Terve,
Eli on tällä viikolla kovempien pakkasten saattelemana ilmaantunut vm. '99 VW Passat 1.9Tdi:hin semmosta, että noin 20 asteen pakkasilla lähtee vasta useamman yrityksen jälkeen käyntiin ja tänä aamuna 28 asteen pakkasessa ei ollenkaan. Auto molemmilla kerroilla piuhan päässä ja katoksessa, eli pitäisi kyllä lähteä käyntiin. Tankin dieselillä -32 asteen suodattavuus. Mitä mahdollisesti rikki tai vialla?
Käynnistysvaikeuksia
Valvoja: ffp jäsenet
Hehkutuksen valo kyllä palaa, mutta ei taida olla merkkivalolla juurikaan tekemistä hehkujen todellisen kunnon kanssa?
Tuota http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=3051 lukiessa tuli mieleen, että mullakin tehty hihnanvaihto vasta n. 12tkm sitten. Mutta mulla ongelmia ilmaantu vasta yli -20c pakkasilla kun taas tuolle ajoitusongelmalle näyttäisi olevan ominaista, että ei meinaa lähteä käyntiin edes pikkupakkasilla.
Tuota http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=3051 lukiessa tuli mieleen, että mullakin tehty hihnanvaihto vasta n. 12tkm sitten. Mutta mulla ongelmia ilmaantu vasta yli -20c pakkasilla kun taas tuolle ajoitusongelmalle näyttäisi olevan ominaista, että ei meinaa lähteä käyntiin edes pikkupakkasilla.
Asiaa tuntemattomana ja pitkällisen taistelun jälkeen auton käyntiin saaneena tuli mieleen kysyä, onko noihin hehkujen mittaukseen hyviä neuvoja. Voiko mitata itse, mistä löytyy, millaiset pitäisi olla arvot.
Tänään nimittäin ei meinannut millään käynnistyä ja sitten kävi hetken kai kolmella pytyllä ainakin valtaisasta tärinästä päätellen...
Tänään nimittäin ei meinannut millään käynnistyä ja sitten kävi hetken kai kolmella pytyllä ainakin valtaisasta tärinästä päätellen...
-
- -
Asiaa tuntemattomana ja pitkällisen taistelun jälkeen auton käyntiin saaneena tuli mieleen kysyä, onko noihin hehkujen mittaukseen hyviä neuvoja. Voiko mitata itse, mistä löytyy, millaiset pitäisi olla arvot.
Seat clubilla ehdotettiin seuraavaa:
Hehkut voi testata myös niiden ollessa paikoillaan, johdot irti ja akkulaturin - runkoon ja + johdolla kokeillaan hehkun "keskinastasta" jos mittari menee tappiin on se luultavasti ehjä ... kaikki kyllä kannattaa vaihtaa samalla kerralla jos yksikään on pimeenä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”