kaasarista irtosi johto, tyhjäkäynti huutaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

lmattila
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.10.2004 7:40

kaasarista irtosi johto, tyhjäkäynti huutaa

ViestiKirjoittaja lmattila » 21.2.2007 18:55

Eli uutta piuhotusta vedellessäni tohon GU koneeseen, huomasin vahingossa irroittaneeni jonkun kaasarille menevän johdon, näyttäs menevän suoraan tuohon kaasarin alle.

Tämän seurauksena tyhjäkäynti huutaa hemmetin korkealla koko ajan.
Mahtaakohan kukaan tämän perusteella osata sanoa, että minkä johto se mahdollisesti oli ja pitäskö tälle johdolle tulla jatkuva virta.

Jouni
-
Viestit: 129
Liittynyt: 23.7.2003 18:33

ViestiKirjoittaja Jouni » 21.2.2007 19:40

EZ:ssa ruskean katkeaminen tekee samaa. Ja ruskeahan on jatkuva maa.

Herppa
-
Viestit: 68
Liittynyt: 9.8.2003 11:48

ViestiKirjoittaja Herppa » 21.2.2007 20:03

Ettei vaan ois se imusarjan lämmittimen johto, jos on kaasarin alta, ja pitäis muistaaksein olla punanen ja tulla katkeeva virta virtalukolta...

lmattila
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.10.2004 7:40

ViestiKirjoittaja lmattila » 22.2.2007 14:34

kyseessä siis musta johto, suoraan kaasarin alle, päässä on muoviliitin, mutta vastakappaletta ei löydy.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 23.2.2007 21:17

Siellä on ainakin joku osakaasukanavan lämmitin, vastakappale törröttää suoraan taaksetäin kaasarin kyljessä, siis tavallinen abiko-liitin. Muita mustia johtoja ei mieleen tule, tuonkaan ei pitäisi olla musta vaan päällä musta muovisukka.

lmattila
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.10.2004 7:40

ViestiKirjoittaja lmattila » 23.2.2007 21:49

[offtopic]

mikäs lie se alipainekello, missä on ruuvi kiinni, ja kun se tyhjäkäynti huusi, nii pyöritin sitä ruuvia aukipäin, niin tyhjäkäynti laski, eli se tappi siellä kellossa tuli ulospäin. Mikäs lie syy/seuraus/vaikutus?

[/offtopic]

Jouni
-
Viestit: 129
Liittynyt: 23.7.2003 18:33

ViestiKirjoittaja Jouni » 24.2.2007 12:53

Oikein toimiessaan se alipainekello työntää tappia, ja antaa kaasua silloin kun moottori ei käy. Moottorin käynnistyessä kello vetää tapin pois, ja tyhjäkäynti laskee. Tarkoituksena on ilmeisesti se, ettei käynnistysvaiheessa kuljettajan tarvitse painaa kaasupoljinta, vaan käynnistys onnistuu polkimeen sattumatta.

Nyt kun siellä on joku vika, ilmeisesti johto irtipoikki, niin kello ei vedä ja tyhjäkäynti ei laske. Ei ole ensimmäinen auto jossa tämä vika on "korjattu" tappia ruuvaamalla.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 24.2.2007 16:42

Tapin ruuvaus säätää nimenomaan tuota nopeaa tyhjäkäyntiä, jota auton pitäisi käydä hetken aikaa kylmäkäynnistyksen jälkeen.

lmattila
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.10.2004 7:40

ViestiKirjoittaja lmattila » 25.2.2007 14:04

tästä johdosta lähtee liitos kaasarin toiselle puolelle potikkaan, johon menee kaks paksua letkua, onkos tämä se imusarjan lämmitin?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa