Bora 1.8T AUM seisoi kylmässä katoksessa kuukauden ja tänään otin sen taas käyttöön puolentoista tunnin lämmityksen jälkeen. Käynnistyksestä saakka auto kuulosti ihan dieseliltä ja tärisee sisältä normaalia enemmän (sisältä kuunnellen). Sisällä istuen kuulosti siltä kuin autossa olisi asennetuna sellainen hassu äänenvaimennin, joka saa äänet kuulostamaan sellaiselta pörinältä. Sisälle siis kuuluu sellainen matala murina. Ulkoa kuunnellessa ei kuitenkaan huomaa mitään ihmeellistä eikä myöskään konepelti auki.
Ajoin sellaisen noin 8 km lenkin ja sama jatkui koko ajan. Eli murina kuuluu kierrosten mukaan - mitä enemmän kierroksia sitä enemmän murinaa. Tehohin ja vääntöön tuo ei tunnu vaikuttavan. Muutenkin auto toimii normaalisti Missään vaiheessa auto ei siis ehtinyt tuolla pakkasessa lämpenemään kunnolla. Nyt auto on lämpimässä tallissa ja huomenna näkee miten auto silloin toimii. Muistaakseni yhden kerran olen kuullut tuon äänen hetkellisesti aiemminkin, mutta se on hävinnyt heti pois. Osaako joku sanoa kannattaako huolestua vai liittyykö tuo vain kylmään koneeseen ja siihen, että auto on seissyt kylmässä pitkän aikaa?
1.8T tärisee ja kuulostaa dieseliltä
Valvoja: ffp jäsenet
Samaa ihmetellyt omassa, ääni tulee selvästi esille kovilla pakkasilla. Tuossa se ääni on enempi sellaista röpeltävää, ihan kuin putki vuotas tai ettei kävis kaikilla pytyillä. Tuo karkeahko ääni tulee kun konetta kuormitetaan, ei paikallaan polkiessa. Ilmenee erityisesti kun on ajellet siivun maantietä, voisko jäätää jotakin? Ääni kuitenki häviää kun auto on ajon jäjliltä seissyt jonkun aikaa. Ei myöskään anna vikakoodeja.
Eikös näissä ole heikko kohta turbon pakopuoli lastutetuissa, voisko alkaa vuotamaan erityisesti kovalla pakkasella? Tuossa murinaa aiheuttaa BN-Pipesin cat-back, oli sitten kylmä tai kuuma ilma.
Eikös näissä ole heikko kohta turbon pakopuoli lastutetuissa, voisko alkaa vuotamaan erityisesti kovalla pakkasella? Tuossa murinaa aiheuttaa BN-Pipesin cat-back, oli sitten kylmä tai kuuma ilma.
Omassa turbokulkineessani sylinterinkannen juuresta vuotanut pakosarja piti juuri tuollaista dieselmäistä ääntä. Yllättävän kauankin kuului 1. käynnistyksestä, kunnes lämpeni ja laajeni, jolloin todella pieni vuoto loppui. Tämän näkee selvästi noki/karstajäljestä, joka muodostuu liitospintojen viereen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa