Mikä MAP-anturin tehtävä Tdi:ssä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

Mikä MAP-anturin tehtävä Tdi:ssä?

ViestiKirjoittaja Sakke » 7.2.2007 21:00

En ole päässyt 100% selvyyteen mihin kaikkeen vaikuttaa map-anturi.
Kyseessä -98 Tdi eli ei vnt.Taitaa kyl olla sama tehtävä suurinpiirtein molemmis.

Ilmeisesti sen antamien tietojen perusteella ohjataan kolmitieventtiiliä(N75).
Kuten myös siirtyminen "varaohjelmalle" mikäli ahtopaineet yli sallitun.
Mutta lisätäänkö/vähennetäänkö sen antaman tiedon mukaan syöttöä ?

Mihin muuhun sen antamia tietoja käytetään?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 7.2.2007 21:22

Ahtopainetta se nyt ainakin mittaa ja sen mukaan syötetään lisää kakkua ahdoilla

turbo
-
Viestit: 254
Liittynyt: 23.7.2003 16:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja turbo » 7.2.2007 21:59

Ei vaikuta map syöttöihin (muuta ku pienentää sitten kun siirrytään suojaustilaan) Maf anturilla tas mitataan koneelle menevä ilmamassa ja sen mukaan päätelläänpaljonko kärsii polttoainetta lykätä. Jostain syystä homma on haluttu näin tehdä vaikka periaatteessa pelkkä map piisais, kun aikalailla ilma massa on laskettaviss koneen kierroksista ahtopaineesta ja ilman lämpötilasta.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.2.2007 22:02

MAP nimenomaan ei vaikuta suoraan syöttöihin. MAPin lukemien perusteella säädetään ahtimen hukkaportin/vnt-siipien toimintaa niin että spec ja actual menee rinnakkain.
MAF-arvo jos jää pieneksi niin syöttöä rajoitetaan, muuten syöttöä annetaan kaasupolkimen asennon ja kierrosluvun mukaan.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 7.2.2007 23:53

Hyvä näin. Eli voin viskata ton map-ohjauksen mäkeen ja laittaa tilalle erillisen hukkaportin ohjauksen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa