Näillä pakkasilla auton ei pitäs kuumeta liika mut niin kuitenki kävi. Syy on mitä todennäköisimmin termostaatti. Alavesiletku oli kylmä ja muut kuumia, myös vesipumppu. Auto oli ollu johdon päässä reilun tunnin, eli ihan kylmiltään en liikkeelle lähteny. Sen jälkeen ajoin auton halliin lämpeemään joksikin aikaa, mut sama juttu uudestaan. Nesteet ei oo karannu mihinkään eli kone niiltä osin ehjä ja pakkakestävyyskin pitäs mittarin mukaan olla ok. Jos jollain ollu sama ongelma ja syy jossain muussa, ku termostaatissa ni apu kelpaa.
Meinasin jo vaihtaa termostaatin, mut se ei ollu niin yksinkertanen ku luulin. Tuossa autossa ku on ohjaustehostin ja sen pumppu ja kiinnikkeet, sun muut peittää sopivasti vesipumpun ja myös termostaatin. Mitenkähän termostaatin sais helpoiten tuolta vaihdettuu?
Jetan 1.8i jäähdytysongelma ja vinkkiä termostaatin vaihtoon
Valvoja: ffp jäsenet
Sain sen termostaatin sitten vaihdettuu ku aloin vaan irrottaa ihjaustehostimen pumppua. Ei niin paha homma ku luulin. En tiedä oliko vika termostaatissa, testasin sen ja aukes/sulkeutu ihan ok. Saatta olla et syylarin vesi oli sen verran kohmeessa ettei kiertäny. Nyt on uusi termostaatti ja nesteet ja hyvin toimii.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa