Käynnistysvaikeuksia

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

finnbar
-
Viestit: 8
Liittynyt: 19.5.2005 20:46

Käynnistysvaikeuksia

ViestiKirjoittaja finnbar » 7.2.2007 10:34

Terve,

Eli on tällä viikolla kovempien pakkasten saattelemana ilmaantunut vm. '99 VW Passat 1.9Tdi:hin semmosta, että noin 20 asteen pakkasilla lähtee vasta useamman yrityksen jälkeen käyntiin ja tänä aamuna 28 asteen pakkasessa ei ollenkaan. Auto molemmilla kerroilla piuhan päässä ja katoksessa, eli pitäisi kyllä lähteä käyntiin. Tankin dieselillä -32 asteen suodattavuus. Mitä mahdollisesti rikki tai vialla?

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 7.2.2007 10:35

hehkut

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 7.2.2007 11:28

ajoitus

finnbar
-
Viestit: 8
Liittynyt: 19.5.2005 20:46

ViestiKirjoittaja finnbar » 7.2.2007 11:32

Hehkutuksen valo kyllä palaa, mutta ei taida olla merkkivalolla juurikaan tekemistä hehkujen todellisen kunnon kanssa?

Tuota http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=3051 lukiessa tuli mieleen, että mullakin tehty hihnanvaihto vasta n. 12tkm sitten. Mutta mulla ongelmia ilmaantu vasta yli -20c pakkasilla kun taas tuolle ajoitusongelmalle näyttäisi olevan ominaista, että ei meinaa lähteä käyntiin edes pikkupakkasilla.

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 7.2.2007 11:40

Mulla oli yks hehku pimeenä - oireili käynnistäessä n. -15 asteessa siten, että rupsutteli/ravisteli vähän oudosti hetken kun ykköspytyssä ei syttynytkään heti - tai paloi huonosti tms. Vastusmittaus ei kertonut, että pimeenä. Nyt kunnossa - hyvin lähtee.

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 7.2.2007 12:03

Hehkuvalolla ei merkitystä hehkujen kunnon suhteen. Minulla viime talvena neljästä hehkusta kaksi pimeänä ja yksi toimi heikosti, iloisesti silti hehkutteli valon mielestä :)

Hece R
-
Viestit: 95
Liittynyt: 18.7.2006 19:50

ViestiKirjoittaja Hece R » 7.2.2007 12:48

Asiaa tuntemattomana ja pitkällisen taistelun jälkeen auton käyntiin saaneena tuli mieleen kysyä, onko noihin hehkujen mittaukseen hyviä neuvoja. Voiko mitata itse, mistä löytyy, millaiset pitäisi olla arvot.

Tänään nimittäin ei meinannut millään käynnistyä ja sitten kävi hetken kai kolmella pytyllä ainakin valtaisasta tärinästä päätellen...

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 7.2.2007 13:39

täällä taisi aamulla olla jo diesel hohmeessa. pa-suodatin lämmitin hiukan niin heti tarttas käyntiin.
ei rynkyttänyt tai muuta erikoista käynnistyksen jälkeen notta lienee hehkut kunnossa.
kannattaako esim. diesel100 käyttää vaikko bensaa?
agr-motti kyseessä (ei pumppusuutinkone).

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 7.2.2007 13:53

Asiaa tuntemattomana ja pitkällisen taistelun jälkeen auton käyntiin saaneena tuli mieleen kysyä, onko noihin hehkujen mittaukseen hyviä neuvoja. Voiko mitata itse, mistä löytyy, millaiset pitäisi olla arvot.


Seat clubilla ehdotettiin seuraavaa:

Hehkut voi testata myös niiden ollessa paikoillaan, johdot irti ja akkulaturin - runkoon ja + johdolla kokeillaan hehkun "keskinastasta" jos mittari menee tappiin on se luultavasti ehjä ... kaikki kyllä kannattaa vaihtaa samalla kerralla jos yksikään on pimeenä.

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 7.2.2007 14:55

Tankki puolillaan -25:sta, Eberi ei lähde päälle, vikakoodia 52. Onkohan aine vaan niin kankeaa, ettei jaksa lähteä päälle? Eilen toimi vielä ihan hyvin, laite tosin jo 10 vuotta vanha, kerran on hehku vaihdettu.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 7.2.2007 14:58

Ainakin 1z TDI:n hehkut on tarvikeliikkeessä sen verran kohtuuhintaiset, etten hirmuisesti niiden kuntoa lähtisi tutkimaan, vaan vuoden-kahden välein uutta vaan.

-Timo-
-
Viestit: 215
Liittynyt: 3.8.2005 0:50

ViestiKirjoittaja -Timo- » 7.2.2007 16:33

Mulla sama ongelma
lähtee vasta useamman yrityksen jälkeen käyntiin ja tänä aamuna 28 asteen pakkasessa ei ollenkaan


Ihan kuin olisi kiviä ollu moottorissa.
Syykin tähän selvisi, lohkolämmitin on kuollu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa