T4 etuvedosta neliveto?
Valvoja: ffp jäsenet
T4 etuvedosta neliveto?
Joo eli mulla on tuollainen Trp T4 ABL (=1,9TD) moottorilla jossa on 02B vaihteisto, jota käytetään myös AJA sekä AAB (=2,4D) moottorien yhteydessä. Näiden viimeksi mainittujen moottorien yhteyteen saa myös syncro-nelivedon. Onko tavattoman suuri projekti muuttaa tuo nykyinen auto nelivedoksi, kun on alkuperäisenä etuveto? Lähinnä kiinnostaa kuinka suuren operaation vaatii vaihdelaatikon päähän, takapään kun ainakin luulisi olevan ihan bolt on?
Aloin kuitenkin hieman epäilemään tuota AKE:n kantaa ja soitin paikalliselle konttorille. Auto vaatii tietenkin muutoskatsastuksen kuten asiaan kuuluu, muttei muita senkummempia lupia jos rakentaa alkuperäisistä osista, eli ottaa toisesta autosta, koska vastaavalla tekniikalla olevia autoja on olemassa. Jos taas rakennetaan esim. 200 sarjan Volvoon Audin quattro tekniikkaa, on AKE eittämättä takajaloillaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa