Kone sammuu heti kun painaa kytkimen pohjaan Golf mk2 16vKR

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

Kone sammuu heti kun painaa kytkimen pohjaan Golf mk2 16vKR

ViestiKirjoittaja axel » 25.1.2007 19:35

Elikkäs kun tuossa ajelin kotiapäin tuolta eteläsuomesta niin kaikki toimi hienosti kunnes lähellä kotipihaa risteyksessä painoin kytkimen pohjaan, auto ei yrittänyt edes käydä tyhjäkäyntiä vaan sammui heti, kävin sit heittää vielä lenkin ja aina kun meinaa luisuttaa kytkimellä risteykseen kone kuolee saman tien. Kierrosluvut tippuu suoraan kellariin=0, ei siis minkään näköstä yritystä edes pitää minkäännäkösiä kierroksia.

Tänne vois heittää arvioita et mikä ois paskana, himmeesti muistelen että tuolla koneessa on joku sähkönen?tyhjäkäyntisäädin, meneeks sille joku johto (missä tämä sijaitsee tarkasti=tuntomerkit?) koneen kylessä kuskin puolella jossakin? Onko edes todennäköistä, että se voi mennä rikki? Konehan on KR eli ei oo mitään lamda hirvityksiä.

Kiitän jo etukäteen vastauksista :)

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 25.1.2007 20:24

Imuvuoto ehkä, mulla teki KR noin joskus kun imusarjan putki oli nuljahtanut huonosti.

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

ViestiKirjoittaja Golfster » 26.1.2007 10:15

Omassani oli hieman samanlaisia oireita, kunbensapaineensäätimen piuha oli mennyt poikki.Joskus auto sammui suoraan,joskus kierrokset rupesivat aaltoilemaan.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 26.1.2007 19:43

Bensanpaineensäädin on määränjakajassa. Ohjauspaineensäätimeen menee piuhat. Liian korkea ohjauspaine voi kyllä aiheuttaa tuota sammumista.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 26.1.2007 21:06

Käykö se kytkin ylhäällä tyhjää?
Tarkasta että kaasuläppäanturin nollakaasu kytkin toimii.

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 27.1.2007 16:19

elikkäs, kävin äsken kokeilemassa vielä ja seuraavia juttuja jäi mieleen:

Kylmänä kierroksen on "ryypyn" ansiosta siinä 1,1k eli kaikkii toimii niinku pitääkin

Kun koneen lämmöt / öljyn lämmöt nousee johonki 60-70 asteen kohille alkaa tämä kyseinen vika eli kone sammuu heti kun painaa kytkimen pohjaan / laittaa vapaalle ja ei paina kytkintä, aina sammuu.

Niin mikäs se tyhjäkäynnin säätää? onks se joku noista mokkuloista koneen kylessä? Kaikki ideat ovat tervetulleita

edit. Ifalle: Raaputin ikkunat ja annoin muutenkin lämmetä koneen johonkin 54 asteeseen (kestää aika tovi ennenku lämpenee) ennenkuin lähin ajamaan, kone kävi koko ajan tasasesti sen 1k-1,1k ryypyn ansiosta, mitään kierrosheilahtelua ei ollu. Voin huomenna kokeilla tuota että annan lämmetä sinne 90 asteeseen tyhjäkäynnillä ja kattoo mitä käy, siinä vaan voi mennä jokunen minuutti :)
Viimeksi muokannut axel, 27.1.2007 16:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.1.2007 16:33

Mitäs tapahtuu jos käynnistät auton kylmästä annat lämmetä normaalin käyntilämpöön ennen ajoon lähtemistä? Humppaako kierroksia ennen kuin on normaalissa lämmössä?

ISV hoitaa lisäilman ja ohjauspaineen säädin rikastuksen.

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 28.1.2007 19:21

Nyt selvis että jos painelee kaasua niin että kierrokset on hetken siinä 1000-1300 ja sit päästää kaasun niin kone KÄY ihan normaalisti tyhjäkäyntiä

Eli onks siellä se joku tyhjäkäyntiventtiili likaantunut? onks kellään heittää tuntomerkkejä mitä pitäis purkaa ja puhistaa

voin ottaa huomenna kuvan koneesta ja laittaa nettiin niin joku voi piirrellä siihen nuolia vaikka :)

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 28.1.2007 19:58

Voihan sitä ISV:n putsaamista kokeilla. Osa numero 10.
http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php

Frank_Drebin
-
Viestit: 41
Liittynyt: 11.5.2005 18:19

ViestiKirjoittaja Frank_Drebin » 1.2.2007 12:05

Onko vika jo selvinnyt? Itelläni omassa gti:ssä aivan sama ongelma. Kylmänä käy normaalisti. Ajettuani pidemmän matkan maantiellä auto sammuu kun tulen taajamaan. Maantiellä ei siis mitään merkkejä mistään viasta. Vian ilmestyttyä kun laittaa auton uudestaan käyntiin kierrokset seilaa 0-1800 kierroksen väliä pari kertaa ja sammuu, ottaa kuitenkin kierroksia hyvin jos tinttaa lusikan pohjaan.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 1.2.2007 21:10

Onko kaasuvivuston asentotunnistimet kunnossa??

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 1.2.2007 21:12

Ohjauspaineensäätimen lämmityksen tarkistus. 12V käynnissä ollessa liittimeen ja noin 22 ohmia pitäisi olla säätimen vastus. Jos nämä kunnossa voi laittaa jotain eristettä sen säätimen ympärille.

Frank_Drebin
-
Viestit: 41
Liittynyt: 11.5.2005 18:19

ViestiKirjoittaja Frank_Drebin » 1.2.2007 22:32

Katselin tuota kuvaa ja aivokapasiteettini ei täysin kyennyt hahmottamaan tuota ohjauspaineensäädintä. Onko kyseessä siis tämä mötikkä, joka sijaitsee lohkon kupeessa ja siihen menee kaksi letkua/putkea määräjakajalta? Ja kuinka saan tarkastettua sen lämmityksen toimivuuden? Ihan kädestä pitäen kiitos.[/quote]

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 1.2.2007 22:52

Onko kyseessä siis tämä mötikkä, joka sijaitsee lohkon kupeessa ja siihen menee kaksi letkua/putkea määräjakajalta?

Oikea mötikkä kyseessä.
Siis siihen johtoon mikä tulee säätimelle akkujännite, kun auto on käynnissä. Säätimen liittimestä pitäisi löytyä noin 22 ohmia.

Frank_Drebin
-
Viestit: 41
Liittynyt: 11.5.2005 18:19

ViestiKirjoittaja Frank_Drebin » 2.2.2007 15:50

Nyt on ohjauspaineensäätimen lämmitys tarkastettu, pelittää kyllä. Laitan eristettä siihen kunhan jostain sitä saan. Eristevilla varmaan passaa, joku "kovavilla"? Eilen illalla tein vielä testiajon, annoin koneen käydä 90:een asteeseen ennen kuin lähdin ajamaan. Vaikka kuinka yritin ei vikaa ilmennyt, muutenkin tuntuisi vian ilmenevän vain kun pakkasta on tollaset 15 astetta. Kun kelit lauhtu vika hävisi ja taas ilmesty kun rupes kunnolla pakastaa. Tätäkö sillä eristämisellä haetaan, että kovassa vauhdissa syntyvä pakkasviima ei vetäis sitä säädintä sekasi? BTW kuinka saan lainattua toisten teksteistä lauseita?

Sellanen juttu vielä, eilen käynnistyksen jälkeen kuului ilmamäärämittarista tai ilmaputsarinkotelosta epämääräinen "plop plop plop" ääni jonkun aikaa. Mikäköhän siellä oikeen äänteli?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 2.2.2007 21:39

Joo sitähän tuolla eristämisellä hain takaa. Kovilla pakkasilla tuo ajoviima jähdyttää tuota säädintä ja ohjaupaine laskee liian pieneksi.

Frank_Drebin
-
Viestit: 41
Liittynyt: 11.5.2005 18:19

ViestiKirjoittaja Frank_Drebin » 2.2.2007 23:50

Nyt on vyllinkiä täräytetty siihen ympärille ja toivotaan että vika olisi ollut tuossa. Ens viikoks näyttäs lupailevan taas kunnon pakkasia tänne Etelä-Savoon, joten palaan asiaan jos tarve vaatii. Kiitoksia vaan neuvoista.

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 3.2.2007 1:42

Itsellä kyseinen vika on lähtenyt pois ;)

Että en tiiä mistä johtu, ei oikeen ollu aikaa / tiloja tehdä/tutkia mitään (olisko just tuo ajoviimaan liittyvä ongelma?). Käytän autoa lähinnä viikonloppuna n. 200km ykssuuntasiin matkoihin ja viime matkojen jälkeen vikaa ei enää ole esiintynyt. Toivottavasti syy löytyy niin tietääpähän tulevaisuudessa...

Frank_Drebin
-
Viestit: 41
Liittynyt: 11.5.2005 18:19

ViestiKirjoittaja Frank_Drebin » 10.2.2007 14:16

Jep jep.. Sama ongelma vieläkin, nyt ei tarvita edes kylmiä ilmavirtoja eli tekee tota tyhjäkäynnilläkin. Olisko joku rele paskana kun joskun olin kuulevinani naksutusta releboksista? Onks näissä imusarjalle joku "lämmitysrele" tai vastaavaa? En omista käyttöohjeita joten en voi sieltäkään katsoa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa