Parempi äänentoisto Golf IV?
Valvoja: ffp jäsenet
Parempi äänentoisto Golf IV?
Pitäisi saada päivitettyä äänentoistoa paremmaksi tuohon Golffiin, kuitenkin ihan hillityillä muutoksilla ja vahvistintakaan en haluaisi laittaa.
Eli pelkkää kaiuttimien päivitystä ajattelin.
Olisiko jotain suosituksia kaiuttimiksi vakiopaikoille, mielellään vähän paremmat basso-ominaisuudet olisi hakusessa kuin noissa nykyisissä.
Eli pelkkää kaiuttimien päivitystä ajattelin.
Olisiko jotain suosituksia kaiuttimiksi vakiopaikoille, mielellään vähän paremmat basso-ominaisuudet olisi hakusessa kuin noissa nykyisissä.
Jaa-ap.
IV Golfissa on mielestäni suht hyvät kaiuttimet ainakin vakioasennukseksi. Ääni paranisi oleellisesti varmaankin vasta kaikkien kaiuttimien vaihtamisella, vahvistimella ja subbarilla.
Helpoimmalla pääset ehkä ostamalla Blaupunktin pienen aktiivisubbarin, virran voisi ottaa tavaratilan pistokkeesta ja silloin tarvitsisi vain tuoda pikkupiuhalla ääni soittimelta subbarille.
Itse soittimen vaihdolla voi myös olla iso merkitys. Tässä ei oikein auta muu kuin uskoa kaupassa korviaan. Subbari voisi varmaan auttaa eniten ja helpoimmalla asiaasi.
Siirtelin itse vanhaa Sonyani yhteensä kolmeen autoon (2x G IV ja 1x Passat). Kerran oli lainassa uusi Passat, jossa oli joku Blaukkarin perusmalli ja sen perusteella olisi voinut Passatin kaiuttimet tuomita kahvinsuodattimista tehdyiksi.
IV Golfissa on mielestäni suht hyvät kaiuttimet ainakin vakioasennukseksi. Ääni paranisi oleellisesti varmaankin vasta kaikkien kaiuttimien vaihtamisella, vahvistimella ja subbarilla.
Helpoimmalla pääset ehkä ostamalla Blaupunktin pienen aktiivisubbarin, virran voisi ottaa tavaratilan pistokkeesta ja silloin tarvitsisi vain tuoda pikkupiuhalla ääni soittimelta subbarille.
Itse soittimen vaihdolla voi myös olla iso merkitys. Tässä ei oikein auta muu kuin uskoa kaupassa korviaan. Subbari voisi varmaan auttaa eniten ja helpoimmalla asiaasi.
Siirtelin itse vanhaa Sonyani yhteensä kolmeen autoon (2x G IV ja 1x Passat). Kerran oli lainassa uusi Passat, jossa oli joku Blaukkarin perusmalli ja sen perusteella olisi voinut Passatin kaiuttimet tuomita kahvinsuodattimista tehdyiksi.
Jep, on käynyt mielessä toi aktiivisubin hankinta.
En ole oikein selvillä että mitä kaikkia johtoja/tarvikkeita tuo aktiivisubi tarvitsee toimiakseen. Ei silloinkaan taida välttyä sulakkeen yms. asennuksilta?
Tavoitteena olisi saada mahdollisimman helppo asennus koska ei ole mikään vahvin laji tuo autohifi.
Soittimena on blaukkarin Los Angeles, pitäisi ainakin olla ihan kohtalainen soitin mutta tiedä tuosta sitten.
En ole oikein selvillä että mitä kaikkia johtoja/tarvikkeita tuo aktiivisubi tarvitsee toimiakseen. Ei silloinkaan taida välttyä sulakkeen yms. asennuksilta?
Tavoitteena olisi saada mahdollisimman helppo asennus koska ei ole mikään vahvin laji tuo autohifi.
Soittimena on blaukkarin Los Angeles, pitäisi ainakin olla ihan kohtalainen soitin mutta tiedä tuosta sitten.
Vaihdoin just tuossa pari viikkoa sitten Peerlesin erillis-sarjan Golf iv:n vakiopaikoille eteen. Voin sanoa että ei ole ihan yhden illan juttu.
Kannattaa hakea VW:ltä muutama ovipanelin kiinnike koska menee kuitenkin rikki ainakin pari.
Korotukset tein itse kuviosahalla.Jakarit meni kojetaulun sisään nätisti ja setti on kytkettynä vain soittimeen.
Diskantti mahtuu vakio kolmioon jos jyrsii ensin isomman reijän muoviin ja liimaa vaikka kuumaliimalla tai sikafleksillä diskantin oveen.
Pioneer mp77 soittaa ihan riittävästi pelkkää sarjaa ja subbaria varten vedinkin jo piuhat samalla valmiiksi.
Virtakaapelin vedin kuskin puolelelta ja rca:t toiselta.Vahvistin(esim. Spl Dynamics Digi) mahtuu sopivasti 16"vararenkaan keskelle :)
Soundi parani mukavasti mutta oli siinä melkoinen hommakin!
Harmittaa kun ei tullut otettua kuvia projektista..
Kannattaa hakea VW:ltä muutama ovipanelin kiinnike koska menee kuitenkin rikki ainakin pari.
Korotukset tein itse kuviosahalla.Jakarit meni kojetaulun sisään nätisti ja setti on kytkettynä vain soittimeen.
Diskantti mahtuu vakio kolmioon jos jyrsii ensin isomman reijän muoviin ja liimaa vaikka kuumaliimalla tai sikafleksillä diskantin oveen.
Pioneer mp77 soittaa ihan riittävästi pelkkää sarjaa ja subbaria varten vedinkin jo piuhat samalla valmiiksi.
Virtakaapelin vedin kuskin puolelelta ja rca:t toiselta.Vahvistin(esim. Spl Dynamics Digi) mahtuu sopivasti 16"vararenkaan keskelle :)
Soundi parani mukavasti mutta oli siinä melkoinen hommakin!
Harmittaa kun ei tullut otettua kuvia projektista..
Ovipanelit lähtee aika helpolla irti. Irroita 3 ruuvia(torx) oven alareunasta ja sitten 1-ristipää sisäsyrjällä diskanttimuovin alapuolella. Oven kahvan alla vänkärin puolella on muistaakseni 2ruuvia (ristipää)
Nykäise terävästi panelia että 6? muovikiinnikettä irtoaa ovipellistä.ne jää siihen paneliin mutta tuppaa tosiaan hajoaan aika helposti.
Paneli jää tässä vaiheessa kiinni ikkunanväliin ja sitä pitääkin nostattaa hieman että saa pois.
Sähkölasit on liittimillä ja oven alareunan valo myös. Kahvan vaijeri kannattaa muistaa laittaa hyvin paikalleen,Ei pelkkä koukku vaan siinä on sellainen muovijutska joka pujoitetaan uraan. Jäi itsellä irti ja kahva löysälle...
Ne liitin johdot on aika lyhyet joten ei kannata reuhata rikki niitä. Kaveri olisi hyvä olla tässä vaiheessa apuna.
Diskantti on yhdellä torxilla kiinni. Piuhat liittimillä.
Kuskin puolella otetaan samat ruuvit irti ja kahvan sisäpuolelta pieni muoviosa myös. Sitten nostatetaan koko katkaisinpanelia ylöspäin esim.levellä ruuvitaltalla. Alla on liitin kaikille napeille.
Liitinpanelin alla on muistaakseni 3 ristipää ruuvia rinnakkain.
Alkuperäiset johdot jätin rauhaan ja vedin uudet tilalle. Bassolle menevä johto kannattaa laittaa tarkasti ettei sähkölasit revi liittimiä irti.
Korotusrengas kannattaa myös tehdä oikean kokoinen ettei magneetti ota lasiin kiinni.
Monet vaimentaa samalla ovet esim. Killerillä tai Noxudolilla mutta itse en sitä tehnyt koska ovi ei minun kuunteluvoimakkuuksilla paljoa resonoi.
Olikohan siinä kaikki...? Vaikeuksien kautta tuokin projekti meni ainakin itsellä.Jouduin 3 kertaa irroittamaan panelin uudestaan. Unohtui esim.se kahvan vaijeri ja toinen diskantti oli jo uutena hieman "pätkivä"
Ne muovikiinnikeet oli muistaakseni 1euroa kpl, myydään kappaleittain.
Nykäise terävästi panelia että 6? muovikiinnikettä irtoaa ovipellistä.ne jää siihen paneliin mutta tuppaa tosiaan hajoaan aika helposti.
Paneli jää tässä vaiheessa kiinni ikkunanväliin ja sitä pitääkin nostattaa hieman että saa pois.
Sähkölasit on liittimillä ja oven alareunan valo myös. Kahvan vaijeri kannattaa muistaa laittaa hyvin paikalleen,Ei pelkkä koukku vaan siinä on sellainen muovijutska joka pujoitetaan uraan. Jäi itsellä irti ja kahva löysälle...
Ne liitin johdot on aika lyhyet joten ei kannata reuhata rikki niitä. Kaveri olisi hyvä olla tässä vaiheessa apuna.
Diskantti on yhdellä torxilla kiinni. Piuhat liittimillä.
Kuskin puolella otetaan samat ruuvit irti ja kahvan sisäpuolelta pieni muoviosa myös. Sitten nostatetaan koko katkaisinpanelia ylöspäin esim.levellä ruuvitaltalla. Alla on liitin kaikille napeille.
Liitinpanelin alla on muistaakseni 3 ristipää ruuvia rinnakkain.
Alkuperäiset johdot jätin rauhaan ja vedin uudet tilalle. Bassolle menevä johto kannattaa laittaa tarkasti ettei sähkölasit revi liittimiä irti.
Korotusrengas kannattaa myös tehdä oikean kokoinen ettei magneetti ota lasiin kiinni.
Monet vaimentaa samalla ovet esim. Killerillä tai Noxudolilla mutta itse en sitä tehnyt koska ovi ei minun kuunteluvoimakkuuksilla paljoa resonoi.
Olikohan siinä kaikki...? Vaikeuksien kautta tuokin projekti meni ainakin itsellä.Jouduin 3 kertaa irroittamaan panelin uudestaan. Unohtui esim.se kahvan vaijeri ja toinen diskantti oli jo uutena hieman "pätkivä"
Ne muovikiinnikeet oli muistaakseni 1euroa kpl, myydään kappaleittain.
Mainos...
Alkuperäisiä kajareita selkeästi paremmat setit ( ja varsinkin bassopäältään ) valmiina autokohtaisena settinä löydät:
www.fanaticaudio.com
Mukana myös kuvalliset ohjeet suomeksi auton purkuun yms.
www.fanaticaudio.com
Tein sivun Jantterin tekstistä: http://ffp-motorsport.com/tuning/ovipamk4.php . Kertokaa mahdolliset virheet/epäkohdat tai mainitkaa jos on jotain lisättävää.
Alkuperäiskajareiden jakosuotimet...
Olen päivittämässä Golf IV:n ensiasennus kajareita parempiin.
Eteen ajattelin erillissarjaa, mutta takaovien suhteen mietin, että parempien midbasso-elementtien vaihtaminen riittää.
Onko volkkarin tehtaalla asennettu minkälaiset jakosuotimet originaalikajareihin? Toimiiko homma takaovien kohdalla niin yksinkertaisesti, että ruuvaan vanhan elementin irti, ja isken uuden tilalle?
Vanhemmassa polossa alkuperäisten kaiuttimien midbassoelementeissä oli itsessään suotimet diskanteille, jolloin pelkkä elementin vaihto toiseen ei käsittääkseni toiminut. Onkohan golfin osalta sama juttu.
Eteen ajattelin erillissarjaa, mutta takaovien suhteen mietin, että parempien midbasso-elementtien vaihtaminen riittää.
Onko volkkarin tehtaalla asennettu minkälaiset jakosuotimet originaalikajareihin? Toimiiko homma takaovien kohdalla niin yksinkertaisesti, että ruuvaan vanhan elementin irti, ja isken uuden tilalle?
Vanhemmassa polossa alkuperäisten kaiuttimien midbassoelementeissä oli itsessään suotimet diskanteille, jolloin pelkkä elementin vaihto toiseen ei käsittääkseni toiminut. Onkohan golfin osalta sama juttu.
Vahvaria IV:ssä
Olen kuullut että joissain IV Golf malleissa olisi ensiasennus vahvistimia. Onko kellään tietoo missä päin autoa se mahtaisi sijaita ja missä malleissa niitä on?
Golfin alkuperäiseen etuoven midbassoelementtiin menee 4 johtoa. Niistä musta ja valkoinen johto kulkee diskantille, ja kaksi muuta mankalle. Osaako joku suoralta kädeltä sanoa kumpi mankalle menevistä johdoista on plus ja kumpi miinus?
Asia varmaan selvinnee mankan perästäkin. Ajattelin vaan varmuuden vuoksi kysyä, koska edellisessä Polossani johtojen värit mystisesti muuttuivat matkalla kaiuttimesta mankalle.
Asia varmaan selvinnee mankan perästäkin. Ajattelin vaan varmuuden vuoksi kysyä, koska edellisessä Polossani johtojen värit mystisesti muuttuivat matkalla kaiuttimesta mankalle.
Leonissa on valmis maadoituspiste takakontin vasemmassa sivussa, verhoilumaton alla. Luulisi että Golffissa olisi samalla lailla. Turvavyön pultin alta saa myös maata, mutta turvavarusteisiin ei kuulemma saisi koskea... Itse en huomannut eroa tuleeko maa turvavyön pultin alta tai valmiista maadoituspisteestä.
petrijPostPosted: 1.10.2005 11:06 Post subject:
kyllä siellä on sellaiset mustat mutterin päät auton molemmilla puolilla, turvavyön kiinnikkeiden alapuolella.
J.T.
PostPosted: 7.9.2005 13:43 Post subject:
Ite en kyllä löytäny golffin perältä muuta fiksua maadotuspaikkaa kun turvavyön kiinnikkeen. Pitäiskö siel olla joku muukin valmis paikka tosiaan?
Onko Borassa ja samantyyppinen?
Laitetaanpa tänne samaan oma kysymykseni.
Mulla olis myös mk4 golffin hifistelyä.
Tässäpä nykyinen setup:
Soittimena on Panasonicin CQ-C7303N
Subbarina toimii Monacorin Sonic-12
Ja subbarille työntyy 500w RMS 4ohm Monacorin HPB-1502:lla
Kondensaattori on vielä ostoslistalle, varmaankin joku 1-2F konkka riittää?
Myöskin auton vakiokaiuttimet pitäis vaihtaa johonkin hieman laadukkaampaan sarjaan, miel orkkis paikoille menevät ja mankan vahvarilla toimivat.
Sonicille on nyt noin 70l refleksikotelo johon on perään pultattu tuo vahvari kiinni. Asennuksena ei ehkä kaikkein nätein. Painetta tuo puskee ihan kiitettävästi, mutta äänenlaatu on mun korvaan jotenkin "kova". Voiko se johtua siitä, että koteloa ei ole vaimennettu sisältä? Olisko sinne pitänyt laittaa jotain villaa tms?
Tarkoituksena kuitenkin rakentaa uusiksi kotelo hieman nätimmin, ja vahvarikin saada piiloon jonnekin... Vahvarin vois kenties saada takakontin oikealle sivulla, verhoilun sisään piiloon?
Varapyöräkoteloon en tahdo tuota asennusta tehdä, refleksi se saisi olla kun Monacorin sivutkin sitä suosittelee. Joten vaihtoehdoksi taitaa jäädä tuo perinteinen MDF kotelo, mutta minkähän muotoisen siitä tekis? Kellään ehdotuksia?
Minkäslaisia koteloita te ootte Sonicille tehneet? Kaikenlaisia ehdotuksia otetaan vastaan :)
Mulla olis myös mk4 golffin hifistelyä.
Tässäpä nykyinen setup:
Soittimena on Panasonicin CQ-C7303N
Subbarina toimii Monacorin Sonic-12
Ja subbarille työntyy 500w RMS 4ohm Monacorin HPB-1502:lla
Kondensaattori on vielä ostoslistalle, varmaankin joku 1-2F konkka riittää?
Myöskin auton vakiokaiuttimet pitäis vaihtaa johonkin hieman laadukkaampaan sarjaan, miel orkkis paikoille menevät ja mankan vahvarilla toimivat.
Sonicille on nyt noin 70l refleksikotelo johon on perään pultattu tuo vahvari kiinni. Asennuksena ei ehkä kaikkein nätein. Painetta tuo puskee ihan kiitettävästi, mutta äänenlaatu on mun korvaan jotenkin "kova". Voiko se johtua siitä, että koteloa ei ole vaimennettu sisältä? Olisko sinne pitänyt laittaa jotain villaa tms?
Tarkoituksena kuitenkin rakentaa uusiksi kotelo hieman nätimmin, ja vahvarikin saada piiloon jonnekin... Vahvarin vois kenties saada takakontin oikealle sivulla, verhoilun sisään piiloon?
Varapyöräkoteloon en tahdo tuota asennusta tehdä, refleksi se saisi olla kun Monacorin sivutkin sitä suosittelee. Joten vaihtoehdoksi taitaa jäädä tuo perinteinen MDF kotelo, mutta minkähän muotoisen siitä tekis? Kellään ehdotuksia?
Minkäslaisia koteloita te ootte Sonicille tehneet? Kaikenlaisia ehdotuksia otetaan vastaan :)
Meikäläisellä on kanssa tuommoinen sonic-12 mutta ääni tuntuu tosiaan "kovalta" villojen kanssakin, taitaapi olla enemmänkin "ominaisuus" kys. elementissä. Verrattuna esim. peerlessin xls12":aan ääni on todellakin paljon kulmikkaampi, mutta olen ainakin tähän asti uhrannut hieman äänenlaatua sillä sonic toistaa kyllä alhaalta ja LUJAA jos vähän kovemmalla joskus haluaa kuunnella.
a) onko tietoo IV vakio ämyreistä, millaset speksit, ja onko niissä millaset jakosuotimet (ja mistä löytyvät jos on. Täytyyhän niissä olla.).
b) Ideoita kuminan poistamiseen (ja noi "ota loudness x-peis pois päältä" en kaipaa)? -pystyykö ovikotelosta sulkemaan tilan elementille, ulkoisia virityksiä ei huvita väsäillä
c) onko kellään kokemuksia peerlessin D5 tai D6 sarjan soinnista?
b) Ideoita kuminan poistamiseen (ja noi "ota loudness x-peis pois päältä" en kaipaa)? -pystyykö ovikotelosta sulkemaan tilan elementille, ulkoisia virityksiä ei huvita väsäillä
-
- -
- Viesti:
Mulla on G4:ssa edessä D6:set joita ajan SPL:n pikkuvahvarilla ja ainakin omaan korvaan soivat selkeästi paremmin kuin orginaalit. eteenkin tuo midin toistoalue parani ja kun paketissa on vielä 10" subbi niin mulle tuo on ainakin riittävän hyvä kokonaisuus. Takaoviin jätin vielä alkuperäiset kiinni ja ohjaan niitä suoraan mankalta mutta ovat pääasiassa kyllä poissa käytöstä.
asennus oli vakiopaikoille melkeen plug n' play. hain valmiin korotuspalan hifistudiolta mideille ja peilikolmiota joutui hieman muokkaamaan jotta diskantit mahtu paikalle mutta ulospäin ovat koskemattomat.
jakarit virittelin koelaudan sisään ja johdot luonnollisesti uusiksi. itseasiassa kuskin oven puoliksi katkonaiset kajarin johdot oli syy että lähdin noita vaihtamaankin. uusi johtosarja oveen olisi maksanut samanverran kun tuo koko D6:nen...
-
- -
- Viesti:
niin no kun vertaa vakio kajareita ja niitä ajoin suoraan mankalta niin vahvarin kanssa D6:silla kyllä keskialuekkin parani ja sai lisää potkua mikä varmasti on paljon vahvarin ansiota. subi mulla olikin jo aikaisemmin. jakarilla pystyy vaimentamaan diskanttia ja muistaisin että laitoin sen -3db:n. hirveemmin ei ole vertailupohjaa ja ehkä juuri siksi olen tuohon settiin ihan tyytyväinen... =)
-
- -
Alkuperäisiä kajareita selkeästi paremmat setit ( ja varsinkin bassopäältään ) valmiina autokohtaisena settinä löydät:
www.fanaticaudio.com
Kiinnostaisi tuo IV Golffiin oleva sarja. Mistä tiedän onko autossa VW soundsystem?
-
- -
Mitenköhän golffin takakaiuttimien kanssa kannattaa toimia?
Mulla on yksi ylimääräinen 5 kanavainen digivahvari merkkiä McHammer Quintus 1800w :P Ei tarvitse mainita, vehje on jakosuotimiltaan aika sutta, mutta luulisin jotta toimis kuitenkin kohtuu hyvin Rainbow sarjan kanssa, varsinkin kun ko. sarja sisältää omat jakosuotimet.
Mutta entä taakse? Kannattaako sinnekin tunkea tommonen samanlainen 155e:n sarja? Vituttaa sitten huudattaa jossain luu-ulkona, kun etupää soi puhtaasti ja takakauttimet rämisee/rätisee niin saa***sti. Vai suosilla vaan säätää takakauttimet soimaan hiljempaa kuin etukaiuttimet?
Mikä tuo Rainbow slc kick 6,5" sarjan kunnon tuotenimi on? (Vielä parempi jos olis suora linkki jonnekin :P)
Onko porukalla kokemuksia tämmöisestä 2tie sarjasta?
Mulla on yksi ylimääräinen 5 kanavainen digivahvari merkkiä McHammer Quintus 1800w :P Ei tarvitse mainita, vehje on jakosuotimiltaan aika sutta, mutta luulisin jotta toimis kuitenkin kohtuu hyvin Rainbow sarjan kanssa, varsinkin kun ko. sarja sisältää omat jakosuotimet.
Mutta entä taakse? Kannattaako sinnekin tunkea tommonen samanlainen 155e:n sarja? Vituttaa sitten huudattaa jossain luu-ulkona, kun etupää soi puhtaasti ja takakauttimet rämisee/rätisee niin saa***sti. Vai suosilla vaan säätää takakauttimet soimaan hiljempaa kuin etukaiuttimet?
Mikä tuo Rainbow slc kick 6,5" sarjan kunnon tuotenimi on? (Vielä parempi jos olis suora linkki jonnekin :P)
Onko porukalla kokemuksia tämmöisestä 2tie sarjasta?
Rainbow Sound line W 165 SLC Kick
http://www.audioimport.fi
Tuolta voi kysellä vaikka kokosarjaa, pekka kyllä mielellään kertoo.. :)
Pekka Kinnunen audioimport maahantuoja/alavieska.
Puh +358 40 729 0346
Itse sanoisin että älä laita taakse mitään, laita niiden raha etupään kaitsareihin..
Itsellehän sä äänenlaatua haluat.. :)
Sieltä rainbow ja erillissarjat-->Soundline-->SLC 265 Kick Kokoerkkasarja.
Diskanteista ei kokemusta mutta nuo midit ainakin loistavat.
http://www.audioimport.fi
Tuolta voi kysellä vaikka kokosarjaa, pekka kyllä mielellään kertoo.. :)
Pekka Kinnunen audioimport maahantuoja/alavieska.
Puh +358 40 729 0346
Itse sanoisin että älä laita taakse mitään, laita niiden raha etupään kaitsareihin..
Itsellehän sä äänenlaatua haluat.. :)
Sieltä rainbow ja erillissarjat-->Soundline-->SLC 265 Kick Kokoerkkasarja.
Diskanteista ei kokemusta mutta nuo midit ainakin loistavat.
Investoin siis noihin Rainbowin Sound line W 165 SLC Kick mideihin kun niitä niin ylistetään, diskantit saa jäädä toistaiseksi vakioksi, nekun soi mielestäni aivan loistavasti :) Ilmeisesti noiden midien asennus onnistuu myös vakiopaikoille aika hyvin? Aattelin alkuun soitella noita mankan omalla vahvistimella ja johdoilla. Vaihtaa sitten kun tallissa vapautuu tilaa niin uudet johdot noille ja laittaa oman vahvarin kautta.
Ja mankasta täytyy sitten vaan säätää senverta etupainoiseksi, että takakaiuttimet eivät ala pärisemään :P
Kertoilen omia kommentteja kun saan paketin tilattua/asennettua.
Ja mankasta täytyy sitten vaan säätää senverta etupainoiseksi, että takakaiuttimet eivät ala pärisemään :P
Kertoilen omia kommentteja kun saan paketin tilattua/asennettua.
itse aloitin asentamalla 4x60W vahvarin noille orkki kajareille muuttaa äänen laatua huomattavasti parempaan suuntaan, ja tommone pieni 4 kanava vahvari mahtuu vaikka takakopan reunassa olevaan koteloon. sen jälkeen rupesin vasta katselemaan subbaria ja sille vahvaria.. eli suosittelen laittamaan kaikki kaiuttimet vahvistimen kautta, työ ei kuitenkaan ole monen tunnin projekti.
Päivitin tuos joku aika sitten golffiin DSP:n ja sen hieman paremmat OEM kajarit.
DSP sisältää dynaamisen äänenvoimakkuuden, joten vauhdissa bassot tukevoituvat ->
Oviverhoilut pärisee! oon koittanu ties mitä...
Saahan toiminnon pois päältä, mutten subbariakaan viittis enää takas laittaa, sen verran laatua tuo.
Kuinka ootte vaimentanu verhoilun?
DSP sisältää dynaamisen äänenvoimakkuuden, joten vauhdissa bassot tukevoituvat ->
Oviverhoilut pärisee! oon koittanu ties mitä...
Saahan toiminnon pois päältä, mutten subbariakaan viittis enää takas laittaa, sen verran laatua tuo.
Kuinka ootte vaimentanu verhoilun?
Oviverhoilua voi tukevoittaa laminoimalla taustalle pari kerrosta lasikuitua. Lisää jäykkyyttä.
Toinen vähemmän sottaisempi tapa on taas liimailla bitumimattoa tai mieluummin Vibroplastia taustalle. Lisää massaa.
Samalla liimailee ovessa olevat johdot niin ettei nämä resonoi. Myös tuollaisen 5mm solumuovin aka. telttapatjan suikaleen liimailee sinne taustalle tuon kaiken lisäksi niin pitäisi pärinä loppua.
Ja ei se subi varmasti yhtään pahitteeksi ole silti jos sellainen löytyy. Eihän sen tarvitse läimiä täysillä vaan hiukan tukevoittaa niitä alimpia taajuuksia joihin erillissarja ei yllä.
Toinen vähemmän sottaisempi tapa on taas liimailla bitumimattoa tai mieluummin Vibroplastia taustalle. Lisää massaa.
Samalla liimailee ovessa olevat johdot niin ettei nämä resonoi. Myös tuollaisen 5mm solumuovin aka. telttapatjan suikaleen liimailee sinne taustalle tuon kaiken lisäksi niin pitäisi pärinä loppua.
Ja ei se subi varmasti yhtään pahitteeksi ole silti jos sellainen löytyy. Eihän sen tarvitse läimiä täysillä vaan hiukan tukevoittaa niitä alimpia taajuuksia joihin erillissarja ei yllä.
Ja ei se subi varmasti yhtään pahitteeksi ole silti jos sellainen löytyy. Eihän sen tarvitse läimiä täysillä vaan hiukan tukevoittaa niitä alimpia taajuuksia joihin erillissarja ei yllä
Ainoo vaan et DSP käyttää navin rca-annot... pitäs olla joku kaiutintasoinen muunnin.
Toisaalta jos toi auto lähtee vaihtoon niin ei jaksa sitä subbaria sinne värkätä.
Jees. Lasikuitua meiltä löytyykin...
Pitää kattoo jos jaksas taas purkaa ne irti heh.
Nuo johdot voi testata myös 9V paristolla. Tällöin tulee testattua samalla myös vaiheistus. Kun
plusjohto on plusnavassa ja miinusjohto miinusnavassa, niin elementin kartio liikkuu ulospäin. Jos navat on väärin päin, niin elementti menee sisään päin. Jos taas kytkee toisen johdon toisesta kaiuttimesta, ei tapahdu mitään.
plusjohto on plusnavassa ja miinusjohto miinusnavassa, niin elementin kartio liikkuu ulospäin. Jos navat on väärin päin, niin elementti menee sisään päin. Jos taas kytkee toisen johdon toisesta kaiuttimesta, ei tapahdu mitään.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”