Jetan 1.8i jäähdytysongelma ja vinkkiä termostaatin vaihtoon

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jouza
-
Viestit: 176
Liittynyt: 8.12.2003 20:29

Jetan 1.8i jäähdytysongelma ja vinkkiä termostaatin vaihtoon

ViestiKirjoittaja Jouza » 7.2.2007 21:11

Näillä pakkasilla auton ei pitäs kuumeta liika mut niin kuitenki kävi. Syy on mitä todennäköisimmin termostaatti. Alavesiletku oli kylmä ja muut kuumia, myös vesipumppu. Auto oli ollu johdon päässä reilun tunnin, eli ihan kylmiltään en liikkeelle lähteny. Sen jälkeen ajoin auton halliin lämpeemään joksikin aikaa, mut sama juttu uudestaan. Nesteet ei oo karannu mihinkään eli kone niiltä osin ehjä ja pakkakestävyyskin pitäs mittarin mukaan olla ok. Jos jollain ollu sama ongelma ja syy jossain muussa, ku termostaatissa ni apu kelpaa.

Meinasin jo vaihtaa termostaatin, mut se ei ollu niin yksinkertanen ku luulin. Tuossa autossa ku on ohjaustehostin ja sen pumppu ja kiinnikkeet, sun muut peittää sopivasti vesipumpun ja myös termostaatin. Mitenkähän termostaatin sais helpoiten tuolta vaihdettuu?

|jake||
-
Viestit: 107
Liittynyt: 14.5.2006 23:30

ViestiKirjoittaja |jake|| » 7.2.2007 22:03

voisiko olla jäähdytys kenno tukossa ettei neste pääse kiertämään? korroosio voisi olla yks syy

Jouza
-
Viestit: 176
Liittynyt: 8.12.2003 20:29

ViestiKirjoittaja Jouza » 12.2.2007 19:39

Sain sen termostaatin sitten vaihdettuu ku aloin vaan irrottaa ihjaustehostimen pumppua. Ei niin paha homma ku luulin. En tiedä oliko vika termostaatissa, testasin sen ja aukes/sulkeutu ihan ok. Saatta olla et syylarin vesi oli sen verran kohmeessa ettei kiertäny. Nyt on uusi termostaatti ja nesteet ja hyvin toimii.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa