Nyt taas jonkinaikaa pimeässä ajeltua on alkanut Xenonien asentaminen Golffiin kiinnostamaan. Se olisikin nyt helppo hankinta perustella itselleni, kun toisesta etu-umpiostakin meni lasi rikki ja se on vaihdettava jokatapauksessa. Nyt kuitenkin Xenon-topikkeja lueskeltuani huomasin, että lampunpesurit vaaditaan kaikille Xenonvaloille. Itselläni on -98 1.9 TDI Comfort malli, jossa on lamppupesurit. Ne eivät kuitenkaan toimi ja olen ihmetellyt mistä vikaa kannattaisi lähteä hakemaan?
Myöskään (käsittääkseni) Comfort-varusteluun kuuluvat lämmitetyt sivupeilit eivät ota toimiakseen ja tämänkin vian ydin pitäisi löytää. Peileistä ei siis lämpiä kumpainenkaan.
Olen yrittänyt sulakkeitakin silmäillä, mutta voi tietenkin olla että vääriä. Lampunpesurien luukkuja olen vähän venytellyt ja kovin jäykät ne ovat, mutta liekö tuo sitten tarkoituskin jos niiden olisi tarkoitus painepesurin paineella nousta? Onko Golffissa kaksi pumppua lasinpesunesteelle vai hoidetaanko kummatkin toimenpiteet samalla pumpulla?
Löysin eBaystä yhden kannakkeen menettäneet originaalit mulkosilmät ja ajattelin sellaiset tilailla keulalle lisävalon toivossa. Eikös se ollutkin näin, että automaagisia ajovalojen tasonsäätimiä minun ei tarvitse laittaa, kun auto on vm. 1998? Jos jollain löytyy ässiä hihasta noiden mulkosilmien asentelemisesta ja kytkemisestä, otan mielelläni ohjeistusta vastaan.
Kiitos.
-j
Golf IV pikkuvikoja (pesurit, peilien lämmitys, jne.)
Valvoja: ffp jäsenet
Voiskohan olla lampupesurien (tosiaan, moottoreita on kaksi)moottori jumissa luultavasti vähäisen käytön takia. Käsittääkseni ne lampunpesurit pesee vain silloin kun valot on käännetty yöasentoon katkaisijasta ja vetää pesurin viiksestä yli 2 sek.
Eipä tarvii sulla olla automaattista korkeudensäätöä, 10/2000 ja sitä uudemmissa tarvii. Borassa ero on ainakin halogeeni/xenon kuin yöllä ja päivällä mutta golfissa taitaa halogeenit olla vähän paremmat kuin boran orkkikset, mutta melkeenpä uskaltaisin suositella :)
Eipä tarvii sulla olla automaattista korkeudensäätöä, 10/2000 ja sitä uudemmissa tarvii. Borassa ero on ainakin halogeeni/xenon kuin yöllä ja päivällä mutta golfissa taitaa halogeenit olla vähän paremmat kuin boran orkkikset, mutta melkeenpä uskaltaisin suositella :)
Peilit saa myös nopeasti testattua, nyppäämällä peilin lasin irti ja katsomalla yleismittarilla tuleeko jännitettä. Sähköpeilien säädin pitää kait olla keskiasennossa, jotta peilinlämmittimet kytkeytyvät takalasin lämppärin kytkimestä.
Itsellä ei myöskään lasinpesurit toimineet ja "viaksi" paljastui sulakkeen puuttuminen (monet nyppäävät sen irti kun eivät halua tuhlata lientä). Itsekään en niitä ylös käsin saanut (sentin ehkä nousi kun ei hirveästi väkivaltaa käyttänyt), joten väittäisin niiden kuuluvan olla kohtuullisen jäykät. Valot pitää olla kytkimestä päällä.
Itsellä ei myöskään lasinpesurit toimineet ja "viaksi" paljastui sulakkeen puuttuminen (monet nyppäävät sen irti kun eivät halua tuhlata lientä). Itsekään en niitä ylös käsin saanut (sentin ehkä nousi kun ei hirveästi väkivaltaa käyttänyt), joten väittäisin niiden kuuluvan olla kohtuullisen jäykät. Valot pitää olla kytkimestä päällä.
Voiskohan olla lampupesurien (tosiaan, moottoreita on kaksi)moottori jumissa luultavasti vähäisen käytön takia. Käsittääkseni ne lampunpesurit pesee vain silloin kun valot on käännetty yöasentoon katkaisijasta ja vetää pesurin viiksestä yli 2 sek.
Ai sitä täytyy tosiaan vetää yli 2sek ;) En tiedä olenko edes koskaan niin pitkään lientä lasiin päästänyt, joten täytyypä taas tästä viisastuneena testata uudelleen, josko ne kuitenkin toimisivat.
Muistaakseni peilien lämmitys on lasinpesusuuttimien lämmityksen kanssa samalla sulakkeella. Samassa (pitäis olla kai) myös hanskalokeron valo?
Tarkista toimiiko..
Sulake nro F1 (autodatan tietoa)
Tosiaan lasinpesusuuttimien lämmitys ei minulla myöskään toimi. Vetelee yli -10 keleissä jäihin. Kiitoksia vinkista, tsekkaampas sulakkeen.
Peilit saa myös nopeasti testattua, nyppäämällä peilin lasin irti ja katsomalla yleismittarilla tuleeko jännitettä. Sähköpeilien säädin pitää kait olla keskiasennossa, jotta peilinlämmittimet kytkeytyvät takalasin lämppärin kytkimestä.
Milläslailla tuo lasi lähtisi näppärämmin irti? Onko sielä peilin takana jokin klipsi joka lähtee irti riuhaisemalla vai miten? Mulla tuo peilien säädin on mallia kaksi nappulaa (R & L) ja sellainen pyöreä säädin jossa suunnat. Säätimen ollessa R asennossa kummatkin peilit säätyvät ja keskiasentoa ei oikeastaan ole, sillä toinen nappula pongahtaa ylös kun toisen painaa pohjaan.
Itsellä ei myöskään lasinpesurit toimineet ja "viaksi" paljastui sulakkeen puuttuminen (monet nyppäävät sen irti kun eivät halua tuhlata lientä). Itsekään en niitä ylös käsin saanut (sentin ehkä nousi kun ei hirveästi väkivaltaa käyttänyt), joten väittäisin niiden kuuluvan olla kohtuullisen jäykät. Valot pitää olla kytkimestä päällä.
Olisiko sinulla tietoa mikä sulake tämä on? Joltain myös kuulin, että toiset nyppäävät piuhat tai letkun irti pumpun päästä, mutta mielestäni sielä oli kaikki kohdallaan jos vain oikeaa pumppua katselin.
Kiitokset avusta.
EDIT: ainiin. Hanskalokeron valo ei pala, mutta se johtuu siitä että hajotin sen valon vahingossa viimeksi kun haskalokeroa otin irti, joten sillä on nyt huono tarkistaa ;) Uusikin siihen tosin on kun ostin tuohon GTI-mallin sisustan, mutta se odottelee vielä tallissa parempia asennuskelejä.
Milläslailla tuo lasi lähtisi näppärämmin irti?
Tuossa jotain peileistä http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=68850&highlight= , joku kertoo sitten lisää noista napeista:). Eli lasi irtoaa vetämällä.
Olisiko sinulla tietoa mikä sulake tämä on?
Itsellä ainakin siinä sulakeboxin peitelevyn kannessa on "ikoneita" jotka kuvastavat mitä mikäkin sulake tekee. Hyvällä mielikuvituksella yksi kuvastaa juurikin lasinpesureita (keskipaikkeilta kasaa rivi tai kaks ylös???).
Sulakkeet näyttäisi kummassakin tapauksessa olevan kunnossa, mikäli oikein noita kuvioita sulakelaatikon kannessa tulkitsin. Seuraava vaihe taitaa olla lampunpesurien pumpun tsekkaaminen ja peilien irrotus ja mittailu. Ainakin peileille löytyy sulake, joten luulisi tässä mallissa tosiaan ne lämmitettävät peilit olevan.
Pesurin pumppu lienee tuo etummainen umpion takana näkyvä pumppu? Pumppu jäi vielä testaamatta, kun ei ollut kaveria paikalla joka olisi päässyt viiksestä vetelemään ja kompurakin on tietysti tälläkertaa huonossa kunnossa ettei pääse pesureita herättelemään paineilmalla.
Pesurin pumppu lienee tuo etummainen umpion takana näkyvä pumppu? Pumppu jäi vielä testaamatta, kun ei ollut kaveria paikalla joka olisi päässyt viiksestä vetelemään ja kompurakin on tietysti tälläkertaa huonossa kunnossa ettei pääse pesureita herättelemään paineilmalla.
Noniin, nyt kävin nappaamassa repsikan peilin irti ja totesin että virta sinne kyllä tulee. Ohmimittarin mukaan myös peilissä pitäisi virta kulkea, mutta jostain syystä se ei lämpene? Liekö syynä ajan saatossa hapettuneet johtimet? Myös liittimiä vähän kiillottelin, mutta sekään ei auttanut. Lienee siis peilissä vika. Motonetissä nuo peilit näyttäisivät olevan 19,90€/kpl, siis juurikin se peiliosa. Ehkä ongelma siis korjaantuisi marssimalla sinne ja hakemalla uudet.
Pesurin pumppukin tuli testattua ja ainakin sinne virta tulee. Eli ilmeisesti pumppu on rikki. Sekin näköjään irtoaisi motonetistä hintaan 29,90€.
Pesurin pumppukin tuli testattua ja ainakin sinne virta tulee. Eli ilmeisesti pumppu on rikki. Sekin näköjään irtoaisi motonetistä hintaan 29,90€.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa