Golf2 1.8 gti 8v vm.89

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

83teemu
-
Viestit: 11
Liittynyt: 26.2.2007 11:03

Golf2 1.8 gti 8v vm.89

ViestiKirjoittaja 83teemu » 27.2.2007 12:03

Kyseinen auto kaipais vähä lisää mökkyä pellin alle, minkälaisia kokemuksia. sillä tein uuden topicin ku muissa melkei järestää mennää ahtamaan suoraan, mulle riittäs aluks ihan ahtamatonkin peli. voishan sitä sit joskus harkita sitä ahtoakin, pistäkäähän vinkkejä viisaammat...kiitos jo etukäteen.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 27.2.2007 17:52

Nostoa ja overlappia lisää, eli nokkakeppi koneistamoon tai vaihtoon, kovat nostajat ehkä samalla. Luonnollisesti pakoputkisto ja sarja on syytä vaihtaa paremmin hengittäviin. Imupuolelle en tekis ainakaan alkuun muuta kuin kohdistaisin ehkä imusarjan ja kannen tiivisteineen. Tuollein saa varmaan jotain 5-25% lisätehoja bensankulutuksen, päästöjen ja äänien samalla kasvaessa. Tyhjäkäyntiäkin voi joutua nostaan, riippuen millasen kepin hankkii/teettää.

Ja jos ei jo ole tehty, niin kirjastosta kannattaa hakea noi virittäjän käsikirjat ja muut moottoreita/viritystä koskevat opukset ja lukea pariin kertaan läpi: http://ffp-motorsport.com/tuning/kirjat.php

83teemu
-
Viestit: 11
Liittynyt: 26.2.2007 11:03

ViestiKirjoittaja 83teemu » 24.3.2007 11:20

eiks oo muita hyvii vinkkejä.... turbotus kiinnostaa mut ei ehkä viel. Nyt vaparikoneesta pientä kivaa irti, vinkkejä vaan tulemaan....

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 24.3.2007 13:58

vaparikoneesta et "pienellä" vaivalla saa paljoa kivaa irti. Kannen jos teetät jossain uusiksi ja veivit ja männät kevyemmiksi. Ruisku vois kannattaa vaihtaa johonkin aftermarket ruiskuun jotta sais paremmin säädeltyä kohilleen. Ja sytkä tiettu kanssa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 24.3.2007 18:14

Tässä tosiaan yksinkertainen lista mitä voisi tehdä:

Stage 1:

- Katunokka-akseli + kovat nostajat
- Kannen kanavien silottelu
- Puristuksia lisää
- Imusarjan kohdistus
- Peltisarja ja putkisto


Stage 2:

- Vauhtipyörän kevennys
- Kampiakselin kevennys
- Megasquirt
- Suorasytkä COP
- 35mm pakoventtiilit
- Seetien pyöristys


Stage 3:

- Kanavien reilumpi porttaus
- Läppärungot
- 41mm imuventtiilit
- Kireä nokka
- 2,5 tuuman pakoputkisto


Stage 4:

- G60 :-P

83teemu
-
Viestit: 11
Liittynyt: 26.2.2007 11:03

ViestiKirjoittaja 83teemu » 25.3.2007 23:25

pittää nyt tässä oikeesti pistää vinkkejä karvahattuunmuhimaan, keä on tuunauksen aikaa kun ei tallia talveksi ole ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa