l ei kellää olis tietoo upsolute lastusta ??
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
l ei kellää olis tietoo upsolute lastusta ??
aattelin semmosen kesäks hankkia .. ja sitä vaa kyselisin et onko se nii hyvä mitä on kehuttu??
Viimeksi muokannut -tohtorisykerö-, 1.3.2007 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
-
- -
- Viesti:
-
- -
mut empä mä ny het ainakaa usko et se koneelle mitää pahaa tekee..tai no pitkän ajan kulues kyllä...minkähälaiset ahdot ois passelit tuollases perus 1.9 tdi:s että kestäs hyvin ?joku kilo? mutta voisha sitä ny koittaa.. ku jos sillä tuohon omaanki saa sen 145hv ja sit jos vähä jotai muuta laittaa nii sais sen 150 et komiasti jo bemu poikia kiusis :D mut kertokaa ny haittojaki ihmees jos semmottia löytyy ... ettei osta sikaa säkis..
-
- -
-
- -
Itellä ollu noin 1,5 vuotta ja ei mitään valittamista upista. Noista ahdoista en tiedä ku itellä max. käy 2 bar:ssa, mut tippuu nopeasti 1.2-1.3bar:in paikkeille.
Ei tuolla lastulla vielä kytkintä hajota, mutta kaksoismassa alkaa täryyttää ihan reippaasti 1800-2200rpm välillä jos veättää kunnolla...
Ei tuolla lastulla vielä kytkintä hajota, mutta kaksoismassa alkaa täryyttää ihan reippaasti 1800-2200rpm välillä jos veättää kunnolla...
-
- -
Mulla ei muuta huonoa sanottavaa Upsolutesta, mutta voisivat opetella ECUn tiivistyksen... Seateissa ja varsinki Cordoissa ja Ibbeissä ECU niin sijaitsee kosteudelle erittäin altiissa paikassa, että vähäinenki vesi pääsee helposti tekeen tuhojaan, jos tiivistys vuotaa.
Tehoista en osaa sanoa muutakuin, notta vakio-ohjelmaan nähen tehoja huomattavasti enemmän. Jouduin luopumaan lastusta uuden ECUn myötä.
Mutta summasummaarum; en ottais Upsolutea, jos olisin nyt lastua hankkimassa, vaan yksilöllisesti räätälöidyn.
Tehoista en osaa sanoa muutakuin, notta vakio-ohjelmaan nähen tehoja huomattavasti enemmän. Jouduin luopumaan lastusta uuden ECUn myötä.
Mutta summasummaarum; en ottais Upsolutea, jos olisin nyt lastua hankkimassa, vaan yksilöllisesti räätälöidyn.
No sen verran raketti ettei V6 3.0l uusi Mondeo pärjännyt :) Mutta sehän onkin Foordi...
Mutta eipä kai tämän tarkoituksena ollutkaan mikään bensa vs diersel-väittely tai liikennevalokisailujen julkistamistopic....
Lähinnä se "ei raketti"-kommentti oli tarkoitettu noita useampaankin kertaan mainittuja bemaripoikien kiusaamisia ja muita katukisailuintoiluja laannuttamaan.
Ja ei se +100kW tdi minun mielestä mitenkään nopealta tai tehokkaalta tunnu, tiedä sitten johtuuko se tdi:n tasaisesta vääntökäyrästä, vai siitä että vertailukohtana on tuplasti tehokkaampi auto...
Omassa 81kW tdi:ssä on ollut lastu melkein 100tkm, ja kaksoismassan ravistusta lukuunottamatta pelaa hienosti. G-techin mukaan siinä on reilu 100kW. Mutta ei silti pidä unohtaa niitä poikki raivstettuja kampuroita, katkinaisia turbon akseleita, imusarjoja joissa on kämmenen kokonen reikä ja muita ongelmia, joita joidenkin kohdalle on sattunut...
-
- -
no tästähä satii mielenkiintone keskustellu.. :) itellä meinaa oli joskus psi poxi ja sillä sai tuohon 135 ja ihmeen moni auto oli kovilla sen kans .. jopati 325 bemu ,mutta sehän on vaa bemu :D 1.8 T audikaa ei ohitte menny :) no tulkoot ny sit ahdot mikkä tulee ei se mua haittaa .. mutta eihän nuo tehtaan vakio tehot ny koskaa pidä paikkaansa. tuoski voi olla vaikka 125 vakiona jos kävis penkittää..ei voi tiätää.. mut ihmeen ripeesti se kyl menee .. ja kyllä mun mielestä 150 hv riiseli golffi kyl aikas ripeesti jo liikahtaa , ku väännöt vielä avittaa reippaasti.
-
- -
-
- -
Sen verran kyseisestä lastusta.. auto Audi a6 tdi 81 kw -98 230000 km.. 6kk lastun asennuksen jälkeen kansipahvin vaihto mittarissa 253000km.. Ajotapa ei oo kyllä ollu mitään taloudellisintakaan, että ei kai voi vaan lastua syyttää.. enkä syytäkkään.. mutta audia kyllä.. ollut kokoajan murheita ikkunat ei oikein toimi.. ilmastointiin tullu häikkää.. pumpun ennakot sekoilee.. peräkoukku lonksuu.. etupää lonksuu.. moottorilämmitin ei toimi.. tämmösiä on ainakin ollu varmaan jäi jotain uupuunkin.. ja
parasta on tuo Audin huollon tuntiveloitus 84 € tunti.. Kyseiset viat on korjattu tällähetkellä ikkunoita, ilmastointia ja ruiskupumpun ajoituksia lukuunottamatta...
parasta on tuo Audin huollon tuntiveloitus 84 € tunti.. Kyseiset viat on korjattu tällähetkellä ikkunoita, ilmastointia ja ruiskupumpun ajoituksia lukuunottamatta...
Sulla on kuitenkin vaan kymmenisen vuotta vanha auto, jolla ajettu vaan yli varttimiljoona, niin ei siinä kyllä vielä moneen vuoteen pitäs olla mitään vikaa. Kannattaa ehottomasti vaihtaa merkkiä, vaikka johonkin tunnetusti hyvälaatuiseen ranskalaiseen.
Ja kyllä mä lähtisin siitä, että melkein noi kaikki viat vois johtua lastutuksesta. Oletko edes kysynyt uutta lonksumatonta peräkoukkua lastuttajan takuuseen?
Mullaki kerran hajos jarruvalokatkaisija 17v vanhasta 400tonnia ajetusta volkkarista, ja kyllähän tuollanen heikko laatu ottaa päähän vielä tänäkin päivänä.
;)
Ja kyllä mä lähtisin siitä, että melkein noi kaikki viat vois johtua lastutuksesta. Oletko edes kysynyt uutta lonksumatonta peräkoukkua lastuttajan takuuseen?
Mullaki kerran hajos jarruvalokatkaisija 17v vanhasta 400tonnia ajetusta volkkarista, ja kyllähän tuollanen heikko laatu ottaa päähän vielä tänäkin päivänä.
;)
Isällä on 74kW automaatti PD:ssä Upsoluten OBD:n kautta työnnettävä softa ja hyvin on pelannut kohta vuoden päivät.
Isä on ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Sitä oli jopa oikein customoitu tuota softaa, eli ei ilmeisesti ole mikään softa sisään, rahat tänne ja morjens-tyyppinen juttu.
Edit: Niin ja kulutuskin pysynyt kohtuullisissa lukemissa, automaatti sentään. Vie sellaista 5,5-5,8l/100km.
Isä on ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Sitä oli jopa oikein customoitu tuota softaa, eli ei ilmeisesti ole mikään softa sisään, rahat tänne ja morjens-tyyppinen juttu.
Edit: Niin ja kulutuskin pysynyt kohtuullisissa lukemissa, automaatti sentään. Vie sellaista 5,5-5,8l/100km.
-
- -
mä käyn ny ens kuun alussa laitattamassa tuon lastun ja otan penkityksen samalla et saa säätöihi kunnolla... sit näkee mitä tapahtuu.. ja isommat suuttimetkin pitäis vaihtaa... ihan tyytyväinen olen jos sen 160hv saa revittyä irti tuolla vakio trbolla.. ja tuosta audista vielä.Että ei ne kaikki audit ny ihan niin paskoja ole se on vaa ihan auto kohtainen asia et tuleeko vikoja vai ei.. jos se vaan on joku maanantai versio :) itellä golpero toiminu iha moitteettomasti ja ajettu 287tkm..
-
- -
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”