V6 2.5 TDI:n onkelmat

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kuningas
-
Viestit: 169
Liittynyt: 18.9.2003 10:51

V6 2.5 TDI:n onkelmat

ViestiKirjoittaja kuningas » 29.1.2007 21:36

Jeps, eli kiinnostaisi käytännön kokemukset ja todelliset tiedot tästä otsikon mukaisesta VAG-koneesta.
Eli moottori löytynee Passateista ja A kutosista ainakin.

Onko kalliit osat, mitkä on vakio viat, mitä kannattaa ostaessa ottaa huomioon ja onko ne nokka-akseli remontit oikeasti niin kallita kun isot pojat väittää...?




(ja seuraava viesti on varmaan et: käytä searchia tai googlea!)

:D

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

ViestiKirjoittaja diesel power » 30.1.2007 7:32

Issellä oli tuossa edellisenä autona Audin v6Tdi. Ajettu oli sen parisataa tuhatta. Jakoremmiremppa "vähän" tyyriimpi kuin esim. 1.9 tdi:hin. Lepposa ajella, mutta 150 heppaisena a6 avantti ei kyllä mikään raketti ole. Vähän paremmat saundit se kutoskone saa aikaan, kun rivi nelonen. Nokka-akseli probleema on ainakin siihen 03 vuoteen asti, mutta ei kaikissa. Omassa kutosessa ei nokka ongelmaa ollut(vm 99). Polttoainepumppu on sama mikä meseissä ja kuluu, minkä huomaa kun pa-suodattimen vaihdon jälkeen rupeaa riipimään ilmoja eikä lähde käyntiin seisomisen jälkeen. Takaiskuventtiilin laitoin omaan ja taas pelaa.
Tästä ko. koneesta on ollut tuota jutun tynkää aika lailla ja kannattaa toisiaan söörtsiä käyttää tässä foorumissa ja Audiclubin vastaavassa. vink.vink.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 30.1.2007 8:54

Lainataas hieman vaikka on puhetta audista... Onkohan kellään kokemuksia superbista tolla kutos pannulla? Eivät ole enää kauheissa hinnoissa ekat kutoset sakulandiassa. Autoa lisäksi näyttäis löytyvän hyvänlaisesti myös kytkimellä varustettuna.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 30.1.2007 10:42


TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 30.1.2007 13:26

Kokemuksesta voin sen verran sanoa, että turbo on helppo vaihtaa verrattuna esim. 1.9 koneisiin, mutta suuttimet taas aika ikävät.

Superbissa on lötkö alusta, ja etunivelet paukkuu, muuten ei valittamista.

Siirtopumppu saattaisi avittaa r-pumppua, ainakin Ram Cumminseissa väittävät että r-pumppu menee jos siirtopumppu ei pelaa kunnolla. Miksiköhän VAG on unohtanut koko siirtopumpun?

kuningas
-
Viestit: 169
Liittynyt: 18.9.2003 10:51

ViestiKirjoittaja kuningas » 30.1.2007 17:16

kylläpä näyttää siltä että paranee pysyä erossa tästä V6 koneesta...!

onko s80 volvossa sama kone...?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 30.1.2007 18:01

ei


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa