavettini on myynnissä. siitä hyvä kampe jollekkin ajokkia arvostavalle! Kuudes kesä oli minun ajossa... :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa