egr vuotaa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

egr vuotaa?

ViestiKirjoittaja tmosth » 26.2.2007 21:17

Haulla ei löytynyt ainakaan mulle vastausta joten--> ihan kun pintakaasulla ajelee niin saa melkein 3000 kierrättää että alkaa vetämään. voiskohan egr vuotaa/jumittaa ja oireillä noin? sit jos 1500 kiekasta lataa pedaalin pohjaan niin vetää täysin normaalisti. tuntuu alakirroksilla muutenkin laiskalta. yläkierroksilla vetää hyvin. laipat on valmiina et pitääkö tästä ne lähtee laittamaan kiinni ja puhdistaa egr.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.2.2007 21:32

Laita laipat kiinni ja ihmettele sitten jos ongelma jatkuu. Johan tuo on sullakin aika tukkia toi egr, tukkimisen jälkeen ihmettelet miksi et tehnyt sitä jo aiemmin.

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 26.2.2007 21:32

En tiedä tuosta, mutta tulpata se EGR kannattaa. Itselläni operaatio jää kesälle/kesälomalle. En tiedä vuotaako omani vai jumittaako, mutta kun tyhjäkäynnillä Vag-com:sta katsoo EGR duty cycle:ä, heti kun duty cycle pamahtaa 4.8%:n rupeaa kuulumaan hiljainen vihellys. Myös ahtojen noustessa kuuluu kabiiniin pieni viheltely.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 26.2.2007 21:37

^Kai se ahdin alkaa pyörimään kovemmin kun EGR menee kiinni.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 26.2.2007 21:39

Oli se jo tukossa. mutta alko kaupunkipyörittelussä oleen viileetä :) oli letku vaan tukittuna ja sillon samaa oiretta esiinty.. pitää huomenna mennä laittamaan laipat kiinni! jos vaikka ois helppo viankorjaus. ainakin toivon niin!

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 27.2.2007 0:52

TDIfreak: Tottahan toki, mutta vihellys ei ole "tervettä" vihellystä vaan sellainen rikkinäisen pajupillin ujellus (aika ontuva esimerkki, mutta kuitenkin). Ja tosiaan en ole ainakaan muilla vastaavilla TDI-laitoksilla havainnut tyhjäkäynnillä vislauksia. Sitten taas ahtopaineen noustessa tulee luonnollisesti sellainen ohut vihellys, jota löytyy kaikista muuttuvageometrisella ahtimella varustetuista diesel-koneista. Omassani tosin siinä seassa kuuluu myös tämä "rikkinäinen pajupilli" sisälle.

Vessu
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.3.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Vessu » 27.2.2007 18:39

ATD-koneinen varianttini pitää samanlaista vihellystä joutokäynnillä.
ATD-koneesta ei vissiin pysty laipoittamaan EGR:ää ,vaan vikavalo syttyy?
Tuo vihellys taitaa olla jonkinsortin "ominaisuus"

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 27.2.2007 18:53

ATD-koneella omanikin.

Vessu
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.3.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Vessu » 27.2.2007 19:00

Oli joskus tällä foorumilla puhetta,että tuota ATD-konetta ei pystyisi laipoittamaan.
Ainoa keinoa olisi EGR:n ohjelmallinen disablointi.
Tiedä sitten pitääkö paikkansa,vai onko joku kokeillut laipoitusta?

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 29.5.2007 23:49

Lainataas tätä topiccia. Eli pitäisikö EGR:än olla kiinni kun siitä tulppaa sen alipaineletkun??

Itsellä tarkoitus laittaa laipat siiheb itse pakokaasun kierrätys putkeen, mut piti nyt kokeilla ihan pikana vaan tota alipaineletkun tulppaamista.
Vetoja saatto tulla hieman lisää mutta kone alkaa röpeltää yli 3000rpm EVRY päällä..syy? Kuullostaa vähän samalta kun bensa turbo nakuttaessa..

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 30.5.2007 15:38

Ei ainakaan mulla EGR:n letku tukittuna puolen tunnin ajelun jälkeen vikavalo syttynyt ja kone on ATD. Laitoin sitten sen takas toimintaan. Pitää koittaa joku päivä avata, puhdistaa ja tulpata laipoilla mutta kai tuo letkun tukkiminen ajaa saman asian kunhan venttiili ei vain vuoda.

DonTero
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.8.2007 21:48

ViestiKirjoittaja DonTero » 1.11.2008 12:43

1z koneessa saman tyylistä vikaa. luulin että ääni tuli alipainepumpusta, mutta pumpun vaihdon jälkeen sama jatkuu.
kokeilin alipaineletkuja tukkia jne. kun pumpulta ottaa ohuemman alipaine letkun irti niin ujellus alkaa tyhjäkäynnilläkin. menee ilmeisesti N75 kautta siihen alipaine "venttiiliin" mikä on vissiin pakokaasunkierrätys järjestelmässä. Mitä sille voi tehdä että sais ujellukset loppumaan.

Tulipa taas hankalan vaikeesti

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 3.11.2008 9:33

hieman aiheen vierestä. itellä 1z alipainepumpulta tuleva letku vedetty sisälle ja laitettu palloventtiili. pystyy ohjaamaan egr sisältä.egr toiminnassa moot. lämpiää n. 8,2 km matkalla ja ei toiminnassa n.11,7km.talvisin lämpiämis matkat on tietenki pidempiä ja noi lukemat on aika vakiot itellä. samoin kulutus on egr toiminnassa 0,5-0,8 dl/100km suurempi. toi systeemi on ollut toiminnassa 2v. ei moittimista. täytyis tarkastaa imusarja missä kunnossa se on kun on noi huohotukset hoidettu pois moottoria likaamasta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa