Audi a3 2.0FSI

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

audiboy
-
Viestit: 32
Liittynyt: 17.8.2006 14:42

Audi a3 2.0FSI

ViestiKirjoittaja audiboy » 6.3.2007 18:37

Onko tuollanen auto kuinka lussu? Omistaako tällä foorumilla kyseisen audin? Saisinko mielipiteitänne kiitos?

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 6.3.2007 18:54

ykskutonen sportpäkki käytiin joskus kokeilemassa. se on niin järkyttävän ja uskomattoman laiska että tuo 2.0 on kyllä ehdottomasti minimi tuohon. sitten muuten 2.0 fsi on aika perso öljylle. aakolmoseenhan on muuten saatavilla myös 1.8TFSI. kuulostaa ainakin mielenkiintoiselta, vaikken olekaan vielä päässyt kokeilemaan. mutta ykskutosen ainakin voit unohtaa harkinnasta, jos olet sitä ikinä edes harkinnutkaan. kaupungissa vie paljon pensaa ja maantiellä meinaa jäädä jalkoihin.

tvanhatalo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 17.2.2004 12:49

ViestiKirjoittaja tvanhatalo » 6.3.2007 22:20

olen omistanut a3 2.0 fsi myllyllä ja mielestäni moottori on kyllä aika lussu. fiiliksessä jää 100-0 neloskoppaselle gti golfille, vaikka tehoa yhtä paljon (suorituskyky voi numeroissa mitattuna olla kyllä aika lähellä). käytännön ajossa kuitenkin ihan miellyttävä kone, sitkeys kutosella on uskomaton, autolla voi ajaa vaikka 40km/h 6-vaihde silmässä eikä täristä yhtään. eli jos yhtään haluat autoltasi urheilullisuutta, osta vähintään 2.0tfsi, mutta normikäyttöön ja autoiluun ihan hyvä kone. ja varmasti parempi kuin 1,6, mutta jotain siitä puuttuu... kokeilemalla se selviää.

audiboy
-
Viestit: 32
Liittynyt: 17.8.2006 14:42

ViestiKirjoittaja audiboy » 7.3.2007 14:16

Omistatko tvanhatalo audin a4 1.8t quattron? On käyny mielessä myös kyseinen auto.

oikari
-
Viestit: 39
Liittynyt: 13.11.2003 10:37

ViestiKirjoittaja oikari » 7.3.2007 15:04

Mulla on ollut A3 2.0FSI kohta kaks vuotta. Uutena ostin.
Öljyä vei 30 tkm 1,5L. Ei se öljyn kulutus niin suuri ole.
Mielestäni auto on riitävän ripeä. Ohitukset ja kiihdytyket sujuvat riittävän ripeästi.
Auto ei tienkään pärjää GTI malleille, mutta ei sen ole tarkoituskaan.
Ostin auton nimenomaan sen takia että kulkee tarvittaessa riittävästi. Ilman mitään GTI vouhotuksia. Samalla rahalla olisin saanut GTI golffin.
Mulle tossa on tehoa ihan tarpeeksi, välillä vähän liikaakin. En tiiä mitä urheilullisuutta autoon halutaan, mutta tällä urheilee helposti kortin veke....
Jos 150 heppaa ei riitä tän kokoiseen autoon niin mikä sitten?
Ajo-ominaisuudet ovat hyvät.
Kulutus on ollut kaikki ajot mukaan lukien n8,2 L/100km. Ajosta on 70% kaupunkiajoa. Matka-ajossa pääsee 6,5L/100km kulutuksiin jos haluaa.

Vääntö on hyvä, ainakin jos sitä vertaa 1.6FSI koneeseen. Kutos vaihdetta voi käytännössä käyttää 60kmh ylöspäin. Kolmosella kun ajaa niin ei tarvitse vaihtaa pienemmälle hidastustöyssyissä.

Koneettahan ei enää tehdä, vaan se on korvattu nykyään 1.8 TFSI-koneella.
Huhut kertoivat että kone oli kallis valmistaa.

Huonoja puolia ovat:
Vaparia ei kannata lastuttaa
Lämpeää aivan helvetin hitaasti. Eberi ei ole turha hankinta
Kaasupoljin lattiassa--> vedet valuu muovimaton alle.
Käsijarrun sijoitus keskikyynärnojan alle.

Yak
-
Viestit: 148
Liittynyt: 15.2.2004 17:12

ViestiKirjoittaja Yak » 26.3.2007 23:07

Mikäli aihe vielä threadin aloittanutta kiinnostaa, niin kirjoitellaan. Mikäli ei, niin ehkä joku vielä kyselee samaa asiaa joskus..

Itselläni on nyt nyt ollut 3,5 vuotta alla tuollainen A3 2,0FSI, ja kuten tästä threadista aika paljon pystyy päättelemään, niin moottorilla on mukava luonne, eli vääntää hyvin, ei täristä ja on hiljainen.

Tuosta 2,0 FSI:stä on olemassa kaksi erillistä versiota, en valitettavasti tiedä milloin se on vaihtunut, mutta varmaan jossain 2005-mallivuoteen tultaessa. Eroina on laihaseos toiminnon puuttuminen uudemmista moottoreista, ja erilaiset välitykset.

Eli tässä threadissa mainittu 40km/h 6-vaihteella ei onnistu itselläni, koska jo nelosvaihteella kierrokset ovat n. 1200. Uudemmissa malleissa on hieman lyhyemmät välitykset, ja niin sanottu ylivaihde (joka itselläni on 6. vaihde) puuttuu. Eli siinä missä 120km/h nopeuksissa uusissa malleissa pyöritään n. 3500 rpm paikkeilla, niin vanhemmissa malleissa sama saavutetaan 5. vaihteella, ja kuudennella kierrokset putoavat 3000 paikkeille. Tämä johtuu laihaseostoiminnosta, joka toimii alle 3500 rpm:n alla.

Eli moottorin puolesta uudemmissa on lyhyemmät välitykset, ja hieman korkeampi polttoaineenkulutus. Tähän oli syynä kovat kustannukset tuosta laihaseostoiminnosta, joka vaatii erilaisen katalysaattorin, jota sitten ei vastaavasti myöskään löydy uudemmista.

Mitä tulee öljynkulutukseen, niin itselläni söi alussa paljon öljyä, mutta tähän on korjaus. Takuussa 2005 kesällä vaihtoivat lopulta omaani jotain venttiilikoneiston tiivisteitä, ja sen jälkeen ei ole syönyt yhtään öljyä. Käsittääkseni vika ei ole kovinkaan yleinen, aika harvaan vastaavaan olen törmännyt. Uutenahan kaikki VW-konsernin koneet syövät hieman öljyä.

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 28.3.2007 18:13

Nuo FSI-koneet on sellasia imusarjan sotkijoita, että huhhuh. Kurkatkaapa vaikka 15tkm ajetun FSI-moottorin venttiileitä, niin tiedätte mistä puhun. Jos 15tkm paikkeilla on venttiilinlautaset aivan täynnä karstaa, niin millaisia ne on esim 100tkm ajettuna?

Timpe85
-
Viestit: 17
Liittynyt: 12.12.2008 17:53

ViestiKirjoittaja Timpe85 » 16.12.2008 11:34

Ostin reilu kuukaus sitten Audi A3 2,0 FSI:n vm -06, mittarissa vain 34tkm. Nyt on muutaman kerran kylmäkäynnistyksen yhteyssä kuulunut pieni "rallattava" ääni... osaako joku kertoa, mistä ääni vois johtua ? Vai onko pelkkä ominaisuus..

Kiitos!

Petri
ffp jäsen
Viestit: 2079
Liittynyt: 17.7.2003 19:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri » 22.12.2008 15:25

Itse painiskelin pari vuotta sitten saman asian kanssa. Minulle ne rinkulat keulalla ei ole hirveän tärkeät, ajo ominaisuudet ja moottorin luonne on tärkeämpiä.

Päädyin sitten tälläiseen ja en ole katunut! Tehoa on vähintäänkin riittävästi ja alusta on paras vakioalusta mitä olen ajanut. (poislukien oikeat urheiluautot).

Kahden kakaran kanssa pärjännyt mainiosti, nyt kun on kolmas tulossa niin jouduin antamaan periksi 7-paikkaiselle vapari Touranille :(

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 26.12.2008 9:07

Etsin loppukesästä A3 dieseliä itselleni ja päädyinkin sitten 3.2 bensamalliin... kaupanpäälle kun tuli se neliveto ja S-tronic ja muutenkin varusteet olivat kohdallaan, xenonit, kunnon penkit yms...
Noissa alkaa olla hinta kohdallaan, joten suosittelen katsomaan. Omassa kulutus aika tarkkaan 10l/100km, joka ei ainakaan vielä ole haitannut. Puolet motaria ja puolet kaupunkiajoa.

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 1.2.2009 21:51

Onko 2.0 FSI koneessa jakohihna vai ketju?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.2.2009 22:06

Eikös ne hihnalla ole...

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 1.2.2009 22:14

Huoltokirjassa lukee että vaihtoväli 2.0 FSI koneessa on 180 tkm.

Mikä oli "suositeltava" vaihtoväli?

5 vuotta/100 tai 120 tkm ?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.2.2009 22:26

Eikö tuo ohjekirjan huoltoväli ole se suositus?

Vanhemmissa oli 90 tkm tai viisi vuotta. Tuntuu että harva viiden vuoden takia hihnaa vielä vaihdattaa...


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa