Golf MK 1 tuonti ulkomailta
Valvoja: ffp jäsenet
Golf MK 1 tuonti ulkomailta
Lieneekö kukaan foorumia lukeva tuonut MK 1 Golffia
ulkomailta ? Noin wanhassa autossa tuskin on kamalan
suuria veroja taakkana ? On ollut jonkun aikaa mielessä
tuollaisen hankkiminen, rakennettavaksi muutaman lukemani
projektien takia.
Kertokaa mielipiteitä tuollaisen hankinnasta niin ulkomailta kuin
Suomen perukoiltakin.
Pidetään keskustelu asiallisena, jookos..
ulkomailta ? Noin wanhassa autossa tuskin on kamalan
suuria veroja taakkana ? On ollut jonkun aikaa mielessä
tuollaisen hankkiminen, rakennettavaksi muutaman lukemani
projektien takia.
Kertokaa mielipiteitä tuollaisen hankinnasta niin ulkomailta kuin
Suomen perukoiltakin.
Pidetään keskustelu asiallisena, jookos..
http://www.louhos.com/autovero/search.p ... &year=1983
Tuskin tulee yli 500e veroja... Täältä foorumilta löytyy useampikin Ruotsista tuotu ykkönen.
Tuskin tulee yli 500e veroja... Täältä foorumilta löytyy useampikin Ruotsista tuotu ykkönen.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
pipo_esa juuri mainitsikin syyn miksi ole tätä topikkia olen avannut.
Sakemannien autonmyynti sivustoilla tarjonta on aivan eri maata, ja tuskin
Ruotsissakaan on ihan Suomen tasoa tämä tarjonta.
Tottakai hakisin auton naapurista, jos tarjolla olisi...
Viimeksi muistan nähneeni yhden risaisen MK1:sen noin 1½ vuotta sitten.
Sakemannien autonmyynti sivustoilla tarjonta on aivan eri maata, ja tuskin
Ruotsissakaan on ihan Suomen tasoa tämä tarjonta.
Tottakai hakisin auton naapurista, jos tarjolla olisi...
Viimeksi muistan nähneeni yhden risaisen MK1:sen noin 1½ vuotta sitten.
Ei kyllä asiaan liity mitenkään. Mutta tuossa vuos takaperin tuttava möi alkuperäistä gti golffia. Vähän ruosteessa mutta ei pahasti. Hinta oli aika kova. Sitten joku pojankloppi osti sen eikä tietänyt auton oikeaa arvoa ja suorastaa lahjoitti pois sen ja auton uusi omistaja pilasi sen täysin. Nyt kun ajattelee niin ottaa kyllä päähän kun sitä ei pois ostanut. Suorastaan vituttaa. Olisi ollut keräily yksilö.
Keväällä 05 käväsin hakemassa 83 Pirellin saksanmaalta, tosin yhdistin matkaan sukuloimista ja pilsnerin tuomista. Jos ei muuta niin kokemuksena mielenkiintoinen, n.700km autobahniksia tommotteella kipolla ei voi olla muuta kuin vähintään jännittävää. Kannattaa varautua kevyeen kenttävittuiluun satamaratsiassa..
Veroja tuli semmoinen 300€.
Veroja tuli semmoinen 300€.
Ei ne ykköset niin harvinaisia ole, tänäänkin olen nähnyt 3kpl mk1:siä päivän liikenteessä, yksi tuli motarilla vastaan, toinen marketin parkkipaikalla ja kolmas autoliikkeen pihassa :) Ja onhan nuita oma pihakin puolillaan ja lisää vaan pukkaa :)
Mutta lähemmäs aihetta; pari vuotta sitten hain Ruotsin puolelta alkuperäisen -79 GTI:n varaosiksi, tullista tarvi ajaa vain läpi kun kilvet jäi myyjälle. Tarkoitus oli aluksi entistää, mutta oli niin pahasti mätä ettei penkkiin kärsinyt rojahtaa :D Lopulta möin sen johonkin Keskisuomeen kaverille joka aikoi tehdä siitä auton vielä. Jo silloin oli tuo oma tekniikanvaihto GTI mk1 pihassa niin ei kaveri noteerannut sitä lainkaan, kiinnosti vain suunnattomasti se helkkarin mätäkasa minkä papereissa luki GTI ;)
Mutta lähemmäs aihetta; pari vuotta sitten hain Ruotsin puolelta alkuperäisen -79 GTI:n varaosiksi, tullista tarvi ajaa vain läpi kun kilvet jäi myyjälle. Tarkoitus oli aluksi entistää, mutta oli niin pahasti mätä ettei penkkiin kärsinyt rojahtaa :D Lopulta möin sen johonkin Keskisuomeen kaverille joka aikoi tehdä siitä auton vielä. Jo silloin oli tuo oma tekniikanvaihto GTI mk1 pihassa niin ei kaveri noteerannut sitä lainkaan, kiinnosti vain suunnattomasti se helkkarin mätäkasa minkä papereissa luki GTI ;)
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
http://www.blocket.se/li?q=golf+gti&ca= ... e=&gb=&fu=
blocket on melki paras paikka, kai? mut tosta linkistä suoraan -84 asti gti golfit...muuta hakuehtoja sen mukaan mitä haet :)
blocket on melki paras paikka, kai? mut tosta linkistä suoraan -84 asti gti golfit...muuta hakuehtoja sen mukaan mitä haet :)
http://www.gtiklubben.nu/
Saksastakin kyllä, mutta siellä vähän ajetuista kohtuu kuntoisista L, LS, GLS malleistakin paikoin pyydetään aika isoja summia. Toisaalta kyllä noita kohtuu hintaisia ja kuntoisiakin on.
http://gebrauchtwagen.freenet.de/
http://www.autoscout24.de/
http://www.mobile.de/
http://www.faircar.autoscout24.de/
Faircar GTI '80
Saksastakin kyllä, mutta siellä vähän ajetuista kohtuu kuntoisista L, LS, GLS malleistakin paikoin pyydetään aika isoja summia. Toisaalta kyllä noita kohtuu hintaisia ja kuntoisiakin on.
http://gebrauchtwagen.freenet.de/
http://www.autoscout24.de/
http://www.mobile.de/
http://www.faircar.autoscout24.de/
Faircar GTI '80
Tuntuu olevan monen opiskelijan hankinnois tää ykkönen :) mullakin ollut ajatuksissa, jos kesällä piipahtas länsinaapuris ja tois ittelleen hienon ja pirteän yo-lahjan... talvet on köyhää aikaa :D Mut tosiaan saksas noi tuntuu olevan paljon kalliimpia ja ruotsista löytyy aika ajoin noita ( halpoja? ) loppupään special-malleja, joista varmaan suurin osa ihan ok kunnos...
^Itse en ainakaan enää lähde hakemaan ruostetta Ruotsista, ei ole mielestäni sen vaivan ja rahan arvoista omistaa alkuperäistä.. kun hyvin tulee toimeen tuolla tekniikanvaihto kikottimellakin!
Sitä en tosin kiellä, etteikö alkuperäinen yksilö kutkuttaisi muuten, olisihan se helpompi myydäkkin.. nim. "kun ei täysin rakennettu ja läpikäyty yksilö kellekkään kelpaa".
Tosin mitäpä noita lahjoittelemaankaan..
Sitä en tosin kiellä, etteikö alkuperäinen yksilö kutkuttaisi muuten, olisihan se helpompi myydäkkin.. nim. "kun ei täysin rakennettu ja läpikäyty yksilö kellekkään kelpaa".
Tosin mitäpä noita lahjoittelemaankaan..
Niin tai mulla ainakin viehättää siinä ruotsin (suomenkin) orkkikses se, että pääsee likaan kädet vaikka sitten sen ruostehitsauksien parissa :) Ja pääsee tekeen siitä autosta oman näkösen ja tehdä sen itse alusta loppuun asti niin tietää työn laadun.
Saman homman huomaa, kun katsoo noita ilmajäähdytteisiä volkkareita... kukaan ei osta juuri entisöityä kuplaa/ghiaa/pallokeulaa, mutta jos jostain ladonperältä löytyy umpiruosteessa oleva yksilö niin sen porukka hakee vaikka toiselta puolelta Suomea/Eurooppaa.
Mullakin mielessä, että jos joskus tämmösen hommaan niin sitä rakennetaan ja parannellaan, mutta ikinä sitä ei tule myytyä... Näin kävi mun klassikko-mopollekin (-74 pappis) :D:D
Saman homman huomaa, kun katsoo noita ilmajäähdytteisiä volkkareita... kukaan ei osta juuri entisöityä kuplaa/ghiaa/pallokeulaa, mutta jos jostain ladonperältä löytyy umpiruosteessa oleva yksilö niin sen porukka hakee vaikka toiselta puolelta Suomea/Eurooppaa.
Mullakin mielessä, että jos joskus tämmösen hommaan niin sitä rakennetaan ja parannellaan, mutta ikinä sitä ei tule myytyä... Näin kävi mun klassikko-mopollekin (-74 pappis) :D:D
^No itellä lojottaa pihassa alkuperäinen suomikori mallia 1.1 bensa (eihän nuo koneet paljoa 200tkm enempää kestäneetkään aikoinaan), jonka tämänhetkinen 1.8 8v GTI tekniikka on aika tarkalleen 200tkm ajettu ja toimii sen mukaisesti. On pihassa pyörähtäny muitakin "vähän ajettuja hyvällä pidolla olleita", niin eipä ne vedä vertoja tuommoselle mikä on aikoinaan tehty läpikotaisin uusiksi.
Tämä ihan vaan vinkkinä siksi, että kannattaa tutustua kotimaan tarjokkaisiin huolella ennenkun lähtee hakemaan Ruotsista niitä koskemattomia alkuperäisiä, ja koskemattomuudella tarkoitan muutakin kuin niitä helmalevikkeitä ja korisarjoja mitkä on jätetty laittamatta. Tosin jos on valmis maksamaan alkuperäisyydestä (verot ym.), niin mikäs siinä sitten.
Eikai nyt orkkis gti:tä kannata tuoda "rakennettavaksi", ennemmin entisöitäväksi.
Näitä tekniikanvaihtojahan voi sitten raiskata mielin määrin :) mm. itsellä on G2 isot puskurit odottelemassa inspiraatiota, ja muutakin muutosta on tarkoitus suorittaa autolle mikäli se itellä nyt pysyy..
Tämä ihan vaan vinkkinä siksi, että kannattaa tutustua kotimaan tarjokkaisiin huolella ennenkun lähtee hakemaan Ruotsista niitä koskemattomia alkuperäisiä, ja koskemattomuudella tarkoitan muutakin kuin niitä helmalevikkeitä ja korisarjoja mitkä on jätetty laittamatta. Tosin jos on valmis maksamaan alkuperäisyydestä (verot ym.), niin mikäs siinä sitten.
Eikai nyt orkkis gti:tä kannata tuoda "rakennettavaksi", ennemmin entisöitäväksi.
Näitä tekniikanvaihtojahan voi sitten raiskata mielin määrin :) mm. itsellä on G2 isot puskurit odottelemassa inspiraatiota, ja muutakin muutosta on tarkoitus suorittaa autolle mikäli se itellä nyt pysyy..
Kyllä, mut kun mullakin on ajatus "raiskata" se auto 16v myllyllä, joten mielellään orkkis niin ei tarvi mettästää alustan osia tai muuta... Ruoste ei ole ongelma kun se on tullut tutuksi jo aikaisemmin ja ei ne verot nyt pahat ole :) tai no jos 1.1 verrataan niin onhan 70 eurolla eroa 500 euroon, mutta kyllä sekin menee, ja silti pysyy hinta alle tuhannessa eurossa. Autoon kuluva rahamäärä on sitten ihan omiaan, mutta on nyt tohon omaankin "täydellisenä" ostettuun kakkikseen tullut tehtyä vaikka mitä, (hitsasin,maalasin uudestaan,uusin osia todella paljon,g60 jarrut,nahkasisusta). Ja sekin alkoi siitä, että "rapsutellaan vähän noita ruosteita pois niin on nätimpi". Nyt onkin sitten jo hankinnassa bbs RM/RS vanteet ja säädettävää alustaa (uusi väri mietinnässä), sekä tämä uusi tuleva rahareikä mk1... Ketään ei silti kiinnostaisi tämmöisen g2 16veen osto, koska auto on rakenneltu ja tekniikanvaihto, joten autosta en saa ikinä omiani pois. Sama tulee pätemään tulevassa ykkösessä.
Edit. Ja siis ykkönen pysyy ulkoa orkkiksena, kone vaihtuu...
Edit. Ja siis ykkönen pysyy ulkoa orkkiksena, kone vaihtuu...
Meikäläisellä on siitä kiva tuo oma ykkönen kun siinä ei ole papereissa sen kummemmin merkintöjä että mikä 1.8 kone siellä on vaihdettu, elikkä ei periaatteessa mikään estä laittamasta 16v pataa vaikka onkin prosenttipeli..
Ja onhan tuo tekniikanvaihdosta huolimatta niin gti kuin olla voi, kaikki vakaajat, jarrupaineensäätimet sunmuut gti-hilut löytyy. Taitaa puuttua vain ulkopuolelta ne gti:n tärkeimmät tunnusmerkit..
Kyllähän ei alle tonnilla kannata edes haaveilla löytävänsä kelpo gti ykköstä, edes Ruotsista. Itse kun kattelin sieltä aikoinaan melko aktiivisesti niin alle 1300€ ei löytyny yhtään semmosta minkä olis voinu edes harkita tuovan, siihen vielä +400€ verot päälle niin alkaa olla hintaa "projektille" muutenkin. Siis näin opiskelija budjetilla. Tyydyin sitten ostamaan tekniikanvaihdon, ja kalliiksi se kyllä tuli on harmittanu jälkeenpäin kun menin maksamaan niin paljon ja kaikki kuluva melkeen pitäny uusia 10tkm sisällä.
Ja onhan tuo tekniikanvaihdosta huolimatta niin gti kuin olla voi, kaikki vakaajat, jarrupaineensäätimet sunmuut gti-hilut löytyy. Taitaa puuttua vain ulkopuolelta ne gti:n tärkeimmät tunnusmerkit..
Kyllähän ei alle tonnilla kannata edes haaveilla löytävänsä kelpo gti ykköstä, edes Ruotsista. Itse kun kattelin sieltä aikoinaan melko aktiivisesti niin alle 1300€ ei löytyny yhtään semmosta minkä olis voinu edes harkita tuovan, siihen vielä +400€ verot päälle niin alkaa olla hintaa "projektille" muutenkin. Siis näin opiskelija budjetilla. Tyydyin sitten ostamaan tekniikanvaihdon, ja kalliiksi se kyllä tuli on harmittanu jälkeenpäin kun menin maksamaan niin paljon ja kaikki kuluva melkeen pitäny uusia 10tkm sisällä.
No sullahan on sitten käsissä täydellinen paketti :) äkkiä 16v pata kiinni ja vaihdat ne isot puskurit pienempiin... siis ei tosiaan olis mitään vikaa tommosessa missä se tekniikka on jäänyt merkkaamatta, kun kuitenkin se on lopulta tekniikanvaihto. On vaan helpompaa hommata orkkis ja päästä piru irti sen kanssa :D
Mut mitä mä tässä nyt oon puoliaktiivisesti näitä kattellu ni kyllä tuolla silloin tällöin lähtee siihen 500-700 euroon noita hyvän näkösiä specialeja, mutta kunto jää sitten ihan onnen varaan. Mulla kun on se täydellinen läpikäynti ja tekniikanvaihto mielessä ihan harrastuksena, niin kunto saa olla mitä on. Mutta jos sulla tommonen gti on käsissä niin älä vaan luovu siitä. Eikös se ole se sininen cabrio-puskimilla kuusamossa päin? Oli muuten lähellä, että en ostanut sitä about vuosi takaperin, kun se oli muistaakseni myynnissä(melkein sain puhelimen käteen). Mut ostinhan mä sulta sentään sitten g60 kaaret omaan :)
Mut mitä mä tässä nyt oon puoliaktiivisesti näitä kattellu ni kyllä tuolla silloin tällöin lähtee siihen 500-700 euroon noita hyvän näkösiä specialeja, mutta kunto jää sitten ihan onnen varaan. Mulla kun on se täydellinen läpikäynti ja tekniikanvaihto mielessä ihan harrastuksena, niin kunto saa olla mitä on. Mutta jos sulla tommonen gti on käsissä niin älä vaan luovu siitä. Eikös se ole se sininen cabrio-puskimilla kuusamossa päin? Oli muuten lähellä, että en ostanut sitä about vuosi takaperin, kun se oli muistaakseni myynnissä(melkein sain puhelimen käteen). Mut ostinhan mä sulta sentään sitten g60 kaaret omaan :)
Jaa sullekkos ne meniki :)
En tiiä mitä teen tuon kanssa, kun toisaalta olis suunnitelmia vaikka mihin ja kromihilua ym. pikkupuskuria nurkissa, mutta toisaalta taas haluttais myydä pois ja laittaa uudempi käyttö/harrastepeli kun ei tuo ole hirveän mukava talviajossa.
8v pata on nyt rempattu ja laitettu iskuun muutenkin niin ei sinne minun aikana ihan heti ole 16v tulossa, kun liikkuu tuo kippo tuollakin ihan sopivasti :)
Mutta lähemmäs aihetta, voihan sieltä Ruotsista tuoda muitakin malleja esim. GL, GLS, LS jne. Kun niillä ei hirveän suuri ole hintataso ja verotkin suhteessa GTI:hin selvästi halvemmat. Ja alunperinkin tässä topicissa pipo_esa näkyy olevan ensimmäinen joka toi esille GTI:n tuomisen, ei ketjun aloittaja ;)
Yhtä hienoja laitteita nuo ykköset ovat, oli siellä pellin alla pata mikä hyvänsä! Ja kromikilkkeitä on alunperin ollut aivan muissa malleissa kuin gti:ssä, aivan perus LD:t täällä Suomenmaallakin on varustettu kromikoristein. Siis jos hakee vähänkin retrompaa.
En tiiä mitä teen tuon kanssa, kun toisaalta olis suunnitelmia vaikka mihin ja kromihilua ym. pikkupuskuria nurkissa, mutta toisaalta taas haluttais myydä pois ja laittaa uudempi käyttö/harrastepeli kun ei tuo ole hirveän mukava talviajossa.
8v pata on nyt rempattu ja laitettu iskuun muutenkin niin ei sinne minun aikana ihan heti ole 16v tulossa, kun liikkuu tuo kippo tuollakin ihan sopivasti :)
Mutta lähemmäs aihetta, voihan sieltä Ruotsista tuoda muitakin malleja esim. GL, GLS, LS jne. Kun niillä ei hirveän suuri ole hintataso ja verotkin suhteessa GTI:hin selvästi halvemmat. Ja alunperinkin tässä topicissa pipo_esa näkyy olevan ensimmäinen joka toi esille GTI:n tuomisen, ei ketjun aloittaja ;)
Yhtä hienoja laitteita nuo ykköset ovat, oli siellä pellin alla pata mikä hyvänsä! Ja kromikilkkeitä on alunperin ollut aivan muissa malleissa kuin gti:ssä, aivan perus LD:t täällä Suomenmaallakin on varustettu kromikoristein. Siis jos hakee vähänkin retrompaa.
Mitäs noissa mopomalleissa menee jarrujen alustasatsin lisäksi vaihtoon kun päivitetään vastaamaan gti mallia? Itsellä on tässä vasta suunnittelu vaiheessa että josko sitä kesällä ottais tommosen projektiksi ja tekis retrolookkia. Mistä porukka on hommannu esim. noita kromipuskureita? Yhden nettifirman löisin ja sekin tosin jenkeistä mikä noita myy ja hintaa oli vain 500$ satsi.
Tässä muutama linkki missä on tietoja noista eri malleista, lainattu eräästä threadista tuolta projektiosion puolelta..
Golf Cabriolet 1979
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 79-ENG.pdf
Golf Cabriolet 1989
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 989-DE.pdf
Golf Caddy 1984
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 84-FIN.pdf
Golf 1979
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 79-FIN.pdf
Golf 1982
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 82-FIN.pdf
Golf 1983 LX (viimeiset Suomeen tuodut Golf I koriset olivat LX malleja)
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 83-FIN.pdf
Tässä vielä lista kaikkien mallien muutoksista varusteissa vuonna 1982
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... t-1982.pdf
Itse luovuin ajatuksesta tehdä kunnon kromivärkki, kun kattelin missä hinnoissa pyörii ehjät puskurit, peilit ja kahvat sekä pyyhkijänvarret. Nuita ikkuna- ja kylkilistoja sekä muovipuskureita kromilistoin kyllä löytyy iteltäkin, niin pitänee tyytyä niihin ja noihin gti:n omiin sisäsäätöisiin peileihin.
Helpoimmalla (ja halvemmalla) pääsee kun etsii käsiinsä tuollaisen mallin missä kaikki hilut löytyy valmiina.
Golf Cabriolet 1979
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 79-ENG.pdf
Golf Cabriolet 1989
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 989-DE.pdf
Golf Caddy 1984
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 84-FIN.pdf
Golf 1979
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 79-FIN.pdf
Golf 1982
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 82-FIN.pdf
Golf 1983 LX (viimeiset Suomeen tuodut Golf I koriset olivat LX malleja)
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... 83-FIN.pdf
Tässä vielä lista kaikkien mallien muutoksista varusteissa vuonna 1982
http://www.ultimatevw.com/arkisto_filet ... t-1982.pdf
Itse luovuin ajatuksesta tehdä kunnon kromivärkki, kun kattelin missä hinnoissa pyörii ehjät puskurit, peilit ja kahvat sekä pyyhkijänvarret. Nuita ikkuna- ja kylkilistoja sekä muovipuskureita kromilistoin kyllä löytyy iteltäkin, niin pitänee tyytyä niihin ja noihin gti:n omiin sisäsäätöisiin peileihin.
Helpoimmalla (ja halvemmalla) pääsee kun etsii käsiinsä tuollaisen mallin missä kaikki hilut löytyy valmiina.
http://www.volkswarenhaus.de/
--> Golf
--> Technik, Aufbau und Verschleissteile Golf ,Caddy I, Jetta, Scirocco I und Polo
--> Aufbau + Stoßstangen
Mutta, mitä kromaus maksaa.... Ainakin paikallinen AD varaosaputka sanoi, että maalattuja (GTI:n) teräspuskureita (tosin vain eteen vai oliko taakse) sais luettelon mukaan tilaamalla KAHAlta. Itse saatavuutta en ole tarkistannu. Hintaa piti olla 49€.
--> Golf
--> Technik, Aufbau und Verschleissteile Golf ,Caddy I, Jetta, Scirocco I und Polo
--> Aufbau + Stoßstangen
Mutta, mitä kromaus maksaa.... Ainakin paikallinen AD varaosaputka sanoi, että maalattuja (GTI:n) teräspuskureita (tosin vain eteen vai oliko taakse) sais luettelon mukaan tilaamalla KAHAlta. Itse saatavuutta en ole tarkistannu. Hintaa piti olla 49€.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Tuo ykkönen on ruotsin tuliainen.. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=38489
Onnistuisikohan tuollaisen ykköskorisen tuominen Etelä-Afrikasta ja saamaan sen vielä kilpiin? Niitähän valmistetaan siellä vieläkin, nykytekniikalla tosin.
Jos meinaat uutta niin eiköhän siinä tule ongelmaksi että sitä ei ole tyyppihyväksytty suomeen/europpaan ja siitä puuttuu e-hyväksynnät. Tuskinpa menee edes näistä nykyisistä päästönormeista edes läpi.
Onnistuisikohan tuollaisen ykköskorisen tuominen Etelä-Afrikasta ja saamaan sen vielä kilpiin? Niitähän valmistetaan siellä vieläkin, nykytekniikalla tosin.
Jos meinaat uutta niin eiköhän siinä tule ongelmaksi että sitä ei ole tyyppihyväksytty suomeen/europpaan ja siitä puuttuu e-hyväksynnät. Tuskinpa menee edes näistä nykyisistä päästönormeista edes läpi.
Mutta olisi tuollainen ruosteeton uusi kori silti mukavaa herkkua :)
Mitä noita kotimaisia myynti-ilmoituksia olen tässä jonkin vuoden seuraillut eri lähteistä, tässä muistaakseni ensimmäinen alkuperäinen "vanha" (pienet takavalot + teräspuskurit) GTI myynnissä.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1173822
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1173822
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa