Oodi kakkikselle
Valvoja: ffp jäsenet
Oodi kakkikselle
Kakkis meidän
Oi sinä Saksalaisen autoteollisuuden jaloin helmi, 80-luvun kubismin huippu sekä aikansa insinöörityön korkein veisu
Pyhitetty olkoon sininen pakokaasusi
Hajotkoon sinun ovenkahvasi
Temppuilkoon sinun kaasarisi niin maantiellä, kuin parkissa
Vuotakoon lämppärin kennosi
Palakoon etuvastus puhaltimestasi
Sulakoon valokatkaisijasi
Kovettukoon venttiilinvarren kumisi
Haalistukoon punainen värisi
Saapukoon vakuutusmaksusi
Olkoon käyttöoppaasi raamattumme, jotta ymmärtäisimme 1l/1000km öljynkulutuksen
Anna meille meidän retroilumme anteeksi, sillä niinhän mekin anteeksi annamme amiksille, jotka nissaneitaan tuunaavat
Äläkä saata meitä remppaamaan, vaan päästä meidät perille
Sillä sinun on parkkipaikka, hevosvoimat, ja karvanopat, vuosikatsastukseen asti, aamen
Oi sinä Saksalaisen autoteollisuuden jaloin helmi, 80-luvun kubismin huippu sekä aikansa insinöörityön korkein veisu
Pyhitetty olkoon sininen pakokaasusi
Hajotkoon sinun ovenkahvasi
Temppuilkoon sinun kaasarisi niin maantiellä, kuin parkissa
Vuotakoon lämppärin kennosi
Palakoon etuvastus puhaltimestasi
Sulakoon valokatkaisijasi
Kovettukoon venttiilinvarren kumisi
Haalistukoon punainen värisi
Saapukoon vakuutusmaksusi
Olkoon käyttöoppaasi raamattumme, jotta ymmärtäisimme 1l/1000km öljynkulutuksen
Anna meille meidän retroilumme anteeksi, sillä niinhän mekin anteeksi annamme amiksille, jotka nissaneitaan tuunaavat
Äläkä saata meitä remppaamaan, vaan päästä meidät perille
Sillä sinun on parkkipaikka, hevosvoimat, ja karvanopat, vuosikatsastukseen asti, aamen
Kyllä vaan jäätyy. :D Se kahvassa oleva lirppa jää aina sinne kahvan sisään jumiin talvella, pitää avaimen kans tonkia se sieltä ylös. Tai no, ei läheskään aina, vaan joskus. Enemmän mun katiskassa on ollut ongelmana jäätyminen, kuin tuo hajoilu.
Kaasariongelmat ratkeaa ruiskulla. ;)
(voin tosin luvata, että ruiskussakin omat ongelmansa..)
Kaasariongelmat ratkeaa ruiskulla. ;)
(voin tosin luvata, että ruiskussakin omat ongelmansa..)
Jäätyy ne lirpakkeet sisään, se onkin sitten jännä tilanne kun ovi ei pysy kiinni. Tämä on kuitenkin pakkasella tiedossa; koko kahvamekanismin hajoaminen voi yllättää kesälläkin ja itse olen yhden kahvan aikoinaan omaani ostanut. Porukoiden jälkimmäiseen kakkikseen (oli meillä uudesta 10 vuotta) vaihdettiin kaikki neljä kahvaa.
Mutta ei tartuta lillukanvarsiin, muistakaa ns. taiteilijan vapaus ;)
Mutta ei tartuta lillukanvarsiin, muistakaa ns. taiteilijan vapaus ;)
Toki toki. :) Kyllähän tää hyvät hörähtelyt irroitti aamukahvin kera. Nyt vain pitäis keksiä, mitenkä tuon kakkiksen repis käyntiin, kun on -35 astetta pakkasta... Taitaa olla niin, että teen sen sitten keväämmällä. :D
Edit: Eihän mitään, helpostihan se käyntiin tärähti. Naapurin ilme oli kyllä näkemisen arvoinen, kun hangen alta aikani pengottua löysin autoni, kiipesin sisälle ja täräytin käyntiin alle kahden sekunnin starttauksella. Siinä sahaili foordiaan käyntiin vielä kun minä lähdin liikkeelle. :) On se välillä uskomaton auto. :D
Edit: Eihän mitään, helpostihan se käyntiin tärähti. Naapurin ilme oli kyllä näkemisen arvoinen, kun hangen alta aikani pengottua löysin autoni, kiipesin sisälle ja täräytin käyntiin alle kahden sekunnin starttauksella. Siinä sahaili foordiaan käyntiin vielä kun minä lähdin liikkeelle. :) On se välillä uskomaton auto. :D
Viimeksi muokannut Jarok, 6.2.2007 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen tehnyt tällä pallolla matkaa autolla ja ilman kohta 26 vuotta. Siitä ajasta pääasiallinen nelipyöräinen kulkuväline on ollut kakkis, yhteensä 13 vuoden ajan, ja se sisältää kolme eri kakkista joista viimeisin oli omani ja muut isäni tornadorotteja. Mainittakoon sekin, että ensimmäinen kakkiksemme tuhoutui kolarissa vuoden vanhana rattijuopon törmättyä datsunillaan golffimme keulaan. Tuosta onnettomuudesta muut selvisimme hengissä, mutta rattijuoppo kuoli saamiinsa vammoihin. Tokihan kakkiainen on vuoden 2007 asteikolla täysi surmanloukku, mutten voi ikinä tarpeeksi kiittää auton kolariturvallisuutta vuoden 1989 asteikolla.
En tiedä kumpaa kadun enemmän; kakkikseni myymistä vai tuontipommi-audin ostamista.
Ooppeli on ollut viimeiset puoli vuotta aktiivisessa myynnissä jotta voisin taas ostaa kakkiksen itselleni, muttei tuota kukaan osta enkä halua sitä ilmaiseksikaan antaa. "Mutta vielä jonain päivänä...".
Tämän paatoksen myötä testamenttaan kakkiksenylistysriimini vapaaseen käyttöön kaikkien sellaisten kesken, joiden sydämen tilalla sykkii pierburgin vahatermostaatti tai muu kakkiksen osa.
En tiedä kumpaa kadun enemmän; kakkikseni myymistä vai tuontipommi-audin ostamista.
Ooppeli on ollut viimeiset puoli vuotta aktiivisessa myynnissä jotta voisin taas ostaa kakkiksen itselleni, muttei tuota kukaan osta enkä halua sitä ilmaiseksikaan antaa. "Mutta vielä jonain päivänä...".
Tämän paatoksen myötä testamenttaan kakkiksenylistysriimini vapaaseen käyttöön kaikkien sellaisten kesken, joiden sydämen tilalla sykkii pierburgin vahatermostaatti tai muu kakkiksen osa.
Taitaa aika kullata muistot. :D
Viimeks eilen kirosin niin perkeleesti omaa kakkista kun ensin taistelin puol tuntia päästäkseni autoon sisään ja sit se ketale jätti mut tielle muutaman kilometrin jälkeen. Ajattelin että myyn sen heti huomenna pois ja ostan jonkun mukavan nelivedon alle. :)
Mutta tänään se yritti lepytellä mua viemällä mut luotettavasti kouluun ja tuomalla sieltä poiskin vaikka pakkasta oli ihan rapiat lukemat. Ei muuten kaikki muut autot lähteny pihasta mihinkään. Ehkä mä anna sen vielä jäädä....... meillä on tämmönen viha-rakkaus suhde. ;)
Viimeks eilen kirosin niin perkeleesti omaa kakkista kun ensin taistelin puol tuntia päästäkseni autoon sisään ja sit se ketale jätti mut tielle muutaman kilometrin jälkeen. Ajattelin että myyn sen heti huomenna pois ja ostan jonkun mukavan nelivedon alle. :)
Mutta tänään se yritti lepytellä mua viemällä mut luotettavasti kouluun ja tuomalla sieltä poiskin vaikka pakkasta oli ihan rapiat lukemat. Ei muuten kaikki muut autot lähteny pihasta mihinkään. Ehkä mä anna sen vielä jäädä....... meillä on tämmönen viha-rakkaus suhde. ;)
Ainakin meikäläistä kakkis on liikuttanut melko luotettavasti kohta 10 vuotta (keväällä täyteen tasan 10v). Tänäänkin pörähti käyntiin 20 asteen pakkasessa ilman lämmitystä 8-vuotiaalla akulla (vasta toinen akku tuossa autossa).Taitaa aika kullata muistot. :D
Täytyy kyllä myöntää, että erästä toisen merkin uudempaa kulkinetta kokeillessa alkoi mieli halajamaan mukavampaa kulkupeliä. Kakkis on ollut ihan asiallinen ajettava, taloudellinen ja luotettava. Sen sijaan mukavuutta, suorituskykyä ja varustelua ei oikein voi kehua :)
Kyllä tuo omakin jetta on niinmainio talvikulkuneuvo että :D Tänä aamusti jouduin lähtee kuskaan sedän vaimoa ja serkkupoikaa töihin tolla kun niiden TDi- volvo 850 ei lähtenyt käymään :D Ja tossa vielä tarkeneekin mukavasti + lähtee kovastakin pakkasesta käyntiin et paukahtaa(tosin tottakai mä sitä pidän johdon päässä näillä 25 asteen pakkasilla, ettei kärsi) 3 vuotta olla ja vuoden toisella TD-jetalla ajaneen voin vaan suositella kakkista ;D
Ja p.s. Pikkuserkkujenkin sähkökaasarilla(?) oleva jetta (1,6, -90) lähti käymään puolen vuoden seisomisen ja akun vaihdon jälkeen kolmannella starttauksella, ja kävi nätisti. :D
Ja p.s. Pikkuserkkujenkin sähkökaasarilla(?) oleva jetta (1,6, -90) lähti käymään puolen vuoden seisomisen ja akun vaihdon jälkeen kolmannella starttauksella, ja kävi nätisti. :D
Kahvalirpakkeen jäätymiseen auttaa sen kahvan avaaminen, puhdistus ja käsittely aseöljyllä. Tai hommaa eBaystä kakkikseen samanlaisen vetokahvan kuin nuoremmissa Golfeissa on totuttu näkemään, ei jää ainakaan lirpakkeen jumittumisesta enää mukavuus kiinni :D. Kahvan lukon puoleisen kiinnikkeen pettämiseen en ole vielä keksinyt ratkaisua... kolmas kahva meni tänä talvena, ne vain katkeaa.
Mutta joo, tänään hiukan vajaa 25 pakkasta. Auto oli tietenkin piuhassa (ettei moottori kulu ennen aikojaan :P), vääntö avaimesta ja auto hyrähti käymään 3 sek startilla. Vaihdekeppi oli "hivenen" jähmeän tuntuinen, mutta eikö se jämäkkä vaihdevivusto kuulukin moisessa sporttipelissä ollakin? Alustakin oli mallia kivireki EVO II, iskarit tuntui olevan aika pitkälti ulkona siitä mitä siinä tien pinnassa tapahtuu :D
Mutta joo, tänään hiukan vajaa 25 pakkasta. Auto oli tietenkin piuhassa (ettei moottori kulu ennen aikojaan :P), vääntö avaimesta ja auto hyrähti käymään 3 sek startilla. Vaihdekeppi oli "hivenen" jähmeän tuntuinen, mutta eikö se jämäkkä vaihdevivusto kuulukin moisessa sporttipelissä ollakin? Alustakin oli mallia kivireki EVO II, iskarit tuntui olevan aika pitkälti ulkona siitä mitä siinä tien pinnassa tapahtuu :D
Kolme vuotta takaperin:
Nykyinen käyttö-Vento piti saada 4 vuotta palvelleen harraste/käyttö-Mk2:n tilalle.
Tilan tarve muka lisääntyi, ei ollut vetokoukkua jne.
Kakkikset oli nähty ja tehty, piti mukamas keskittyä harrastelemaan vain ilmajäähy-Volsuja.
Vento tulee olemaan vain ja ainoastaan käyttöauto.
Nykyinen tilanne:
Vento on vain ja ainoastaan käyttöauto.
Vie paikasta A paikkaan B kärry perässä tai ilman. Pesty viimeksi elokuussa.
Ilmajäähyjen näpertely edelleen vähäistä. Jotain pientä on... ainakin suunniteltu.
Kakkikset... pari kappaletta on ilmestynyt tontille. Kovalla tohinalla tehdään ainakin yhdestä parempi ja hienompi laite kuin se edellinen... ;)
Tämän lisäksi on harkittu Venton vaihtamista Mk2 Jettaan... Saattaisi selvitä vähemmällä paikkaamisella...
Kakkis 4evah! ;)
Nykyinen käyttö-Vento piti saada 4 vuotta palvelleen harraste/käyttö-Mk2:n tilalle.
Tilan tarve muka lisääntyi, ei ollut vetokoukkua jne.
Kakkikset oli nähty ja tehty, piti mukamas keskittyä harrastelemaan vain ilmajäähy-Volsuja.
Vento tulee olemaan vain ja ainoastaan käyttöauto.
Nykyinen tilanne:
Vento on vain ja ainoastaan käyttöauto.
Vie paikasta A paikkaan B kärry perässä tai ilman. Pesty viimeksi elokuussa.
Ilmajäähyjen näpertely edelleen vähäistä. Jotain pientä on... ainakin suunniteltu.
Kakkikset... pari kappaletta on ilmestynyt tontille. Kovalla tohinalla tehdään ainakin yhdestä parempi ja hienompi laite kuin se edellinen... ;)
Tämän lisäksi on harkittu Venton vaihtamista Mk2 Jettaan... Saattaisi selvitä vähemmällä paikkaamisella...
Kakkis 4evah! ;)
Tänä aamuna -34C ja kakkis hörähti upeasti käymään. Ovet pelaa hienosti, mutta virtalukko oli vähän kohmeessa. Näillä pakkasilla alkaa alusta olemaan "yhtä puuta", varsinkin kun syksyllä "kunnostin" jousia ottamalla katkenneet palat pois :)
Minä olen omistanut kakkiksen noin 2,5 vuotta kakkosautona. Mutta ihan ykkönen se kuitenkin on. En luovu siitä koskaan, on siihen niin paljon aikaa ja hellyyttä sijoitettu :)
Minä olen omistanut kakkiksen noin 2,5 vuotta kakkosautona. Mutta ihan ykkönen se kuitenkin on. En luovu siitä koskaan, on siihen niin paljon aikaa ja hellyyttä sijoitettu :)
petri, sait pienen kyyneleen kohoamaan silmäkulmaani. on se hieno muistaa välillä näitä käsittämättömän väsymättömiä, ahkeria ja sitkeitä kulkuvälineitämme.
viha-rakkaus suhde indeed, oma pierupurkki elää juurikin näinä kelinvaihteluaikoina täysin omaa elämäänsä, mutta kun kaikkeen siihen nykimiseen ja tyhjäkäynnin katoamisiin suhtautuu pelkällä myötätunnolla ja huumorilla, matka kuin matka taittuu varsin leppoisasti, ja ennenkaikkea aina ominvoimin perille, ennemmin tai myöhemmin.
tietysti jos kiire on paikasta aa paikkaan bee niin kaasuttimen turhanpäiväinen tönttyröinti ja suunnittelemattomat matka-tauot saattavat saada hermon kiristymään ja muutama kirosanakin saattaa ratin ja penkin välistä päästä hytin perin tasaisiin pahviverhoiluihin kimpoilemaan.
oma kakkis siis ensiautoni (jos ei peltoautona toiminutta taunusta lasketa), erittäin rakas sellainen, ja jos joskus siitä tulen luopumaankin heikon hetken vallitessa, säilyy se muistoissani aivan varmasti elämäni loppuun saakka.
*nenäliinaa, anyone?*
viha-rakkaus suhde indeed, oma pierupurkki elää juurikin näinä kelinvaihteluaikoina täysin omaa elämäänsä, mutta kun kaikkeen siihen nykimiseen ja tyhjäkäynnin katoamisiin suhtautuu pelkällä myötätunnolla ja huumorilla, matka kuin matka taittuu varsin leppoisasti, ja ennenkaikkea aina ominvoimin perille, ennemmin tai myöhemmin.
tietysti jos kiire on paikasta aa paikkaan bee niin kaasuttimen turhanpäiväinen tönttyröinti ja suunnittelemattomat matka-tauot saattavat saada hermon kiristymään ja muutama kirosanakin saattaa ratin ja penkin välistä päästä hytin perin tasaisiin pahviverhoiluihin kimpoilemaan.
oma kakkis siis ensiautoni (jos ei peltoautona toiminutta taunusta lasketa), erittäin rakas sellainen, ja jos joskus siitä tulen luopumaankin heikon hetken vallitessa, säilyy se muistoissani aivan varmasti elämäni loppuun saakka.
*nenäliinaa, anyone?*
oikeen rupesin itekkin vetisteleen kun ton luki =)
http://i14.tinypic.com/2w3575l.jpg
oli myöskin ensinmäinen autoni silloin hurjassa nuoruudessa.
http://i14.tinypic.com/2w3575l.jpg
oli myöskin ensinmäinen autoni silloin hurjassa nuoruudessa.
Ite tykkään kans kakkiksen takavaloista, vielä kun vilkku ja peruutusvalo on tummennettu kevyesti, niin voila! (<-- mites tohon oon päälle sai sen sakaran?)
Ite tummensin omasta ex. kakkiksesta takavaloista juuri nuo vilkun ja peruutusvalon siihen tarkoitetulla spraylla, teinkin vielä niin hyvin että katsastus inssi luuli niitä alkuperäisiksi, ja kyseli oliko kalliit..;) Voivoi, kaikkea sitä tulikin tehtyä, missäköhän ZES-393 nyt vaeltaa..?
Ite tummensin omasta ex. kakkiksesta takavaloista juuri nuo vilkun ja peruutusvalon siihen tarkoitetulla spraylla, teinkin vielä niin hyvin että katsastus inssi luuli niitä alkuperäisiksi, ja kyseli oliko kalliit..;) Voivoi, kaikkea sitä tulikin tehtyä, missäköhän ZES-393 nyt vaeltaa..?
Kyllähän tuota ensimmäistä omaa autoa paremmin bbe-195:sena tunnettua kakkista kaipaa säännöllisesti. Oli huoleton auto joka ei koskaan jättänyt tielle tai jättänyt lähtemättä käyntiin, joka aamu tiesi että matkaan pääsee. Huollot oli myös simppeleita ja halpoja, ei turhia sähköjä tai muuta kallista, luotettava perusrauta ja 55hv pelkkää tehoa. Harmittaa vieläkin että, rahapulassa menin luotettavasta ystävästä luopumaan. Niisk
Oi niitä aikoja :) ->
http://img.photobucket.com/albums/v329/ ... montti.jpg
Toinen nuista näytti olevan nettiautossa myynnissä, tosin isoilla puskureilla jne raiskattuna. Tekisi mieli melkein ostaa takaisin :)
http://img.photobucket.com/albums/v329/ ... montti.jpg
Toinen nuista näytti olevan nettiautossa myynnissä, tosin isoilla puskureilla jne raiskattuna. Tekisi mieli melkein ostaa takaisin :)
On tämä hauska katsoa, kun isot miehet kyynel silmäkulmassa muistelevat ajokkejaan :D
Itse en ole koskaan omistanut kakkista, tätä muotoilun ja tekniikan esikuvaa, niin en voi täysin tunteita ymmärtää. Ehkä joskus saan vielä tämänkin auton hienouden kokea ja onhan tuossa nyt kavereilla niitä ollut niin onhan se aina ollut yhtä mahtava ja tunteikas kokemus olla kyydissä saatika ajaa tätä saksalais-insinöörien luomaa mullistavaa laitetta. Jos totta puhutaan niin joku siinä kakkiksessa kyllä vaan viehättää, ehkä se on juurikin se tämän auton yksinkertaisuus.
:D
Itse en ole koskaan omistanut kakkista, tätä muotoilun ja tekniikan esikuvaa, niin en voi täysin tunteita ymmärtää. Ehkä joskus saan vielä tämänkin auton hienouden kokea ja onhan tuossa nyt kavereilla niitä ollut niin onhan se aina ollut yhtä mahtava ja tunteikas kokemus olla kyydissä saatika ajaa tätä saksalais-insinöörien luomaa mullistavaa laitetta. Jos totta puhutaan niin joku siinä kakkiksessa kyllä vaan viehättää, ehkä se on juurikin se tämän auton yksinkertaisuus.
:D
minullakin oli joskus tommosessa kunnossa =): klik
Nykyään täysin riisuttu kun osat myyty rahapulassa =(
Nykyään täysin riisuttu kun osat myyty rahapulassa =(
Ja kaikki täällä fiilistelevät ovat lukeneet autobildin kolffisarjan....
Kyl se vaan niin, että tasaisesti on volkkarin laatu laskenut kun uusia sukupolvia on tehty.
Ittellä on kans ihan ok fiilikset kakkoskopasta. Se tuntu ykkösen jälkeen isolta autolta. Kolmoskopan ostin kun tarvittiin isompaa takakonttia, se meni vaihtoon kun koppa alkoi mädäntyä alta pois.
Jos kakkoskoppa olis ollu farmarina, niin varmaan vieläkin ajaisin sillä ja olisin jättänyt nykyiset tietokonehirvitykset kauppaan.
Kyl se vaan niin, että tasaisesti on volkkarin laatu laskenut kun uusia sukupolvia on tehty.
Ittellä on kans ihan ok fiilikset kakkoskopasta. Se tuntu ykkösen jälkeen isolta autolta. Kolmoskopan ostin kun tarvittiin isompaa takakonttia, se meni vaihtoon kun koppa alkoi mädäntyä alta pois.
Jos kakkoskoppa olis ollu farmarina, niin varmaan vieläkin ajaisin sillä ja olisin jättänyt nykyiset tietokonehirvitykset kauppaan.
Kahvalirpakkeen jäätymiseen auttaa sen kahvan avaaminen, puhdistus ja käsittely aseöljyllä. Tai hommaa eBaystä kakkikseen samanlaisen vetokahvan kuin nuoremmissa Golfeissa on totuttu näkemään, ei jää ainakaan lirpakkeen jumittumisesta enää mukavuus kiinni :D. Kahvan lukon puoleisen kiinnikkeen pettämiseen en ole vielä keksinyt ratkaisua... kolmas kahva meni tänä talvena, ne vain katkeaa.
Onko tuo kakkosen original kahva eri kuin Vw Polo -90?? Olen 240000km ja yli 11v tykitellyt tolla Pololla eikä ensimmäistäkään ovenkahvaa mennyt, jäätynyt kylläkin useasti. Sama koskee pierupurkkia, tänä vuonna jäätyi(tai matka ei kylläkään pysähtynyt) eka kerran mutta se johtui siitä kun kone makasi kesällä jonkun aikaa tulipeltiä vasten ennenkuin huomasin (=pieniä vaikeuksia vaihteiden vaihtamisen kanssa ; ) ) Tuon takia oli yksi letku irronnut joka aiheutti jäätymisen. Muita käyntiongelmiakaan ei ole ollut.
Tämä oli kova sana juuri kun sain ajokortin reilu pari vuotta sitten. Tarjosi varmat kyydit vaikka oli lähemmäs puolimiljoonaa ajettu 1.8i monojetti hirmu :)
Nykyään näyttäisi olevan myynnissä Keskisuomessa..
e:muutin vähän linkkiä,tuolta löytää loputki kakkelit ja ykköset mitä on ollu..nykyset ei taida kaikki olla
Nykyään näyttäisi olevan myynnissä Keskisuomessa..
e:muutin vähän linkkiä,tuolta löytää loputki kakkelit ja ykköset mitä on ollu..nykyset ei taida kaikki olla
Viimeksi muokannut Jak3, 9.2.2007 18:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Järjestyksessä mun kolmas MK2 Golf, josta en luovu ikinä.
http://i42.photobucket.com/albums/e323/ ... eleyes.jpg
http://i42.photobucket.com/albums/e323/ ... vat068.jpg
Kaikkiaan kuus kakkista (+1 MK2 Jetta!) ollu ajossa, ja ollu vaan hyviä kokemuksia... Tasan kaks kertaa oon tien päälle jääny kakkiksella! Ei minusta kovin huonosti!
http://i42.photobucket.com/albums/e323/ ... eleyes.jpg
http://i42.photobucket.com/albums/e323/ ... vat068.jpg
Kaikkiaan kuus kakkista (+1 MK2 Jetta!) ollu ajossa, ja ollu vaan hyviä kokemuksia... Tasan kaks kertaa oon tien päälle jääny kakkiksella! Ei minusta kovin huonosti!
Tuo takavalo on yksi kakkiksen parhaiten muotoilluista osista. Toinen kohokohta on kojelauta kaikkine nappeineen ja mittareineen. Siinä on jotain aivan ihanaa kulmikkuutta ja jämäkkyyttä, tarkoituksenmukaisuutta. Myös yksi visuaalisesti vaikuttava tekijä - joka niin usein arkisuudessaan unohdetaan - on mielestäni Manhattanin sisusta. Semmosta värien, kuvioiden ja materiaalien harmoniaa harvoin tapaa missään! Musta-harmaa-musta höystettynä värikkäillä ja jopa hieman gti-henkisillä ruutukuvioilla on kerrassaan tyylikäs valinta. [kuva1] [kuva2] Lisäksi kakkiksen penkit ovat koko- ikä- ja hintaluokassaan todella hyvät istua. Varsinkin kun on se korkeudensäätö niin voi sitä ajonautintoa.
Btw. nuista runoilemistani ominaisuuksista jäi kokematta ainoastaan lämppärin kennon vuoto.
Koen olevani etuoikeutettu kun olen saanut olla mukana peräti kahden (2) uuden kakkiksen ostotilanteessa. Muistan ku keväällä 1988 käytiin koeajamassa niin eskorttia, korollaa kuin kadettiakin, ja kakkis tuntu näistä isäni mielestä kaikkein parhaimmalta. Ilmeisesti valinta oli tuolloin oikea, koska vanhemmillani on sen jälkeen ollut ainoastaan volkkareita (yht. 5kpl). Punaisia ykskolmosia oli liikkeen takapihalla pitkä liuta ja kaikki olivat jonkinlaisen suojavahan peitossa. Kovia juttuja oli mm. äskettäin tullut "facelift" ja varsinkin konehuoneessa ollut keltainen suojatöhnä(?). Muistan kun nyt jo edesmennyt papparainen pysähtyi silloin kylätiellä Datsun 100A:llaan ihastelemaan auringon valossa kylpevää tornado rot -väristä kakkistamme ja epäili isän voittaneen lotossa :D Muistan takuu- ja määräaikaishuollot Rovaniemen Pörhöllä ja odotusaikojen istuskelut näytteillä olleessa Audi 100 typ44:ssa ja umpikeulapassatissa (35i). Esitteet keräsin talteen ja varaosatiskiltä matkaan tarttui 1:43 tjsp kakkiksen pienoismalli.
Autolle kävi kuitenkin heikosti vuotta myöhemin ja tilalle tuli samanlainen punainen 1.3, mutta manhattanina ja viisovisena. Se oli 8 vuotiaalle kova juttu ku sai oman ikkunaveivin ja oven josta kulkea autoon ;) Tämä yksilö oli ollut muutaman viikon näytteillä aivan paraatipaikalla Rovaniemen Pörhön silloisissa toimitiloissa, aivan kuten tänäpäivänä on joku vitoskoppanen GT-golffi kaikkien hiplattavana ja keräämässä sormenjälkiä vahattuun maalipintaansa. Minusta se kakkis oli 55 hepastaan huolimatta jopa sporttisen näkönen 14" peltivanteineen, muovikaarineen ja nelivalomaskeineen. Kesällä 1999 kyseinen kakkendaali vaihtui parivuotiaaseen Ventoon, ja väitän, että "järkiautoilija"-isällenikin kakkiksemme viimeisellä matkalla mieleen tunkeutui haikeus ja katumus.
Btw. nuista runoilemistani ominaisuuksista jäi kokematta ainoastaan lämppärin kennon vuoto.
Koen olevani etuoikeutettu kun olen saanut olla mukana peräti kahden (2) uuden kakkiksen ostotilanteessa. Muistan ku keväällä 1988 käytiin koeajamassa niin eskorttia, korollaa kuin kadettiakin, ja kakkis tuntu näistä isäni mielestä kaikkein parhaimmalta. Ilmeisesti valinta oli tuolloin oikea, koska vanhemmillani on sen jälkeen ollut ainoastaan volkkareita (yht. 5kpl). Punaisia ykskolmosia oli liikkeen takapihalla pitkä liuta ja kaikki olivat jonkinlaisen suojavahan peitossa. Kovia juttuja oli mm. äskettäin tullut "facelift" ja varsinkin konehuoneessa ollut keltainen suojatöhnä(?). Muistan kun nyt jo edesmennyt papparainen pysähtyi silloin kylätiellä Datsun 100A:llaan ihastelemaan auringon valossa kylpevää tornado rot -väristä kakkistamme ja epäili isän voittaneen lotossa :D Muistan takuu- ja määräaikaishuollot Rovaniemen Pörhöllä ja odotusaikojen istuskelut näytteillä olleessa Audi 100 typ44:ssa ja umpikeulapassatissa (35i). Esitteet keräsin talteen ja varaosatiskiltä matkaan tarttui 1:43 tjsp kakkiksen pienoismalli.
Autolle kävi kuitenkin heikosti vuotta myöhemin ja tilalle tuli samanlainen punainen 1.3, mutta manhattanina ja viisovisena. Se oli 8 vuotiaalle kova juttu ku sai oman ikkunaveivin ja oven josta kulkea autoon ;) Tämä yksilö oli ollut muutaman viikon näytteillä aivan paraatipaikalla Rovaniemen Pörhön silloisissa toimitiloissa, aivan kuten tänäpäivänä on joku vitoskoppanen GT-golffi kaikkien hiplattavana ja keräämässä sormenjälkiä vahattuun maalipintaansa. Minusta se kakkis oli 55 hepastaan huolimatta jopa sporttisen näkönen 14" peltivanteineen, muovikaarineen ja nelivalomaskeineen. Kesällä 1999 kyseinen kakkendaali vaihtui parivuotiaaseen Ventoon, ja väitän, että "järkiautoilija"-isällenikin kakkiksemme viimeisellä matkalla mieleen tunkeutui haikeus ja katumus.
Itselläkin alkaa olla ajankohtaista kakkelista luopuminen. Tuo punainen 1.3 on meidän perheellä ollut käytössä vuodesta -87, sitä ennen ensimmäisellä omistajallaan kolme vuotta. Kolmeovisuus on kuitenkin aika iso miinus kun muksu alkaa olla niin iso, että sillä tulee etupenkillä ahdasta. Tuo britax kun ei vaan millään istu siihen etupenkin ja kojelaudan väliin niin, että siihen saisi vielä jalkatilaakin selkänojan ja turvaistuimen väliin.
Takapenkille tuon sijoittaminen juurikin tuon kolmiovisuuden takia kuulostaa aika epämiellyttävälle. Ottaen vielä huomioon yksi uusi aikaisemmin mainitsematon kakkiksen ja kolmosenkin tyyppivika, kippausmekanismin vaijeri napsahtaa katki penkin sisältä ja niitä sitten korjataan jumittamalla se hakanen yläasentoonsa hitsaamalla tai nippusiteillä. Ei ole sattunut omalle kohdalle kuin vasta kolmesti :D
Tietysti, viisiovisen kakkiksen osto olisi yksi ratkaisu. Yhdessä vaiheessa oli pirun hyväkuntoinen viisiovinen 16v myynnissä nettiautossa, mutta eipä juuri siihen hätään ollut rahaa ostaa pois. Olisi ollut vielä punainenkin. Viikon verran taisi olla myynnissä ja sittemmin katosi. Kuka teistä tunnustaa ostaneensa tuon :P
Takapenkille tuon sijoittaminen juurikin tuon kolmiovisuuden takia kuulostaa aika epämiellyttävälle. Ottaen vielä huomioon yksi uusi aikaisemmin mainitsematon kakkiksen ja kolmosenkin tyyppivika, kippausmekanismin vaijeri napsahtaa katki penkin sisältä ja niitä sitten korjataan jumittamalla se hakanen yläasentoonsa hitsaamalla tai nippusiteillä. Ei ole sattunut omalle kohdalle kuin vasta kolmesti :D
Tietysti, viisiovisen kakkiksen osto olisi yksi ratkaisu. Yhdessä vaiheessa oli pirun hyväkuntoinen viisiovinen 16v myynnissä nettiautossa, mutta eipä juuri siihen hätään ollut rahaa ostaa pois. Olisi ollut vielä punainenkin. Viikon verran taisi olla myynnissä ja sittemmin katosi. Kuka teistä tunnustaa ostaneensa tuon :P
Viimeksi muokannut taggis, 11.2.2007 9:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itsekin haikein mielin luovuin omasta ensimmäisestä kakkiksesta (Tuossa vasemmanpuoleinen) ja surukseni huomasin sen nettiautossa tässä kunnossa. Olihan siinä omat omituisuutensa joita pidin jo ominaisuuksina. Nykyään suorastaan Audilla ajaessa kaipaa sitä ihanaa kojelaudan natinaa, huminaa ovien välistä, vuotavaa puhallinmoottoria ja jurisevia takarenkaan laakereita. Unohtamatta tietenkaan selkänojan kippiä joka toimi erittäin huonolla prosentilla tai hansikaslokeroa jonka kiinnimenemisen kanssa oli hieman neuvoteltava. Jopa muijani kaipaa tuota autoa vaikka se sillä inhosi ajaa.
Oi niitä aikoja.
Jos sitä kesällä edes saisi toisen noista kakkiksista liikenteeseen, ei tätä muuten kestä.
Oi niitä aikoja.
Jos sitä kesällä edes saisi toisen noista kakkiksista liikenteeseen, ei tätä muuten kestä.
mk2 Jetalla se meikäläisenkin vesivolkkariharrastus alkoi... ja velipojan Golfilla. Silloin isot puskurit oli muotia ja takavalojen piti olla tummat.
Sen verran rautaisia pelejä, että viime syksynä piti kakkosautoksi ostaa tottakai kakkos-Jetta. Hyvin tuo on pakkasillakin pelannut, kahvat toimii, mitä nyt keskuslukko ei avaa oikeaa takaovea, ja tehoa on niin vähän, ettei oikein jaksa pääkallokeleilläkään sutia :(
Sen verran rautaisia pelejä, että viime syksynä piti kakkosautoksi ostaa tottakai kakkos-Jetta. Hyvin tuo on pakkasillakin pelannut, kahvat toimii, mitä nyt keskuslukko ei avaa oikeaa takaovea, ja tehoa on niin vähän, ettei oikein jaksa pääkallokeleilläkään sutia :(
Kerran tästä nyt tämmöinen mk2 topicci on tullut, niin itsekin aikanaan autoilu-urani aloitin kakkiksella, joita tähänmennessä 4 kpl kerennyt olemaan omistuksessani. Tuossa ehkä rakkain kulkine noista neljästä, tuolla tuli sentään viitisen vuotta ja 120tkm ajeltua. Ainoa varsinainen "vika" tuossa oli se_kuuluisa_lämmityslaitteen_kenno joka mossahti kintuille, kuinkas muuten kuin viimeisenä päivänä jolloin koko auton omistin :) (siitäkin reissusta sais suht hyvän stoorin, tosin silloin ei paljoa naurattanut..) Toki muutamia laakereita, hihnoja ja vaijereita, yms tuli uusittua, mutta erinomainen kulkine ja oikeastaan harmittaa tälleen jälkeenpäin että tuli yleensäkään myytyä auto eteenpäin. Mitähän mahtaa tuollekin autolle kuulua nykyään...?
Onko heikin jetassa liikaa vetäviä pyöriä, vai miksikäs ei voimanpesälla ei saa pitoa irti?
Itse myin taas kerran vihonviimeisen kakkakoppani tammikuun alussa. Piti hioa se pellille ja hapottaa kesäksi. Mutta mutta... löytyi takakopan pohjasta senverta miehekäs reikä, että into hiukan lopahti. Mutta kaikkien onneksi; kuten kuvasta näkyy, päätyi todellisen harrastajan hellään hoivaan =)
Itse myin taas kerran vihonviimeisen kakkakoppani tammikuun alussa. Piti hioa se pellille ja hapottaa kesäksi. Mutta mutta... löytyi takakopan pohjasta senverta miehekäs reikä, että into hiukan lopahti. Mutta kaikkien onneksi; kuten kuvasta näkyy, päätyi todellisen harrastajan hellään hoivaan =)

eniten mua harmittaa se, kun ei ole omasta kulkineesta ostohetkeltä minkäänlaista kuvaa. tai en ainakaan vielä ole löytänyt. auton mulle myyneeltä liikkeeltäkin kyselin että oisko niillä jotai arkistoa mutta ei sieltäkään mitään kuulunut. tuo juicen postaama "alotuskuva" on kyllä yks sykähdyttävimpiä, sillä oletuksella siis että se on juurikin tämä nykyinen moniventtiilihirmu ;)
oispa mukava tietää missä entinen oma kakkis matkaa maailmaa. ei silti viihti akelta udella olinpaikkaa mutta jos joku tietää nähneensä tai jtn viime aikoina punasen maxxlookki gtd golffin jonka rekkari xlr-xxx niin priva viestiä saa laittaa..
toholammille se meni mutta siitäm eteenpäin ei tietoa ole..
toholammille se meni mutta siitäm eteenpäin ei tietoa ole..
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... 67_IMG.jpg
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... 10_IMG.jpg
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... 73_IMG.jpg
ja ongelmat alko ku vaihdoin kolmos golffiin, myös henkiset ;)
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... 10_IMG.jpg
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... 73_IMG.jpg
ja ongelmat alko ku vaihdoin kolmos golffiin, myös henkiset ;)
Kartzalla on ollut hieno jetta. Ensimmäinen autoni oli myös oranssinpunainen jetta, oli mainio auto ajaa ja mielestäni korimalli oli jopa hienompi kuin töpöperä golffissa, vaikka noita porrasperiä pidetään enempi pappamaisina. Ajettavuus oli hyvä, jopa parempi kuin seuraajassa 1.8S Audissa. Tehoa jäi vain 1.3 "pierupurkki editionista" puuttumaan.
Päällimmäisenä on jäänyt mieleen auton jämäkkyys ajossa, bilteman madallussarja ja uudet nesteiskarit + nahkaratti. Alla 175/70R13 michelin mxt kumit... nam :)
Päällimmäisenä on jäänyt mieleen auton jämäkkyys ajossa, bilteman madallussarja ja uudet nesteiskarit + nahkaratti. Alla 175/70R13 michelin mxt kumit... nam :)
Ja jotta fiilis ei nousisi aivan kattoon, niin listataan nyt muutaman vuoden ajalta mitä kaikkea tuohon on tullut tehtyä.
Kuskinpuoleinen ovenkahva, apparinpuoleinen ovenkahva korjattu, kansi vaihdettu kokonaisuudessaan (pari nokkaa ja nostimet kaput, venttiilit vielä ok), kuskin penkki, takajarrut uusittu kokonaan, virranjakaja, kaasari, kaasarin kumilaippa, apurunkoa parsittu kasaan pari kertaa, kytkin, muutama kytkinvaijeri, kaikki stefat ympäri konetta, poljinasetelma, kytkinvaijerin pettänyt läpivienti, laturin johto (eriste kulunut puhki, hyvä ettei polttanut koko autoa), takaluukun ympäristöä tiivistetty vesivuodon löytämiseksi, tuulettimen katkaisin, valokatkaisija, ovien muovit korjattu vesivuotojen lopettamiseksi, mätä pakoputki vaihdettu alusta loppuun. Tietysti sitten vielä tavallista kulutuskamaa, öljy- pa- ja ilmansuodattimia, akkua, tulppia, öljyä, jäähdytinnestettä, alipaineletkuja, yms.
Enempää ei tähän hätään tule mieleen, silti tulee äkkiseltään mieleen, että lämppärin puhaltimen kautta tulee edelleen vettä apparin jalkatilaan, sillointällöin oikeassa asennossa vettä takaloosteriin, iskarit ruuttaa rasvat pihalle, kuskin kahva on jälleen palasina, kuskin ikkunahissi meni toissapäivänä rikki, syylari vuotaa pikkiriikkisen yläkulmastaan, vaihteensiirrossa väljää. Eli pientä laittoa olisi edelleenkin :D Positiivisena asiana todettakoon, että ruostetta tuossa 23 vuotta vanhassa kopissa on silti vähemmän kuin monessa tämän tai viime vuosikymmenen loppupuolen autossa ja lähtee käymään pakkasella kuin pakkasella.
Jaksan olla optimisti ja kuvittelen, että 90-luvun puolivälin kolmosgolfin omistajana pääsisi helpommalla. Joku todistakoon luuloni vääriksi.
Kuskinpuoleinen ovenkahva, apparinpuoleinen ovenkahva korjattu, kansi vaihdettu kokonaisuudessaan (pari nokkaa ja nostimet kaput, venttiilit vielä ok), kuskin penkki, takajarrut uusittu kokonaan, virranjakaja, kaasari, kaasarin kumilaippa, apurunkoa parsittu kasaan pari kertaa, kytkin, muutama kytkinvaijeri, kaikki stefat ympäri konetta, poljinasetelma, kytkinvaijerin pettänyt läpivienti, laturin johto (eriste kulunut puhki, hyvä ettei polttanut koko autoa), takaluukun ympäristöä tiivistetty vesivuodon löytämiseksi, tuulettimen katkaisin, valokatkaisija, ovien muovit korjattu vesivuotojen lopettamiseksi, mätä pakoputki vaihdettu alusta loppuun. Tietysti sitten vielä tavallista kulutuskamaa, öljy- pa- ja ilmansuodattimia, akkua, tulppia, öljyä, jäähdytinnestettä, alipaineletkuja, yms.
Enempää ei tähän hätään tule mieleen, silti tulee äkkiseltään mieleen, että lämppärin puhaltimen kautta tulee edelleen vettä apparin jalkatilaan, sillointällöin oikeassa asennossa vettä takaloosteriin, iskarit ruuttaa rasvat pihalle, kuskin kahva on jälleen palasina, kuskin ikkunahissi meni toissapäivänä rikki, syylari vuotaa pikkiriikkisen yläkulmastaan, vaihteensiirrossa väljää. Eli pientä laittoa olisi edelleenkin :D Positiivisena asiana todettakoon, että ruostetta tuossa 23 vuotta vanhassa kopissa on silti vähemmän kuin monessa tämän tai viime vuosikymmenen loppupuolen autossa ja lähtee käymään pakkasella kuin pakkasella.
Jaksan olla optimisti ja kuvittelen, että 90-luvun puolivälin kolmosgolfin omistajana pääsisi helpommalla. Joku todistakoon luuloni vääriksi.
No tuohon mun kippoon on vuoden/parin sisällä laitettu uudet Sachsin kaasutolpat, kytkinpaketti, vaihteisto, painelaakeri, kytkinakselin stefat, kaasari, kumilaippa, kaikki syttyosat, pyöränlaakereita, vaijereita, jakoremmiä ja kiristintä, kannentiiviste, syyläri, termostaatti, letkuja ja ym. ym. pientä :)
Mutta vastalahjaksi käytetylle rahalle/vaivannäölle toimii nyt erittäinkin hyvin, käynnistyy helposti, käy hyvin ja kulkee moitteetta. Lämpöäkin piisaa pakkasista huolimatta ja kaikenkaikkiaan niin huoleton pirssi että jos ei kohta ala menemään kaupaksi niin nostan vaikka talon katolle koristeeksi :D
Autossa näkyy olevan alkuperäiset avaimet, ovenkahvat ja kytkinvaijerikin vielä. Ikää pirssillä on rapeat 23 vuotta, kilsoja päälle 300t ja ruostetta saa hakea. Orkkis marsrottikin kiiltelee mukavasti näin kevätauringossa :)
taggis: Nuo kolmoskopathan alkaa olla "remppaiässä" eli joutuu tekeen kaikki noi perusjutut eikä rahanmenoa voi estää ;)
Mutta vastalahjaksi käytetylle rahalle/vaivannäölle toimii nyt erittäinkin hyvin, käynnistyy helposti, käy hyvin ja kulkee moitteetta. Lämpöäkin piisaa pakkasista huolimatta ja kaikenkaikkiaan niin huoleton pirssi että jos ei kohta ala menemään kaupaksi niin nostan vaikka talon katolle koristeeksi :D
Autossa näkyy olevan alkuperäiset avaimet, ovenkahvat ja kytkinvaijerikin vielä. Ikää pirssillä on rapeat 23 vuotta, kilsoja päälle 300t ja ruostetta saa hakea. Orkkis marsrottikin kiiltelee mukavasti näin kevätauringossa :)
taggis: Nuo kolmoskopathan alkaa olla "remppaiässä" eli joutuu tekeen kaikki noi perusjutut eikä rahanmenoa voi estää ;)
Tänään luin parturissa tuon Autobildin Golf-artikkelin, ja kyllä siinä parturituolissa mieli liikuttui kun lehtijutussa kehuttiin vuolaasti kakkiksen vahvaa mekaniikkaa ja korroosiosuojausta, ja oli kuva neliskanttisesta kojelaudasta ym.
80-luvulta en kaipaa montaakaan asiaa, mutta kateeksi käy niitä jotka silloin ostivat uuden GTI-kakkiksen. Käsittääkseni GTI-golffi on ollut silloinkin sen hintaluokan auto että niitä on uitettu paljon YK-joukoista, kuten 190 mersuja ja typ89 Audejakin. Ollappa takatukka, kivipestyt farkut, blues brothers -aurinkolasit ja pakasta vedetty '88 Golf GTI, niin "ei minulta mitään puutu" ;)
80-luvulta en kaipaa montaakaan asiaa, mutta kateeksi käy niitä jotka silloin ostivat uuden GTI-kakkiksen. Käsittääkseni GTI-golffi on ollut silloinkin sen hintaluokan auto että niitä on uitettu paljon YK-joukoista, kuten 190 mersuja ja typ89 Audejakin. Ollappa takatukka, kivipestyt farkut, blues brothers -aurinkolasit ja pakasta vedetty '88 Golf GTI, niin "ei minulta mitään puutu" ;)
mk2 jetta alkaa antaa oireita vanhenemisesta. Janoinen on, öljy kelpaa, jäähdytysnestettä kuluu, bensaa palaa 10 l/100km vaikka miten hellästi ajelisi. Savu ja höyry seuraa vanana perässä parin ensimmäisen kilometrin ajan kylmäkäynnistyksen jälkeen. Kansivikaa varmaan kovasti. Juuri vaihdoin kaikki vesiletkut, siis _kaikki_, ja syylärin, koska letkuja alkoi repeillä. Jakoremmistä lähti hampaat. Laturissa laakerit ulisee, tyhjäkäynnillä rutiseva ääni kuuluu koneesta. Etujarrut laahasi, takajarrut ja takalaakerit piti vaihtaa. Pakoputki aivan laho, pohja laho, helmat vaihtokunnossa. Ovenkahvat ja lukot toimii jotenkuten, joku kaunis päivä ei varmaan enää pääse sisälle vänkärinpuoleltakaan avaimella. Katsastus uhkaavasti lähestyy.
Paska vehe. Ei edes 600 000 kilometriä oo vielä ajettu.
... vaan on se niin mukava kampe, tarjolla olisi -01 Golf GTi, vaan niitähän on kaikilla, ei pysty vaihtaan.
Paska vehe. Ei edes 600 000 kilometriä oo vielä ajettu.
... vaan on se niin mukava kampe, tarjolla olisi -01 Golf GTi, vaan niitähän on kaikilla, ei pysty vaihtaan.
Sain eilen tilaisuuden ajaa kakkiksella vuosien tauon jälkeen. Vaimokkeeni kun ajoi ooppelini paskaksi, niin nyt on kateltu edullista kakkosautoa.
Voi sitä ihanaa neliskanttisuutta ja kytkintä, joka tuntui siltä kuin painaisi jalalla jotain jäykkää jousta... Tuulilasikin näytti melkein pystysuoralta. Kasiventtiilimyllyn tuttu pörinä ja korin jämäkkää tunnelmaa tuova "kumiseva" ajomelu.
Tämä Wolfsburgilainen jalo viini, a piece of art, edusti ehkä parasta vuosikertaa, ollen vuodelta 1991. Tornaadon pinkki kolmiovinen manhattan 1.8 ruiskuttimella ja härpättimillä. Ensimmäisen sadan metrin jälkeen Pierburg-kaasutin sydämeni tilalla itki onnen kyyneleitä, vaikka kyseessä olikin jo ruiskumallin manhattan. Hetkessä näin sieluni silmin kuin filminauhana isäni uuden kakkiksen kesäkuussa 1988, ensimmäisen oman kakkiksen keväällä 2002, maskilipat, makslookit, ristikkoumpiot, retrot, oldskuulit ja suicide-tunkit.
Volvon jälkeen kovalta tuntunut ajomelu ym. kitinät heittivät kuulumasta hetken ajon jälkeen, ja tuntui kuin auto olisi noussut puoli metriä maan pinnasta ja aurinko olisi alkanut paistaa pilvien lomasta. En millään pystynyt suorittamaan kriittistä auton arviointia, saatikka perustelemaan vaimokkeelle järkisyillä, miksi hänen täytyy ostaa juuri tämä auto. Tai no, onhan kakkis aivan eri jämäkkä peli esim. vastaaviin japseihin verrattuna, ja jos minulla on referenssiä sanoa tuntevani yhdenkään automallin sielunelämä ja tyyppiviat niin se auto on kakkis. (Veikkaan hänen mahdolliseen ostopäätökseen vaikuttavan kuitenkin eniten se, suostuisinko minä käymään töissä Volvon sijasta hänen autolla.)
Penkkikin kallisteli mutkissa, mutta onneksi mahdolliseen kauppaan kuuluu ne valkoiset muovilirpakkeet sinne penkin alle, jotka niin ikään omaan kakkikseeni vaihdoin. Sinisen savun puute, moottorin lähes olematon hikoilu sekä toimivat ovenkahvat kyllä hieman vieroksutti, mutta toisaaltahan kyseessä onkin vasta sisäänajettu (258tkm) yksilö.
Pääsiäisen jälkeen alkanee hintaneuvottelut. Vaikkei tästä minun omaa kakkista koskaan tulekaan, niin kyllähän se mieltä lämmittää jos samaan talouteen eksyisi tuollainen kappale tinkimätöntä Saksalaista insinöörityötä.
Voi sitä ihanaa neliskanttisuutta ja kytkintä, joka tuntui siltä kuin painaisi jalalla jotain jäykkää jousta... Tuulilasikin näytti melkein pystysuoralta. Kasiventtiilimyllyn tuttu pörinä ja korin jämäkkää tunnelmaa tuova "kumiseva" ajomelu.
Tämä Wolfsburgilainen jalo viini, a piece of art, edusti ehkä parasta vuosikertaa, ollen vuodelta 1991. Tornaadon pinkki kolmiovinen manhattan 1.8 ruiskuttimella ja härpättimillä. Ensimmäisen sadan metrin jälkeen Pierburg-kaasutin sydämeni tilalla itki onnen kyyneleitä, vaikka kyseessä olikin jo ruiskumallin manhattan. Hetkessä näin sieluni silmin kuin filminauhana isäni uuden kakkiksen kesäkuussa 1988, ensimmäisen oman kakkiksen keväällä 2002, maskilipat, makslookit, ristikkoumpiot, retrot, oldskuulit ja suicide-tunkit.
Volvon jälkeen kovalta tuntunut ajomelu ym. kitinät heittivät kuulumasta hetken ajon jälkeen, ja tuntui kuin auto olisi noussut puoli metriä maan pinnasta ja aurinko olisi alkanut paistaa pilvien lomasta. En millään pystynyt suorittamaan kriittistä auton arviointia, saatikka perustelemaan vaimokkeelle järkisyillä, miksi hänen täytyy ostaa juuri tämä auto. Tai no, onhan kakkis aivan eri jämäkkä peli esim. vastaaviin japseihin verrattuna, ja jos minulla on referenssiä sanoa tuntevani yhdenkään automallin sielunelämä ja tyyppiviat niin se auto on kakkis. (Veikkaan hänen mahdolliseen ostopäätökseen vaikuttavan kuitenkin eniten se, suostuisinko minä käymään töissä Volvon sijasta hänen autolla.)
Penkkikin kallisteli mutkissa, mutta onneksi mahdolliseen kauppaan kuuluu ne valkoiset muovilirpakkeet sinne penkin alle, jotka niin ikään omaan kakkikseeni vaihdoin. Sinisen savun puute, moottorin lähes olematon hikoilu sekä toimivat ovenkahvat kyllä hieman vieroksutti, mutta toisaaltahan kyseessä onkin vasta sisäänajettu (258tkm) yksilö.
Pääsiäisen jälkeen alkanee hintaneuvottelut. Vaikkei tästä minun omaa kakkista koskaan tulekaan, niin kyllähän se mieltä lämmittää jos samaan talouteen eksyisi tuollainen kappale tinkimätöntä Saksalaista insinöörityötä.
Tässä on taas tullut kevättalvi harrasteltua kakkiksen kanssa ja oi tätä elämän ihanuutta! :). Kaikki osat jne. tarpeet mitä autoon on mennyt tuntuvat olevan lähes ilmaisia ja saatavuus on ihan käsittämätöntä! :). Perhana kun ei osaa enää edes laskea monesko kakkis on nyt alla :)
Kyllä se vaan niin on, että kerran kun nuihin sekaantunut, niin niistä ei pääse ikinä eroon.
Kyllä se vaan niin on, että kerran kun nuihin sekaantunut, niin niistä ei pääse ikinä eroon.
Juice tässä ekana mieleen tuli kun tätä ketjua lueskelin. Ja kyllä, piti kirjoittaa tähän Juicelle, ettei sano mitään...:)
Mullakin ollut kakkis joskus aikoinaan 1999 - 2003. Helmi peli. Ei muuta lisättävää.
Josko joku Turun suunnalla tietäisi missä tämä http://agee.1g.fi/kuvat/Autoja+-+Cars/Golf+II/golffi4.jpg peli nykyään mahtaa mennä. XMC-113!
Mullakin ollut kakkis joskus aikoinaan 1999 - 2003. Helmi peli. Ei muuta lisättävää.
Josko joku Turun suunnalla tietäisi missä tämä http://agee.1g.fi/kuvat/Autoja+-+Cars/Golf+II/golffi4.jpg peli nykyään mahtaa mennä. XMC-113!
Noniin, kakkis pihassa! Vaimoke osti tuon tornadorotin josta jo aiemmin kirjoitin. Tehtiin tuossa eilettäin 200km siirtymä golffilla, ja kyllä, nyt tiedän mitä minulta on puuttunut melkein kolme vuotta.
Täytyy käydä romikselta ens viikolla hakemassa kaikenlaista pikkukivaa; hattuhylly repsottaa ja etupenkkien kääntäminen takkuaa ym. hienosäätöä. Ja kaikenhan saa melkein pelkillä kiitoksilla.
En ollutkaan koskaan ajanut yli 75 heppaisella kakkiksella. Tuo 90hv ja 5-vaihdetta tekee ajamisesta melko vaivatonta, ja perkele että on 16 vuotiaaksi pikkuautoksi hyvä ajaa maantienopeuksissa! Tuo punainen kakkis vanhempieni pihassa herätti melkoisia takaumia; samanlainen, mutta 5-ovinen 1.3 on majaillut samalla paikalla aikoinaan 10 vuotta :) Katson ympyrän osittain sulkeutuneeksi, lopullinen täyttymys tulee kun hankin rallyen vuonna 20XX....eiku... *pää sekoaa*
Täytyy käydä romikselta ens viikolla hakemassa kaikenlaista pikkukivaa; hattuhylly repsottaa ja etupenkkien kääntäminen takkuaa ym. hienosäätöä. Ja kaikenhan saa melkein pelkillä kiitoksilla.
En ollutkaan koskaan ajanut yli 75 heppaisella kakkiksella. Tuo 90hv ja 5-vaihdetta tekee ajamisesta melko vaivatonta, ja perkele että on 16 vuotiaaksi pikkuautoksi hyvä ajaa maantienopeuksissa! Tuo punainen kakkis vanhempieni pihassa herätti melkoisia takaumia; samanlainen, mutta 5-ovinen 1.3 on majaillut samalla paikalla aikoinaan 10 vuotta :) Katson ympyrän osittain sulkeutuneeksi, lopullinen täyttymys tulee kun hankin rallyen vuonna 20XX....eiku... *pää sekoaa*
kakkikseen on jo vaikea löytää ehjää käytettyä hattuhyllyä ja uusia ei enää saa merkkiliikkeestä suomesta. eikä ilmeisesti ruotsistakaan. Tee metallikehys siihen hattuhyllyn alapuolelle niin jäykistyy suunnilleen alkuperäiseksi.
tuolla näkyisi kuitenkin olevan yksi käytetty.http://www.varaosahaku.fi/
tuolla näkyisi kuitenkin olevan yksi käytetty.http://www.varaosahaku.fi/
Juu, kyllä kakkis on jalo auto. Itselläkin ensimmäinen oma auto oli tuo profiilin kakkis ja sillä tuli kurvailtua viitisen vuotta. Paljon sillä tuli nähtyä ja moneen paikkaan jäätyä. Ikimuistoisin oli polttoainepumpun pettäminen jossain Kajaani-Joensuu välillä matkalla inttiin. Pimeetä oli kuin mörön perseessä ja kylmäkin vielä. Kiitosta vaan sille perheelle joka hinasi Kontiolahden Essolle ja vielä heitti siitä varuskuntaan kun meinasin myöhästyä. Ei välttämättä jokainen ota kyytiin kaveria joka kaivaa yön pimeydessä kakkiksen takapenkiltä aseenkin vielä mukaan... (ja ei, se ei ollut palvelusase...) Heh, ja viikonpäästä tästä lähti kakkis Jetan perässä käyden voimalla 250km päähän kotipaikkakunnalle, oli muuten mukava "ajomatka" sekin :D
Laturin hihnapyörä halkesi kerran yöllä Lahti-Helsinkin motarille. Jotenkin ihmeen kummalla sain vielä varahihnan pysymään siinä hihnapyörän repaleella ja matka jatkui.
Viime kesäisen moottorinohjauspoksin poikimisen ja sen jälkeisen johtopalon jälkeen on kilometrit jääneet aika vähälle. Ja nyt tuli sitten hommattua uusi kulkine.
Nyt tuo uskollinen sotaratsu seisoo porukoiden pihalla odottamassa että mitä sille tekisi. Ei sitä oikein myydäkään raaski, varsinkin kun ei siitä kovin suurta rahallista hyötyä saa. Kai sillä täytyy käydä joskus kurvailemassa ettei vallan hylätyksi tule.
Tällä hetkellä samalla pihamaalla seisoo kaksi muutakin kakkosmurusta ja yksi varaosa kakkiskin perheestä löytyy. Eipä paljon muita autoja ole porukoillakaan minun aikana ollut kun Volkkareita. Pari Jettaa, Passatti ja yksi Santana on ollut. Kai tämä volkkarismi on jonkin asteen sairaus :)
Laturin hihnapyörä halkesi kerran yöllä Lahti-Helsinkin motarille. Jotenkin ihmeen kummalla sain vielä varahihnan pysymään siinä hihnapyörän repaleella ja matka jatkui.
Viime kesäisen moottorinohjauspoksin poikimisen ja sen jälkeisen johtopalon jälkeen on kilometrit jääneet aika vähälle. Ja nyt tuli sitten hommattua uusi kulkine.
Nyt tuo uskollinen sotaratsu seisoo porukoiden pihalla odottamassa että mitä sille tekisi. Ei sitä oikein myydäkään raaski, varsinkin kun ei siitä kovin suurta rahallista hyötyä saa. Kai sillä täytyy käydä joskus kurvailemassa ettei vallan hylätyksi tule.
Tällä hetkellä samalla pihamaalla seisoo kaksi muutakin kakkosmurusta ja yksi varaosa kakkiskin perheestä löytyy. Eipä paljon muita autoja ole porukoillakaan minun aikana ollut kun Volkkareita. Pari Jettaa, Passatti ja yksi Santana on ollut. Kai tämä volkkarismi on jonkin asteen sairaus :)
kyllä siinä kakkiksessa vaan on sitä jotain.ite tullu kurvattua kakkiksella 3 vuotta,eikä
ole jättänyt koskaan tielle,mutta parkkipaikalle kyllä,muistaakseni 2 kertaa.kohta 400tkm mittarissa,ja hyvin liikkuu,varsinkin weberillä.lämppärin kenno posahtanu,uusittu koko jäähdytysjärjestelmä,jarrut täydellisesti,alapallot,kaikki puslat,iskarit,vaijerit,laturi+maadoitukset.vetonivelkin nakutteli,mutta korjaantui sillä kun kiihdytteli muutaman päivän ripeesti:)hieman ruostevaurioita paikattu ja kaikkee mitä ei just tuu mieleen.vikoja löytyy edelleen,puolet mittarinvaloista on palanu,lämppärin säätöpanelissa ei ole valoja,puhallin ei toimi kun täysillä,moottorin tukikumi(t) niin loppu että nopeasti kaasun päästäessä kuuluu hirvee pamaus ja kojelauta heilahtaa 5 cm..korikin on mennyt kieroksi mutkateitä kolutessa(katosta ja takapellin valojen allaolevista saumoista näkee:)mutta suoraan kulkee ja on jämäkkäkin vielä.kaikesta huolimatta,ajan mieluummin kakkosella kuin jollain japskilla tai ranskanpullalla.siitä se kai lähti,kun kersana katteli vierestä kun faija sääteli vaakadellortoja ja ropaili käyttiskakkistaan.faijakin aina ollu tarkka autoistaan,on sanonu että se on chevy tai vw.ja porukoilta löytyy edelleen molemmat,käyttiksinä on corrado ja golf2 gt ja harraste/kesäautona chevy.ja omastani en aio luopua,ajan mieluummin sen loppuun kun myyn jollekkin toiselle..kakkakoppa,ikuisesti<3
ole jättänyt koskaan tielle,mutta parkkipaikalle kyllä,muistaakseni 2 kertaa.kohta 400tkm mittarissa,ja hyvin liikkuu,varsinkin weberillä.lämppärin kenno posahtanu,uusittu koko jäähdytysjärjestelmä,jarrut täydellisesti,alapallot,kaikki puslat,iskarit,vaijerit,laturi+maadoitukset.vetonivelkin nakutteli,mutta korjaantui sillä kun kiihdytteli muutaman päivän ripeesti:)hieman ruostevaurioita paikattu ja kaikkee mitä ei just tuu mieleen.vikoja löytyy edelleen,puolet mittarinvaloista on palanu,lämppärin säätöpanelissa ei ole valoja,puhallin ei toimi kun täysillä,moottorin tukikumi(t) niin loppu että nopeasti kaasun päästäessä kuuluu hirvee pamaus ja kojelauta heilahtaa 5 cm..korikin on mennyt kieroksi mutkateitä kolutessa(katosta ja takapellin valojen allaolevista saumoista näkee:)mutta suoraan kulkee ja on jämäkkäkin vielä.kaikesta huolimatta,ajan mieluummin kakkosella kuin jollain japskilla tai ranskanpullalla.siitä se kai lähti,kun kersana katteli vierestä kun faija sääteli vaakadellortoja ja ropaili käyttiskakkistaan.faijakin aina ollu tarkka autoistaan,on sanonu että se on chevy tai vw.ja porukoilta löytyy edelleen molemmat,käyttiksinä on corrado ja golf2 gt ja harraste/kesäautona chevy.ja omastani en aio luopua,ajan mieluummin sen loppuun kun myyn jollekkin toiselle..kakkakoppa,ikuisesti<3
Eilen näin, kun jokin vanhapariskunta ajeli todella nätillä ja hienokuntoisella kakkiksella. Oli pikkupuskurillinen tornadorot täysin alkuperäiskunnossa! Paitsi takaluukkuun oli laitettu FIN-tarra. Säilytetty varmasti tallissa. Rekkari alkoi F-kirjaimella, pystyykö päättelemään ikää? Rek. tais olla FJB-alkuinen.
<3
<3
Voi niitä muistoja, hommasin golffin tuossa 1999 luvun puolella, 1.6 -89 manhattan ja hommatessa ajettu ~300 000, ajelin sillä melkein 8 vuotta ja reilu 200 000 km, eikä vikoja juurikaan ollut, alipaineletkuja korjailin kaasarista ja vaihdoin muutaman kahvan ja kerran laturin kun valeo ei jaksanna enää. Öljyä ei syönyt hirveästi ja halvimmillaan pääsi 6.3 litraan matka-ajossa per 100km. Hieno laite jonka möin vuos sitten.
Joskus varmaan tulee vielä rojektiksi otettua joku kakkis, mutta vielä ei pysty kun talliin ei meinaa mahtua tuokaan nyky kulkine.
Joskus varmaan tulee vielä rojektiksi otettua joku kakkis, mutta vielä ei pysty kun talliin ei meinaa mahtua tuokaan nyky kulkine.
Odottelen vesi kielellä, kun anoppi päättää vaihtaa autoa... Sillon -90 GT ,joka on hyvässä peruskunnossa. Ajettukin alle 300t! Ostotarjous jätetty jo kolme vuotta sitten,ja edelleen voimassa :D....
Porukoilla olis kanssa samanikäinen, 1,8 manhattan. Ja sen kun vahaa, niin eipä uutta häpeä...!! Siitähän se tarttui tuo VAG -sairaus itseenikin aikoinaan kortin saatuani!
Kaiholla muistelen omaa vanhaa -87 GTI 16V:tä... Veivikattoluukku oli kyllä ylivetohieno ; )Auto oli vieläpä neliovinen ja alkuperäinen suomiauto! Aika vormula...*huoh*
Porukoilla olis kanssa samanikäinen, 1,8 manhattan. Ja sen kun vahaa, niin eipä uutta häpeä...!! Siitähän se tarttui tuo VAG -sairaus itseenikin aikoinaan kortin saatuani!
Kaiholla muistelen omaa vanhaa -87 GTI 16V:tä... Veivikattoluukku oli kyllä ylivetohieno ; )Auto oli vieläpä neliovinen ja alkuperäinen suomiauto! Aika vormula...*huoh*
Sukuvikapa hyvinkin. Huomattavalla enemmistöllä sukulaisista on joku VAG-kulkine, kavereistakin suurimmalla osalla vaikka mukaan mahtuu muutamia Sitikalla kulkeviakin.
Mutsilla olisi kaupan 3-ovinen 1991 mallinen jenkkimalli GTI, alustasarjalla (matalampi kuin tuon kuvan GTI), metallivihreä, 15" Alessioilla, veivikattoluukulla, isoilla puskureilla, mailimittarilla, peilivaroitusteksteillä ja "handsfree" turvavöillä varustettuna. Maililukemaa en nyt äkkiseltään muista, mutta jos joku innostui välittömästi niin pistäköön vaikka yksityisviestiä. Erinomaisessa kunnossa kaikinpuolin, ottaisin sen heti itselleni ellei siinä olisi kahta ovea liian vähän.
Pistän tämän myyntipalstalle välittömästi kunhan saan udeltua sen hintapyynnin ja mittarilukeman :D
Mutsilla olisi kaupan 3-ovinen 1991 mallinen jenkkimalli GTI, alustasarjalla (matalampi kuin tuon kuvan GTI), metallivihreä, 15" Alessioilla, veivikattoluukulla, isoilla puskureilla, mailimittarilla, peilivaroitusteksteillä ja "handsfree" turvavöillä varustettuna. Maililukemaa en nyt äkkiseltään muista, mutta jos joku innostui välittömästi niin pistäköön vaikka yksityisviestiä. Erinomaisessa kunnossa kaikinpuolin, ottaisin sen heti itselleni ellei siinä olisi kahta ovea liian vähän.
Pistän tämän myyntipalstalle välittömästi kunhan saan udeltua sen hintapyynnin ja mittarilukeman :D
Nyt lähtee kakkis pois, aika haikeaa, loistopeli kuitenkin. osaa on vaan hajonnu parin kuukauen sisään ihan liikaa. Nyt leipo kytkin kii ja vaihdelootakin on tiensä päässä. öljyä saa lisätä jokatoisella tankkauksella samoin kuin jäähdytysnestettä.
Eka auto on kyseessä nii ei tota unohda, sen verran unohtumattomia reissuja.
Eka auto on kyseessä nii ei tota unohda, sen verran unohtumattomia reissuja.
Pitäähän sitä itekin vuodattaa..
Ei ihan eka, mutta toinen autoni oli Jetta.
Tässä auto ostokunnossa. 1.3 kaasari CL '87
Jetta oli myös ensimmäinen itse maalamani auto ärhäkällä kusilaituetuhelmalla :D
Kyseiseen kulkupeliin piti ostaa täydellinen Flairin muovisarja ja jotain muutakin roinaa. (vanteet oli kaverin ja kuvassa vain sovituksessa)
Jossain vaiheessa vanha ja väsynyt 1.3 moottori vaihdettiin 1.8 16V-malliin ja heti seuraavana kesänä värikin muuttui taas vähän erilaiseen.
Tässä kunnossa sitten auton myinkin eteenpäin perheenlisäyksen tieltä.
Oli se vaan kiva auto. Täytyy myöntää. Vaikka siitä kerran vaihdelaatikko räjähtikin. :)
Auton ostaja seurailee tietääkseni jossain määrin myös tätä foorumia, joten olisi kiva tietää mitä tällekin autolle kuuluu.
Oli ainakin jossain vaiheessa myytävänä.
Ei ihan eka, mutta toinen autoni oli Jetta.
Tässä auto ostokunnossa. 1.3 kaasari CL '87
Jetta oli myös ensimmäinen itse maalamani auto ärhäkällä kusilaituetuhelmalla :D
Kyseiseen kulkupeliin piti ostaa täydellinen Flairin muovisarja ja jotain muutakin roinaa. (vanteet oli kaverin ja kuvassa vain sovituksessa)
Jossain vaiheessa vanha ja väsynyt 1.3 moottori vaihdettiin 1.8 16V-malliin ja heti seuraavana kesänä värikin muuttui taas vähän erilaiseen.
Tässä kunnossa sitten auton myinkin eteenpäin perheenlisäyksen tieltä.
Oli se vaan kiva auto. Täytyy myöntää. Vaikka siitä kerran vaihdelaatikko räjähtikin. :)
Auton ostaja seurailee tietääkseni jossain määrin myös tätä foorumia, joten olisi kiva tietää mitä tällekin autolle kuuluu.
Oli ainakin jossain vaiheessa myytävänä.
hairahdus, nuorempi tilalle
Hyvä autofoorumin auttava autosuhdehenkilö.
Olin ollut jo pitkään autosuhteessa kauniin punertavan -86 vuoden Jetan kanssa. Suhteemme oli hyvä, joskus jopa palkitseva, ainakin minun osaltani. Tietenkin aika-ajoin matkalle sattui karikoita, ja kaikenlaista säätöä, mutta voittopuolisesti kaikki meni aivan hyvin. Ylläpitokulut olivat kohtuulliset, mitä nyt aika-ajoin ehostusta vaati, mutta niinhän kaikki vaativat. Jetta oli ulkonäöltään maltillinen, siistitty ja klassisen kaunis, niinkuin mk2 rotunsa edustajana kuuluu ollakin. Perä ei roikkunut, puskimet olivat pienet mutta terhakat ja ryhdikäät, silmät kirkkaat ja peräpää kunnossa. Mahanalus ei repsottanut ja hyvät kyydit sain joka kerta, Jetta pysyi tiukkana ja jämeränä kaikissa hurjimmissakin tempuissa mitä vain uskalsin kokeilla. ATEn Ufo-laikat punaisena vedimme joskus hurjia jarrutuksia ja Bilsteinit natisten käännyimme sulavati yhdessä mutkaan. Hieman takakulmaa nostellen mutkissa, liekö sillon muille flirttaili Jetta?
Mutta sitten, eräänä päivänä (Maanantai 23.4.2007) Minä hairahduin pahasti. Menin 16 vuotta nuoremman matkaan. Musta sähäkkä kaunotar vietteli minut. Olin täysin sekaisin, jouduin semmoiseen kyytiin että sorruin täysin päästäni enkä ymmärtänyt mitä olin tekemässä. Hylkäsin Jetan tämän nuoren Tumman takia. Niin jäi Jetta, uusi tuli tilalle. Koruton ero, nimi paperiin ja "kiitos".
Johtuiko tämä Jetan hieman kohonneesta juomisesta? Tankki bensaa joka 500km ajon jälkeen, vähän öljyä, joskus jäähdytysnestettä... Vai johtuiko tämä nuoren Tumman viettelystä ja hairahtumisestani? Ehkä vain kasvoimme erillemme. Hyvää jatkoa Jetta. Joku saa sinusta kokeneen kaverin.
Elo uuden kanssa on sujunut totutellessa. Haikeus hiipii hipiään, kaipuu entiseen, johon ei ole edes paluuta. Kohtuullisen tempperamenttinen tapaus tämä Tumma. Ehkä tämä vielä kääntyy iloksi. Ehkä tästä selviää.
nimim. "oli se niin hyvä silti..."
Olin ollut jo pitkään autosuhteessa kauniin punertavan -86 vuoden Jetan kanssa. Suhteemme oli hyvä, joskus jopa palkitseva, ainakin minun osaltani. Tietenkin aika-ajoin matkalle sattui karikoita, ja kaikenlaista säätöä, mutta voittopuolisesti kaikki meni aivan hyvin. Ylläpitokulut olivat kohtuulliset, mitä nyt aika-ajoin ehostusta vaati, mutta niinhän kaikki vaativat. Jetta oli ulkonäöltään maltillinen, siistitty ja klassisen kaunis, niinkuin mk2 rotunsa edustajana kuuluu ollakin. Perä ei roikkunut, puskimet olivat pienet mutta terhakat ja ryhdikäät, silmät kirkkaat ja peräpää kunnossa. Mahanalus ei repsottanut ja hyvät kyydit sain joka kerta, Jetta pysyi tiukkana ja jämeränä kaikissa hurjimmissakin tempuissa mitä vain uskalsin kokeilla. ATEn Ufo-laikat punaisena vedimme joskus hurjia jarrutuksia ja Bilsteinit natisten käännyimme sulavati yhdessä mutkaan. Hieman takakulmaa nostellen mutkissa, liekö sillon muille flirttaili Jetta?
Mutta sitten, eräänä päivänä (Maanantai 23.4.2007) Minä hairahduin pahasti. Menin 16 vuotta nuoremman matkaan. Musta sähäkkä kaunotar vietteli minut. Olin täysin sekaisin, jouduin semmoiseen kyytiin että sorruin täysin päästäni enkä ymmärtänyt mitä olin tekemässä. Hylkäsin Jetan tämän nuoren Tumman takia. Niin jäi Jetta, uusi tuli tilalle. Koruton ero, nimi paperiin ja "kiitos".
Johtuiko tämä Jetan hieman kohonneesta juomisesta? Tankki bensaa joka 500km ajon jälkeen, vähän öljyä, joskus jäähdytysnestettä... Vai johtuiko tämä nuoren Tumman viettelystä ja hairahtumisestani? Ehkä vain kasvoimme erillemme. Hyvää jatkoa Jetta. Joku saa sinusta kokeneen kaverin.
Elo uuden kanssa on sujunut totutellessa. Haikeus hiipii hipiään, kaipuu entiseen, johon ei ole edes paluuta. Kohtuullisen tempperamenttinen tapaus tämä Tumma. Ehkä tämä vielä kääntyy iloksi. Ehkä tästä selviää.
nimim. "oli se niin hyvä silti..."
Kakkiaisten kerrottiin lentävän.
Erään tiedon mukaan uskottiin, että kun hautausmaalta nousee tulta, on siellä kakkiaisia.
wtf?
--> Kakkiainen.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa