T5 Transporterin 1.9TDI mallien erot??
Valvoja: ffp jäsenet
T5 Transporterin 1.9TDI mallien erot??
Isään on iskenyt autokuume ja nyt se on harkitsemassa 86 heppasta 1.9TDI:tä lyhyt akselivälistä mallia. Sanoin, heti ensimmäisenä että ottaisi pykälää tehokkaamman eli 105hp mallin.
Ukko alkoi puhumaan lastuista yms ja suoritin hitusen vertailua LMS sivuilla, joilla todettiin että 86hp mallin saa vastaamaan 105hp:ta. Nyt lähinnä kiinnostaisi tietää kuinka paljon nuo eroavat toisistaan, koska 105hp:n saa lastutettua 140 pintaan...
Eli mitä ilmeisemmin turbo ja suuttimet on erilaiset?? Onko voimansiirrossa myös eroa? Kaikki vinkit on tervetulleita.
Valitettavasti isä ei suostu edes harkitsemaan 174hp mallia ;)
Niin joo, piti vielä kysymän sitä, kun Toiminnallisten varusteiden listalla näkyy Polttoainekäyttöinen 5KW lämmitin (dieselmoottorien yhteydessä), niin onko tuossa jo kellokytkin vai käynnistyykö tuo aina startin yhteydessä kylmällä kelillä?
Ukko alkoi puhumaan lastuista yms ja suoritin hitusen vertailua LMS sivuilla, joilla todettiin että 86hp mallin saa vastaamaan 105hp:ta. Nyt lähinnä kiinnostaisi tietää kuinka paljon nuo eroavat toisistaan, koska 105hp:n saa lastutettua 140 pintaan...
Eli mitä ilmeisemmin turbo ja suuttimet on erilaiset?? Onko voimansiirrossa myös eroa? Kaikki vinkit on tervetulleita.
Valitettavasti isä ei suostu edes harkitsemaan 174hp mallia ;)
Niin joo, piti vielä kysymän sitä, kun Toiminnallisten varusteiden listalla näkyy Polttoainekäyttöinen 5KW lämmitin (dieselmoottorien yhteydessä), niin onko tuossa jo kellokytkin vai käynnistyykö tuo aina startin yhteydessä kylmällä kelillä?
86hv TDI:llä ajelin yhden päivän kun oli oma 105hv huollossa. Ero oli itseasiassa melko pieni, sillä on tuo 105hv niin mopo ajaa jo vakionakin :) Itse ottaisin vähintään 131hv:n. Lastuttaminen voi tosin olla hiukkasuodattimen vuoksi noissa 5-pyttyisissä vaikeampaa.
Webastossa ei tule vakiona kellokytkintä mukana, vaan se toimii kun moottori on käynnissä. Minikellon ja/tai kaukosäätimen/t saa asennettua jälkikäteen tai tilattua tehtaalta. Tehtaalta tilattaessa autoon tulee 2. akku, mutta hinta on hieman korkeampi kuin jälkiasenteisessa.
Webastossa ei tule vakiona kellokytkintä mukana, vaan se toimii kun moottori on käynnissä. Minikellon ja/tai kaukosäätimen/t saa asennettua jälkikäteen tai tilattua tehtaalta. Tehtaalta tilattaessa autoon tulee 2. akku, mutta hinta on hieman korkeampi kuin jälkiasenteisessa.
Suosittelen tuota 131 hv:ta. huomioitavaa huolloissa ettei tarvi tehdä jakopää remppaa, mut bill gates hihna´pitää vaihdella 120 tkm välein tuossa isommassa pannussa. Ajossa autot 105/131 kuin eri planeetalta, nyt ajossa toi 105 hv ja on mopo. 86:sta en edes kuvittelisi, moottori on väärä paikka säästää autossa.
Edittiä lämppäristä. tuossa on automaagi käyttöinen lämppäri, kohta vainaa äänistä päätellen. tuossa itekkin kyselin joku aika sitten tappokatkaisijaa lisälämppärin ohjaukselle ettei se tohottaisi aina pätkäajossakin. Ei vaan tuntunut olevan kellään tietoa/ halua kertoa mikä lanka kaipaa väliinsa katkaisijan.
Edittiä lämppäristä. tuossa on automaagi käyttöinen lämppäri, kohta vainaa äänistä päätellen. tuossa itekkin kyselin joku aika sitten tappokatkaisijaa lisälämppärin ohjaukselle ettei se tohottaisi aina pätkäajossakin. Ei vaan tuntunut olevan kellään tietoa/ halua kertoa mikä lanka kaipaa väliinsa katkaisijan.
Nuo halpis remmit ja vapaakytkimet(laturi/ilmastointi) vaihdetaan 150tkm välein, jos nyt sattuvat kestämään sellaisiin kilometreihin saakka. Ei välttämättä kannata ottaa sitä ulkolämpötilan anturia pois sieltä puskurista, koska muuten saattaa olla hieman vilpoinen olo kun flektit huutaa koko ajan(ainakin r5 moottorillisissa).
Lisälämppärin toiminnastakin selvisi tuossa huollossa lisää. Vikaakin löytyi, palopesä oli muuttanut muotonsa soikeaksi sekä sen sisällä ollut verkko oli möykkynä pohjalla, oli vissiin käynyt lämpimänä tai jotain. Toimi vielä kuiten, se oli outoa. Automaattitoimintaa ei voi myöskään huollossa kytkeä pois käytöstä, koska samainen lämpötilasignaali ohjaa ilmastoinnin toimintaa ja mikäli signaalin kulku katkaistaan niin ac on mahdollista saada päälle myös pakkasella ja se voi aiheuttaa jotain? Pitäisi vielä tutkia onko ilmastoinnille oma sulakkeensa jolla sen saisi disaploitua talven ajalle jonka jälkeen lisälämppärin lämpötilasignaalin saisi pois käytöstä.
työautona 86hp T5, alkoi tympimään kun ylämäkeen oli aina voima pois esim ohituskaistat kun monesti sijotellaan mäkiin niin mee siinä sitten ohi kun rekatkin jättää.. no enihau vein pakun diagnostiikkatohtorille ja se lykkäs sinne uuden softan, nyt onki sitten 116hp ja paljon pirteämpi kun tuttavan 105hp T5
Meinaan tuossa isukin transporterissa ei ole mitään suojaa alhaalla... eikä semmoista mainita edes lisävarusteena. Ja liikkeessä kierrellessä satunnaisesti porttereissa oli suoja ja ei ollu suojaa...
Myyjä väitti ettei se edes kuulu siihen. Pelleilyä tuotantolinjoilla??
eli osa #1 (7H0805687C)?
Myyjä väitti ettei se edes kuulu siihen. Pelleilyä tuotantolinjoilla??
eli osa #1 (7H0805687C)?

Koodi: Valitse kaikki
sound deadener / front
1 7H0805687C
damping pan / 5-speed man. gearbox
/ 6-speed automatic
(1) 7H0805687D
damping pan / 6-speed man. gearbox
(1) 7H0805687D
damping pan / otto engine:
/ 6 cylinder/
/ 4motion:
/ 170KW
(1) 7H0805687E
damping pan / diesel eng.,
/ 6-speed man. gearbox
3 7H0805696B
sound deadener / PR-2B1
5 7H0825959
clip
10 N 0195303
hexagon head bolt c/w shoulder / M8X25-PC
15 N 90533301
clip / C7,9X9,4X20
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa