Onkohan ajonestossa vika??
Valvoja: ffp jäsenet
Onkohan ajonestossa vika??
Hei kaikille
Auto tekee outoa vikaa, eli sammuilee keskenajon, sit saa sahata puoliminuutia käyntiin, kulkee taas 500m ja sammuu. Aamuisin aika sahaamisen takana vaikka on lämmössä. Tehot välillä hukassa ja silleen pumppailemalla kulkee. Suodatin on vaihdettu. Välillä vilkuttaa sitä avaimenvaloa mittaristossa, onko tämä nyt sitä legendaarista ajoneston vittuilua? Autossa on defan hälytin
Auto tekee outoa vikaa, eli sammuilee keskenajon, sit saa sahata puoliminuutia käyntiin, kulkee taas 500m ja sammuu. Aamuisin aika sahaamisen takana vaikka on lämmössä. Tehot välillä hukassa ja silleen pumppailemalla kulkee. Suodatin on vaihdettu. Välillä vilkuttaa sitä avaimenvaloa mittaristossa, onko tämä nyt sitä legendaarista ajoneston vittuilua? Autossa on defan hälytin
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 19.2.2007 8:09
ajonesto
mulla ainaki toi ajonesto takkuili nii se ekankerran sammu liikennevaloihi ja ei pirullakaa käyntii..no sit about 15 min pääst mentii koittaa uudestaa nii lähti ja sain ajettua kämpälle auton.. seuraavana aamuna pääsin töihin kyl hyvin mut sit lähin töistä nii pääsin about 1.5 km ja sammu.. no sit illalla sain sen taas käyntii ja ajoin hallille ja sinne taas sammu.. eikä enää olleskaa käyntii,, kunnes sitte hinattii huoltamoon ja ne sit katto sen kuntoo..
minä vaihdoin toisen avaimen käyttöön niin nyt ei enää avaimen kuva pala mittaristossa, liekkö ollut avaimessa vikaa.
Sen jälkeen vielä nykytteli välillä ja moottori toimi vähän kuminauhamaisesti, mutta ostin taas uuden PA-suodattimen, ajoin tankin lähes kuivaksi ja vaihdoin tankkauspaikan ST1:stä Teboiliin niin nyt toimii audi perhanan hyvin eikä mitään vikaa ole enää ilmaantunut. Taitaa siis noissa tankkauspaikoissakin olla eroa vesimenoveden suhteen :)
Sen jälkeen vielä nykytteli välillä ja moottori toimi vähän kuminauhamaisesti, mutta ostin taas uuden PA-suodattimen, ajoin tankin lähes kuivaksi ja vaihdoin tankkauspaikan ST1:stä Teboiliin niin nyt toimii audi perhanan hyvin eikä mitään vikaa ole enää ilmaantunut. Taitaa siis noissa tankkauspaikoissakin olla eroa vesimenoveden suhteen :)
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 19.2.2007 8:09
Joo kyllä ainakin täälläpäin on kuulemma eroja noissa dieseleissä. Vanhempia dieselmiehiä jututtaneena tulin siihen käsitykseen että teboilin aine on ylivoimasesti paras talvikestävyydeltään. Oon aika monen kuullu kiroavan tuota st1:sen ainetta, no sehän on tietysti meidän oma vika kun nuukuuspäissään sieltä tankataan. :)
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 19.2.2007 8:09
st1:n olen viimeisen 6-7 vuotta kiertänyt kaukaa. Nyt pääsi teboil samalle listalle.
Paikallinen hinausauton kuski kehui, että raskasta kalustoa oli jäänyt kovilla pakkasilla useampia tielle, kun ei teboilin talvilaatu ollut enää juoksu kunnossa. Noh, toisaalta ei mikään yllätys, omistaahan teboilin nykyään rakkaat itänaapurit...
Epäilen että ventossa oli ajonesto tai sammutinsolenoidi känkkäränkkä tuulella, kun ei ajon jälkeen enää lähtenyt millään käyntiin (ei väliä kauanko seisoi, 5min tai 3 tuntia).
Napsuttelin solenoidia molemmin päin 12voltin jännitteellä jonka jälkeen ongelmia ei enää esiintynyt.. Yritin tappaa tuon ajoneston, mutta ei jaksanut nähdä vaivaa kun oli niin hyvin koteloitu pumpun kylkeen ja toimiihan toi nyt. Ehkä ensi kerralla sitten, jos tuo murheen kryyni vielä sattuu itselläni olemaan silloin.
(vaikee ajatella ja kirjottaa samaan aikaan, telkkarista tulee pornoa ;)
Paikallinen hinausauton kuski kehui, että raskasta kalustoa oli jäänyt kovilla pakkasilla useampia tielle, kun ei teboilin talvilaatu ollut enää juoksu kunnossa. Noh, toisaalta ei mikään yllätys, omistaahan teboilin nykyään rakkaat itänaapurit...
Epäilen että ventossa oli ajonesto tai sammutinsolenoidi känkkäränkkä tuulella, kun ei ajon jälkeen enää lähtenyt millään käyntiin (ei väliä kauanko seisoi, 5min tai 3 tuntia).
Napsuttelin solenoidia molemmin päin 12voltin jännitteellä jonka jälkeen ongelmia ei enää esiintynyt.. Yritin tappaa tuon ajoneston, mutta ei jaksanut nähdä vaivaa kun oli niin hyvin koteloitu pumpun kylkeen ja toimiihan toi nyt. Ehkä ensi kerralla sitten, jos tuo murheen kryyni vielä sattuu itselläni olemaan silloin.
(vaikee ajatella ja kirjottaa samaan aikaan, telkkarista tulee pornoa ;)
Oisko kellään ohjeita miten tuon 1.9 tdi afn -96 alkuperäisen ajoneston voi ohittaa? Mulla lähtee vaikeasti käyntiin ja ei kauan pysy. Rele 109 on vasta vaihdettu kuin myös pa suodatin ja jako on kohdallaan. Kaksia avamia on kokeiltu. Virtalukon pohja on vielä kurkkaamatta ja ajoneston ohitusta/purkamista vois kokeilla. Autoon on jälkiasennettu defan hälytin joka sais hoitaa tuon "vartioinnin".
Voisko joku ystävällinen heittää neuvoja niin pääsis jatkaan hommia, kiitos
Voisko joku ystävällinen heittää neuvoja niin pääsis jatkaan hommia, kiitos
Niin ja polttoainetta ei tule nimeksikään suuttimille startatessa eli viittaisko tuo sitten siihen et repii ilmaa jostain vai vetääkö se ajonesto jotenkin linjat kiinni? Pikkuhiljaa vaan mennyt huonommaksi, vähänaikaa sitten pysty vielä ajelemaan, mutta nyt ei pysy käynnissä kuin alle 5 sekuntia. Defan kytkennöistä en osaa sanoa vielä kun en ole tarkemmin tutkinut.
Magneettiventtiili tarkistettu, toimi.
Magneettiventtiili tarkistettu, toimi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa