Olisin hankkimassa kyseisen mallista autoa ja yksi on jo kiikarissa mutta sillä on ajettu jo n.230tkm mutta suuri osa siitä matka-ajoa. Kannattaako hankkia tuollainen kun saisi vielä kohtuu halvalla? Auto on vuosimallia 98´. Huolestuttaa noi kilometrit vaikka onkin hyvä moottori.
Minkälaisia kokemuksia käyttäjillä on autosta? Esim. meneekö katsastuksesta helposti läpi? Mitä kannattaa katsoa kun ostaa sellaisen?
Kyseisestä aiheesta on varmaan jo aloitettu aihe, mutta en löytänyt, joten kaipaisin tuoretta tietoa...
Kokemuksia Audi A3 1.8t?
Valvoja: ffp jäsenet
Ensiksi kysyn, että oletko käyny jo Audifinnsiltä lukemassa? Siellä on ainaki kourallinen topikkeja otsikolla "A3:sta hankkimassa" tms...
Joo, onhan tuo 1.8T hyvä kone, mut on kyllä aika paljon rullattu. Tietty jos huollot on tehty ajallaan ja huolella, niin miksei sillä pääsis vielä eteenpäin :D Noista kilometreistä päätellen, ei kestäis kyllä hirveen hintava olla.
Katsastuksesta, kaikki autot lienevät yksilöllisiä tuossa asiassa. Ja hyvin paljon riippuu omistajasta ajan myötä, että meneekö katsastuksesta läpi. Mulla on menny ilman mitään huomautuksia (vm. -00).
A3:sissa tyyppivikana on nuo ovien alalistat. Ne on tehty jotenki päin seiniä, niin ne kerää kuraa ja loskaa ja ruostuvat. Ne kannattaa syynätä erityisen tarkasti ne ovien alaosat. Tuonkin ikäisessä autossa todennäköisesti saattaa jo kukkia...Ainaki alta jos ei muuten. Ja jos päädyt hankkimaan tuollaisen menopelin, niin niitä ovia kannattaa sieltä alta pestä kohtuullisen tiheään ja huolella.
Pahaa sanottavaa minulla ei ole tuosta autosta/koneesta. Itse olen reilun vuoden ajellut ja en kyllä vaihtais pois :D Tuossa mainitsemassasi yksilössä kuitenkin minuakin hiukkasen karsastaa nuo kilometrit. Käy kuitenkin Audifinnsillä mutka ja lue nuo topikit läpi. Siellä on paljon juttua tästä aiheesta...
Joo, onhan tuo 1.8T hyvä kone, mut on kyllä aika paljon rullattu. Tietty jos huollot on tehty ajallaan ja huolella, niin miksei sillä pääsis vielä eteenpäin :D Noista kilometreistä päätellen, ei kestäis kyllä hirveen hintava olla.
Katsastuksesta, kaikki autot lienevät yksilöllisiä tuossa asiassa. Ja hyvin paljon riippuu omistajasta ajan myötä, että meneekö katsastuksesta läpi. Mulla on menny ilman mitään huomautuksia (vm. -00).
A3:sissa tyyppivikana on nuo ovien alalistat. Ne on tehty jotenki päin seiniä, niin ne kerää kuraa ja loskaa ja ruostuvat. Ne kannattaa syynätä erityisen tarkasti ne ovien alaosat. Tuonkin ikäisessä autossa todennäköisesti saattaa jo kukkia...Ainaki alta jos ei muuten. Ja jos päädyt hankkimaan tuollaisen menopelin, niin niitä ovia kannattaa sieltä alta pestä kohtuullisen tiheään ja huolella.
Pahaa sanottavaa minulla ei ole tuosta autosta/koneesta. Itse olen reilun vuoden ajellut ja en kyllä vaihtais pois :D Tuossa mainitsemassasi yksilössä kuitenkin minuakin hiukkasen karsastaa nuo kilometrit. Käy kuitenkin Audifinnsillä mutka ja lue nuo topikit läpi. Siellä on paljon juttua tästä aiheesta...
Audifinnsillä eräs sanoi ajavansa 250tkm rullatulla 1.8t aanelkulla joka oli tekniikaltaan kuin uusi, en juttua löytänyt pikaisesti tosin :( Noilla kilometreillä varmaan alusta kannattaa tutkailla tarkkaan. Samoin hihnan vaihto lienee kohta ajankohtainen, eikös se 120 tai 90 välein ole? Tosin siitä selviää ~500€ mutta silti vaikuttanee esim. tinkiessä ;) Paljonkos autotohtori maksaa, siinä näkisi alustan ja pakokaasutestinkin taitaavat tehdä?
Kilometrimäärähän ei ihan suoraan kerro mitään tekniikan kunnosta, jos on huollettu säännöllisesti ja pidetty muutenkin hyvin niin on varmasti ihan huoleton peli vielä pitkäksi aikaa. Tai sitten voi olla ihan täysi pommi. Toki noilla kilometrimäärillä alkaa tulemaan väkisin vastaan jo kaikenlaista pientä huoltoa normaalin kulumisen takia, joten ihan priimakuntoista on turha odottaa.
Omalla -01 A3:lla on nyt rullattu reilut 230tkm ja tuohon on nyt viime aikoina joutunut vaihtamaan turbon, pakosarjan, puolat ja puslia alustaan. Kaikki nuo on aikalailla normaaleja ja odotettavissa olleita huoltokohteita näillä kilometrimäärillä.
Ja jos tuommonen A3 1.8T quattro kiinnostaa niin tämäkin yksilö on myytävänä tarvittaessa :)
Omalla -01 A3:lla on nyt rullattu reilut 230tkm ja tuohon on nyt viime aikoina joutunut vaihtamaan turbon, pakosarjan, puolat ja puslia alustaan. Kaikki nuo on aikalailla normaaleja ja odotettavissa olleita huoltokohteita näillä kilometrimäärillä.
Ja jos tuommonen A3 1.8T quattro kiinnostaa niin tämäkin yksilö on myytävänä tarvittaessa :)
Kiitos vastauksista ja lisää vielä kaivattaisiin. Kävin katsomassa siellä audifinns:ssä ja sieltä löyty tietoa ihan mukavasti joten kiitos opastuksesta sinne.
Kaipailisin vielä hieman lisää infoa kyseisestä koneesta 1.8t. Kokemuksia mm. a4:sta?
Miten on bensankulutuksen? Tuolla audifinns forumissa oli jollain ongelmana suurehko bensankulutus ja se selvisi sillä kun vaihtoi lambdan. Onko tämä tyyppivika?
Kaipailisin vielä hieman lisää infoa kyseisestä koneesta 1.8t. Kokemuksia mm. a4:sta?
Miten on bensankulutuksen? Tuolla audifinns forumissa oli jollain ongelmana suurehko bensankulutus ja se selvisi sillä kun vaihtoi lambdan. Onko tämä tyyppivika?
Taitaa se vain olla niin, että jos kaupungissa tai paljon stop 'n go:ta joutuu tekemään niin
kyllä se auton paino kasvattaa sitä kulutusta, oli kone sitten mikä vain. Uskon että
maantiellä molemmat menevät noin 8l/100km, ja kaupungissa 10-11l/100km, nämä siis
siitä syystä että ovat painoiltaan aika lähellä toisiaan. Nämä molemmat nelivetoisina siis.
kyllä se auton paino kasvattaa sitä kulutusta, oli kone sitten mikä vain. Uskon että
maantiellä molemmat menevät noin 8l/100km, ja kaupungissa 10-11l/100km, nämä siis
siitä syystä että ovat painoiltaan aika lähellä toisiaan. Nämä molemmat nelivetoisina siis.
-
- -
- Viesti:
Saas nähä toimiiko suora linkki www.autotalli.fi -sivulle...
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php? ... hcar=15885 <- Tuossa mun A41.8tq:n kulutusseuranta, eka talvi tuolla pelillä ja raskas kaasujalka.. jotain 80% normaaliajosta kaupunkiajoa, paitsi joulukuussa oli paljon matka-ajoakin.
[edit] Oho, nyt pomppas viimeisin tankkaus.. 13,9l/100km :)
[edit] Oho, nyt pomppas viimeisin tankkaus.. 13,9l/100km :)
Viimeksi muokannut Tuomas, 5.3.2007 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”