Kone sammuu heti kun painaa kytkimen pohjaan Golf mk2 16vKR
Valvoja: ffp jäsenet
Kone sammuu heti kun painaa kytkimen pohjaan Golf mk2 16vKR
Elikkäs kun tuossa ajelin kotiapäin tuolta eteläsuomesta niin kaikki toimi hienosti kunnes lähellä kotipihaa risteyksessä painoin kytkimen pohjaan, auto ei yrittänyt edes käydä tyhjäkäyntiä vaan sammui heti, kävin sit heittää vielä lenkin ja aina kun meinaa luisuttaa kytkimellä risteykseen kone kuolee saman tien. Kierrosluvut tippuu suoraan kellariin=0, ei siis minkään näköstä yritystä edes pitää minkäännäkösiä kierroksia.
Tänne vois heittää arvioita et mikä ois paskana, himmeesti muistelen että tuolla koneessa on joku sähkönen?tyhjäkäyntisäädin, meneeks sille joku johto (missä tämä sijaitsee tarkasti=tuntomerkit?) koneen kylessä kuskin puolella jossakin? Onko edes todennäköistä, että se voi mennä rikki? Konehan on KR eli ei oo mitään lamda hirvityksiä.
Kiitän jo etukäteen vastauksista :)
Tänne vois heittää arvioita et mikä ois paskana, himmeesti muistelen että tuolla koneessa on joku sähkönen?tyhjäkäyntisäädin, meneeks sille joku johto (missä tämä sijaitsee tarkasti=tuntomerkit?) koneen kylessä kuskin puolella jossakin? Onko edes todennäköistä, että se voi mennä rikki? Konehan on KR eli ei oo mitään lamda hirvityksiä.
Kiitän jo etukäteen vastauksista :)
elikkäs, kävin äsken kokeilemassa vielä ja seuraavia juttuja jäi mieleen:
Kylmänä kierroksen on "ryypyn" ansiosta siinä 1,1k eli kaikkii toimii niinku pitääkin
Kun koneen lämmöt / öljyn lämmöt nousee johonki 60-70 asteen kohille alkaa tämä kyseinen vika eli kone sammuu heti kun painaa kytkimen pohjaan / laittaa vapaalle ja ei paina kytkintä, aina sammuu.
Niin mikäs se tyhjäkäynnin säätää? onks se joku noista mokkuloista koneen kylessä? Kaikki ideat ovat tervetulleita
edit. Ifalle: Raaputin ikkunat ja annoin muutenkin lämmetä koneen johonkin 54 asteeseen (kestää aika tovi ennenku lämpenee) ennenkuin lähin ajamaan, kone kävi koko ajan tasasesti sen 1k-1,1k ryypyn ansiosta, mitään kierrosheilahtelua ei ollu. Voin huomenna kokeilla tuota että annan lämmetä sinne 90 asteeseen tyhjäkäynnillä ja kattoo mitä käy, siinä vaan voi mennä jokunen minuutti :)
Kylmänä kierroksen on "ryypyn" ansiosta siinä 1,1k eli kaikkii toimii niinku pitääkin
Kun koneen lämmöt / öljyn lämmöt nousee johonki 60-70 asteen kohille alkaa tämä kyseinen vika eli kone sammuu heti kun painaa kytkimen pohjaan / laittaa vapaalle ja ei paina kytkintä, aina sammuu.
Niin mikäs se tyhjäkäynnin säätää? onks se joku noista mokkuloista koneen kylessä? Kaikki ideat ovat tervetulleita
edit. Ifalle: Raaputin ikkunat ja annoin muutenkin lämmetä koneen johonkin 54 asteeseen (kestää aika tovi ennenku lämpenee) ennenkuin lähin ajamaan, kone kävi koko ajan tasasesti sen 1k-1,1k ryypyn ansiosta, mitään kierrosheilahtelua ei ollu. Voin huomenna kokeilla tuota että annan lämmetä sinne 90 asteeseen tyhjäkäynnillä ja kattoo mitä käy, siinä vaan voi mennä jokunen minuutti :)
Viimeksi muokannut axel, 27.1.2007 16:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt selvis että jos painelee kaasua niin että kierrokset on hetken siinä 1000-1300 ja sit päästää kaasun niin kone KÄY ihan normaalisti tyhjäkäyntiä
Eli onks siellä se joku tyhjäkäyntiventtiili likaantunut? onks kellään heittää tuntomerkkejä mitä pitäis purkaa ja puhistaa
voin ottaa huomenna kuvan koneesta ja laittaa nettiin niin joku voi piirrellä siihen nuolia vaikka :)
Eli onks siellä se joku tyhjäkäyntiventtiili likaantunut? onks kellään heittää tuntomerkkejä mitä pitäis purkaa ja puhistaa
voin ottaa huomenna kuvan koneesta ja laittaa nettiin niin joku voi piirrellä siihen nuolia vaikka :)
Voihan sitä ISV:n putsaamista kokeilla. Osa numero 10.
http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php
http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
Onko vika jo selvinnyt? Itelläni omassa gti:ssä aivan sama ongelma. Kylmänä käy normaalisti. Ajettuani pidemmän matkan maantiellä auto sammuu kun tulen taajamaan. Maantiellä ei siis mitään merkkejä mistään viasta. Vian ilmestyttyä kun laittaa auton uudestaan käyntiin kierrokset seilaa 0-1800 kierroksen väliä pari kertaa ja sammuu, ottaa kuitenkin kierroksia hyvin jos tinttaa lusikan pohjaan.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
Katselin tuota kuvaa ja aivokapasiteettini ei täysin kyennyt hahmottamaan tuota ohjauspaineensäädintä. Onko kyseessä siis tämä mötikkä, joka sijaitsee lohkon kupeessa ja siihen menee kaksi letkua/putkea määräjakajalta? Ja kuinka saan tarkastettua sen lämmityksen toimivuuden? Ihan kädestä pitäen kiitos.[/quote]
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
Nyt on ohjauspaineensäätimen lämmitys tarkastettu, pelittää kyllä. Laitan eristettä siihen kunhan jostain sitä saan. Eristevilla varmaan passaa, joku "kovavilla"? Eilen illalla tein vielä testiajon, annoin koneen käydä 90:een asteeseen ennen kuin lähdin ajamaan. Vaikka kuinka yritin ei vikaa ilmennyt, muutenkin tuntuisi vian ilmenevän vain kun pakkasta on tollaset 15 astetta. Kun kelit lauhtu vika hävisi ja taas ilmesty kun rupes kunnolla pakastaa. Tätäkö sillä eristämisellä haetaan, että kovassa vauhdissa syntyvä pakkasviima ei vetäis sitä säädintä sekasi? BTW kuinka saan lainattua toisten teksteistä lauseita?
Sellanen juttu vielä, eilen käynnistyksen jälkeen kuului ilmamäärämittarista tai ilmaputsarinkotelosta epämääräinen "plop plop plop" ääni jonkun aikaa. Mikäköhän siellä oikeen äänteli?
Sellanen juttu vielä, eilen käynnistyksen jälkeen kuului ilmamäärämittarista tai ilmaputsarinkotelosta epämääräinen "plop plop plop" ääni jonkun aikaa. Mikäköhän siellä oikeen äänteli?
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
Itsellä kyseinen vika on lähtenyt pois ;)
Että en tiiä mistä johtu, ei oikeen ollu aikaa / tiloja tehdä/tutkia mitään (olisko just tuo ajoviimaan liittyvä ongelma?). Käytän autoa lähinnä viikonloppuna n. 200km ykssuuntasiin matkoihin ja viime matkojen jälkeen vikaa ei enää ole esiintynyt. Toivottavasti syy löytyy niin tietääpähän tulevaisuudessa...
Että en tiiä mistä johtu, ei oikeen ollu aikaa / tiloja tehdä/tutkia mitään (olisko just tuo ajoviimaan liittyvä ongelma?). Käytän autoa lähinnä viikonloppuna n. 200km ykssuuntasiin matkoihin ja viime matkojen jälkeen vikaa ei enää ole esiintynyt. Toivottavasti syy löytyy niin tietääpähän tulevaisuudessa...
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa