audi a6 2,7 bt tekniikasta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jorkku
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.6.2005 16:43

audi a6 2,7 bt tekniikasta

ViestiKirjoittaja jorkku » 12.1.2007 19:22

Onko kyseisen auton konees eroo audi s4/rs4 koneeseen noin niikun kestävyyden kannalta.eli onko paljon heikommat sisuskalut vai onko softa ja turbot ainoat erot noissa peleissä.ja mitenkä yleensä toi kone kestää tota piristämistä?

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 13.1.2007 8:04

s4 ja a6 2.7t koneet on käsittääkseni samoja (myös turbot), eri teho on saatu aikaan ainoastaan eri softalla. Rs4 2.7t on sitten asia erikseen: kaikki kilkkeet on suuremmalle teholle sunniteltuja, vaikkakin vaihtokelpoisia tehottomampien 2.7t koneiden kanssa.

Kyl kai noista s4/a6 2.7t koneista sen 300-350hv saa suhteellisen luotettavasti vakioturboilla(putkea, cooleria ym. pitää vaihtaa jos lähemmäs 350hv on tavoite, pelkällä softan vaihdolla päässee 300hv nurkille), suuri tekijä turbojen kestävyydessä lienee kunnollinen koneen lämmitys ennen polkemista ja hyvälaatuisten öljyjen käyttö.

Kuulemma 400hv nurkille päässee vaihtamalla rs4 tavaraa koneeseen (turbot, ilmamäärän mittaus, polttoaineen syöttö, välijäähdytys jne. ja ilmeisesti kustomisofta tarvitaan).

Käsittääkseni (netistä lukeneena) s4/a6 2.7t koneen alakerta alkaisi olemaan kestonsa äärirajoilla jossain lähempänä 500hv.

jorkku
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.6.2005 16:43

ViestiKirjoittaja jorkku » 13.1.2007 17:27

Kiitos vastauksesta.Kuulostaa ihan jees peliltä.Ny täytää kattoo jos sais kaupat tehtyä kyseisestä autosta.

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 20.1.2007 9:52

Ite ostin tuon ässän viimesyksynä ja kyllä siinä potkua piisaa, tosin noilla pikku piristeillä se on aika herkkä tuon kaasupedaalin suhteen niin kyyhdyttäessä kun hidastaessa. Ihan kiva motti se v6 on murinoineen kaikkineen ja vääntääkin kiitettävästi, 50km/h kutosvaihteella ja 1000 rpm niin vielä jaksaa... Niin ja kun siitä kulutuksesta on ainaista purnaamista niin viime vkl käytiin emännän kanssa kylpemässä, matkaa kertyi 650km ja ainetta meni 55l ajotyyli sekopäinen.. eikun sekalainen.

...varsinainen 2.7 myyntipuhe...

jorkku
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.6.2005 16:43

ViestiKirjoittaja jorkku » 21.1.2007 19:54

Aika hyvä myyntipuhe KYLLÄ!! Kuulosta kyl entistä houkuttelevammalta toi pirssi ton puheen jälkeen.Täytyy kyl vakavasti harkita.Kiitos vaa kommenteista!!

vesap
-
Viestit: 96
Liittynyt: 29.1.2004 23:28
Viesti:

ViestiKirjoittaja vesap » 26.1.2007 8:47

Vakio alakerta kestää ainakin 700nm. 360 hv saa RS4 ahtimilla ja vakiokansillla.
RS4 ahtimet vaativat imuputkien vaihtamista.

smurffibussi
-
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2003 13:04

ViestiKirjoittaja smurffibussi » 26.1.2007 21:30

360 ei kuitenkaan ole läheskään maksimi RS4 ahtimilla ja vakiokansilla. Ja tuosta 700Nm kestosta vois sanoa että kestää se jonku aikaa. Kankiahan on jo poikinu täällä suomenkin maalla useampi et mieluummin tehoja ku max vääntöjä, IMO.

Zamppa
-
Viestit: 39
Liittynyt: 30.3.2005 16:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zamppa » 5.2.2007 18:13

Mihinkäs tehoihin asti tuo kokoonpano sitten venyy noilla RS4:n ahtimilla, coolereilla, suuttimilla ja putkistolla. Toiset kun puhuu vain reilusta 350hv:sta ja toiset jopa yli 400hv:sta? Eli hengittääkö tuo vakio kansi tonne 400 asti?

smurffibussi
-
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2003 13:04

ViestiKirjoittaja smurffibussi » 5.2.2007 22:18

no riippuu tietenki miten haluat sen kestävän. 350-500 haarukassa 1bar-1.5bar

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 6.2.2007 18:08

tällähetkellä kaikki muut rs4 kilkeet vaihettu paitsi coolerit, penkitetty 380/560.. kun sattuu sopivaan hintaan niin vaihtuu cooleritki

smurffibussi
-
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2003 13:04

ViestiKirjoittaja smurffibussi » 7.2.2007 17:35

Kaikki tarkoittanee kuitenkin vain turbot, imuputket, MAF ja putkisto? kannet, imusarja ja bensakiskot on myös mahdollista vaihtaa päittäin parilla tonnilla. 380 tarkoittanee jotain 1.1 bar ahtoja kierroksilla?

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 8.2.2007 16:29

Oliko niin, että kansiosastolla riittää imunokkien vaihto (rs4 tai 30v vapari)? (ja ehkä hivenen matalapuristeisempi kannentiiviste)

Zamppa
-
Viestit: 39
Liittynyt: 30.3.2005 16:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zamppa » 13.2.2007 12:15

Mitenkäs vauhtipyörän kanssa? Paljonko tuo vakio kaksoismassa kestää väätöä/tehoa ja toimiiko se RS4:n asetelman kanssa? Vai onko sinne vaihdettava RS4:n vastaava??

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 14.2.2007 15:35

Kyllä se kestää vakiolla vauhtipyörällläkin aika hyvin, ainakin 650 Nm. Mutta onhan se hemmetin painava limppu. Ja RS4 asetelma käy ässän vauhtipyörään, ei niissä ole ulkoisia eroja.

Zamppa
-
Viestit: 39
Liittynyt: 30.3.2005 16:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zamppa » 15.2.2007 3:48

Kiitoksia tiedoista. Taas päästään hiukka etiä päin...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa