Golf mk2 GTI 16vKR käyntiinlähtö ongelmia.
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk2 GTI 16vKR käyntiinlähtö ongelmia.
Moro,
Nyt ois semmone ongelma että kun auto on roikassa ja alat siitä starttaamaan, niin kone yrittää kerran käynnistyä ja sammuu sitten samantien.
Tämän jälkeen jos yrittää sahata autoa käymään niin ei edes yritä (kaasun painamisella ei merkitystä).
Mutta kun ottaa kylmäkäynnistys suuttimen irti niin melkeen samantien auto lähtee käyntiin.
Lämpimänä ei tuota ongelmaa ole, tuo ongelma tulee vain silloin kun auto on yön seisonut ja ollut lämmössä.
Myöskään auton tyhjäkäynti ei ole tasainen, sinäänsä kierrokset ovat tarkasti 1000-1050rpm mutta koko kori tärisee ja kuulostas niinkuin kone ei kävisi kaikille neljällä.
Tein koneeseen viime viikolla puristusmittauksen ja kaikki sylinterit olivat hyvässä kunnossa.
Olen koneeseen vaihtanut suuttimien o-renkaat (olivat ihan loppu), uudet tulpat, puhdistanut ilmamäärämittarin.
Sitten pari huomiota, kun tankissa on vähän pensaa niin alkaa semmoinen surina kuulumaan tankin suunnalta (eikö tämä viittaisi siihen että nostopumppu olisi menossa?) Mutta voiko sillä olla näihin ongelmiin merkitystä?
Koska moottori kyllä ottaa kierroksia kunnolla eli pensaa se kyllä saa.
Sekä moottorin lämpötila mittari ei toimi, eli viisari ei värähdä mittaristossa vaikka kuinka lämmintä sisälle tulisi.
Mikä niistä lämpötila antureista antaa signaalin tuolle mittaristolle?
Antakaahan vinkkejä mitä voisi rueta katteleen, mukava tuo olisi kuntoon saada :)
-joni
Nyt ois semmone ongelma että kun auto on roikassa ja alat siitä starttaamaan, niin kone yrittää kerran käynnistyä ja sammuu sitten samantien.
Tämän jälkeen jos yrittää sahata autoa käymään niin ei edes yritä (kaasun painamisella ei merkitystä).
Mutta kun ottaa kylmäkäynnistys suuttimen irti niin melkeen samantien auto lähtee käyntiin.
Lämpimänä ei tuota ongelmaa ole, tuo ongelma tulee vain silloin kun auto on yön seisonut ja ollut lämmössä.
Myöskään auton tyhjäkäynti ei ole tasainen, sinäänsä kierrokset ovat tarkasti 1000-1050rpm mutta koko kori tärisee ja kuulostas niinkuin kone ei kävisi kaikille neljällä.
Tein koneeseen viime viikolla puristusmittauksen ja kaikki sylinterit olivat hyvässä kunnossa.
Olen koneeseen vaihtanut suuttimien o-renkaat (olivat ihan loppu), uudet tulpat, puhdistanut ilmamäärämittarin.
Sitten pari huomiota, kun tankissa on vähän pensaa niin alkaa semmoinen surina kuulumaan tankin suunnalta (eikö tämä viittaisi siihen että nostopumppu olisi menossa?) Mutta voiko sillä olla näihin ongelmiin merkitystä?
Koska moottori kyllä ottaa kierroksia kunnolla eli pensaa se kyllä saa.
Sekä moottorin lämpötila mittari ei toimi, eli viisari ei värähdä mittaristossa vaikka kuinka lämmintä sisälle tulisi.
Mikä niistä lämpötila antureista antaa signaalin tuolle mittaristolle?
Antakaahan vinkkejä mitä voisi rueta katteleen, mukava tuo olisi kuntoon saada :)
-joni
Kokeilin tota seoksen laihentamista eikä siitä mitään hyötyä ollut, tuntu ettei se siitä ollu kiinni.
Uskaltaako noita lämpötila-antureita kokeilla ristiin? Ei voi mikään mennä siinä rikki?
Pitää huomenna hakea uudet tulpanjohdot, oli vanhat aika haperot.
Jos vaikka sieltä löytyis se vika...
Uusia ideoita kaivataan! :)
Uskaltaako noita lämpötila-antureita kokeilla ristiin? Ei voi mikään mennä siinä rikki?
Pitää huomenna hakea uudet tulpanjohdot, oli vanhat aika haperot.
Jos vaikka sieltä löytyis se vika...
Uusia ideoita kaivataan! :)
Kävin tossa ostamassa ton pyörijän ja jakajan kannen, ei ollu pahanhintane tarvikkeena 12€ yhteensä :)
Ne pitää tänää laittaa paikallee ja kattoa vaikuttaako.
Kuinka noita lämpöaikakytkintä ja ryyppysuutina vois testailla?
Jotain vinkkejä noitten testailuun löyty korjausoppaasta mutta aina lisätiedoista on hyötyä :)
Tarkoitatko tuolla isv:eellä tuota Apuilmaventtiiliä?
Mitenkä sen toimivuuden vois testata?
Ne pitää tänää laittaa paikallee ja kattoa vaikuttaako.
Kuinka noita lämpöaikakytkintä ja ryyppysuutina vois testailla?
Jotain vinkkejä noitten testailuun löyty korjausoppaasta mutta aina lisätiedoista on hyötyä :)
Tarkoitatko tuolla isv:eellä tuota Apuilmaventtiiliä?
Mitenkä sen toimivuuden vois testata?
Vaihoin ton pyörijän ja jakajan kannen eikä hyötyä ollut ollenkaan :(
Koitin tänään käyttää autoa silleen ettei apuilmaventtiilissä ollut piuhaa ollenkaan paikallaan --> lähti vaivoin käyntii ja tyhjäkäyntiä ei ollu ollenkaan.
Eli eikö se toimi ton perusteella?
Sit tänää löyty yks irtonaine letku, se letku lähti sen nimisestä laitteesta kuin "Diaphragm pressure valve" en tiiä suomenkielistä nimee mut tolla tuo löyty korjausoppaasta.
Tuo venttiili löytyy ilmanputsarin kotelon takaa vasemmalta puolelta.
Ton jälkee tyhjäkäynti parantu vähäsen mutta kylmäkäynnistys ei tolla korjaantunut.
Mihin tuo vaikuttaa?
Mittailin tänään kaikki lämpöanturit ja näyttivät kaikki about samoja lukemia eli kait ne silloin toimivat?
Mutta mitäpä seuraavaksi vaihtamaan / stekkaamaan?
Koitin tänään käyttää autoa silleen ettei apuilmaventtiilissä ollut piuhaa ollenkaan paikallaan --> lähti vaivoin käyntii ja tyhjäkäyntiä ei ollu ollenkaan.
Eli eikö se toimi ton perusteella?
Sit tänää löyty yks irtonaine letku, se letku lähti sen nimisestä laitteesta kuin "Diaphragm pressure valve" en tiiä suomenkielistä nimee mut tolla tuo löyty korjausoppaasta.
Tuo venttiili löytyy ilmanputsarin kotelon takaa vasemmalta puolelta.
Ton jälkee tyhjäkäynti parantu vähäsen mutta kylmäkäynnistys ei tolla korjaantunut.
Mihin tuo vaikuttaa?
Mittailin tänään kaikki lämpöanturit ja näyttivät kaikki about samoja lukemia eli kait ne silloin toimivat?
Mutta mitäpä seuraavaksi vaihtamaan / stekkaamaan?
Nyt taas yhtä kylmäkäynnistystä viisaampana voi todeta että huonommin se käyntiin lähtee kun ton letkun laitto paikalleen.
Kone lähtee käyntiin eka kolmella ja vähä aikaa kun kone on käynyt (about 7sek :) tuleese neljäskin mukaan.
Sit ton letkun laiton jälkeen on kone sammunut pari kertaa ajossa kun kytkimen laittaa pohjaan..
Tuota ei ole tehnyt koskaan ennen, mistähä tuo uus ominaisuus vois johtua?
Aattelin tänää käyä hakeen pari kourallista letkun kiristimiä ja varmistaa ettei ykskään ilma letku varmasti vuoda mistään.
Kone lähtee käyntiin eka kolmella ja vähä aikaa kun kone on käynyt (about 7sek :) tuleese neljäskin mukaan.
Sit ton letkun laiton jälkeen on kone sammunut pari kertaa ajossa kun kytkimen laittaa pohjaan..
Tuota ei ole tehnyt koskaan ennen, mistähä tuo uus ominaisuus vois johtua?
Aattelin tänää käyä hakeen pari kourallista letkun kiristimiä ja varmistaa ettei ykskään ilma letku varmasti vuoda mistään.
Nyt on vika löydetty ja korjattu!
Tossa vkloppuna tuli vaihdettua nokkien välinen ketju ja vaihdettua jakopäänhihna.
Huomattiin siinä samalla että edellisen kerran kun jakopää vaihdettu oli jako jäänyt yhden pykälän väärälle kohdalle..
Eipä ole ihme jos tyhjäkäynnillä röpötti ja ei kylmällä starttaa kunnolla!
Ton jälkeen kun jaon laitto kohdalleen niin autoa ei ole kertaakaan tarvinnut sahata käymään, tosi hyvin lähtee kylmänä käymään.
Ja samalla tuo tyhjäkäynti korjaantu täysin, käy tosi tasaisesti nytten.
Eli jos jollain on tommosia ongelmia ettei kylmänä starttaa kuin sahaamalla ja tyhjäkäynti röpöttää niin tarkastakaa ehdottomasti jako, sekun ei maksa mitään :)
Kiitoksia kaikille avusta.
Tossa vkloppuna tuli vaihdettua nokkien välinen ketju ja vaihdettua jakopäänhihna.
Huomattiin siinä samalla että edellisen kerran kun jakopää vaihdettu oli jako jäänyt yhden pykälän väärälle kohdalle..
Eipä ole ihme jos tyhjäkäynnillä röpötti ja ei kylmällä starttaa kunnolla!
Ton jälkeen kun jaon laitto kohdalleen niin autoa ei ole kertaakaan tarvinnut sahata käymään, tosi hyvin lähtee kylmänä käymään.
Ja samalla tuo tyhjäkäynti korjaantu täysin, käy tosi tasaisesti nytten.
Eli jos jollain on tommosia ongelmia ettei kylmänä starttaa kuin sahaamalla ja tyhjäkäynti röpöttää niin tarkastakaa ehdottomasti jako, sekun ei maksa mitään :)
Kiitoksia kaikille avusta.
Tuossa aiemmin mainittiin että kun on bensaa vähän alkaa kuulumaan surinaa tankin suunnalta, mistä tämä johtuu? en ainakaan huomannut vastausta.
Sitten mulla on niin että kylmänä kun käynnistää niin kone käy hyvin mutta jos antaa kaasua niin sitten kierrokset tippuu ja auto sammuu.. vähän aikaa kun lämmittää niin loppuu. Ja tyhjäkäynti on vähän korkea (n. 1100) miten sen saa säädettyä?
Sitten mulla on niin että kylmänä kun käynnistää niin kone käy hyvin mutta jos antaa kaasua niin sitten kierrokset tippuu ja auto sammuu.. vähän aikaa kun lämmittää niin loppuu. Ja tyhjäkäynti on vähän korkea (n. 1100) miten sen saa säädettyä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos sytkäosat on kunnossa, niin vois bensapumppua/suodatinta veikata.
Tuosta löytyy pumppujen tuoton testaamiseen ohjeet.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=576788#576788
Tuosta löytyy pumppujen tuoton testaamiseen ohjeet.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=576788#576788
Toi "röpötys" alkoi kun laitoin uuden huohottimen letkun paikalleen, mahtaako seokset olla pielessä, kun siitä letkustahan menee haara imusarjaan? Ennestään ei ollut letkua ollenkaan, ja lisäksi vielä kylmäkäynnistyssuuttimeen ei tule jännitteitä missään vaiheessa ja liittimiä roikkuu laatikon päällä ku "jokisen eväitä"?
P.s. No p*rk*l*, kävin tässä kirjoittamisen lomassa katsomassa oikein valo kainalossa pellin alle ja se "ruskea" liitin tuhannen p*ll*n palasina, eikös se ollut se lämpöaikaventtiili, josta jännite menee kylmäkäynnistykseen......jep......kait...ehkä.....
P.s. No p*rk*l*, kävin tässä kirjoittamisen lomassa katsomassa oikein valo kainalossa pellin alle ja se "ruskea" liitin tuhannen p*ll*n palasina, eikös se ollut se lämpöaikaventtiili, josta jännite menee kylmäkäynnistykseen......jep......kait...ehkä.....
Pitäisikö tuolle apuilmaventtiilille tulla jonkinlaisena pulssina se sähkö kun sehän on sellanen kaksiasentoinen solenoidityylinen juttu. Ainakin luulisin. Mikä sitä sähköä ohjaa? Itelle ei oikein tuu virtaa ollenkaan sille ja tyhjäkäynti ja käyntiinsaati on kylmänä huonoa. Ja tyhjäkäynnillä pakokaasut haisee aika tunkkaiselle, niinkun olis pahoin rikkaalla seos.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa