passat 1.9td vm.95 huono käynnistymään

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

teamhyypio
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.1.2007 1:08

passat 1.9td vm.95 huono käynnistymään

ViestiKirjoittaja teamhyypio » 28.1.2007 1:07

elikkäs siirryin itsekkin vasta volkkarin pariin,joten en niin paljon nuista vielä ymmärrä.kun avainta kääntää niin kerran pyörähtää ja startti alkaa pyöriin tyhjää.toisella kerralla yrittää jo lähtä käyntiin mutta saa aika kauan sahata että starttaa.kun kone vihdoin pärähtää tulille,niin käy kyllä nätistä kaikilla eikä myöskään savuta.mikähän voisi olla vikana? ja mikä tuossa startissa on hätäny kun välillä temppuilee?

teamhyypio
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.1.2007 1:08

ViestiKirjoittaja teamhyypio » 28.1.2007 16:58

tänään kokkelitiin kaapeleilla käyntiin.muttei kuitenkaan jaksa pyörittää kovin vauhdikkaasti ja jostain startilta alkaa samantien savu nouseen kun yrittää startata...

teamhyypio
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.1.2007 1:08

ViestiKirjoittaja teamhyypio » 31.1.2007 19:50

nyt on uusi startti pellin alla ja hyvin lähtee lämpimänä käyntiin... toista on taas yön seisomisen jälkeen. voisiko hehkut olla pelkästään hajalla kun saa sahata akun tyhjäksi ja ruutata starttipilottia purkin että saa käyntiin?

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 31.1.2007 21:25

.
Hehkutkin voi tosiaan olla pimeenä.
Aina ei jää se merkkivalokaan hehkumaan.
Sitten kuulemma hihnanvaihdon yhteydessä voi ruiskutus siirtyä myöhäisemmälle, sehän vaikuttaa juuri kylmäkäynnistykseen.

Kunhan arvailen, kun varsinaisia tietäjiä näy innostavan. :-)

Mesessä ei moisia vaivoja tietenkää ole.
Kehotan siirtymään kokonaan tähtimerkin taakse.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 31.1.2007 22:11

Älä nyt vaan mercedestä hommaa yhden rikkinäisen hehkutulpan takia, mopoauto on paljon mersua kätevämpi. Näitä mopediautoja saa myös dieseleinä, todella käteviä.

teamhyypio
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.1.2007 1:08

ViestiKirjoittaja teamhyypio » 1.2.2007 1:02

viime peli oli juuri 200d 124 mersseli ja jäi kyllä ikävä :( lähti -30 pakkasilla ilman roikkaakin hyvin käyntiin.mutta pitää nyt yrittää vielä tuolla volkkarilla selvitä...huomenna taas ostoksille ja katsoo sitten uudestaan jos pääsisi omalla autolla aamuisin töihin.pitääpä samalla sanoa insinööreille että katsoa tuo pumpun ajoitus kun jakohihnan vaihtavat

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 1.2.2007 18:35

Kyllähän tuo nyt siltä kuulostaa että hehkumatta koitetaan dieseliä käynnistellä.

Onko se nyt niin iso vaiva tsekata hehkuja?

teamhyypio
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.1.2007 1:08

ViestiKirjoittaja teamhyypio » 1.2.2007 20:03

tännään tuli laitettua uudet hehkut. 3 oli pimeänä :) jos vaikka huomena lähtisi kylmänä käyntiin

teamhyypio
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.1.2007 1:08

ViestiKirjoittaja teamhyypio » 6.2.2007 18:40

eihän tuo vieläkään käyntiin pärähdä... tuossa mietiskelin että minkälaiset sulakkeet nuille hehkuille on? tuossa konehuoneessa näyttääpi oikealla puolen olevan tuo hehkujen ohjausyksikkä jossa paikat kahdelle sulakkeelle,mutta tuossa ei kuitenkaan ole kuin yksi tavallinen 30a sulake.korjausoppaassa lukee että diisselien hehkutusvirtapiirissä käytetään jotain johtosulaketta.

ikola
-
Viestit: 494
Liittynyt: 23.7.2003 10:55

ViestiKirjoittaja ikola » 8.2.2007 13:26

se mötikkä siinä oikealla taitaa olla valojen korkeussäädön yksikkö, koska se löytyy bensoista myös. Hehkujen sulake tais olla tulipellissä kiinni, en kyllä muista tarkasti oliko se passatissa siinä.

jar-sk-i
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.1.2007 13:16

ViestiKirjoittaja jar-sk-i » 8.2.2007 14:00

Ventossa hehkujen sulake oli siellä muiden sulakkeiden yläpuolella. Sellainen kuin tavallinen lattasulake, mutta isompi

Jed
-
Viestit: 284
Liittynyt: 3.8.2003 12:26

ViestiKirjoittaja Jed » 8.2.2007 14:41

-94 AAZ Passatissa hehkun sulake oli konehuoneessa akun ja iskaritolpan välimaastossa. Sulake ei ollut kyllä mitenkään tavanomaisen näköinen vaan sellainen muotoiltu metallinpala.

Nummero 5 kuvassa.
http://www.vagcat.com/epc/etka/B147/971350.png

Vent0
-
Viestit: 5
Liittynyt: 4.10.2005 21:37

ViestiKirjoittaja Vent0 » 12.2.2007 8:59

Mulla oli ventossa myös ongelma, että joutui pyörittään kauan startatessa ennenkuin käynnistyi. Vika löytyi viallisesta polttoaineletkusta. Polttoainepuhistajalta syöttöpumpulle menevässä letkussa oli liitoskohdassa pieni vuoto ja sai siitä ilmaa järjestelmään. Kannattaa tarkastaa letkut kun on ajanut, jos löytyy kosteita kohtia niin ei muutaku uus letku.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa