KW vs. WEITEC
Valvoja: ffp jäsenet
KW vs. WEITEC
Eli nyt on hätä kädessä. Pitäisi ostaa alustasarja autooni ja päässä on miljoona ideaa ja ajatusta, enkä nyt oikein tiedä mitä tekisin.
Eli nyt kysyn minua viisaammilta kumpi on fiksumpi ostos alustaksi?:
KW Sport Suspension tai Weitec Ultra GT.
Weitec olisi n. 80€ halvempi KW:tä, mutta onko tämä oikea paikka säästää?
Nyt jokainen jolla on tietoa tai kokemusta kyseisistä alustoista, avautukaa ja kertokaa kumpi sarja ja miksi. Lisäksi tiputtaako kauheasti perää maahan ja kuinka paljon pystyy sokkien avulla korjaamaan tippumista.
Niin ja vielä tiedoksi, jollei joku lukenut jo vasemmalta, kyseessä on VW Vento 1.8 -97. Ideana olisi laskea n. 40mm ja nämä sarjat siksi, että niissä on sokkasäätö joilla voi kontrolloida perseen tippumista.
Kiitos etukäteen.
Eli nyt kysyn minua viisaammilta kumpi on fiksumpi ostos alustaksi?:
KW Sport Suspension tai Weitec Ultra GT.
Weitec olisi n. 80€ halvempi KW:tä, mutta onko tämä oikea paikka säästää?
Nyt jokainen jolla on tietoa tai kokemusta kyseisistä alustoista, avautukaa ja kertokaa kumpi sarja ja miksi. Lisäksi tiputtaako kauheasti perää maahan ja kuinka paljon pystyy sokkien avulla korjaamaan tippumista.
Niin ja vielä tiedoksi, jollei joku lukenut jo vasemmalta, kyseessä on VW Vento 1.8 -97. Ideana olisi laskea n. 40mm ja nämä sarjat siksi, että niissä on sokkasäätö joilla voi kontrolloida perseen tippumista.
Kiitos etukäteen.
Näissä kun on sellainen sokkasäätö, niin miten se loppujen lopuksi toimii.
Pitääkö säätö laittaa alustaa laittaessa kohdalleen, ja sitähän ei sitten saa enää lennosta muuttumaan, vaan on mikä on. Jollei nyt uudelleen revi pakettia pois.
Ja kuinkas paljon tuossa KWn sarjassa sokilla pystyy säätämään korkeutta, eli neljä paikkaa ilmeisesti on, mutta kuinka monta milliä pystyy niiden avulla säätämään.
Kyllä rupee nyt ehdottomasti kallistumaan KW:n puolelle.
Mites vielä, tiputtaako tuo KW sen mitä lupaa?
Pitääkö säätö laittaa alustaa laittaessa kohdalleen, ja sitähän ei sitten saa enää lennosta muuttumaan, vaan on mikä on. Jollei nyt uudelleen revi pakettia pois.
Ja kuinkas paljon tuossa KWn sarjassa sokilla pystyy säätämään korkeutta, eli neljä paikkaa ilmeisesti on, mutta kuinka monta milliä pystyy niiden avulla säätämään.
Kyllä rupee nyt ehdottomasti kallistumaan KW:n puolelle.
Mites vielä, tiputtaako tuo KW sen mitä lupaa?
Meikäläisellä on ollut G2:ssa ja Ventossa KW:n alustasarjat eikä niitä ole tarvinnut haukkua.
Ennen kuin asensin KW:t Ventoon, nostin takajousilautasia pykälällä kun niin paljon on vaahdottu juuri tuosta "perä jää alemmas, Golffissa ja Ventossa on samat sarjat jne."
Yhden päivän ajeltuani piti lautasia tiputtaa sen pykälän verran takaisin kun perä vain sinnikkäästi pysyi pystyssä... eikä tuo ole lisää laskeutunut vaikka vuoden verran on kyseinen setti ollut alla.
Ainakin takaiskareiden paketissa oli merkinnät että kyseiset vaimentimet ovat tarkoitettu porrasperäiseen autoon eli KW:llä ei ilmeisesti harrasteta "yhdet rojut kahteen eri korimalliin"-toimintaa.
Kyllä sitä saa muutetua vaikka hilkkeet olisivatkin paikoillaan, vaatii vain sopivan malliset jousipuristimet ja pientä sorminäppäryyttä.
Em. Vento on 1.8 -92 ja alusta KW:n "Sport Suspension" -60mm.
Ideana olisi laskea n. 40mm ja nämä sarjat siksi, että niissä on sokkasäätö joilla voi kontrolloida perseen tippumista.
Ennen kuin asensin KW:t Ventoon, nostin takajousilautasia pykälällä kun niin paljon on vaahdottu juuri tuosta "perä jää alemmas, Golffissa ja Ventossa on samat sarjat jne."
Yhden päivän ajeltuani piti lautasia tiputtaa sen pykälän verran takaisin kun perä vain sinnikkäästi pysyi pystyssä... eikä tuo ole lisää laskeutunut vaikka vuoden verran on kyseinen setti ollut alla.
Ainakin takaiskareiden paketissa oli merkinnät että kyseiset vaimentimet ovat tarkoitettu porrasperäiseen autoon eli KW:llä ei ilmeisesti harrasteta "yhdet rojut kahteen eri korimalliin"-toimintaa.
Pitääkö säätö laittaa alustaa laittaessa kohdalleen, ja sitähän ei sitten saa enää lennosta muuttumaan, vaan on mikä on. Jollei nyt uudelleen revi pakettia pois.
Kyllä sitä saa muutetua vaikka hilkkeet olisivatkin paikoillaan, vaatii vain sopivan malliset jousipuristimet ja pientä sorminäppäryyttä.
Em. Vento on 1.8 -92 ja alusta KW:n "Sport Suspension" -60mm.
Osta fk; säädettävä. hinta / laatu suhde paras.
Saat säädettyä just siihen mihin haluat..
kw;n säädettäväs rosteri tolpat ja alumiini säätölauteset jotka hapettuu ajan myötä.
uudemmis säätölautaset jotain muovi seosta. en tiedä miten ne pelaa.
fk;ssa kuumasinkitty tolppa ja metallinen säätölautanen, toimii!!!
fk;n ongelma että perä jää liian korkealle. :)
Saat säädettyä just siihen mihin haluat..
kw;n säädettäväs rosteri tolpat ja alumiini säätölauteset jotka hapettuu ajan myötä.
uudemmis säätölautaset jotain muovi seosta. en tiedä miten ne pelaa.
fk;ssa kuumasinkitty tolppa ja metallinen säätölautanen, toimii!!!
fk;n ongelma että perä jää liian korkealle. :)
KW:tä suosittelen, tuo Golf Mk 2:n tiedustelema KW:n Sport Suspension on "perinteinen" alustasarja, eli siinä EI ole ruostumattomia iskunvaimennintolppia kuten korkeussäädettävissä sarjoissa.
KW ja Weitec ovat samaa konsernia ja valmistaja mainostaa käyttävänsä KW:ssä parempia materiaaleja jne, suosittelen myös KW:tä.
KW ja Weitec ovat samaa konsernia ja valmistaja mainostaa käyttävänsä KW:ssä parempia materiaaleja jne, suosittelen myös KW:tä.
Weitec käyttää AL-KO:n lisäksi mm. Sachsin vaimentimia.
Kysehän on siitä millaiset ohjeet tilaaja antaa alihankkijalle:
-Pitääkö yksittäisen vaimentimen hinta painaa alle X €, vai voiko alihankkija tehdä vaimentimen, joka maksaa X+20€.
Eli alihankkija tekee sitten niin hyvät vaimentimet kuin annetulla budjetilla on mahdollista. Suora vertailu siis eri vaimentimien välillä ei ole mahdollista pelkästään alihankkijan nimen perusteella.
KW testaa ajamalla ainakin kaikki Coil-over -sarjansa. Weitec/alihankkijansa taas suunnittelevat vaimentimet enemmän kirjoituspöydän ääressä vakiovaimentimen pohjalta, joskus sitten käytäntö ja teoria eivät osu yksiin ja lopputulos on sitten vähemmän tyydyttävä. Jostakin halvempi hinta on pois. Ja sama pätee varmasti muihinkin budget- luokan merkkeihin kuten FK, JOM jne.
Kuten Rolle täällä on viljellyt sanontaa. markalla saa markan osia.
Kysehän on siitä millaiset ohjeet tilaaja antaa alihankkijalle:
-Pitääkö yksittäisen vaimentimen hinta painaa alle X €, vai voiko alihankkija tehdä vaimentimen, joka maksaa X+20€.
Eli alihankkija tekee sitten niin hyvät vaimentimet kuin annetulla budjetilla on mahdollista. Suora vertailu siis eri vaimentimien välillä ei ole mahdollista pelkästään alihankkijan nimen perusteella.
KW testaa ajamalla ainakin kaikki Coil-over -sarjansa. Weitec/alihankkijansa taas suunnittelevat vaimentimet enemmän kirjoituspöydän ääressä vakiovaimentimen pohjalta, joskus sitten käytäntö ja teoria eivät osu yksiin ja lopputulos on sitten vähemmän tyydyttävä. Jostakin halvempi hinta on pois. Ja sama pätee varmasti muihinkin budget- luokan merkkeihin kuten FK, JOM jne.
Kuten Rolle täällä on viljellyt sanontaa. markalla saa markan osia.
Lainailen vähän topiccia, kun kuitenkin sivuaa kysymystä aika lailla.
Eli onko kukaan suorittanu vertailu KW:n Sport Suspensionin(40 mm) ja Eibachin Pro-Systemin välillä?
Eroa hinnassa on Prostreetilla ~150 euroa KW:n eduksi, mutta mistä tuo ero muodostuu? Molemmat kuitenkin ilmeisen laadukkaita settejä, joten onko valinta vain makukysymys.. vai olenko täysin missanu jonkin kohdan noiden tuotteiden ominaisuuksista :)
Eli onko kukaan suorittanu vertailu KW:n Sport Suspensionin(40 mm) ja Eibachin Pro-Systemin välillä?
Eroa hinnassa on Prostreetilla ~150 euroa KW:n eduksi, mutta mistä tuo ero muodostuu? Molemmat kuitenkin ilmeisen laadukkaita settejä, joten onko valinta vain makukysymys.. vai olenko täysin missanu jonkin kohdan noiden tuotteiden ominaisuuksista :)
Mulla oli aikaisemmin Eibachin sportline jouset (50/30), joiden kanssa Sachs advantaget, ei toiminu. Nykyisin KW:n -35mm setti, joka toimii, tosin helvetin kova pakkasilla. Auto madaltui samat mitä eipparin jousilla ja on nyt paremmin balanssissa ->perä ei roiku. Toi Pro-system on varmaan hyvä valinta, voi olla jopa mukavampi normi ajossa vrt. KW.
Mistä tuota KW:n Sport Suspension sarjaa saa edullisimmin tilattua? Tai onko kellään tiedossa Oulun seudulta liikettä, joka nuita myis?
edit: Slamitiltä lähti tilaus. Oli näköjään tänään lisätty valikoimaan, joten ei ihme etten viikonloppuna huomannu.
edit: Slamitiltä lähti tilaus. Oli näköjään tänään lisätty valikoimaan, joten ei ihme etten viikonloppuna huomannu.
Viimeksi muokannut Red_i, 3.4.2006 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt ei ole kokemuksia, kuin koilovereista kolmessa vanhemmassa golffissa. Kyse on varmaan noista tavallisista kw:n laskusarjoista. Enivei KW vs. SK koiloverit, SK jää liian pintakovaksi mukana tulevilla jousilla. KW:stä kokemuksia minulla ollut inoxline 1:stä ja Kolmosta joista kolmonen on nyt Rallyessa alla (ykkönen olisi ajanut saman asian siviili ja satunnaisessa rataajossa). Noista edellä mainitsemistani suosittelen lämpimästi KW:tä
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
Luulisin että ei muualta saa niin halvalla KW:n säädettävää ku Kitupiikistä. Kitupiikin hinta muodostuu ku katsoo http://www.kwshop.de ja jos siellä hinta yli 800€ niin siitä -20€ ja alle 800€ satsin hinnasta -10€. Eli esim. mun autoon jäis KW Var.1 maksamaan toimituskuluineen 859€ Kun esim: Doc Powerilla 950€ enkä tiiä kuuluuko siihen ees toimituskuluja.
Toisessa kakkiksista on Weitecin Hicon GT eli kierteet löytyy joka tolpasta. Ei tuosta ole valittamisia ollut joskin ei ole myöskään kokemuksia KW:n säädettävistä. Viime keväänä ei oltu kahteen talveen koskettu alustan säätöihin, hiekat pois kierteistä ja säätömutteria pystyi pyörittelemään kevyesti.
^Onko miten jäykkä, kova jne? Kestääkin ilmeisesti enemmän kuin 15tkm... :) Hintaeroa kw:hen kuitenkin sellanen 150e ni kuulostaa ihan lupaavalta.
edit: miten muuten noi mallit menee? Onko hicon gt ihan vaan korkeussäädöllä? Mistäs löytyy myös jäykkyyssäätö...? Perän säätöä just pohdin että onko sokilla vai kierteellä niin hyvä että kierre löytyy.
edit: miten muuten noi mallit menee? Onko hicon gt ihan vaan korkeussäädöllä? Mistäs löytyy myös jäykkyyssäätö...? Perän säätöä just pohdin että onko sokilla vai kierteellä niin hyvä että kierre löytyy.
Lainataan hieman topiccia ja lisätään mausteita soppaan...
Onko ammattilaisilla kokemuksia tai kommentteja Eibachin korkeussäädettävistä sarjoista?
Monet kehuvat Eibachin jousia, että eivät ole liian pintakovia, mutta mites on noiden korkeussäädettävien laita? Ja olenko oikeassa, että KW valmistaa Eibachille vaimentajat?
Ebayssä olisi kohtuu edukkaasti tarjolla A4:een tällaista sarjaa:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0072086385
Tuo on ilmeisesti jotakin vanhempaa sarjaa, koska tolpat eivät ole rosteria. Kannattaakohan moinen sarja unohtaa ympärivuotisessa käytössä, vai minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisestä merkistä kestävyyden suhteen?
Onko ammattilaisilla kokemuksia tai kommentteja Eibachin korkeussäädettävistä sarjoista?
Monet kehuvat Eibachin jousia, että eivät ole liian pintakovia, mutta mites on noiden korkeussäädettävien laita? Ja olenko oikeassa, että KW valmistaa Eibachille vaimentajat?
Ebayssä olisi kohtuu edukkaasti tarjolla A4:een tällaista sarjaa:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0072086385
Tuo on ilmeisesti jotakin vanhempaa sarjaa, koska tolpat eivät ole rosteria. Kannattaakohan moinen sarja unohtaa ympärivuotisessa käytössä, vai minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisestä merkistä kestävyyden suhteen?
mulla on tuo weitec ultra gt ja kyllä se toisaan on aika pintakova. yksittäiset töyssyt tuntuu aika kovilta mutta nopeassa tärinässä käyttääytyy ihmeen vakaasti. kallisteluakaan ei juuri tapahdu ja kurviin ajaessa (kesällä) ja hyvillä renkailla voi kantata niin kovaa kyytiä että ite putoaa penkiltä ennemmin kun pito alkaa hävitä. Kovemmilla talvipakkasilla alusta koveni entisestään. motarinopeudessa etenkin melko häiritsevää kun ei töyssyissä niiaa juuri yhtään. toivottavasti nuo pakkaset ei säre niitä, mutta puolivuotta olleet jo alla ja katsastuksessa iskaritesti näytti vielä hyvää vaimennuskykyä.
loppujen lopuksi tuo pintakovuus ja jäykkyys on ehkä tuossa autossa ihan hyvä asia, kun se öljypohjakin on niin alhaalla. vaikka sitä itellä panssari suojaakin.
loppujen lopuksi tuo pintakovuus ja jäykkyys on ehkä tuossa autossa ihan hyvä asia, kun se öljypohjakin on niin alhaalla. vaikka sitä itellä panssari suojaakin.
Mulla oli A3:ssa Weitecin Hicon GT ja se oli ainakin mun mielestä tosi pintakova. Kaverilla oli samaanaikaan samanlaisessa autossa KW var 2 ja se oli paljon pehmeämpi ja mukavampi normaaliajossa. Tosta var 1:stä ei ole kokemusta...
Katoitteko kummalla saa auton enemmin kenttään?? Monella jäänyt vähä vajaaksi madallus kw:n kera...:/ Eibachit taitaa pyöriä ihan samoissa hinnoissa kw:n kanssa.
Enpä keksinyt muuallekaan laittaa kyssäriäni, elikkä olis nuppisäätöistä coiloveria myynnissä nimikkeellä: FK Sport Edition Plus Gewindefahrwerk VW Scirocco
Hintaa kun kahtoo niin eihän tuo pahalta kuulosta 619Eur+postikulut. Säätö on vissiin 6-portainen ja tosiaan iskarin yläpäästä Konin tapaan. Onko iskarit kiinteästi laitettu jenkaputken sisälle vai voiko tarpeen tullen vaihtaa?
Tuoltahan tuo löytyi:
http://cgi.ebay.de/FK-Sport-Edition-Plus-Gewindefahrwerk-VW-Scirocco_W0QQitemZ320077460517QQihZ011QQcategoryZ44164QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
Edit: tein oman topikin tälle Sport Edition tapaukselle..
Hintaa kun kahtoo niin eihän tuo pahalta kuulosta 619Eur+postikulut. Säätö on vissiin 6-portainen ja tosiaan iskarin yläpäästä Konin tapaan. Onko iskarit kiinteästi laitettu jenkaputken sisälle vai voiko tarpeen tullen vaihtaa?
Tuoltahan tuo löytyi:
http://cgi.ebay.de/FK-Sport-Edition-Plus-Gewindefahrwerk-VW-Scirocco_W0QQitemZ320077460517QQihZ011QQcategoryZ44164QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
Edit: tein oman topikin tälle Sport Edition tapaukselle..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa