Octavian levyt kieroilee jälleen, huumori loppuu.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Octavian levyt kieroilee jälleen, huumori loppuu.
Nyt tosiaan alakaa huumorintaju loppua nuitten jarrujen kanssa. Alakuperäset siis aikasemmin vaihdettu kerran takuuseen ja nyt vaihdettiin tarvikkeet joka kulmaan kun olin tullut luuloon jotta ne alakuperäset kieroutuu vähän muillakin.Nyt on tarvikkeilla ajeltu semmoset 3tkm ja lievä väpätys alakanu taas. Vit%#aa niin etten tiedä mihin mennä yöksi.......Nämä tarvikkeet tais olla Fremax merkkiset tai jotkut vastaavat. Olivat halvimmasta päästä mut siskon miehen golffissa ovat pelannu niin rohkenin ottaa. Onko kellään ideoita mistä helevetistä tämä kieroutuminen johtuu. Tätä siis tuntuu olleen näissä ocuissa muissakin ja myös joissain golffeissa, tobledoissa, ja jopa yhdessä borassa kuuluu olleen. Kuka tietää paljonko ne jonkun mainostamat Zimmermanit maksaa öpout -00 taaviaan. Toinen vaihto ehto ois Graf merkkiset kiekot mut en tiedä onko nekään mistään kotosin. Taidan laittaa koko pulkan vaihtoon kohta, ottaa niin huolella päreeseen tämä souvi....tai sitte vois alakaa juopottelemaan
mulla taitaa olla joko keskiviikkokappale tai harvinainen mäihä kun jo toiset levyt menossa eikä kummatkaan ole pyrkineet koskaan rusetille menemään. alkuperäiset oli tehtaalta ja nämä toiset kipaleet on vaihettu syksyllä halpoihin tarvikkeisiin alkuperästen kuluneisuuden takia. mutta kyllä tuosta on kuultu,vaikkei omalle kohdalle olekaan sattunut. voisi kuvitella että jossain muualla on vikaa jos minkään merkkiset levyt ei kestä. voisiko napa tai satula olla toisiinsa nähden vinossa ja kuumat levyt puristuksessa ja paineessa vääntyy (heitin ihan lonkalta), tai jotain muuta mystistä. itellä on joskus toisinaan tarve leikkiä (etenkin talvella ja suljetulla alueella tottakai) ja levyt kyllä ottaa edessä ja takana lämpöä, ei nyt mitenkään hehkuvaksi tai mitän mutta varmasti sormille palovamman antaviksi ja aina ne on pysyny suorina, eikä jarrutuksessakaan ravista.
öööhhh. ajotavasta ? Mulla on -04 Ocu ja neljä kertaa vaihdetut levyt... kaikki takuuaikana. ajotapa lähentelee mallia +60v karvahattupappa ja silti eivät yhdet levyt kestä yli 20tkm. lopulta jo myönsivät huollossa että ei ole tietoa mistä johtuu mutta on näitä aika paljon vaihdeltu. olis taas levyt vaihtokunnossa mutta olen antanut olla, koska tod. näk. auto lähtee piakkoin vaihtoon, ja apua tuosta levyjen vaihdosa ei ole kuin n 10tkm ajan jonka jälkeen viimeistään alkaa pikku hiljaa väpättämään. Ensimmäisen kerran levyt vaihdettiin 12tkm. sitten n.30tkm, 52tkm ja viimeksi 77tkm. alkuperäisiä kaikki, koska takuu-aikana menneet...
Kyllähän aiheesta on keskusteltu aiemminkin ja todettu, että orkkislevyt menee herkästi mutkalle ja ratkaisu on saatu vaihtamalla tarvikelevyt. Muistaakseni vikaa oli juurikin skodassa ja golffissa. Kenties muissakin mutta en muista. Itsellä on kanssa levyt pikkasen kierot mutta onhan niillä jo 160tkm taivallettu.
-
- -
Oisko Jondella jotain perusteluja tuolle et vika ois jostain maailman syystä ajotavassa? Että millaisella ajotavalla saa levyt kieroutumaan? Kerro ihmeessä niin tiedän olla ajamatta sillai. Mullakin tuo napojen kierous on käyny mielessä, mut jos Wogellakin vääntyilee levyt -04 ikäsessä ja lukemattomilla muilla muissa vehkeissä niin vois kuvitella että vika tulee jo tehtaalta saakka. Tai sitte ne alkup. levyt ja nämä Fremax(vaimitkänenytoli) jotka nyt on alla lähtee samasta paskalevyjä valmistavasta tehtaasta, mene ja tiedä. Vois kokeilla vielä joko nuita Zimmermaneja/Graffeja. Kiitos jälleen kaikille keskusteluun osaa ottaneille....ja mielellään luetaan lisää kertomuksia/mietteitä aiheesta ja vaikka vähän aiheen vierestäkin...
No jos vaikka on ajotapa paljon jarruja rasittava, että saat levyjen pinnat aina niin kuumaksi että parkissa haistat selvästi kuin palat käryää. Niin alkaa mahdollisuus levyjen kieroitumiseen kasvamaan ja vielä jos sopivasti osut vesilätäkön kohdalle joku päivä, niin sehän voi riittää. Jarrua kun voi käyttää monella tapaa, jotkut saa levyt kuumiksi poljinta painamalla jotkut taas jättämällä huollot väliin ja jumittamalla jarrut.
-
- -
No hohhoijaa, olipa Jondella jäätävät perustelut. Eikö jarrut pitäs olla sitä varten että niillä jarrutellaan, vaikka nyt vähän enemmänkin. Sen nyt ymmärrän jos perusjarrut ei rata-ajoa kestä mut pitää niitten nyt p¤%kle pikkusen perusköröttelyä kovempaakin pysäyttelyä sietää. Ja vesilätäkkö? Joo, mahdollista on.....Ja näköjään suomenmaassa ainakin kymmenet,ehkä sadat skoda octaviat ajelee kuumilla jarruilla lätäköihin...
Kirjotin maahantuojalle kyselyn aiheesta et saisko jonkun selityksen tälle levyjen kieroutumiselle, ei ole vielä tullu vastausta suuntaan eikä toiseen. Pitänee ruveta soitteleen jos ei ala kuulua mitään.
Kirjotin maahantuojalle kyselyn aiheesta et saisko jonkun selityksen tälle levyjen kieroutumiselle, ei ole vielä tullu vastausta suuntaan eikä toiseen. Pitänee ruveta soitteleen jos ei ala kuulua mitään.
On tuo kyllä vittumainen ominaisuus.Itselle vaihdettiin omasta -04 octaviasta etulevyt 15 tuhannessa ja nyt vain 25 tonnia ajettuna väpäjää taas. Vaimon fabialla ajettu 13 tuhatta ja syksyllä vapisutti mutta pakkasten tultua loppua vapinat. Saas nähdä keväällä jatkuuko vemputus.Täytyyhän noissa olla jo tehtaalta lähtiessä vikaa...
-
- -
- Viesti:
mä sorvasin kahteen kertaan vakio levyt.. aina meni kieroksi.
Mulla on vieläkin vakio palat, vaikka autolla ajettu 165tkm.
Itse asiassa niissä oli vielä enemmän pintaa kuin pikkuveljen 306 pösöönsä ostamissa uusissa jarrupaloissa.. mä veikkaisin että palat on liian kovat ja ne kuormittaa liikaa levyjä.
Nyt mulla on tosin Zimmermanin reijitetyt enkä ole niillä huomannut vastaavaa ominaisuuttaa, tosin palat eivät kulu vieläkään.
Vaihtanen kesällä ferodon tms. palat ja kokeilen niillä.
Mulla on vieläkin vakio palat, vaikka autolla ajettu 165tkm.
Itse asiassa niissä oli vielä enemmän pintaa kuin pikkuveljen 306 pösöönsä ostamissa uusissa jarrupaloissa.. mä veikkaisin että palat on liian kovat ja ne kuormittaa liikaa levyjä.
Nyt mulla on tosin Zimmermanin reijitetyt enkä ole niillä huomannut vastaavaa ominaisuuttaa, tosin palat eivät kulu vieläkään.
Vaihtanen kesällä ferodon tms. palat ja kokeilen niillä.
-
- -
Kerro heti jonde kun saat perusteet hierottua valmiiksi, ilmoitan sitten mihin voit sen laittaa. Oon 30-ikävuoteen mennessä kerenny työstää suomen teitä menemään satojatuhansia kilometrejä kaikennäköisillä paskalintoilla, ja joitain kilometrejä ajoneuvoilla joita kehtaa jo autoiksi mainostaa, eikä missään laitteessa tähän mennessä ole jarrulevyt alkanu vemputtaa, vaikka kelillä kuin kelillä on menty eikä ole lätäköitä, isoja eikä pieniä, ruvettu kiertelemään ja parikymppisenä mentiin sen minkä vehkeistä lähti. Nyt sitten kun perheellisenä ja kaikinpuolin rauhallisena kaverina(myös ajotavoiltaan) törmään tämmöiseen mysteeriin, että levyt alkaa lerpattaa toinentoistaan vähemmillä ajomäärillä ja muistan aiemmin lukeneeni näiltä hienoilta sivuilta, että en ehkä ole yksin, rohkaistun ja kirjoitan asiasta saadakseni kohtalotovereita, neuvoja ja ideoita, niin eiköhän joku suolaheinä säteile heti ensimmäisten vastausten joukossa että vika on ajotyylissä. Pitäis vissiin muistaa mainita että vinkukommentit voi pitää omana tietona....
Kaikille asiallisille kirjottajille jälleen kerran suuret kiitokset. Pitää ensviikolla ruveta soitteleen tuonne maahantuojalle. Mutta luulis että joku on aiemmin ollut siihen suuntaan aiheesta yhteydessä, rupeishan tässä oleen pikku hiljaa jonkunlaisen joukkokanteen/vaateen ainekset kasassa.....
Kaikille asiallisille kirjottajille jälleen kerran suuret kiitokset. Pitää ensviikolla ruveta soitteleen tuonne maahantuojalle. Mutta luulis että joku on aiemmin ollut siihen suuntaan aiheesta yhteydessä, rupeishan tässä oleen pikku hiljaa jonkunlaisen joukkokanteen/vaateen ainekset kasassa.....
Mulla teki Leon 81kw tdi samaa, viidet levyt vaihtoivat takuuseen+ navat kahteen kertaan+ varmuuden vuoksi abs yksikön ja tehostajan viimeiseksi vaihtoivat apukuskin puoleisen vetoakselin niin sitten ei ainakaan mennyt kieroksi 3000km minkä tuo vielä mulla kerkesi olla.
myin varmuuden vuoksi pois koko auton kun reilu 20 kertaa saman vian takia joutui käymään ja takuu loppumassa, kai se joskus olisi kuntoon tullut mutta hyvin v.mäistä
myin varmuuden vuoksi pois koko auton kun reilu 20 kertaa saman vian takia joutui käymään ja takuu loppumassa, kai se joskus olisi kuntoon tullut mutta hyvin v.mäistä
Kyllähn nuo Jonde perustelut on ihan oikeen.Ei siinä ole mitään ihmeellistä.Tunnen useita octavia kuskeja ja ollaan näitä täristäviä levyjuttuja ihmetelty. Parhaalla on mittarissa 160km ja nou problemos...
Omaan vaihdettiin 8000km jälkeen uudet levyt kun oikean pyörän ajoin vesilätäkköön pienen "kovemman jarruttelu session" sisältäneen ajon jälkeen. Ja ei välttämättä vesi vaan myös jopa lumi voi aiheuttaa saman. Ja se ei ole automerkistä riippuvainen.Nyttemmin rupeaa 100tkm lähestymän ja edelleen mennään samoilla.Ja kaikissa näissä kavereitten/tuttavien ocuissa on käytetty orkkislevyjä.
En tietenkään väitä,etteikö tämä ole jonkin sortin ongelma,mutta väitänpä,että levyjä vaihdetaan samaa tahtia muihinkin pirsseihin.
tuo on muuten tuo rauhallinen ajellu ja jarruttelu juuri se,joka aiheuttaa jarru ongelmia.
Omaan vaihdettiin 8000km jälkeen uudet levyt kun oikean pyörän ajoin vesilätäkköön pienen "kovemman jarruttelu session" sisältäneen ajon jälkeen. Ja ei välttämättä vesi vaan myös jopa lumi voi aiheuttaa saman. Ja se ei ole automerkistä riippuvainen.Nyttemmin rupeaa 100tkm lähestymän ja edelleen mennään samoilla.Ja kaikissa näissä kavereitten/tuttavien ocuissa on käytetty orkkislevyjä.
En tietenkään väitä,etteikö tämä ole jonkin sortin ongelma,mutta väitänpä,että levyjä vaihdetaan samaa tahtia muihinkin pirsseihin.
Nyt sitten kun perheellisenä ja kaikinpuolin rauhallisena kaverina(myös ajotavoiltaan) törmään tämmöiseen mysteeriin, että levyt alkaa lerpattaa toinentoistaan vähemmillä ajomäärillä
tuo on muuten tuo rauhallinen ajellu ja jarruttelu juuri se,joka aiheuttaa jarru ongelmia.
Mulla vaihdettiin tammikuussa 2007, 02-mallin Octaviassa, 154tkm:ssä etteen levyt ja palat, takaa rumpujen putsaus. 2vkoa ajeltua huomasin että jarrutettaessa nypyttä. Ennen sitä ei mitään onkelmaa vanhoilla seteillä. Menee tarkastettavaks ja hoidettavaks. Katotaan mitä tulee. Navat, laakerit, vetarit, puslat yms. käynyt mielessä myös.
Viimeksi muokannut RSOCUstin, 1.8.2007 21:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Itellä on motonetin levyt jo toisen kerran kierot, kerran ne jo sorvasin kun olin leimalle menossa, ja nyt taas, liukkaalla kun jarruttaa niin luulee että autossa on ABSit, välillä lukittaa ja taas pyörii..;)
Noh, nuo levyt nyt maksoi 11e/kpl joten en ala siitä itkemään, mutta sen tiedän nyt, että sorvaamalla ei saa levyjä suoriksi, kun on kerran menneet kieroiksi, ja menee niitä viel ohentamaan sorvaamalla, tulee ongelma takaisin entistä pahempana..
Olipahan leimalla kuitenkin tasaiset jarrut;)
Noh, nuo levyt nyt maksoi 11e/kpl joten en ala siitä itkemään, mutta sen tiedän nyt, että sorvaamalla ei saa levyjä suoriksi, kun on kerran menneet kieroiksi, ja menee niitä viel ohentamaan sorvaamalla, tulee ongelma takaisin entistä pahempana..
Olipahan leimalla kuitenkin tasaiset jarrut;)
Ei voi käsittää miten moista ei ole selvitetty tehtaan toimestakaan, että kuluttajat voisi vaihtaa vialliset osat toimiviin.
Mulla ei käyny muuta mielessä kuin, että olis tehostaja jokseenkin viallinen.
Ei palauta jarrua kunnolla.. jää painamaan hieman joka jarrutuksessa,
ennen kuin alkaa päästämään levystä irti.
Kukaan ei myöskään täällä kertonut, että onko vanteen tienoo hehkunut kuumuutta ajon jälkeen koskaan.
Meinaan normaalia enempää. Entä onko koskaan tuntunut että jarrut jäisi laahaamaan missään vaiheessa. Esim kun valoihin pysähtyy niin auto pysyy paikallaan pienessä kaltevuudessakin.
Mulla ei käyny muuta mielessä kuin, että olis tehostaja jokseenkin viallinen.
Ei palauta jarrua kunnolla.. jää painamaan hieman joka jarrutuksessa,
ennen kuin alkaa päästämään levystä irti.
Kukaan ei myöskään täällä kertonut, että onko vanteen tienoo hehkunut kuumuutta ajon jälkeen koskaan.
Meinaan normaalia enempää. Entä onko koskaan tuntunut että jarrut jäisi laahaamaan missään vaiheessa. Esim kun valoihin pysähtyy niin auto pysyy paikallaan pienessä kaltevuudessakin.
Eipä se merkki taida olla "Motonet", mutta niitä saa täältä: www.motonet.fi
Voi se jarrujen nypyttäminen olla pienestä kii. Käytin tiistaina OCUa Viikin Metrossa etupään laakereitten vaihon takia. Alkoi ääntelemään/jurnuttaan rattia kääntäessä vasurille et oikee pyöränlaakeri menossa. Päätin vaihattaa molemmat ku kuitenkin se toinenkin menee. Tais olla alkuperäset ku ei edellisten omistajien papereisssa tietoa et ois vaihettu. Ajettu 180tkm.
No auto tuli huollosta ja lähin ajaan Lahentietä Kehä III päin, III:n rampissa aloin jarruttaan ja ihmettelin että jotain outoo on. Ei nypyttänyt. Miten se voi korjaantua ku asialle ei oo tehty mitään. Muistan jostain kuulleeni että kun otettu renkaat irti ja laitettu takaisin niin ei olisi nypyttänyt jarrutuksessa.
Mulla laikat vaihdettu ja palat tammikuussa eli talvirengas keleillä. Kesärenkaat alle ja sama jatku aina siihen saakka ku nyt laitettii eteen molemmille puolille uudet laakerit. Eli tais nypytys tulla alkavista laakerivioista... Kuka tietää.
No nyt voi ajella taas...
No auto tuli huollosta ja lähin ajaan Lahentietä Kehä III päin, III:n rampissa aloin jarruttaan ja ihmettelin että jotain outoo on. Ei nypyttänyt. Miten se voi korjaantua ku asialle ei oo tehty mitään. Muistan jostain kuulleeni että kun otettu renkaat irti ja laitettu takaisin niin ei olisi nypyttänyt jarrutuksessa.
Mulla laikat vaihdettu ja palat tammikuussa eli talvirengas keleillä. Kesärenkaat alle ja sama jatku aina siihen saakka ku nyt laitettii eteen molemmille puolille uudet laakerit. Eli tais nypytys tulla alkavista laakerivioista... Kuka tietää.
No nyt voi ajella taas...
Mulla nypytti edeltävässä farmari Golfissa (IV) ja sitä korjailtiin aina LL-huolloissa eli vaihdettiin välillä levyt ja palat sekä välillä vain levyt. Vähän aikaa meni yleensä hyvin, mutta noin 15-20tkm jälkeen alkoi nypytys uudestaan. 90tkm huollossa valitin jälleen asiasta ja nyt olikin takajarrut syynä (tyyppivika kuulemma) ja siihen loppui nypytys. Tuon huollon jälkeen ei ainakaan muutaman tuhannen kilometrin aikana ruvennut uudestaan nypyttämään ennen uudelle omistajalle siirtymistä.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”