AGR:ssä lämpötila-anturi vika?
Valvoja: ffp jäsenet
AGR:ssä lämpötila-anturi vika?
Seuraavan moinen oireyhtymä:
- kulutus n. 6 l/100km, ajoi sitten nilkka suorana, ylivarovaisesti, evry boksilla tai ilman, tai kärry perässä (tuntuu reilulta?)
- vaatii lämpöisenä reilun pitkän startin, kylmänä ei tarvitse kuin pyörähtää.
kone pelaa hienosti, vetoa on jne.
Ajattelin pumpun ajoituksen olevan poskellaan hihnan vaihdon jäljiltä, kuitenkin vag-com timing graph näyttää ajoituksen olevan OK, mutta valittaa että kone on kylmä vaikka lämpömittari näyttää sitä 90 astetta.
Onko koneessa toinenkin lämpötila-anturi, missä, millä kanavalla vag-comila näkee sen arvot?
Kiitokset jo etukäteen!
- kulutus n. 6 l/100km, ajoi sitten nilkka suorana, ylivarovaisesti, evry boksilla tai ilman, tai kärry perässä (tuntuu reilulta?)
- vaatii lämpöisenä reilun pitkän startin, kylmänä ei tarvitse kuin pyörähtää.
kone pelaa hienosti, vetoa on jne.
Ajattelin pumpun ajoituksen olevan poskellaan hihnan vaihdon jäljiltä, kuitenkin vag-com timing graph näyttää ajoituksen olevan OK, mutta valittaa että kone on kylmä vaikka lämpömittari näyttää sitä 90 astetta.
Onko koneessa toinenkin lämpötila-anturi, missä, millä kanavalla vag-comila näkee sen arvot?
Kiitokset jo etukäteen!
Mulla on kans vähä samoja oireita tuos golffissa. Lämpötila anturi vaihdettu ja ei auttanu tuohon lämpösenä sahaamiseen mitenkään. Sitä en sitten tiedä, että onko niitä lämpöantureita toinenki jossain piilossa. Lämpömittari toimi ihan normaalisti. Tosin ei aina tee sitä, että joutuu lämpösenä starttailemaan pitkään. On tainnu täällä ennenki olla topicci tästä aiheesta, ja siellä muistaakseni todettiin että on AGR:n ominaisuus. Pakko elää sen kans.
Täytynee käydä läpi minkälaisia arvoja sieltä löytyy ja vertailla toisiinsa.
Se etttä timing graps herjaa koneen olevan liian kylmä vaikka viisarin mukaan kone kuumana, viittaisi että siellä on kaksi anturia.
Pengoin Volkkarin prujun esiin, ainakaan tuossa ei näyttäisi olevan kuin yksi anturi, toisaalta se näyttäisi nelinapaiselta.
[/img]
Se etttä timing graps herjaa koneen olevan liian kylmä vaikka viisarin mukaan kone kuumana, viittaisi että siellä on kaksi anturia.
Pengoin Volkkarin prujun esiin, ainakaan tuossa ei näyttäisi olevan kuin yksi anturi, toisaalta se näyttäisi nelinapaiselta.


Noissa on vain yksi anturi, joka kertoo lämpötilat mittaristolle ja moottorin boxille.. Liiankin yleinen vika melkeimpä kaikissa vaggineissa tuo lämpötila-anturi, ei muuta kuin uutta suoleen..
Se että mittaristo näyttää tasaista 90, vaikka koneen lämpö vaihtelee 80-100asteessa, on ihan normaalia, ettei ihmiset turhaan huolestuisi kun mittari vaeltaa.. Mittari lähtee kipuamaan punaista kohti kun lämpötila on ~105astetta..
Se että mittaristo näyttää tasaista 90, vaikka koneen lämpö vaihtelee 80-100asteessa, on ihan normaalia, ettei ihmiset turhaan huolestuisi kun mittari vaeltaa.. Mittari lähtee kipuamaan punaista kohti kun lämpötila on ~105astetta..
Testasin moottoritieajon jälkeen, anturilta piuha pois ja starttaamaan -> herää heti ensi pyörähdyksellä. Seuraavaksi ajattelin kokeilla vastushuijausta anturlle, siihen ecu:lle menevään johtoon.
Eli tähän malliin : http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=74601&highlight=agr
Eli tähän malliin : http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=74601&highlight=agr
Omassa kanssa lämpöisenä saa sahata käyntiin, mutta liitin anturilta pois ja pikku hehkutus niin jo vain pärähti heti käyntiin.. Itsellä on noi johdot eri värisiä kuin tossa em. vastus huijauksessa.. violetti,ruskea keltainen ja sininen.. Mihinköhän noista sitä vastusta kannattas kokeilla..? Luulempa, että saisi vian korjattua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa