Juu, elikkäs tuli hommattua tollanen AEB koneinen -97 A4 quattro avantti tuolta rapakon takaa. Lähtiessä yhteensattumien vuoksi koneessa oli n.1 litra liikaa moottoriöljyä. Ja ei muuta kun 10km koeajon jälkeen huippuja kokeilemaan.
Ja hyvin kulki mittariin 220km/h / 6000r/min, mutta heti kun löysäsin kaasun niin öljynpainevalo sytty palamaan ja kauheessa paniikissa sammutin koneen motarille,(mitä ei turbokoneelle saisi kyllä tehdä, aika punakka turbo) ja tutkimaan, öljyä oli tullut pihalle vissiin huohotttimesta, mutta tikussa sitä oli edelleen n.1cm liikaa.
N. 10min päästä kone käyntiin ja kaikki pelaa OK. Autolla ajettu tapahtuman jälkeen n.1000km ja pelaa, paineita en ole vielä kerennyt mittaamaan.
Eli tajuaako valo myös ylipaineen joka saattaa seurata älyttömästä öljynmäärästä johtuvasta kampikammion paineen noususta, vai olisiko sihti tukossa ym.ym.
AEB poltti öljynpainevaloa
Valvoja: ffp jäsenet
voiskohan joku asiantuntija vastata ku mullaki on samanlaista probleemaa.. auto on G3 1.6 -94 ABU koneella ja nyt on alkanu öljynpaine valo vilkutteleen.. ku tsekkasin öljymäärän nii siellä oli noin 1cm verran ylärajan yläpuolella..en kyllä tajua että miten siellä voi olla..nähtävästi vaan öljyä lisäessäni auto ei ole ollut tasasella..eli voiko siis valonvilkkuminen johtuu siitä että siellä on liikaa öljyä.. tää golffi on mulle melko uus tuttavuus enkä kyllä autoista muuten käsitä liikaa :)
no sit sellasta viel et uskaltaako/onko järkeä tuolla nyt ajella sitten.. ei tieten oo kova homma vääntää proppu pois ja lorauttaa hieman öljyy pihalle mut ärsyttää vaa alkaa tekeen sitä kerrostalon pihalla lumihangessa :)
toinen ropleema on sellanen et kylmänä ku yrittää käynnistää nii jos se ei ekalla lähe nii se ei lähe sitte ollenkaan.. bensa vaa alkaa haiseen... ikään ku kastuis tai jotain.. tänä talvena on menny jo kaks starttia.. tosin niistä kahdesta sai väsättyä yhden ehjän.. akku on myös aivan uus..
tää meikän vw taival on alkanu kyl erittäin tuskaisesti :)
toinen ropleema on sellanen et kylmänä ku yrittää käynnistää nii jos se ei ekalla lähe nii se ei lähe sitte ollenkaan.. bensa vaa alkaa haiseen... ikään ku kastuis tai jotain.. tänä talvena on menny jo kaks starttia.. tosin niistä kahdesta sai väsättyä yhden ehjän.. akku on myös aivan uus..
tää meikän vw taival on alkanu kyl erittäin tuskaisesti :)
joo nyt ku noita eri foorumeita luin nii tulin siihen tulokseen että siellä nyt todellakin taitaa olla bensaa öljyn seassa.. joudun käynnisteleen lähes aina kylmänä..työmatkat on aika lyhyet ja muuta ajoa ei juuri tule.. eli ryyppy on lähestulkoon aina päällä. ja sitten ku viel on joutunu tekeen todella pitkiä starttaus yrityksii..
joten riittääkö että vaihdan öljyt? korjaantuuko sillä vai pitääkö viedä johonki huoltoon ja maksaa ittensä kipeeks..?
joten riittääkö että vaihdan öljyt? korjaantuuko sillä vai pitääkö viedä johonki huoltoon ja maksaa ittensä kipeeks..?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
mitä kautta bensa pääsee öljyn sekaan? ^
Kylmäkäynnistyksessä ja kylmällä koneella ajettaessa seos on sen verran rikas, että osa bensasta jää sylinterin seinämille, ja osa tästä pääsee männänrenkaiden ohi öljypohjaan. Normaalisti määrät ovat hyvin pieniä ja ne haihtuvat huohottimen kautta moottorin lämmettessä.
Ruiskukoneissa taitaa olla nykyään aika harvinainen ongelma, koska kylmällä seosta rikastetaan vain sen verran kuin tarvitaan, mutta kyllä noin voi käydä jos kone ei koskaan kunnolla lämpiä ja seos on kylmänä syystä tai toisesta liian rikas. Omamakohtaista kokemusta on yhdestä ruiskuautosta jossa oli öljyn seassa varmaan litra ylimääräistä ja öljytikku haisi samalle kuin olisi besatankkia nuuhkinut. Syynä tässäkin tapauksessa oli jatkuva pätkäajo ja ilmeisesti kävi myös liian rikkaalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa