Eli auto on 4 korinen golf -02, 2.0 koneella. Nyt huomasin kun vedin auton parkkiin niin maahan oli ilmestyny mustaa tavaraa, omasta mielestä aikalailla.
Kaasuttaessa määrä lisääntyy (doh!), hajusta ei oikein osaa päätellä onko öljyä vai nokea vai mitä ...
Mitäköhän on tapahtunut/tapahtumassa, ja tolpan päästä lähdettiin liikenteeseen, eli lämpösellä koneella. Tosin käynnistin sen eilen ihan kylmänä.
Golf 4 2.0 työntää öljyä? pakoputkesta.
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt sytty moottorihäiriö valo ja diagnostiikka ilmotti viaks lambda-anturin, mutta ei kuulemma ole _ehkä_ kokonaan paskana kun antoi kuitata itsensä pois, ilmestyi tosin puolessa tunnissa takas...
Lambda maksaa 190.. prkle. Ja nokea se kai on mitä sieltä putkesta tulee, öljy ei ainakaan ole vähentynyt ja huohotinputki on tyhjä.
Lambda maksaa 190.. prkle. Ja nokea se kai on mitä sieltä putkesta tulee, öljy ei ainakaan ole vähentynyt ja huohotinputki on tyhjä.
samaa minäkin luulen että lambaada on vaan nokeentunu ja että vika on kylä jossain muualla kun lambda anturissa, jos se savuttamisen alkamisen jälkeen on alkanut herjata.
Ja sillähän se selviää, kun otat lambdan irti ja putsaat sen ja laitat takasin. Se ei saa olla se anturi osa sitten rasvanen kun laitat takasin. voi olla että se mittaa taas ihan normaalisti pakokaasuja eikä enää anna herjaa, kunnes on taas paskanen siitä noesta/öljystä.
Ja sillähän se selviää, kun otat lambdan irti ja putsaat sen ja laitat takasin. Se ei saa olla se anturi osa sitten rasvanen kun laitat takasin. voi olla että se mittaa taas ihan normaalisti pakokaasuja eikä enää anna herjaa, kunnes on taas paskanen siitä noesta/öljystä.
Jos nyt oletetaan että lambda on vain nokeentunut, niin mistäs se sitten voisi johtua, kone käy kuitenkin aivan normaalisti, öljy ei vähene eikä huohotinputki ole jäässä. Tankannu muija diiseliä sinne ? :)
Ja millä saan kuitattua vikamuistin pois, velottivat bernerillä siitä huvista 27e, ja oli kuulemma alennettu hinta.
Ja millä saan kuitattua vikamuistin pois, velottivat bernerillä siitä huvista 27e, ja oli kuulemma alennettu hinta.
aika "halpaa" :) taitaa laakkosella/pörhöllä saada tuon lukemisen halvemmalla.
mutta asiaan. mulla kun lambda sano sopimuksensa irti, niin kone kävi rikkaammalla, mutta ei se silti nokea tai öljyä putkesta kuitenkaan työntäny. lambda oli kyllä aika musta kuitenkin hajottuaan.
viisaammat voikin sitten jatkaa. Voisiko jostakin vuotaa öljyä pakosarjaan tai jotain?
omaan oon vaihtanu jo lämpöanturin, alipaineputken, maffin, tulpat, lambdan ja missään noista tapauksista ei ole tullut nokea putkesta.
mutta asiaan. mulla kun lambda sano sopimuksensa irti, niin kone kävi rikkaammalla, mutta ei se silti nokea tai öljyä putkesta kuitenkaan työntäny. lambda oli kyllä aika musta kuitenkin hajottuaan.
viisaammat voikin sitten jatkaa. Voisiko jostakin vuotaa öljyä pakosarjaan tai jotain?
omaan oon vaihtanu jo lämpöanturin, alipaineputken, maffin, tulpat, lambdan ja missään noista tapauksista ei ole tullut nokea putkesta.
Silloin kun sitä nokea alkoi tulla putkesta, muutaman kerran pakokaasu haisi "hassulle", ehkä ripaus normaali katalysaattorin hajua mutta sitten vielä jotain extraa.. Alkaa jo vähän vtuttaa kun auto seisoo ja toi D5 ei oikein meinaa lämmetä näillä keleillä. Kävisin kaverilla putsaamassa lambdan mutta siitä ei kai ole hyötyä kun ei saa vikamuistia tyhjennettyä -> ruisku on varakartalla -> menee taas vtuiks ?
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”