l ei kellää olis tietoo upsolute lastusta ??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

l ei kellää olis tietoo upsolute lastusta ??

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 1.3.2007 15:55

aattelin semmosen kesäks hankkia .. ja sitä vaa kyselisin et onko se nii hyvä mitä on kehuttu??
Viimeksi muokannut -tohtorisykerö-, 1.3.2007 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 1.3.2007 16:07

Vai tarkoititko upsolute? noista ollut melkosta kritikkiä, mut varmaan oikeesti ihan toimivia

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 1.3.2007 16:09

Jos upsolutea tarkoitat niin jättäisin kyllä väliin....

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 1.3.2007 17:48

siis nimen omaa sitä tarkotin :D jaa sekö ei sit oikee oo hyvä vai ? ku se ois nii pirun halpaki..mut ohan siinä takuu :)

Mr. Q
-
Viestit: 76
Liittynyt: 13.2.2005 18:56

ViestiKirjoittaja Mr. Q » 1.3.2007 18:19

Mulla ollut nyt 1/2 vuotta upson palikat paikallaan, eikä voi moittia.
Koneen luonne muuttui mukavasti.
Hinta laatusuhde kunnossa.
Takuuhan niissä on, joten pajalle vaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.3.2007 18:23

Onkos kukaan tarkkaan lukenut mitä se takuu kattaa?

Kuvittelisin että se ei kattaisi moottorista mitään...

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 1.3.2007 19:14

mut empä mä ny het ainakaa usko et se koneelle mitää pahaa tekee..tai no pitkän ajan kulues kyllä...minkähälaiset ahdot ois passelit tuollases perus 1.9 tdi:s että kestäs hyvin ?joku kilo? mutta voisha sitä ny koittaa.. ku jos sillä tuohon omaanki saa sen 145hv ja sit jos vähä jotai muuta laittaa nii sais sen 150 et komiasti jo bemu poikia kiusis :D mut kertokaa ny haittojaki ihmees jos semmottia löytyy ... ettei osta sikaa säkis..

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 1.3.2007 19:56

Ei omakohtaisia kokemuksia ole mutta oon lukenu monta kertaa että on kone ottanu vähän kipeetä ennemmin tai myöhemmin...

Takuu tosiaan kattaa itse lastun "viat", ei mitään mitä se aiheuttaa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 1.3.2007 21:14

Toisilla on ainakin tyytyväisyystakuu :)
Tuosta Upsista en tiedä, se on halpa. Niin on Daewootkin.

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 1.3.2007 22:03

mutta sehän meinaa aina olla vähä noitten lastujen kans ettei kones niistä pitemmänpäälle tykkää.. että jos konetta haluaa säästellä nii ei viritä ollenkaa.. mutta kaippa sitä täytynee koittaa.. palikoitaha ny koneeseen saa lisää jos se jotain sieltä hajottaa..

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 1.3.2007 22:04

kytkin ny ainaki täytyy heti vaihtaa :)

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 1.3.2007 22:19

Itellä ollu noin 1,5 vuotta ja ei mitään valittamista upista. Noista ahdoista en tiedä ku itellä max. käy 2 bar:ssa, mut tippuu nopeasti 1.2-1.3bar:in paikkeille.

Ei tuolla lastulla vielä kytkintä hajota, mutta kaksoismassa alkaa täryyttää ihan reippaasti 1800-2200rpm välillä jos veättää kunnolla...

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 2.3.2007 9:50

kyllä tuolla upsolutellakin on tyytyväisyys takuu, ja lastulle noin muuten vuosi takuuta. itsellä oli entisessä tdi octaviassa tuo ja olin siihen ihan tyytyväinen. kytkin alkoi vaan lipsua...

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 2.3.2007 15:58

no täytyy itekki ny sit laitattaa semmoone :) pääsee sit bemu poikien kimppuu :D ja ahdot voisin laittaa siihen johonki 1- 1.2 paikkeille et jotenki kestää,,,...

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 2.3.2007 16:12

Eihän nämä taida mitään custom softia olla, ei taida olla ahtopaineet valittavissa?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 2.3.2007 19:33

juuei, sitä tulee mitä sattuu tulemaan ;)
Sitte vaan 316 lippisbemuja haastamaan, ettei tule pettymyksiä. Ei siitä 81kW diisselistä nimittäin mikään raketti tule lastullakaan.

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 2.3.2007 21:29

No sen verran raketti ettei V6 3.0l uusi Mondeo pärjännyt :) Mutta sehän onkin Foordi...

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 2.3.2007 22:22

Mulla ei muuta huonoa sanottavaa Upsolutesta, mutta voisivat opetella ECUn tiivistyksen... Seateissa ja varsinki Cordoissa ja Ibbeissä ECU niin sijaitsee kosteudelle erittäin altiissa paikassa, että vähäinenki vesi pääsee helposti tekeen tuhojaan, jos tiivistys vuotaa.
Tehoista en osaa sanoa muutakuin, notta vakio-ohjelmaan nähen tehoja huomattavasti enemmän. Jouduin luopumaan lastusta uuden ECUn myötä.
Mutta summasummaarum; en ottais Upsolutea, jos olisin nyt lastua hankkimassa, vaan yksilöllisesti räätälöidyn.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 3.3.2007 10:22

No sen verran raketti ettei V6 3.0l uusi Mondeo pärjännyt :) Mutta sehän onkin Foordi...


Mutta eipä kai tämän tarkoituksena ollutkaan mikään bensa vs diersel-väittely tai liikennevalokisailujen julkistamistopic....
Lähinnä se "ei raketti"-kommentti oli tarkoitettu noita useampaankin kertaan mainittuja bemaripoikien kiusaamisia ja muita katukisailuintoiluja laannuttamaan.
Ja ei se +100kW tdi minun mielestä mitenkään nopealta tai tehokkaalta tunnu, tiedä sitten johtuuko se tdi:n tasaisesta vääntökäyrästä, vai siitä että vertailukohtana on tuplasti tehokkaampi auto...

Omassa 81kW tdi:ssä on ollut lastu melkein 100tkm, ja kaksoismassan ravistusta lukuunottamatta pelaa hienosti. G-techin mukaan siinä on reilu 100kW. Mutta ei silti pidä unohtaa niitä poikki raivstettuja kampuroita, katkinaisia turbon akseleita, imusarjoja joissa on kämmenen kokonen reikä ja muita ongelmia, joita joidenkin kohdalle on sattunut...

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 3.3.2007 16:47

no tästähä satii mielenkiintone keskustellu.. :) itellä meinaa oli joskus psi poxi ja sillä sai tuohon 135 ja ihmeen moni auto oli kovilla sen kans .. jopati 325 bemu ,mutta sehän on vaa bemu :D 1.8 T audikaa ei ohitte menny :) no tulkoot ny sit ahdot mikkä tulee ei se mua haittaa .. mutta eihän nuo tehtaan vakio tehot ny koskaa pidä paikkaansa. tuoski voi olla vaikka 125 vakiona jos kävis penkittää..ei voi tiätää.. mut ihmeen ripeesti se kyl menee .. ja kyllä mun mielestä 150 hv riiseli golffi kyl aikas ripeesti jo liikahtaa , ku väännöt vielä avittaa reippaasti.

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 3.3.2007 16:54

Quote:
juuei, sitä tulee mitä sattuu tulemaan ;)
Sitte vaan 316 lippisbemuja haastamaan, ettei tule pettymyksiä. Ei siitä 81kW diisselistä nimittäin mikään raketti tule lastullakaan.



ja senverra vielä notta saat korjata tuon 316 bemun tilalle 325 :) kyllä siitä senverra raketti tuloo ..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 3.3.2007 17:53

omassa kipossa mitattu 157hp/326nm ja suuttimet vaihdettu isompiin... laiskalta tuntuu ko mikäki ku tottuu =) isompi turbo ja nestepää ny tulossa jos auttas ;)

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 3.3.2007 20:50

no tuo on kyllä totta, että ku autoon laittaa tehoo lisää nii hetken ajeloo nii sit jo pia pitäs saara lisää tehoo :) koettu monelta osalta .. mutta lastusta on hyvä aloittaa :)

Jeepster
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.3.2007 22:15

ViestiKirjoittaja Jeepster » 6.3.2007 23:28

Sen verran kyseisestä lastusta.. auto Audi a6 tdi 81 kw -98 230000 km.. 6kk lastun asennuksen jälkeen kansipahvin vaihto mittarissa 253000km.. Ajotapa ei oo kyllä ollu mitään taloudellisintakaan, että ei kai voi vaan lastua syyttää.. enkä syytäkkään.. mutta audia kyllä.. ollut kokoajan murheita ikkunat ei oikein toimi.. ilmastointiin tullu häikkää.. pumpun ennakot sekoilee.. peräkoukku lonksuu.. etupää lonksuu.. moottorilämmitin ei toimi.. tämmösiä on ainakin ollu varmaan jäi jotain uupuunkin.. ja
parasta on tuo Audin huollon tuntiveloitus 84 € tunti.. Kyseiset viat on korjattu tällähetkellä ikkunoita, ilmastointia ja ruiskupumpun ajoituksia lukuunottamatta...

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 7.3.2007 8:28

Sulla on kuitenkin vaan kymmenisen vuotta vanha auto, jolla ajettu vaan yli varttimiljoona, niin ei siinä kyllä vielä moneen vuoteen pitäs olla mitään vikaa. Kannattaa ehottomasti vaihtaa merkkiä, vaikka johonkin tunnetusti hyvälaatuiseen ranskalaiseen.
Ja kyllä mä lähtisin siitä, että melkein noi kaikki viat vois johtua lastutuksesta. Oletko edes kysynyt uutta lonksumatonta peräkoukkua lastuttajan takuuseen?

Mullaki kerran hajos jarruvalokatkaisija 17v vanhasta 400tonnia ajetusta volkkarista, ja kyllähän tuollanen heikko laatu ottaa päähän vielä tänäkin päivänä.
;)

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 7.3.2007 9:34

Isällä on 74kW automaatti PD:ssä Upsoluten OBD:n kautta työnnettävä softa ja hyvin on pelannut kohta vuoden päivät.
Isä on ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Sitä oli jopa oikein customoitu tuota softaa, eli ei ilmeisesti ole mikään softa sisään, rahat tänne ja morjens-tyyppinen juttu.

Edit: Niin ja kulutuskin pysynyt kohtuullisissa lukemissa, automaatti sentään. Vie sellaista 5,5-5,8l/100km.

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 7.3.2007 15:56

mä käyn ny ens kuun alussa laitattamassa tuon lastun ja otan penkityksen samalla et saa säätöihi kunnolla... sit näkee mitä tapahtuu.. ja isommat suuttimetkin pitäis vaihtaa... ihan tyytyväinen olen jos sen 160hv saa revittyä irti tuolla vakio trbolla.. ja tuosta audista vielä.Että ei ne kaikki audit ny ihan niin paskoja ole se on vaa ihan auto kohtainen asia et tuleeko vikoja vai ei.. jos se vaan on joku maanantai versio :) itellä golpero toiminu iha moitteettomasti ja ajettu 287tkm..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 7.3.2007 18:56

tietty kannattaa kaikki mahdolliset vaihtaa ennen lastutusta.... no omassa pian 350tkm menee pian rikki ... kai se pian paukahtaa =)

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 7.3.2007 19:01

ei se mihinkää paukahda :)

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 15.3.2007 19:06

no ny on sit lastu kiinni...

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 15.3.2007 20:27

oliko vaikutus mieluisa?

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 18.3.2007 21:43

oli juu.. kyl tyytyväinen oon :) ahdot vaa kyl piikkaa aikas korkialle väliin.. saa nähä kaua kestää..

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.3.2007 22:22

Nuo upsoluten softat on melko rajuja esim 130hp passat jossa 165hp softa nosti pakopaineet 4bar joten ahdin meni vaihtoon heti mittauksen jälkeen ;)

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 19.3.2007 15:49

pitänee siis ruveta säästää rahaa isompaa ahtimeen :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 26 vierailijaa