Tekstien ja mm. autodatan mukaan säätää 13 - 17 astetta.
säätö alkaa 60 mbar ja loppuu 260 mbar, joka tarkoittaa käytännössä mitä?
Jos tuo mbar nyt on millibaareja, niin eihän autosta tuollaista alipainetta edes koskaan löydy.
Sen tiedän että pitäisi lisätä ennakkoa pintakaasuajossa (suuri alipaine), mutta olisi kiva jos löytyisi jostain jotain tarkempaa tietoa.
Virranjakajan alipainesäätimestä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Se alipaine otetaan juuri kaasuläpän "etupuolelta" niin, että kun läppä on tyhjäkäyntiasennossa, ei säätimelle mene alipainetta. Mutta kun kaasua hiemankin painetaan, niin läppä kääntyy alipaine-reiän ohitse, alipaine-reiän etupuolelle ja alipaine alkaa vaikuttaa siten, että pintakaasulla on alipainetta ja taasen poljin pohjassa ei. Lyhyesti siis alipainesäätimellä vaikuttaa imusarjan paine (eli enemmän kaasua on vähemmän alipainetta), mutta päästösyistä (ja tyhjäkäynnin parantamiseksikin) se paine otetaan sieltä läpän vierestä. Näin siis normaali aikaistava alipainesäätö, säätimiähän on olemassa myös myöhäistäviä "päästöhärpättimiä" joissain autoissa...
Mäki joskus jouduin päätäni hakkaamaan seinään kun mietin, että miten nuo autodatan mainitsemat paineet pitä tulkita ja tulin kans siihen tulokseen, että toi säätöalue esim. 60-260 mbar tarkoittaa alipainetta niikuin volkkarijermu tuossa ylempänä sanoi.
Mäki joskus jouduin päätäni hakkaamaan seinään kun mietin, että miten nuo autodatan mainitsemat paineet pitä tulkita ja tulin kans siihen tulokseen, että toi säätöalue esim. 60-260 mbar tarkoittaa alipainetta niikuin volkkarijermu tuossa ylempänä sanoi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa