Golf III "köhii"

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juhis-84
-
Viestit: 14
Liittynyt: 5.2.2007 18:55

Golf III "köhii"

ViestiKirjoittaja Juhis-84 » 4.3.2007 19:48

Kuukausi sitten autoliikkeestä ostettu Golf pitää tyhjäkäynnillä ihmeellistä köhinää tai turahtelee. Ensin huomasin tuon kovalla pakkasella. Tyhjäkäynti on siinä ~900 kohdilla ja kun vähän aikaa odottelee, niin moottorista kuuluu ja tuntuu sellainen 'turahdus' ja kierrokset nousevat hieman mutta laskevat heti takaisin.

Äsken kävin ajelemassa ja lämpötila on vähän plussan yläpuolella ja ulkona muutenkin todella kostea sää. Muutaman kilometrin ajon jälkeen laitoin auton parkkiin ja kuuntelin taas tyhjäkäyntiä, tällä kertaa köhinää oli paljon enemmän ja kierrokset pomppi siinä 900-1000 kohdilla.

Kone on 1.6 bensa ja ajon aikana ei oireile mitenkään, toimii kuten pitääkin, ainut mikä vaivaa on tuo tyhjäkäynti.
Lueskelin vanhempia viestejä, mutten viisastunut paljoa, ideoita mikä tuossa voisi olla vikana?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 4.3.2007 19:51

Lambda paskana? Vie liikkeeseen takas ja sano että pistävät kuntoon..

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 5.3.2007 15:54

millä koneella auto on?

Juhis-84
-
Viestit: 14
Liittynyt: 5.2.2007 18:55

ViestiKirjoittaja Juhis-84 » 5.3.2007 16:22

Eikös se tuossa ylempänä lue, että 1.6 bensa koneella? :) Vai tarkoititko sitä kolmikirjaimista koodia? Sitä mie en tiedä, mut 55kw versio tuo on...vähän aloittelija vielä näissä VW hommissa.

Tänään kävin tuolla autoliikkeessä piipahtamassa ja käski tulla myöhemmin pakokaasumittaukseen, niin näkee onko siellä jotain vikaa.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 5.3.2007 17:47

Onko kone 1pisteruisku, jos on niin ruiskuyksikön ja imusarjan välinen kumilaippa vois olla rikki.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 5.3.2007 19:31

Ja jos on ykspisteruutta, niin se kaasuläpänsäädin (tyhjäkäyntisäädin) saattaa prakailessaan oireilla tuollai..
Vikakoodit kannattaisi luetuttaa, jos siinä myyjäliikkeessä on volkkarin testereitä..

Juhis-84
-
Viestit: 14
Liittynyt: 5.2.2007 18:55

ViestiKirjoittaja Juhis-84 » 5.3.2007 20:45

Kiitoksia vastauksistanne! Kävin siinä autoliikkeellä ja pyysi käymään torstaina niin katsotaan ainakin tuo lambdan kunto ja pitää mainita noista parista muustakin vaihtoehdosta.

Tuosta en tiedä, onko tuo 1-piste vai mikä, kun auton mukana ei tullut käyttöohjekirjaa, eikä googlekaan tunnu mitään kertovan :(

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 5.3.2007 22:02

Sanohan vielä se vuosimalli, siitä selviää jo aika paljon..
Noita 1.ruuttia sai vaan alkupään kolmosiin, sen jälkeen tuli 1.8 55kW ja tuon jälkeen joskus -95 1.6 NELIpisteruisku.. Tuo moottori on konseptiltaan hiukan uudempaa sukupolvea kuin vastaavat muut koneet.. Kierrokset tulevat esim. muualta kuin jakajan HALLilta ja juurikin tuo monipistesuihkutus ovat uutta..

[edit] Itseäni lainaten "1.ruutta" tarkoittaa siis "yksi piste ruuttaa";) Väsyneenä alkaa vähän herpaantua..;)

Juhis-84
-
Viestit: 14
Liittynyt: 5.2.2007 18:55

ViestiKirjoittaja Juhis-84 » 5.3.2007 22:05

Hemmetti kun pitää aina unohtaa jotain oleellista kertoa :D
Eli autohan on vuosimallia -96

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 5.3.2007 22:23

...elikkä sulla on nelipisteruisku, koneen kirjaimet luultavasti AEA tai AEE..
Eli tyhjäkäynninsäädintä ei ole, ainakaan sellaista joka vaikuttaisi mekaanisesti kaasuläppään.. Seuraavaksi vikamuistit lukuun, niin alkaa (luultavasti) selviämään..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 31 vierailijaa