arvelin ihan huvikseni värkätä tuommosen okuun kun insinööri oli jostain syystä sen unohtanu. Eka versio on vielä suunnitteluasteella. siinä ajattelin hyödyntää golf/bora iskarikuppiin kiinnitettävää oem peltiosaa. tuli vaan mieleen että miten se mahtuu siellä olemaan pelti kiinni ollessa. ja missä kohtaa ne borassa/golfissa ne jousen päitten kiinnitykset tarkalleen on.
Toinen vaihtoehto (helpompi) olisi tuommonen milotecin värkki joka on melko arvokas.
nyt kun näitä vaihtoehtoja on jo kaksi niin lisääkin olisi tervetullutta. etenkin jos joku on jo tällaisen aparaatin toteuttanut niin semmosia etenkin ja kuvien kanssa, kiitos.
(jos joku tietää misstä saa niitä kuulapäisiä pultteja ja käypäsiä kaasujousia, joilla voisi plagioida tuon milotecin version niin kertokaa ihmeessä)
Octaviaan konepeltiin kaasujouset
Valvoja: ffp jäsenet
Löyty topikki jossa oli INXX merkkisistä kaasujousista jotka kiinnitetään milotecin mallilla. kellään tietoa mistä niitä saa?
E: autovaruste näkyykin (pitkän ja hartaan kuukletuksen jälkeen) myyvän noita.
Nyt päästäänkin sitten siihen vaiheeseen että onko golf4/bora kiinnitykset yhtenevät octavian kanssa. eli konepellin saranat ja loksun pulttauskohdat? itellä ei enää ole mitään muistikuvaa miltä boran pellin alus näyttää.
E: autovaruste näkyykin (pitkän ja hartaan kuukletuksen jälkeen) myyvän noita.
Nyt päästäänkin sitten siihen vaiheeseen että onko golf4/bora kiinnitykset yhtenevät octavian kanssa. eli konepellin saranat ja loksun pulttauskohdat? itellä ei enää ole mitään muistikuvaa miltä boran pellin alus näyttää.
Itse oon kans suunnitellu tekeväni kaasujousi härpäkän passatin konepeltiin...
Niitä kuulapäisiä pultteja, kuin pieniä raidetangon niveliä saa vaikka motonetistä.
Ite aattelin laittaa kaasujouseksi ihan yleis mallisen jousen joita myös saa motonetistä reilulla kympillä, eli siitä päästiin siihen että v.loppuna punnittiin nokkapeltiä kotitalous vaa-alla ja laskeskeltiin paljoko tarvitsee voimaa olla jousessa... Aattelin tehä kiinnitysraudat itse ja toisessa päässä on muutama kiinnityskohta eri kohdissa eli saa säätää kuinka korkeelle konepelti avautuu...
Niitä kuulapäisiä pultteja, kuin pieniä raidetangon niveliä saa vaikka motonetistä.
Ite aattelin laittaa kaasujouseksi ihan yleis mallisen jousen joita myös saa motonetistä reilulla kympillä, eli siitä päästiin siihen että v.loppuna punnittiin nokkapeltiä kotitalous vaa-alla ja laskeskeltiin paljoko tarvitsee voimaa olla jousessa... Aattelin tehä kiinnitysraudat itse ja toisessa päässä on muutama kiinnityskohta eri kohdissa eli saa säätää kuinka korkeelle konepelti avautuu...
Viime kesänä asensin Raid HP:n pumput golffiin. Sopivuus moitteeton ja toimii tosi hyvin kovemmilla pakkasillakin. Tuolta löytyisi.
joo okuunkin saa niitä INXXejä, mutta on tilaustavaraa. Tilaan huomenna semmoiset. Hintaa kuulemma saman verran kuin noilla ebayn värkeillä. ilmeisesti niitä saa autovaerusteelta muihinkin autoihin kuin mitä siinä listalla näkyy eli siihen passattiinkin varmaan. laita tapsala sinne viestiä niin tietää.
-
- -
Laitellaanpa tähän kun läheltä liippaa..
Omassa Passatissani on jotkut kaasujouset laitettu pellin nosteeksi.. meninpä rämpimään tossa -25 pakkasilla auki, ja eihän se enään auki pysy..
Mietinkin nyt että onko ne tommoset INXX:t? En huomannu mitään merkkiä olevan missään. Mutta taas en ole vielä löytänyt kokonaan kromin värisiä kaasujousia mistään, lisäksi vahvasti muistelen että ne olisi toisin päin paikallaan, eli paksumpi pää alhaalla..?
Mihin tuolla autovarusteessa olevat malli erot perustuu? Pituuteen?
Omassa Passatissani on jotkut kaasujouset laitettu pellin nosteeksi.. meninpä rämpimään tossa -25 pakkasilla auki, ja eihän se enään auki pysy..
Mietinkin nyt että onko ne tommoset INXX:t? En huomannu mitään merkkiä olevan missään. Mutta taas en ole vielä löytänyt kokonaan kromin värisiä kaasujousia mistään, lisäksi vahvasti muistelen että ne olisi toisin päin paikallaan, eli paksumpi pää alhaalla..?
Mihin tuolla autovarusteessa olevat malli erot perustuu? Pituuteen?
saranat on myös golfissa ja ocussa erilaiset. golfissa saranan ylä ja alapuoli on suoria, mutta ocussa yläpuoli on 45 asteen kulmassa. eli kaasujousien pituuksien lisäksi eroja on tod. näk. myös kaasujousien päiden asennoissa ja niitten pallopäisten puttien kiertteitten koossa. ja paineet mahtaa olla eri että jaksaa eripainoset pellit nostaa.
sillä minä annoinkin sen golfin orkkisosien hyödyntämisen olla kun ei ollu varmaa saako niitä mahtumaan samoihin paikkoihin okussa ja golfissa kun suojat ja konepelti ja saranat on rakenteeltaan täysin erilaiset.
sillä minä annoinkin sen golfin orkkisosien hyödyntämisen olla kun ei ollu varmaa saako niitä mahtumaan samoihin paikkoihin okussa ja golfissa kun suojat ja konepelti ja saranat on rakenteeltaan täysin erilaiset.
Lainataanpa vähän topikkia. Eli tilasin tuossa Corradoon Raid hp:n valmistaman konepellin kaasujousen. Ensinnäkin, tosiaan tuli vain yksi jousi, eli kuuluuko ollakin näin, ettei tule kuin toiselle puolelle? Sitten onko joku asentanut tuommoista, eli onko vinkkejä asennukseen?
Mukana tuli itse kaasujousi, sitten tuommoinen rauta, mikä ilmeisesti tulee kiinni konepeltiin, mihin sitten tulee jousi kiinni. Mukana tuli myös about 25 senttiä pitkä lattarauta, jossa on ruuvit molemmissa päissä. Mihinkäs tuon pitäisi tulla?
Mukana tuli itse kaasujousi, sitten tuommoinen rauta, mikä ilmeisesti tulee kiinni konepeltiin, mihin sitten tulee jousi kiinni. Mukana tuli myös about 25 senttiä pitkä lattarauta, jossa on ruuvit molemmissa päissä. Mihinkäs tuon pitäisi tulla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”