VW passat 1.9 tdi 110hv katkoo remmiä.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

huitula
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.8.2003 13:01

VW passat 1.9 tdi 110hv katkoo remmiä.

ViestiKirjoittaja huitula » 11.2.2007 22:59

Elikkä vuosimalllia 99 oleva passatti katkoo monitomihihnaa tai mikäse nyt oikealta nimeltä onkaan. Elikkäs se remmi joka pyörittää mm. laturia ja ohjaustehostinta. Ajoin autolla 20tkm ilman ongelmia nyt sitten vajaan 1 tkm matkalla mennyt jo kolme remmiä poikki. Rullat pyörii mun mielestä ihan normaalisti. hihna on mennyt joka kerta poikki melkein heti käynnistyksen jälkeen. Elikkäs olenko laittanyt hihnan väärin vai mistä moinen vois johtua, onko kellään ollut vastaavan laisia ongelmia. Oisko kellään hihnan asennuskuvaa?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.2.2007 7:33

Hieman auttaisi tieto moottorin tyypistä ja onko ilmastointi.

kiiskermaister
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.12.2005 21:11

ViestiKirjoittaja kiiskermaister » 12.2.2007 11:22

Onko kaikki hihnapyörät linjassaan? Jos esim. laturi on väärässä kohdassa eli vetää hihnaa vinoon niin se syö hihnan poikki todella nopeasti...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.2.2007 11:31

Tuolta sitten arpomaan.

huitula
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.8.2003 13:01

ViestiKirjoittaja huitula » 12.2.2007 11:35

Elikkäs moottorityyppi on afn ja ilmastointi on. Pyörii eri hihnalla

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 12.2.2007 15:25

Se on tuosta lukkarin linkistä ylin kuva.

huitula
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.8.2003 13:01

ViestiKirjoittaja huitula » 14.2.2007 12:46

Noniin vika löytyi kiristin oli vioittunut ja sen takia kiristinpyörä ei ollut linjassa. Oli sitten vielä kaiken hyvän lisäksi mennyt remmin palasia jakopään hinan välissä ja jako pompannut. Toivottavasti ei ole särkenyt mitään.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 15.2.2007 11:55

Itse kun tekee niin yleensä säästää... Ei herneitä.

huitula
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.8.2003 13:01

ViestiKirjoittaja huitula » 15.2.2007 21:45

Juu ei herneitä. Mutta ite oon kyllä kokoajan remppaa tehnyt. Kansi remppa tuli männän lyötyä venan kieroon. Otin sitten myös männät irti ja vaihdan renkaat ja laakerit samalla. Kannen koneistuksen kyllä annan ammattilaisten tehä, tuleepa ainaskin hyvä.

topi-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 28.10.2007 18:40

ViestiKirjoittaja topi- » 20.1.2008 14:53

Lainataan topicia. Auto on sama -97 AFN koneella ja pitäisi kiilahihnaremmin kiristinpörä vaihtaa. (lukkarin linkistä ylin kuva) Eli miten tämä kyseinen rulla lähtee irti? Rulla on kiinni yhdellä pultilla keskeltä. Kun sitä koittaa avata, niin kiristysjousi antaa vain periksi.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 20.1.2008 15:59

Pultissa on muistaakseni vasenkätinen kierre. Hihnaa asentaessa kiristintä pitää kääntää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 41 vierailijaa