1z nykii rajusti!
Valvoja: ffp jäsenet
1z nykii rajusti!
Eli jos vain sais apuja seuraavaan ni olisin nii kiitollinen.
auto on golf 3 -94 1.9tdi 1z
Vika on se että nykii hulluna osakaasulla kuormitettaessa. Esim ylämäkeen isolla vaihteella. Kaasun painaa pohjaan ni heti loppuu nykiminen. Jakohihna on vasta vaihdettu ja ajoitus katsottu melkotarkkaan kellolla kohdalleen.
Kaasua ei tarvitse painaa edes ihan pohjaan ni helpottaa rytkytystä.
Ahtopaine mittarin mukaan paineet nousee välillä kiihdytyksessä lähes kiloon. Sitten ku käyttää kaasun ylhäällä ja painaa uudestaan ei nouse kuin siihen 0,6 tietämiin.
Sellainen että kytkin kokeilumielessä sen n75 venttiilin niin että hukkaportti ei aukea ollenkaan ja paineet nousi johonki 1,5 kilon tietämiin, mutta motti ei menny vikatilaan!!
Ku ei tiedä yhtään mistä lähtis tätä korjaan..
[/u]
auto on golf 3 -94 1.9tdi 1z
Vika on se että nykii hulluna osakaasulla kuormitettaessa. Esim ylämäkeen isolla vaihteella. Kaasun painaa pohjaan ni heti loppuu nykiminen. Jakohihna on vasta vaihdettu ja ajoitus katsottu melkotarkkaan kellolla kohdalleen.
Kaasua ei tarvitse painaa edes ihan pohjaan ni helpottaa rytkytystä.
Ahtopaine mittarin mukaan paineet nousee välillä kiihdytyksessä lähes kiloon. Sitten ku käyttää kaasun ylhäällä ja painaa uudestaan ei nouse kuin siihen 0,6 tietämiin.
Sellainen että kytkin kokeilumielessä sen n75 venttiilin niin että hukkaportti ei aukea ollenkaan ja paineet nousi johonki 1,5 kilon tietämiin, mutta motti ei menny vikatilaan!!
Ku ei tiedä yhtään mistä lähtis tätä korjaan..
[/u]
Itellä on kas samaa nykimis vikaa 1z koneisessa 80 Audissa. Nykiminen alko turbon ja suuttimien vaihdon jälkeen. Nykiminen ilmenee ihan miten sattuu kierrosalueesta riippumatta ja voi olla muuutamiaki päiviä ettei nyi ja sitten yhtäkkiä alkaa. Voi olla että nykäsee vaan kerran tai sitten jatkuvasti. Välillä tuntuu että lentää tuulilasista läpi :D Joskus on auttanut että on käynyt tankilla.. Kuitenkaan ei vedä mtn alipainetta tankkiin.. Ainakin tuntuis siltä. Niin ja edellinen omistaja oli laitanu KCR:än sääjettävän boksin autoon onkohan sillä mitään vaikutusta ? Vikakoodeja ollaan yritetty lukea mutta ei pääse käsiksi autoon.. tiiä sitten mikä on ?
Auttakaa ken tietää ja kiitos jo etukäteen :)
Auttakaa ken tietää ja kiitos jo etukäteen :)
Itellä justiinsa samanlaiset oireet paitsi että auto sammuu välillä kesken ajon! Tyhjäkäyntiä rynkyttää niin että koko auto heiluu, tasakaasulla on oikeastaan turha ees yrittää ajaa ko nykii nii paljon. Vaihtanu oon jo kaikki suuttimet, myös se 3-suuttimen neulannousutunnistimineen, kampiakselin asentotunnistimen,polttoaineen lämpötilatunnistimen, ja kaikki piuhat tarkastanu/huonoja liitoksia korjaillu.Silti vaan rynkyttää.Missähän se vika lie vois olla?itsekkin olen kuullut että pumpussa oleva määränsäädin saattas tehä tuommosta kun ajan myötä alkaa jumimaan mutta tiedä sitte. Seuraavana pitää kokeilla toista pumppua. Vikakoodien luku ei myös onnistu kun ei saa yhteyttä.Auto siis Audi 80 avant tdi 1z.
Itellä justiinsa samanlaiset oireet paitsi että auto sammuu välillä kesken ajon! Tyhjäkäyntiä rynkyttää niin että koko auto heiluu, tasakaasulla on oikeastaan turha ees yrittää ajaa ko nykii nii paljon. Vaihtanu oon jo kaikki suuttimet, myös se 3-suuttimen neulannousutunnistimineen, kampiakselin asentotunnistimen,polttoaineen lämpötilatunnistimen, ja kaikki piuhat tarkastanu/huonoja liitoksia korjaillu.Silti vaan rynkyttää.Missähän se vika lie vois olla?
Oletko tarkastanu pumpun ajoituksen mittakellolla?
en ite oo tarkastanu muuta kun merkeistä kattonu että kohillaan pitäs olla, edellinen omistaja on kuulemma tarkastanu kellon kans. Itellä ainaki tuo vika on pahentunu ajan mittaan.Ex auton omistaja meinasi että vika johtuisi siitä kun autoon on vaihdettu ecu automaatti vehkeestä mutta voiko se vaikuttaa asiaan mitenkään?(aiemmin vika oikeastaan ilmeni n.2000-3000 kierroksilla)
Kyllä ECUsta pitää ainakin valita manuaalin ohjelma, jotta toimii. Ainakin vähän uudemmissa ECUissa on samassa sekä manuaalin että automaatin ohjelma joista pitää valita recode-toiminnolla VAG-COMia (tietenkin) käyttäen.
Huomenna kokeillaan yhteen -95 tomaatti-audiin ECUja rikkinäisen tilalle niin taas vähän viisastuu tämän asian suhteen.
Huomenna kokeillaan yhteen -95 tomaatti-audiin ECUja rikkinäisen tilalle niin taas vähän viisastuu tämän asian suhteen.
Enkä minäkään väitä että Terralinella nykiminen johtuu ECUsta vaan että yleensä pitää koodaus olla oikein valittu.
Jos evryllä lähtee paremmin käyntiin niin kuulostaisi että pumpusta pitäisi laittaa lisää syöttöä. Ei vaan ehkä sekään auta tuohon nykytykseen.
Nykyttääkös evryllä enemmän vai vähemmän? Onko piuhat vielä ehjät ettei ole viimeisen säikeen varassa? :D
Joskus on vaan 'paremmissakin piireissä' tullut ongelmia noiden evryviritysten kanssa kun pumpun piuhat menee 'laadukkaiden' liitosten kohdalta poikki...
Jos evryllä lähtee paremmin käyntiin niin kuulostaisi että pumpusta pitäisi laittaa lisää syöttöä. Ei vaan ehkä sekään auta tuohon nykytykseen.
Nykyttääkös evryllä enemmän vai vähemmän? Onko piuhat vielä ehjät ettei ole viimeisen säikeen varassa? :D
Joskus on vaan 'paremmissakin piireissä' tullut ongelmia noiden evryviritysten kanssa kun pumpun piuhat menee 'laadukkaiden' liitosten kohdalta poikki...
No tää syötön määrä itseakin aluksi mietitytti kun on noi isommat suuttimet. Siksi jälkeempäin asentelin tuon evryn. Käyntiin lähtee paremmin, mutta nytkää pahemmin. Ainoa hyöty tuosta on ajaessa, että kiihdytyksessä tarvii vähemmän aikaa olla nytkyttävillä kierroksilla.
Kaikkea mahdollista on jo tullut kokeiltua. Apulaitteita kun irrtoittelee ni aina vaan nytkää. Ohjainlaitteelta kun irroittaa ahtopaine letkun ni ei eds mene vikatilaan. Samanlailla kiertää. Vähän ehkä huonommin vastaa kaasuun.
Jos kaasun painaa paikallaan pohjaan ja päästää ni vähän ennen tyhjäkäynti aluetta nytkäyttää parikertaa. Muuten ei ilman kuormitusta paikallaan kaasuttaessa nytki.
Kaikkea mahdollista on jo tullut kokeiltua. Apulaitteita kun irrtoittelee ni aina vaan nytkää. Ohjainlaitteelta kun irroittaa ahtopaine letkun ni ei eds mene vikatilaan. Samanlailla kiertää. Vähän ehkä huonommin vastaa kaasuun.
Jos kaasun painaa paikallaan pohjaan ja päästää ni vähän ennen tyhjäkäynti aluetta nytkäyttää parikertaa. Muuten ei ilman kuormitusta paikallaan kaasuttaessa nytki.
mikähän lie sitte tuossa meikäläisen tapauksessa aiheuttaa sen sammumisen?Kesken ajon saattaa yhtäkkiä vaan ottaa ja sammua, ja vaihteella ei lähe käyntiin vaan ei auta muu kun käyttää virrat pois ja avaimesta käyntiin.Joskus myös ennen sammumista vedot katoaa samalla lailla kun ottaa maffin pois käytöstä eli ei vastaa kaasuun ja on onnettoman laiska.Ihmeellistä on myös se että monesti auto "Kaasuttelee" itsekseen:) Automaatilla kun nostat rahaa ja auto käy tyhjäkäynnillä parkkiksella niin alkaa kuuluun kauheaa kaasuttelua.
polkimen potikka
Olsikohan tuo kaasupolkimen potikka antautumaisillaan?Luulisi silloin kuitenkin jättävän jonkin vikakoodin.
Polttoaineen lämpö tunnistin vissiin viallinen. Auto oli yön lämpimässä tallissa (+20c) Sit aamulla koe ajolle ja yli tunnin pelas lähes nykimättä. Mitä kovempi pakkanen sitä huonommin toimii. Plussan yläpuolla toimii melkee normaalisti. Lämmön vaihtelut vaikuttaa isolla viiveeellä siks epäilen polttoaineanturia.
Onkos kukaan vaihtanu sitä pumpun sisällä olevaa lämpöanturaa, onko vaikee vaihtaa??
Onkos kukaan vaihtanu sitä pumpun sisällä olevaa lämpöanturaa, onko vaikee vaihtaa??
Nyt ois pumppu vaihdettu, ja se ankara nykiminen katosi, mutta mistä voi johtua se että auto "kaasuttelee" itsekseen?Eli kierrokset nousee sinne 2500...laskee tyhjäkäynnille ja taas nousee jne jne...sitä jatkuu niin kauan että sammuttaa auton tai sitte se joskus sammuu ite.Tätä tapahtuu oikeastaan vain kylmällä koneella. Oiskohan tuohon pumpun ajoitukseen saatavilla säätöarvoja,siis heittokelloa ajatellen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa