egr vuotaa?
Valvoja: ffp jäsenet
egr vuotaa?
Haulla ei löytynyt ainakaan mulle vastausta joten--> ihan kun pintakaasulla ajelee niin saa melkein 3000 kierrättää että alkaa vetämään. voiskohan egr vuotaa/jumittaa ja oireillä noin? sit jos 1500 kiekasta lataa pedaalin pohjaan niin vetää täysin normaalisti. tuntuu alakirroksilla muutenkin laiskalta. yläkierroksilla vetää hyvin. laipat on valmiina et pitääkö tästä ne lähtee laittamaan kiinni ja puhdistaa egr.
En tiedä tuosta, mutta tulpata se EGR kannattaa. Itselläni operaatio jää kesälle/kesälomalle. En tiedä vuotaako omani vai jumittaako, mutta kun tyhjäkäynnillä Vag-com:sta katsoo EGR duty cycle:ä, heti kun duty cycle pamahtaa 4.8%:n rupeaa kuulumaan hiljainen vihellys. Myös ahtojen noustessa kuuluu kabiiniin pieni viheltely.
TDIfreak: Tottahan toki, mutta vihellys ei ole "tervettä" vihellystä vaan sellainen rikkinäisen pajupillin ujellus (aika ontuva esimerkki, mutta kuitenkin). Ja tosiaan en ole ainakaan muilla vastaavilla TDI-laitoksilla havainnut tyhjäkäynnillä vislauksia. Sitten taas ahtopaineen noustessa tulee luonnollisesti sellainen ohut vihellys, jota löytyy kaikista muuttuvageometrisella ahtimella varustetuista diesel-koneista. Omassani tosin siinä seassa kuuluu myös tämä "rikkinäinen pajupilli" sisälle.
Lainataas tätä topiccia. Eli pitäisikö EGR:än olla kiinni kun siitä tulppaa sen alipaineletkun??
Itsellä tarkoitus laittaa laipat siiheb itse pakokaasun kierrätys putkeen, mut piti nyt kokeilla ihan pikana vaan tota alipaineletkun tulppaamista.
Vetoja saatto tulla hieman lisää mutta kone alkaa röpeltää yli 3000rpm EVRY päällä..syy? Kuullostaa vähän samalta kun bensa turbo nakuttaessa..
Itsellä tarkoitus laittaa laipat siiheb itse pakokaasun kierrätys putkeen, mut piti nyt kokeilla ihan pikana vaan tota alipaineletkun tulppaamista.
Vetoja saatto tulla hieman lisää mutta kone alkaa röpeltää yli 3000rpm EVRY päällä..syy? Kuullostaa vähän samalta kun bensa turbo nakuttaessa..
1z koneessa saman tyylistä vikaa. luulin että ääni tuli alipainepumpusta, mutta pumpun vaihdon jälkeen sama jatkuu.
kokeilin alipaineletkuja tukkia jne. kun pumpulta ottaa ohuemman alipaine letkun irti niin ujellus alkaa tyhjäkäynnilläkin. menee ilmeisesti N75 kautta siihen alipaine "venttiiliin" mikä on vissiin pakokaasunkierrätys järjestelmässä. Mitä sille voi tehdä että sais ujellukset loppumaan.
Tulipa taas hankalan vaikeesti
kokeilin alipaineletkuja tukkia jne. kun pumpulta ottaa ohuemman alipaine letkun irti niin ujellus alkaa tyhjäkäynnilläkin. menee ilmeisesti N75 kautta siihen alipaine "venttiiliin" mikä on vissiin pakokaasunkierrätys järjestelmässä. Mitä sille voi tehdä että sais ujellukset loppumaan.
Tulipa taas hankalan vaikeesti
hieman aiheen vierestä. itellä 1z alipainepumpulta tuleva letku vedetty sisälle ja laitettu palloventtiili. pystyy ohjaamaan egr sisältä.egr toiminnassa moot. lämpiää n. 8,2 km matkalla ja ei toiminnassa n.11,7km.talvisin lämpiämis matkat on tietenki pidempiä ja noi lukemat on aika vakiot itellä. samoin kulutus on egr toiminnassa 0,5-0,8 dl/100km suurempi. toi systeemi on ollut toiminnassa 2v. ei moittimista. täytyis tarkastaa imusarja missä kunnossa se on kun on noi huohotukset hoidettu pois moottoria likaamasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa