Töihin mennessä tänään alkoi ketuttamaan kun ei lämmöt nouse sisällä.(yhtä paljon pakkasta kuin ulkonakin)
eli omistuksessa 1,6 jetta II.
autoon vaihdettu termari(eilen), GTI syyläri n.10-15cm vakiota pidempi, höyrystin(sisätilan lämpö kenno tms). vedet vaihdettu ja tarkistettu
ongelmaan puhallin toimittaa koppiin vain kylmää ilmaa, vaikka syyläri on kädellä tunnustellen kuuma ajon jälkeen.
voisiko vika olla esim? veden kierrossa sisätilan lämmittimille, sisätilan kylmä<-->kuuma vivuston vaijereissa.
edittiä: GTI mittaristo eli lämpö ja bensa mittarit toimivat harvoin.
-->jetta siirtyy työpäivän jälkeen halliin.
onko nyrkki sääntöä siihen miten/mistä sen tietää onko ne lämppärin letkut väärin päin?
edittiä 2.
ongelma ratkaistu... vesi letkujen välissä olleet metalli palikat, joista näki kulku suunnan olivat vääri laitettu. ongelma poistui kun hävitin ne välistä
Pakkasilla lämpö ongelma.
Valvoja: ffp jäsenet
Pakkasilla lämpö ongelma.
Viimeksi muokannut jarppah, 31.1.2007 8:08. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Silloin puhaltaa kylmää kun ei nesteet kierrä, tuossa syksyn ekoilla pakkasilla nesteet vähän jämähti niin kylmää vaan tuli ja koneen lämmöt nousi ihan silmissä, melkeen jo kerkesi keittää. Hetkeä myöhemmin korkki auki ja auto käymään, aluksi näytti kiertävän ihan hyvin mutta sitten alkoi puskemaan lientä ulos.
Eli nesteet vaan vaihtoon, 50/50 seoksella ja varmasti toimivalla termarilla (alkup. mieluiten) pitäis alkaa lämpöä tulemaan. Edellyttäen että kennostoissa kiertää vesi kuten kuuluu. Joihinki vekottimiin on hankala saada nesteet sisään, jää johonkin letkuun nk. ilmalukko niin pitää puristella letkuja tosissaan että saa ilmat sieltä pois ja vedet tilalle.
Silloin on jossain vikaa ellei kakkakoppa puhalla lämpöstä sisälle ;)
Edit: leevi heitti myös hyvän vinkin mikä kannattaa tarkistaa ellei muuta vikaa löydy.
Eli nesteet vaan vaihtoon, 50/50 seoksella ja varmasti toimivalla termarilla (alkup. mieluiten) pitäis alkaa lämpöä tulemaan. Edellyttäen että kennostoissa kiertää vesi kuten kuuluu. Joihinki vekottimiin on hankala saada nesteet sisään, jää johonkin letkuun nk. ilmalukko niin pitää puristella letkuja tosissaan että saa ilmat sieltä pois ja vedet tilalle.
Silloin on jossain vikaa ellei kakkakoppa puhalla lämpöstä sisälle ;)
Edit: leevi heitti myös hyvän vinkin mikä kannattaa tarkistaa ellei muuta vikaa löydy.
pistin omia ongelmia tänne kun oli niin sopiva otsikko..
mulla 1.8 kakkos golffi johon asensin juuri uuden jäähdyttimen. antaa kyllä lämpöistä sisään ja flekti hurahtaa käyntiin kun lämpömittari osoittaa suoraan ylös eli puolivälissä (klo 12:sta). mittari kuitenkin makaa ajossa koko ajan lähes pohjassa.. alkoi jo kaduttaa että jätin vanhan termostaatin paikoilleen.
onko moisesta syytä huolestua vai vika vain mittarissa eikä sen kummempaa? vai olisiko syytä vaihtaa toi lämpöanturi?
sori nyt ei ollut alkuperäiseen topikkiin annettavaa.
mulla 1.8 kakkos golffi johon asensin juuri uuden jäähdyttimen. antaa kyllä lämpöistä sisään ja flekti hurahtaa käyntiin kun lämpömittari osoittaa suoraan ylös eli puolivälissä (klo 12:sta). mittari kuitenkin makaa ajossa koko ajan lähes pohjassa.. alkoi jo kaduttaa että jätin vanhan termostaatin paikoilleen.
onko moisesta syytä huolestua vai vika vain mittarissa eikä sen kummempaa? vai olisiko syytä vaihtaa toi lämpöanturi?
sori nyt ei ollut alkuperäiseen topikkiin annettavaa.
okei eli ongelma oli mulla seuraavan lainen.
tarkastin letkut ja huomasin toisen letkun olevan kylmä takaisku venttiilin jälkeen.(pirun metalli mötikät joissa nuolet päästö suuntiin.) ongelman ratkaisin sillä että otin ne pois välistä ja suorat metalli putket väliin.
+vähän letkujen puristelua. --->tuli lämmintä
tarkastin letkut ja huomasin toisen letkun olevan kylmä takaisku venttiilin jälkeen.(pirun metalli mötikät joissa nuolet päästö suuntiin.) ongelman ratkaisin sillä että otin ne pois välistä ja suorat metalli putket väliin.
+vähän letkujen puristelua. --->tuli lämmintä
Viimeksi muokannut jarppah, 1.2.2007 15:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tuosta ilmaamisesta.
jäähdyttimen laiton jälkeen käytin reilut puoli tuntia ja juotin paisuntasäiliöstä nestettä kunnes ei enää ottanut vastaan. käytin konetta puhallin nollilla kunnes kuuma ja flekti lähti pyörimään. letkujen uskoisin olevan oikein. kiertää kyllä letkut kuumana. menikö yhtään okein? vai miten tuo ilmaaminen tulisi tehdä? mittari loikoili alarajalla ennen vaihtoakin...
jäähdyttimen laiton jälkeen käytin reilut puoli tuntia ja juotin paisuntasäiliöstä nestettä kunnes ei enää ottanut vastaan. käytin konetta puhallin nollilla kunnes kuuma ja flekti lähti pyörimään. letkujen uskoisin olevan oikein. kiertää kyllä letkut kuumana. menikö yhtään okein? vai miten tuo ilmaaminen tulisi tehdä? mittari loikoili alarajalla ennen vaihtoakin...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa