Jetan jako kohalleen ja sytkän säätö.
Valvoja: ffp jäsenet
Jetan jako kohalleen ja sytkän säätö.
mitäs kannaattaa ottaa huomioon ja onko paha homma? tartteeko mitään erikois työkaluja? Jakopään puoleisesta kysymys.
Huomenna ois vaan tarkotus stefa vaihtaa niin aatelin kysellä valmiiks ettei tuu ylläreityä...
Huomenna ois vaan tarkotus stefa vaihtaa niin aatelin kysellä valmiiks ettei tuu ylläreityä...
Viimeksi muokannut hapa11, 25.2.2007 20:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tein itse tuon homman kesällä jakoremmin vaihdon yhteydessä passattiin. Pultti on todella lujassa, ja vedetään todella lujaan kiinni myös (muistaakseni 90Nm + 90ast, muistista! älä luota tähän!). Ainakin passatissa piti pultti vaihtaa ("venyvä"), maksoi jotain 5 euroa orkkisosana. Itse sain tuon pultin auki/kiinni niin että kaveri painoi sopivan kokoista ruuvaria vauhtipyörää vastaan vaihteiston tarkistusluukusta (?).
Nuo neljä pulttia oli joku aikaisempi asentaja vetänyt pyöreiksi kaikki. Tuli auki lyömällä ZXN avain kuusiokoloon ja avaamalla normaalisti. Kannattaa rohkeasti lyödä pohjaan asti että varmasti pitää.
Kannatta varoa naarmuttamasta kampuran pintaa kun irottaa stefaa. Itse löin stefaan teräsnaulalla pari pientä reijänalkua, joihin vedin sopivan kokoiset peltiruuvit puoliksi sisään. Niistä vetämäällä lähti stefa nätisti.
Jakoremmi kannatta varmaan vaihtaa samalla. Ei maksa paljoa, ja jako pitää kuitenkin tarkistaa
Nuo neljä pulttia oli joku aikaisempi asentaja vetänyt pyöreiksi kaikki. Tuli auki lyömällä ZXN avain kuusiokoloon ja avaamalla normaalisti. Kannattaa rohkeasti lyödä pohjaan asti että varmasti pitää.
Kannatta varoa naarmuttamasta kampuran pintaa kun irottaa stefaa. Itse löin stefaan teräsnaulalla pari pientä reijänalkua, joihin vedin sopivan kokoiset peltiruuvit puoliksi sisään. Niistä vetämäällä lähti stefa nätisti.
Jakoremmi kannatta varmaan vaihtaa samalla. Ei maksa paljoa, ja jako pitää kuitenkin tarkistaa
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Hyvinhän se noilla neuvoilla aukesi ja stefan sain vaihettuu...
Nyt tarttis vaan taas neuvoja, eli mites saan ton jaon varmasti kohalleen kun menin sitä vahingossa kääntelemään.
Eli ongelmana on että en saa enään autoa käyntiin vaikka merkit on kohallaan, oon sitä pyöritellyt ees ja taas mutta ei auta vaikka pyörittellee.. Voi olla että tuli jotain muuta vikaa tässä samalla mutta ei kuulosta kovin todennäköseltä.. ajamalla kumminkin talliin se toin.
Nyt tarttis vaan taas neuvoja, eli mites saan ton jaon varmasti kohalleen kun menin sitä vahingossa kääntelemään.
Eli ongelmana on että en saa enään autoa käyntiin vaikka merkit on kohallaan, oon sitä pyöritellyt ees ja taas mutta ei auta vaikka pyörittellee.. Voi olla että tuli jotain muuta vikaa tässä samalla mutta ei kuulosta kovin todennäköseltä.. ajamalla kumminkin talliin se toin.
Viimeksi muokannut hapa11, 19.2.2007 11:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sytkä varmaan pielessä, ainakin itellä meni kun räpelsin kans jaon miten sattuu ja sitten käänneltiin ja väänneltiin että sai jaon muuten kohdalleen.
Eli ota ykköspytyn sytytystulppa pois (jakopään puoleinen reunimmainen), pyöritä konetta että mäntä on ylhäällä, tunkee vaikka meisselin siitä tulpanreijästä (puhtaana!) niin tietää millon se on ylhäällä. Sitten jakajan kansi auki ja kato minkä pytyn johtoa kohti pyörijä osoittaa, pitää osoittaa siihen johtoon mikä menee sinne ykköspytylle. Jos ei niin siitä vaan muuttamaan johtojen paikkoja, sotkematta syt.järjestystä (1-3-4-2 jos kyseessä "isolohko") ja hienosäätö pyörittämällä ite jakajaa. Pitäis porahtaa tulille :)
Lopullinen säätö tehä sitten lampulla, tai käyttää jossain pajalla.
Eli ota ykköspytyn sytytystulppa pois (jakopään puoleinen reunimmainen), pyöritä konetta että mäntä on ylhäällä, tunkee vaikka meisselin siitä tulpanreijästä (puhtaana!) niin tietää millon se on ylhäällä. Sitten jakajan kansi auki ja kato minkä pytyn johtoa kohti pyörijä osoittaa, pitää osoittaa siihen johtoon mikä menee sinne ykköspytylle. Jos ei niin siitä vaan muuttamaan johtojen paikkoja, sotkematta syt.järjestystä (1-3-4-2 jos kyseessä "isolohko") ja hienosäätö pyörittämällä ite jakajaa. Pitäis porahtaa tulille :)
Lopullinen säätö tehä sitten lampulla, tai käyttää jossain pajalla.
Mites toi sytkään vaikuttaa kun ei oo jakaja ollu irti??? vai vaikuttaako???
Mutta eihän siinä jaossa oo kun kaks vaihto ehtoo kun merkit kohallaan.. Onko toi muuten normaalii et noi merkit ei mee kunnolla kohalleen? Alamerkki kun on kohallaan niin ylämerkki on silleen kahen pykälän välissä (<-vaikee selittää).
Mutta eihän siinä jaossa oo kun kaks vaihto ehtoo kun merkit kohallaan.. Onko toi muuten normaalii et noi merkit ei mee kunnolla kohalleen? Alamerkki kun on kohallaan niin ylämerkki on silleen kahen pykälän välissä (<-vaikee selittää).
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa