T4 etuvedosta neliveto?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Raideri
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.10.2006 9:19

T4 etuvedosta neliveto?

ViestiKirjoittaja Raideri » 26.2.2007 18:34

Joo eli mulla on tuollainen Trp T4 ABL (=1,9TD) moottorilla jossa on 02B vaihteisto, jota käytetään myös AJA sekä AAB (=2,4D) moottorien yhteydessä. Näiden viimeksi mainittujen moottorien yhteyteen saa myös syncro-nelivedon. Onko tavattoman suuri projekti muuttaa tuo nykyinen auto nelivedoksi, kun on alkuperäisenä etuveto? Lähinnä kiinnostaa kuinka suuren operaation vaatii vaihdelaatikon päähän, takapään kun ainakin luulisi olevan ihan bolt on?

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 26.2.2007 18:47


Raideri
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.10.2006 9:19

ViestiKirjoittaja Raideri » 27.2.2007 9:23

Aloin kuitenkin hieman epäilemään tuota AKE:n kantaa ja soitin paikalliselle konttorille. Auto vaatii tietenkin muutoskatsastuksen kuten asiaan kuuluu, muttei muita senkummempia lupia jos rakentaa alkuperäisistä osista, eli ottaa toisesta autosta, koska vastaavalla tekniikalla olevia autoja on olemassa. Jos taas rakennetaan esim. 200 sarjan Volvoon Audin quattro tekniikkaa, on AKE eittämättä takajaloillaan.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 27.2.2007 9:47

Viimeksi kun kysyin 2005? vaatii vetotapamuutos AINA luvat AKE:lta. Nelikot usein tuppaa myös olemaan eri mallisarjaa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 27.2.2007 10:03

Jatketaanpas kuitenkin tuolla toisessa topikissa aiheesta. Turha näistä asioista on jutella monessa eri paikassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa