golf mk3 takakontin lukkopesä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jansq
-

golf mk3 takakontin lukkopesä

ViestiKirjoittaja Jansq » 17.2.2007 10:04

Mikäs olis keino selvittää mitä lukkopesän sisällä on avaimen sisään menemisen tiellä....

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 17.2.2007 10:35

Yleensä tuo lukkopesä on hapettunut umpeen käytönpuutteen seurauksena. Ei muuta kun takaluukun sisäverhoilu pois ja lukkopesä paloiksi mutta välttämättä et saa sitä lukkopesää enää toimimaan hapettumisen takia.

a.link
-

ViestiKirjoittaja a.link » 17.2.2007 10:36

Juu, ruostetta siellä on.

Jansq
-

ViestiKirjoittaja Jansq » 18.2.2007 18:47

No niin...Purin koko takaluukun lukon niin osiksi, että pystyin irrottamaan lukkopesästä joka ikisen karvan yms, ja nyt fudaa! 12 vuoden pölyt, hiekat, vedet, vanhat vaseliinit kovettunu niin ettei avaimella auki saanu.

Mutta...seuraavanlainen asia jäi vielä askarruttaan. Mulla kun on tossa autossa alkuperäiset keskuslukko ja hälytin, ja nyt käy niin että koko auton ollessa lukittu (jolloin myös hällärit tietty päällä) alkaa tyytti rääkyä ja valot vilkkua kun meen avaimella takakontin avaan ja auki nostamaan.. Pitäiskö lukossa olla joku anturi jolla se kuittaa systeemille että "nou hätä" vaikka yks ovi on avattu ja muut on kiinni ja lukittu?! Vai pitäiskö sinne takapaksiin edes pystyäkkään meneen erikseen vai aina ovet auki jommasta kummasta varsinaisesta ovesta, jotta hälytyksetkin saadaan pois päältä?? Nyt nimittäin auto huutaa kun kyseistä jutskaa koittaa..

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 18.2.2007 21:07

Mitä minä nyt noista hälyistä ymmärrän niin sillä ohjataan keskuslukkoa joka ohjaa kaikkia ovia, myös takaluukkua eli jotain häikkää kytkennöissä jos ei takaluukun lukituksen moottoria ohjaa.

Jansq
-

ViestiKirjoittaja Jansq » 18.2.2007 21:33

keskuslukko ohjaa takakonttia, se toimii, mutta se että jos meen ja avaan luukun avaimella erikseen niin muut ovet eivät avaudu ja hälytin pysyy päällä myös. Jos avaan kuskin tai repsikan oven niin kaikki ovet avautuu, ja myös hälläri kytkeytyy pois päältä..Voihan siel olla kytkennöissäkin sanomista, tiedä häntä..vaatinee lisää tutkiskelua.. :/

-JP-
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 18.2.2007 23:07

Jostakin mulla on jäänyt kuva, että tuo on aivan normaalia. Minun passatti huutaa myös jos takakontille menee ronkkimaan.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”