Corroja talviliikenteessä?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

Corroja talviliikenteessä?

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 19.2.2007 21:18

Eli kuinka moni tunnustaa minun lisäksi ajavansa corradolla talvella?

Mulla asia on oikeastaan olosuhteiden pakko, kun vaimo tarvii ton ocun ja kuplat on talviseisonnassa, niin jäljelle jää vaan tämä G60 "Elli".

Tosin en ole omistanut tuota vekotintakaan kun vasta reilun viikon, mutta onhan tuolla tullut ajeltua jo useampi satakilometriä.

2Jake
-
Viestit: 64
Liittynyt: 6.7.2006 15:47

ViestiKirjoittaja 2Jake » 19.2.2007 21:43

Kylläpä omalla tulee ajeltua, ihan ok menopeli talvellakin kunhan vaan on korkeutta, lasit tosin vetää huuruun melko herkästi.

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 19.2.2007 21:47

Täällä on kans talviautoksi koulutus käynnissä. Syksyllä ostin, että tämänverran on nyt kikkailtu.

Ei munmielestä mitään ihemeellistä oo ollu, tosin nyt vaihdevivuston/ vaijerin kanssa on nyt painia, kun ei pakki tykkää mennä silmään. Lukot vähän jäätyilee, ja jäykällä alustalla mennään ku pulkalla. Maavaraakaan ei oo liikaa, mutta eipähän oo etulippaakaan puskurissa :)

Lämpöä riittää koppiin ja tuoreilla öljyillä lähtee komeesti käyntiin roikasta tai ilman. Vähän aikaa käyttelen paikallaan, että vähän voitelee ;)

Ihmettelen vaan, että missä on kaikki VAG -höyry laseista, ei moista höyryongelmaa oo näkyny ??

-Kovaa ajoo vaan jos hampaissa paikat kestää..
Viimeksi muokannut [mortti], 19.2.2007 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 19.2.2007 21:47

ton huurtumisen oon huomannu minäkin.. ja tosiaan tuo ajokorkeus kun on edellisen omistajan jäljiltä ns. kesäasennossa, niin etuhelma toimii melkolailla kokoajan lumiaurana, joten varovasti saapi ajella taajamassa ja etenkin kauppojen pihaan noustessa tai sieltä alas tullessa.

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 19.2.2007 21:54

Talvikäytöstä löytyy myös täältä, älyttömän lämminautohan tuo ei ole, voipi tietysti johtua temaristakin. Vähän hän tuo oma on matala mutta eipä se niin haittaa :D

Kaasari
-
Viestit: 403
Liittynyt: 16.6.2004 17:05

ViestiKirjoittaja Kaasari » 19.2.2007 21:55

Toinen talvi corrolla menossa. Ei mitään talvesta johtuvia ongelmia ole ollut. Mieli tekis ajella jollain muulla talvet ihan kahdesta syystä: En haluis ruostuttaa corroa tuolla suolasohjossa ja nastat pysyis paremmin renkaissa jos olis joku vähän tehottomampi =D

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 19.2.2007 21:59

Mä ajelin viime talven tol omal mut nyt ku siit tuli rojekti ni ei pääse ajelee. Kattoo jos ens talven jos ei oo talvi autoo sillo :P

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.2.2007 2:10

Mä ajoin kolme ja puoli talvea. Ei voi valittaa suuremmin, maavaraa voisi olla enempi, mutta siitä saa syyttää itseä.

Kuskin ovi välillä jäätyy tiivisteistään kiinni, apukuskin aukeaa aina halposti.

Hyttiin tulee mukavasti lämmintä ja auto lähtee kovastakin pakkasesta nätisti käyntiin. Vaihteistossa ei ongelmia edes kireimmillä pakkasilla.

Huurtuu tuo hytti kosteilla keleillä turhan herkästi, joutuu kesäisinkin ajamaan turhaan ilmastointi päällä sadekeleillä.

Kovassa pakkasessa nahkapenkit eivät ole mukavat jos sisätilanlämmitin ei ole ollut päällä.

Happy
-
Viestit: 75
Liittynyt: 7.9.2005 12:12

ViestiKirjoittaja Happy » 20.2.2007 2:36

Täälläkin on raato talviajossa.
Ei oo ongelmia ollu. On lähteny käyntii kovemmissaki pakkasissa ja käyny ihan tasasesti.
Viime talvena petti kytkin, mutta se saatto johtua muustakin kun talvesta. Tiedä sitä.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 20.2.2007 8:01

Onhan outoja ongelmia, tai oikeastaan tiivisteet yms. lienee vaan ihan tavallista kaikissa maailman autoissa, mutta tuo huurtuminen, saati kylmyys. Oma oli orggis kennolla (Valeo) muuten lämpimämpi kuin motonetin tarvikkeella, nyt hiukan kauemmin kestää lämmetä, mutta huurtumista ei kahdella hengellä ole havaittavissa, eikä kyllä palele. Minusta jopa nopeaan lämpiävä auto, jos vertaa vaikka kakkos golf/jettaan tai kolmos Golffiin. Lukot jäätyy yleensä vain jos on todella surkeat olosuhteet, vetää nopeaan vesisateesta pakkaselle. Shellin öljyllä laatikkokin notkistui jonkin verran, eli vaihteetkin pelittää aina tuonne 20 asteen korville ihan kivasti, 30 likellä alkaa olemaan vähän "nahkeat".

Mulla tuo on ihan käyttöautona, kesät talvet, eipä ole jaksanut sääliä, kun maalipintakin on milä on ja vähän vaiheessa kaikki. Ehkä se vielä joskus päätyy puhtaasti harrastepeliksi, jos ei myyntiin.

Levis: onkos sinulla nyt jokin talvikiesi, vai oletko luopunut Corradosta?

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 20.2.2007 8:45

Itse ajoin kans kaks talvea corrolla ja nyt näyttäis siltä että jos auto jää taloon niin sen talviajot olivat tässä.

Mitään ongelmia kyllä ei ollut itse talvi+corrado yhdistelemässä. Ainoo et termari ei ehkä ihan parhaimmillaan enää ole kun kylminä päivinä alko puskee vähän viileämpää hyttii kun valoissa seiso.

Niin ja tietenkin 205/55/15 rengas on kyllä vähän turhan kova talveks. =)

MTS80
-
Viestit: 15
Liittynyt: 17.2.2007 17:30

ViestiKirjoittaja MTS80 » 20.2.2007 14:41

Itellä myös corbaado talvi ajossa ja näillä leveysasteilla tuota pakkasta myös ON (-30c) ja eipä ole kyllä corro vierastanut pakkasta yhtään ainoa miinus alussa oli toi kuuluisa maavara,mutta ei muuta kun tolpista lisää ja hyvä tuli :) Ja niinkun muutamat ovatkin jo maininneet ni lämpöä corradossa kyllä piisaa...

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 20.2.2007 18:33

Pari talvea ajelin ja katuja täällä aurailin.Nyt oli seisonnassa,mutta pakko se oli liikenteeseen ottaa,kun vorot teki tuhojaan.Kattoo sitte kuinka kauan ajelen.

sammio
-
Viestit: 82
Liittynyt: 5.9.2003 13:49

ViestiKirjoittaja sammio » 20.2.2007 19:54

About 5. talvi menosssa, viimeiset pari talvea tosin ollut emännän ajossa. Eipä juuri muita ongelmia kuin kytkin hörppää ilmaa lämpötilavaihteluista johtuen. Uusi pääsylinteri odottaakin jo kun sais vaihdettua. Ikkunat pysyy hyvin auki ja lämmintä riittää.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 20.2.2007 20:14

Seisonut ekan talven korjattana, ehkä ensi talvena.. Lämppärin kennoa vaihtaessa huomattiin, että siellä corrossa ollu kenno on huomattavasti harvempi kuin Motonetistä ostettu Topranin kenno.. Topranin kenno on tän näköinen. Yli puolet tiheämpi. Ei o kuvaa orkkiskennosta... Huurtumista oli kyllä viimekesänä havaittavissa..

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 21.2.2007 9:28

Mulla oli samaa tiheyttä, mutta se alkuperäinen, vai liekö se edes sitä, oli kyllä paremmin lämmittävä. Samainen Motonetin myymä on nyt kiinni, kun tuossa kuvassa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.2.2007 9:59

Itselläni oli ykköskoppainen cabriolet seitsemän talvea ajossa ja yksi parhaista talviautoista, mitä itselläni on ollut. 8V koojetti lähti aina tulille ja lämpöä oli kabiinissa aina enemmän kuin ulkona. Pakkastakin oli kolmenkymmenen paikkeilla, kun kävin avoauton ostamassa ja matkaa kotiin 450 km 8)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 21.2.2007 15:13

Corrado seisoo nyt tallissa, ostimme emännän kanssa Passatin ja se toimii nyt talviautona.

Yksi vika mikä tuli mieleen Corradoon on se, että reilulla 20 asteen pakkasella meinaa Corro sylkeä ohjaustehostajanöljyt ulos hammastangon suojakumin läpi.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa