Tänään aamulla kun piti lähteä töihin, kone pyöri todella nihkeästi (oli toki ollut 2h lämmityksessä). Ja ei lähtenyt käyntiin... No, annettiin lisää virtaa ja auto sähähti käyntiin kuin palmun alta.
Eli onko Hestec:ssä joku sellanen varo toimi, että kun akkujännitteet laskee liian alas... Niin tämä ohjausyksikkö "lyö itsensä pois päältä".
Hestec ja vähän virtaa...
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Tuohon varmaan saa tarkimmin vastauksen Hariselta itteltään http://www.hestec.fi/hestec/tietoa.htm
Monet ruiskunohjaukset mittaa käyttöjännitettä, koska se vaikuttaa suuttimien aukioloaikaan, eli ohjausta muutetaan kun jännite muuttuu.
Monet ruiskunohjaukset mittaa käyttöjännitettä, koska se vaikuttaa suuttimien aukioloaikaan, eli ohjausta muutetaan kun jännite muuttuu.
Jännite vaikuttaa suuttimen avautimisaikaan (ja siten tavallaan myös aukioloaikaan) ja sitä kautta syötettyyn polttoainemäärään.
HESTECin sielunelämästä en sen enempää tiedä, mutta sekin on kaiketi mahdollista, että moottori ei ole pyörinyt riittävän nopeasti, että hestec olisi pystynyt säätämään seokset ja sytkät kohillee, eikä sitten ole yrittänytkään tehdä mitään. Yksinkertaisemmin siis hestec on saattanut todeta moottorin olevan pysähtyneenä.
HESTECin sielunelämästä en sen enempää tiedä, mutta sekin on kaiketi mahdollista, että moottori ei ole pyörinyt riittävän nopeasti, että hestec olisi pystynyt säätämään seokset ja sytkät kohillee, eikä sitten ole yrittänytkään tehdä mitään. Yksinkertaisemmin siis hestec on saattanut todeta moottorin olevan pysähtyneenä.
Parista hestec:in boxista olen korjannut vikaa kun virransyötössä on häiriönpoistokela joka on sittemmin kypsynyt ja muuttunut vastukseksi. Noissa vika tuli esille isoilla kierroksilla kun boxi tarvitsi enempi virtaa mutta samalla tavalla tuo voisi vaikuttaa myös pienillä akkujännitteilläkin. Mitenkähän vanha tuo sinun boxisi lienee?
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 23.10.2006 11:06
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 30.8.2006 23:18
Kuullut olen samanlaista; jos jännite alle 13,7v niin ei kytke syttyvirtaa. Kannattaa kysäistä Hariselta siitä ongelmasta.
Tuota en minäkään niele. Auton akussa on lepotilassa semmonen 12,5v ja startatessa se putoaa reilusti. Vasta auton käynnistyttyä laturi saa herätteen ja alkaa lataamaan akkua jonka jälkeen latausjännite pomsahtaa tuonne + 13v lukemiin.
Moni auto jäisi käynnistymättä tuolla tiedolla mitä olet kuullut.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa