Eli tänä aamuna ei pumppu pihahtanutkaan kun pakkasta oli -30. Ongelmana on että tankissa ei ole dieseliä juuri yhtään ja tankin luukku on tietty keskuslukolla kiinni, onko paha homma säätää auki jotenkin? Oman lisäongelman tuo se, että takaluukun lukko on myös halvaantunut, eli lukko "toimii" mutta ei ilmeisesti ota vaan kiinni mihinkään, eli ei aukea. Kaikki toimi siis hienosti vielä eilen, tosin kovilla pakkasilla pumppu piti hieman normaalia isompaa ääntä.
Toinen kysymys on, onko normaalia että ovien kiinni laittamisen jälkeen pumppu surahtaa, ikäänkuin "palauttaa", kun on kulunut n. 10s...
kiitos kaikista vastauksista jo etukäteen :)
Passat 1.9TD vm. -95 keskuslukon pumppu jäässä?
Valvoja: ffp jäsenet
Eipä sen pumpun kuuluisi surista enään tuollain jälkikäteen, varmaan joku ovien lukoista jumittaa ja antaa väärän infoa boksille -> erittäin suuri mahdollisuus että boksista palaa ali/ylipainepumppu. Kannattaa nappasta irti johtosarjasta ettei pumppu huuda turhaan.
Et kerro onko auto sedan vai farkku, farkussa pääsee tankin lukitukseen käsiksi ihan sen oikeanpuoleisen kontin luukun avaamalla, sitten tangossa työntää lukon auki, ei paha rasti siis eikä tee hallaa osille kun paineilmalla normaalisti toimisivat.
Tietty, jos et konttiin pääse niin voipi olla huonompaa...
Umpparissa ainakin tankinluukussa oleva vastakappale oli kiinni kaksipuoliteipillä, eli väkivalloin sai tankinluukun auki kun teipit petti.
Et kerro onko auto sedan vai farkku, farkussa pääsee tankin lukitukseen käsiksi ihan sen oikeanpuoleisen kontin luukun avaamalla, sitten tangossa työntää lukon auki, ei paha rasti siis eikä tee hallaa osille kun paineilmalla normaalisti toimisivat.
Tietty, jos et konttiin pääse niin voipi olla huonompaa...
Umpparissa ainakin tankinluukussa oleva vastakappale oli kiinni kaksipuoliteipillä, eli väkivalloin sai tankinluukun auki kun teipit petti.
Anteeksi väärä informaationi, jotenkin muistelin vain että turvalukitukseen pitää avainta kääntää reilummin kuin normaalisti. Tosin, taitaa olla eräs toinen merkki mitä muistelen.
Mutta jos jää surraamaan pidemmäksi aikaa niin joku lukoista on epäkunnossa.
Omani teki tuota, eka ovet lukkoon, 10-15s päästä alkoi surisemaan ja saattoi surista minuutin kunnes lopetti, ja lopettihan se loppujen lopuksi kun oli jäänyt surisemaan firmalla ~ ajaksi ja moottori sulatti kotelon + moottori paloi. 'Uusi' alk.per ovenkahva oli rikki johdotuksistaan joka todnäk oli polttanut tuon moottorin ja yllättäen moottoria ei takuisiin saanut liitettyä vaikka vika siinä oli joka aiheutti suuremman vian järjestelmään :)
edit: ja tosiaan minulla teki jo -10 -> -15 pakkasilla tuota että pumppu jätti pyörittämättä. Nyt ei ongelmaa kun sähköistin kk-lukon.
Mutta jos jää surraamaan pidemmäksi aikaa niin joku lukoista on epäkunnossa.
Omani teki tuota, eka ovet lukkoon, 10-15s päästä alkoi surisemaan ja saattoi surista minuutin kunnes lopetti, ja lopettihan se loppujen lopuksi kun oli jäänyt surisemaan firmalla ~ ajaksi ja moottori sulatti kotelon + moottori paloi. 'Uusi' alk.per ovenkahva oli rikki johdotuksistaan joka todnäk oli polttanut tuon moottorin ja yllättäen moottoria ei takuisiin saanut liitettyä vaikka vika siinä oli joka aiheutti suuremman vian järjestelmään :)
edit: ja tosiaan minulla teki jo -10 -> -15 pakkasilla tuota että pumppu jätti pyörittämättä. Nyt ei ongelmaa kun sähköistin kk-lukon.
kiitoksia vastauksista...
kyseessä on siis sedan malli ja sain keskuslukon pelaamaan, kun kaadoin takapenkit ja laitoin lämppärin pörisemään pariksi tunniksi konttiin. Oli siis ilmeisesti hieman päässyt joku kondenssivesi tms. jäätymään pumpussa/letkuissa. Toivottavasti ei ole mikään paikka menny pahemmin rikki. Ja hyvä tietää että se viiveellä tuleva "surahdus" siis kuuluu asiaan.
Jokatapauksessa tankissa on taas lisää naftaa ja hieman pakkasestoa, alkaa olemaan aamuyöllä kun töihin lähtee pakkasta sen verran että dieseli on melkoista hyytelöä =)
kyseessä on siis sedan malli ja sain keskuslukon pelaamaan, kun kaadoin takapenkit ja laitoin lämppärin pörisemään pariksi tunniksi konttiin. Oli siis ilmeisesti hieman päässyt joku kondenssivesi tms. jäätymään pumpussa/letkuissa. Toivottavasti ei ole mikään paikka menny pahemmin rikki. Ja hyvä tietää että se viiveellä tuleva "surahdus" siis kuuluu asiaan.
Jokatapauksessa tankissa on taas lisää naftaa ja hieman pakkasestoa, alkaa olemaan aamuyöllä kun töihin lähtee pakkasta sen verran että dieseli on melkoista hyytelöä =)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa