EVAP venttiilin toiminta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jse
-
Viestit: 13
Liittynyt: 9.7.2004 11:12

EVAP venttiilin toiminta

ViestiKirjoittaja jse » 3.10.2005 15:14

hei

Epäilen että Passatissa 1.8 -97 on tuo EVAP-venttiili sökö, onko siihen jotain kotikonstia jolla sen toiominnan voisi tarkistaa ?
En omista Vag-com:ia jolla kuulemma siihen voisi naputella virtoja päälle.

- Vika jolla tuohon olen päätynyt on pidettäessä kierroksia tuolla 38000 kieppeillä 5..10 minuuttia (moottritie ajoa) kierrokset hyytyvät yllättäen 200..300 rpm alaspäin, kaasua lisättäessä ei tunnu mitään vikaa. Tarkistellessani josko olisi MAF-vika (ei vaikutusta onko piuhat MAF:ssa kiinni vai ei) tarkistin kerran tankkiin tulevan alipaineeen ja suhaushan sieltä kuului.

Toinen vika kohde tietyisti voisi olla tuo tankin ilmastointi.

T. Jukka

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 3.10.2005 16:44

Kovat on kierrokset :D
Tuo vika selvinnee kun viet auton paikalliselle merkkikorjaamolle.
Hintakaan ei lienee koodien luvun osalta mikään mahdoton.
Jos tankissa alipainetta, niin kokeileppas ajaa korkki hieman löysällä.

jse
-
Viestit: 13
Liittynyt: 9.7.2004 11:12

ViestiKirjoittaja jse » 3.10.2005 17:29

Hei

Sori tulikin painovirhe paholainen kierroksiin.
Omituista tuossa on ettei sitä esiinny jos pitää kierrokset alempana eli ajelee vähän yli satasta jolloin kierrokset tuossa ovat luokkaa 3200 rpm.
Ajelinkin tuossa jonkun aikaa korkki löysällä ja tuntui ettei vika silloin vaivannut, mutta olisi mukava saada kuntoonkin tuo. Koskaan kun ei tiedä jos toinen osapuoli epähuomiossa vääntää korkin kiinni.

Siellä olikin tarkoitus tarkistuttaa asia mutta olen odotellut seuraavaa huoltoa, olen vielä käyttänyt huolloissa merkkiliikkeellä kun tuolla on ajettu vasta noin 120 tkm.

T. jukka

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.10.2005 17:42

Moi!

Ei me täällä tarvita allekirjoituksia tai muita ylimääräisyyksiä viesteihin.

Terveisin
Heikki

maagi
-
Viestit: 145
Liittynyt: 15.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja maagi » 5.10.2005 1:43

^ Taas "ne" päivät kuukaudesta?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 5.10.2005 8:56

Voi vittu Jormalainen! Onko pakko yrittää mennä joka perkeleen topicciin avautumaan vaikka ei asiasta tiedäkkään. Ja asioista voi huomauttaa hienomminkin jos nyt saatana se munanpäähän niin paljon ottaa kun toisen nimin on postauksessa!
Ole mikä tahansa "joka-alan-erikoisosaaja" (jota epäilen kyllä) mutta älä nyt joka topiccia käy läpi avautumassa ja aukomassa!

Anteeksi paha off-topic mutta vituttaa lukean näitä juttuja kun Herra Jormalainen on jokaisessa käynyt sanomassa jotain mitätöntä.

Joo ja vittu mulla on kuukautiset ainakin!

Ja viestiin ei tartte vastata.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 5.10.2005 17:10

Tarkistellessani josko olisi MAF-vika (ei vaikutusta onko piuhat MAF:ssa kiinni vai ei)


Kyllä sillä vaan pitäis olla väliä onko piuha kiinni vai ei.
Mutta nyt sitä vaikutusta ei nää koska auto on "vika tilassa" ja menee perusarvoilla eteenpäin... viisaammat korjatkaa.

Kannattais käydä vaan vikamuisti lukemassa.

J@mpp@
-
Viestit: 4
Liittynyt: 21.2.2007 20:23

ViestiKirjoittaja J@mpp@ » 21.2.2007 21:00

Eli mulla auto nykii kun ajaa n.60km/h ja kierrokset on alle 2000

kierrokset heittelee 100 kierrosta edestakasin mutta ku vauhti nousee niin kierroksien heittely loppuu. ajaessa tuo kierrosten heittely tuntuu niinku kytkintä luistattais, auto on kyllä automaatti.
sitten luin vikakoosin niin se näytti:

01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
26-10 - Output Open - Intermittent

tarkottaako tuo vain että evap olisi rikki?
Koitin ottaa tuon piuhan irti tuosta evap:sta mutta ei vaikutusta

TMOS
-
Viestit: 18
Liittynyt: 4.2.2007 23:50

ViestiKirjoittaja TMOS » 21.2.2007 23:47

Muistaakseni jossain Audeisssa on myös tuo, että tankkiin kertyy alipainetta, eli tankinkorkki/ilmastointi ahdistaa. Jos vikaa ei ilmennyt, kun ajoi korkki auki, niin vikahan on sitten siinä.

Eli helpoin on kun poraa tankinkorkkiin vain pienen reijän.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 22.2.2007 0:39

J@mpp@: Tuli tekstiäsi heti ensimmäisenä mieleen, että automaattilaatikon turbiinilukko on paskana, ja sieltähän se "auto on automaatti" tulikin loppukaneettina.

Täällä enemmän aiheesta. Searchilla varmaan vieläkin enemmän.

Kyllä se niin on, että VAG tekee maailman huonoimmat vaihdelaatikkot ja vielä huonommat automaattilaatikot.

J@mpp@
-
Viestit: 4
Liittynyt: 21.2.2007 20:23

ViestiKirjoittaja J@mpp@ » 22.2.2007 20:18

Luin tuossa uudestaan vikakoodin niin sieltä löyty nyt:
Address 01: Engine
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
26-10 - Output Open - Intermittent

Address 02: Auto Trans
00293 - Multi-function Switch (F125)
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

Eli laatikostakin löyty jotain mut mitä se vois olla suomeks?? kuka osais sanoo onko tullu vastaavia koodeja vastaan.

MarkusR
-
Viestit: 221
Liittynyt: 6.12.2003 13:22

ViestiKirjoittaja MarkusR » 11.10.2007 15:55

Eli kuuluuko tuon evap venttiilin nakuttaa aina kelillä kuin kelillä?
Ja tulisiko naputuksen alkaa heti kun laittaa auton käyntiin?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa