joo eli avasin tuon oman autoni syöttöpumpun ja yllätys oli semmonen et sielä ei ollu sitä karaa eikä mitään! eli vaihdoin koneen tuohon golffiin seat toledosta (aaz) ni oiskohan tuossa nyt käyny sillee et se ois tuo ekodiesel pumppu? auttakkee!
niin eli lueskelin vielä tuossa lisää ja onko tuo nyt niin että se ekodiesel on vielä eri moottori tyyppi eli ei aaz? noh jokatapauksessa pumpusta uupuu kaikki hilut!
1.9td syöttöpumppu
Valvoja: ffp jäsenet
Lisää tuosta TD-Venton pumpusta. Mitähän mahtaa olla kuvissa näkyvät osat. Alfamerin korjausopas ei moisia tunne. Ensimmäisessä kuvassa näkyy pumppu kauempaa ja toisessa itse ihmetystä aiheuttaneet osat.
Pumppu kaukaa
Pumppu läheltä
Mitä osat 1 ja 2 ovat ja mikä on niiden funktio?
Kysyn siksi, että osa 1 jumitti, jolloin kierrokset "laahasivat" ja laskivat hitaasti kuten rasvaamattoman kaasuvaijerin tapauksessa. Ja nyt puhdistuksen jälkeen se on rikki. En ole huomannut mitään eroa auton käytöksessä.
Vastaavasti osaan 2 menevä johto oli poikki ja se liitettiin takaisin. Jännitettä ei johtoon näyttäisi tulevan ja johdon toisen pään sijainnistakaan ei ole mitään tietoa.
Kytkentäkaavioissa ainoa ruiskutuspumpulle oleva johto on katkaisusolenoidi joka tuo EI ole. Kuten edellisessäkin tapauksessa - eroa ennen liittämistä ja liittämisen jälkeen ei havaittu.
Onko syytä huoleen vai huolehdinko turhaan?
Pumppu kaukaa
Pumppu läheltä
Mitä osat 1 ja 2 ovat ja mikä on niiden funktio?
Kysyn siksi, että osa 1 jumitti, jolloin kierrokset "laahasivat" ja laskivat hitaasti kuten rasvaamattoman kaasuvaijerin tapauksessa. Ja nyt puhdistuksen jälkeen se on rikki. En ole huomannut mitään eroa auton käytöksessä.
Vastaavasti osaan 2 menevä johto oli poikki ja se liitettiin takaisin. Jännitettä ei johtoon näyttäisi tulevan ja johdon toisen pään sijainnistakaan ei ole mitään tietoa.
Kytkentäkaavioissa ainoa ruiskutuspumpulle oleva johto on katkaisusolenoidi joka tuo EI ole. Kuten edellisessäkin tapauksessa - eroa ennen liittämistä ja liittämisen jälkeen ei havaittu.
Onko syytä huoleen vai huolehdinko turhaan?
kakkososa säätää ennakkoa myöhäsemmälle. ? Miksi niitä kaksi tarvittaisiin!
Tämän mallin pumpussa kylmäkäynnistinvipu/ennakon säätö on vaijerilla...
Miksi möykystä menee putki käyttöakselin yläpuolelle?
Minä veikkaan osan kaks tarkoitukseksi parantaa voitelua kun kierrättää polttoainetta sinne ylös.
Tämän mallin pumpussa kylmäkäynnistinvipu/ennakon säätö on vaijerilla...
Miksi möykystä menee putki käyttöakselin yläpuolelle?
Minä veikkaan osan kaks tarkoitukseksi parantaa voitelua kun kierrättää polttoainetta sinne ylös.
Tuo vaimennin hajosi itsellänikin, mutta eipä ole tullut ikävä - ei mitään eroa käytössä .
Tuota 2. osaa en muista omassa edes nähneen. Liekö joskus poistettu vai onko koskaan ollutkaan? Oma vento vm. -96 AAZ
Vinkkinä, kannattaa tulpata se EGR. Varsinainen imusarjan tappaja, jopa tulpattunakin kerää mahtavan määrän sontaa EGR putkeen (tulpattu imusarjan päästä).
Tuota 2. osaa en muista omassa edes nähneen. Liekö joskus poistettu vai onko koskaan ollutkaan? Oma vento vm. -96 AAZ
Vinkkinä, kannattaa tulpata se EGR. Varsinainen imusarjan tappaja, jopa tulpattunakin kerää mahtavan määrän sontaa EGR putkeen (tulpattu imusarjan päästä).
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa